Pino odottajille, joiden lapsille ikäeroa alle 1,5 vuotta

Voisin minäkin tänne kirjottaa jotain vaikka tällä hetkellä en odota.

Meillä on 4 lasta jotka ovat syntyneet 4.12.2004,28.12.2005,10.01.2007 ja 25.03.2008 ja aina kaikki ovat ottaneet tulevan vauvan hyvin vastaan ja imetyskin on sujunut aina ihan hyvin vaikka toiset oisivat siinä vieressä olleet piirtelemässä tai leikkimässä yms.

Ulos lähtökin on sujunut oikeastaan aina ihan hyvin vaikka pukeminen vie näin talviaikaan aika kauan.

Tällä hetkellä meidän tytöt ovat noin 4v3kk,3v2kk,2v2kk ja poika 11kk

Täällä kyllä kuumeillaa jo viidennestä lapsosesta,saas nähä koska hän ilmoittaa tulostaan
 
Hyvä kun nostit thor - kirjoitanpa tuoreet kuulumiset!

Meille syntyi toinen poika 28.2. ja ikäeroa pojille tuli nyt sitten 1v2kk10pv. :heart:

Tässä nyt sitten 2,5pv kotona harjoiteltu ja aika moista hulabaloota tää on, mut eiköhän ajan kanssa hyväksi muutu. Vaippaa vaipan perään, syöttöä syötön perään. Toinen huutaa tai sitte yhtä-aikaa karjuvat. Esikoinen tuntuu vähän enemmän rauhattomalta ja pikkaisen villi on. Pikkuveljeä ei halua silittää nätisti, vaikka tietää miten se tapahtuu. Mieluimmin yrittää läppäistä. :/ Mutta kyllä on kovin kiinnostunut ja innostunutkin. Näin lyhkäsen perusteella ei voi kovin pitkälle vieviä johtopäätöksiä tehdä.

Nyt nukkumaan, kun ei taas tiedä millainen yö on edessä (eka yö meni loistavasti, viime yönä esikoinen ei rauhoittunut kun meidän väliin ja oli kovin rauhatonta...).
 
Hei,
Täällä mennään vasta rv 7? ja vauva 7kk ja esikko 3v. Näiden kahden kanssa on mennyt tosi hienosti. Ainoa ongelma on jatkuva väsymys, vauva kun heräilee edelleen useasti 2-3 välein. Esikko alkoi nukkumaan yönsä vasta 1v 2kk eli suunnilleen siinä iässä kun keskimmäinen on vauvan syntyessä. Mua pelottaakin suunnattomasti miten jaksan valvoa taas uuden vauvan kanssa kun nyt on yöt olleet ihan olemattomia unien suhteen 7kk... Ja etenkin miten jaksaa sitten päivisin. Tämä on ihan puuntakaa tää plussa, koska olemme saaneet lapset vain hoitojen avulla. En tiedä mitä ajatella, välilllä onnellinen ja välillä ihan paniikissa ja tuntuu kuin musta pilvi olisi päällä kokoajan. Mutta tiedän että rakastan sitä uutta nyyttiä ja alkuajan prässistä kun selviäisi.. Mutta silti APUA!
 
Kiitos sinulle kimallus kun laitoit tuonne muualle viestiä että täältä löytyykin pino jossa samassa tilanteessa olevia =) Odotus on kylläkin ohi mutta täällä painitaan kahden pikkuisen kanssa. Oikeastaanhan lapsia on jo 3 mutta vanhin jo 9v. joten siitähän ei ole kuin sitä ihanaa apua =) Meillä syntyi 15.12.07 poika ja toinen poika tulikin sitten 29.12.08. Eli ikäero n. 1v2vko. Meillä tällä tuoreimmalla olikin sitten koliikki, joka onneksi on jo helpottanut kummasti. Pojasta on kuoriutunut varsinainen hymypoika ja jotenkin tuntuu että kun ne itkut loppui niin arki muuttui hurjan paljon helpommaksi =) Vaikka onhan se todella välillä väsyttävää kun tuntuu että päivät hujahtaa syötellessä ja vaippoja vaihtaessa mutta jostain kummasta sitä energiaa vain pursuaa. Ja onhan se aivan ihana huomata kuinka nuo pikkuiset rupeavat pikkuhiljaa kiinnostumaan toisistaan ja juttelemaan toisilleen "vauvajuttuja"..
 
Kiva kuulla taas kuulumisia ja paljon onnea tulokkaista kimallus ja katzky! :flower:

Kyllähän itseäkin vähän hirvittää ne ensimmäiset hetket, vaikka tää eka onkin ollut tosi helppo vauva. (tai siis on yhä = 3kk 1 vko) Pitää vaan suunnata katsetta eteenpäin ja miettiä niitä hetkiä, kun pikkuisista on toisilleen seuraa ja äiti saa enemmän aikaa itselleen. ;)

Täällä poksui viikot 6+0, eli ihan alussa ollaan, silti jo mietityttää tuo esikon sylissä viihtyminen ja paikasta toiseen rehaaminen... Kaverin lempipuuhaa on tällä hetkellä tepastella äitin mahan päällä! :D
 
Saanko kysäistä tästä pinosta...?

Itsellä haave pienestä ikäerosta,vauva nyt 3+kk.Ns täysimetän,kierto ei ole palautunut.
Onko mitään mahdollisuuksia?

Te joilla tässä tilanteessa onnistanut :heart: ,kuinka pian tärppäsi?Tarvittiinko lakanoiden heiluttelua paljon :whistle:

Toive on niin valtaisa :ashamed:
 
Moikka!
yhden kerran oon tähän pinoon aikaisemmin kirjoitellut.mutta siis meillä esikko kohta 7kk ja nyt on viikot 18 :)

swaddle mulla ehti yhet menkat tulemaan vaikka neiti täysiimetyksellä vielä silloin olikin. ja heti tärppäsi ekasta kerrasta. oltiin tulee,sitten kun tulee periaatteella :)

paljon tullut uusiatähän pinoon :flower:

reilu viikko rakenneultraan,jännä nähdä se pikkuinen taas :heart:

ja kimallus isot onnittelut pojasta!! :flower:

kirjoittelen sitten viimeistään rakenneultran jälkeen taas!

ajatar&veera kohta 7kk &vekara rv18

ai niin, imettääkö kukaan muu raskaana oleva äiti vielä? meillä neiti vielä juo tissiä,mutta alan pikkuhiljaa pian vähentämään..
 
swaddle Mä täysimetin 4,5kk, mut menkat alkoi 4kk synnytyksestä. Yksi kierto ehti tulla väliin ja sit oli jo tärppi. Mulla oli näköjään heti kierto säännöölinen kun uuteen ihmiselämän alkuun riitti yksi sekstailu kerta just oikeeseen aikaan. :whistle: Kovasti paljon tärppionnea!!!!

ajatar Mä imetin esikoista 8kk:een saakka (tärppi tuli siis kun esikoinen oli 6kk). Olis kyllä kait voinut pidempäänkin, mutta musta tuntui kokoajan vähän epämiellyttävältä ja pikkuhiljaa ajoin imetystä alas. Päätös lopettamisesta tapahtui sikäli helposti, että poitsu päätti yks päivä et hälle riitti sitä lajia eikä suostunut imemään edes sen vertaa, että olisin saanut rintani "tyhjäksi".
 
Nostetaas tätä taas välillä! Olisikos uusia odottajia ilmaantunut?

ajatar, mites meni ultra?

swaddle jokos on kierto normalisoitunut/tärpännyt? Täällä on peukut pystyssä...

Täällä painaa ensimmäisen kolmanneksen väsymys päälle oikein urakalla, onneksi poika (4kk tänään) nukkuu hyvin yöt ja kahden tunnin välein päiväpäikkäreitä. Oikein oksettavasta olostakin on vältytty luojan kiitos, kaveri kun kuitenkin vaatii sen oman huomionsa hereillä ollessaan. :whistle:

Käytiin viime viikolla varhaisultrassa ja kaikki oli siellä hyvin. :heart: Marraskuun vauva tulee tästäkin jos sinne asti päästään. Esikoinen syntyi 25.11.2008 tulevalla laskettu aika on 2.11.2009! :p

rv 8+2
 
Heippa vaan kaikille! Voinhan mä liittyy tähänkin pinoon, venailen pikkuveljeä (la 07/09) meidän pikkuneidille (06/08), eli ikäeroa on tulossa semmoset 1v 1 tai 2 kk.. Odotus on mennyt vallan mainiosti, välillä kylläkin mietin, että onkos siellä masussa ketään, niin hyvä vointi tässä on nyt ollut! Esikoisesta oli kaikki mahdolliset kivut ja supisteli n. rv 20 asti, ja nyt ehkä pientä iskiaskipua toisinaan iltaisin *kopkop*.. Mutta eikös se sanonnan mukaan ole tyttö kun "vie äidin kauneuden" :) Mun kohdallani tää pitää ihan paikkansa!

Thor mä olen sun kanssa samoilla linjoilla ton suhteen, että tehdään ne pari lasta ja tehdään ne peräkkäin, jotta pääsee takaisin työelämään ja sitten jää miehen kanssa aikaa "sillon joskus". Tää väli on kyllä niin lyhyt ennen uuden äitiysloman alkua, että tän mä vietän ihan hyvillä mielin neidin kanssa kotona B)

ämpee rv 23
 
Moi!

Jakauduttu ollaan! Eli poika syntyi 21.3 rv 40+3, ikäeroa kakkoseen tuli päivälleen 1v 4kk ja esikoiseen 3v 9kk.....synnytys meni nopeesti, saliin mentäessä olin 3cm auki, mutta jo kolmen vartin päästä tästä täysin auki ja ponnistusvaihe kesti 7 minuuttia. Eli rytinällä meni loppusuora, mutta vauva sai täydet 10 pistettä, joten kivuista viis :heart: Tuorein perheenjäsen on otettu tosi kivasti vastaan, esikoinen osaa jo hienosti hoitaa ja jutella vauvalle, kakkonen osottaa hellyyttään varmoin vuosikkaan ottein :D mutta kriisiä ei oo viel ilmenny muuta ku sillon, kun kaikille tulee tietty samaan aikaan huutava nälkä....ennakoinnilla näistäkin on jo aika hyvin opittu selviämään ja vauva on onneks tosi rauhallinen syö ja nukkuu tapaus, että täytyy vain aina, kun ei tarvii imettää, niin saada aikaseks hoidettua kotia ja niin päin pois.

Että tällasta pikaseltaan meillä, kuulumisia paremmalla ajalla lisää!

Vattihattu ja poppoo
 
Moi!

Jakauduttu ollaan! Eli poika syntyi 21.3 rv 40+3, ikäeroa kakkoseen tuli päivälleen 1v 4kk ja esikoiseen 3v 9kk.....synnytys meni nopeesti, saliin mentäessä olin 3cm auki, mutta jo kolmen vartin päästä tästä täysin auki ja ponnistusvaihe kesti 7 minuuttia. Eli rytinällä meni loppusuora, mutta vauva sai täydet 10 pistettä, joten kivuista viis :heart: Tuorein perheenjäsen on otettu tosi kivasti vastaan, esikoinen osaa jo hienosti hoitaa ja jutella vauvalle, kakkonen osottaa hellyyttään varmoin vuosikkaan ottein :D mutta kriisiä ei oo viel ilmenny muuta ku sillon, kun kaikille tulee tietty samaan aikaan huutava nälkä....ennakoinnilla näistäkin on jo aika hyvin opittu selviämään ja vauva on onneks tosi rauhallinen syö ja nukkuu tapaus, että täytyy vain aina, kun ei tarvii imettää, niin saada aikaseks hoidettua kotia ja niin päin pois.

Että tällasta pikaseltaan meillä, kuulumisia paremmalla ajalla lisää!

Vattihattu ja poppoo
 
Moikka.
Olen 23-vuotias tällä hetkellä 3 lapsen äiti,
mulla on 2 tyttöä, jotka ovat syntyneet 01/03 ja 03/04, eli ikäeroa heillä tuo 1v 3kk.
Poika on syntynyt 08/08 ja hänelle olisi nyt pikkusisko/veli tulossa 10/09 jos kaikki hyvin menee =)

chilitin ja lapsoset + unknown 9+1
 
Heips!
Täällä on yks 19-vuotias (elokuussa 20v) äiti, jolla poika 08/08, ja ilmeisesti joulutonttu nyt matkalla meille :heart: Eli rv 6+5 nyt menossa. ikäeroa tulee, jos kaikki hyvin menee, 1v 4kk..:)

Upp3 ja masukki 6+5 sekä poju 8kk
 
Onnea pojasta, Vattihattu! :flower:

Täällä ollaan käyty np ultrassa ja kaikki oli pikkuisella hyvin. Onneksi alkaa tämä toinen kolmannes olla ovella ja väsymyskin hieman hellittää. Ei ole ihan aurinkoista ollut kaikki päivät, kun esikoinen kuitenkin kaipaa sitä omaa huomiota ja herää joka aamu klo 6.00 :kieh:

Nyt sitten mietitään kovaa kyytiä jo hankintoja ja mahdollista auton vaihtoa. Huoh, mitä rahan menoa... :eek:

rv 12+4
 
Nostetaas pikkasen..

Tuli tossa illalla mieleen, et millais teillä joilla jo on niitä lähekkäin syntyneitä lapsia, on mennyt ne jälkimmäiset synnytykset? Ittellä oli toi eka ihan kauheeta tuskaa (siis avautumisvaihe, ponnistaa ei tarvinnu ko pari kertaa..) ja pikkasen pelottaa, et toinen synnytys on ihan samanlainen :ashamed:
 

Yhteistyössä