meillä 3 poikaa. vanhin tulee(huomenna)2v7kk ja toinen tuli just 1v7kk ja kolmas tulee 1kk(maanantaina).
arki on lähteny hyvin käyntiin. en ainakaan vielä koe raskaaksi olla 3n pienen kans. saas nähä sit ku pojat tosta kasvaa.
meillä pojat nukkuu vielä meijän kans samassa huoneessa. en oo vielä malttanu pistää omaan huoneeseen, vaikka olis kyl hyvä pistää jo. nyt oon tosin nukkunu vauvan kans toisessa huoneessa ja ukko nukkunu isompien kans makkarissa. mun on kans tarkotus siirtyä makkariin vauvan kans täs ihan lähiaikoina, ku vauvaki nukkuu paremmin nyt, herää yleensä kerran yössä syömään.
anno kyseli, et mitä kannattaa ottaa huomioon. niin ainaki isompi lapsi. vauva ei niin"huomiota"tarvi, tai siis toki tarvii, mutta isompi ymmärtää paremmin, jos ei saakkaan huomiota.
mustasukkasuutta meillä on kyl vähä ilmassa. tai oikeestaan esikko ei oo vauvasta mustasukkanen, en ainakaa oo huomannu, mut esikko on tosi mustis keskimmäisestä. jos leikkii keskimmäisen kans niin varmasti esikko ryntää väliin ja muutenki joistain leluista tulee tappelua, ku ei meinaa keskimmäisen antaa edes leikkiä tietyillä. mut kyllä se niin"huolehtiikin" pikku velistä. esikko oli just anopilla hetken hoidossa, kovasti oli kyselly pikku veliä ja leikeissä muistanu sitä. keskimmäisestä oon huomannu, et ku vauvaa syötän niin tulee heti viereen kiehnaan, muuten en oo huomannu et olis mustistellu.
kulkeminen meinaa olla hankalampaa. meillä autossa airbag edessä, eikä sitä saa pois, niin pitää kolme istuinta änkee taakse. kyllä ne just ja just sinne mahtuu, mut kaukalo pitää olla just tietyssä asennossa, et saa oven kiinni. vaunuja meillä löytyy. on "yksösten"vaunut, rattaat, kaksosten vaunut ja kaksosten rattaat. pitäis vielä ostaa kaksosten vaunuihin seisomalauta niin pääsen sit yksinki paremmin poikien kans kulkemaan. kaupassa en kaikkien kolmen kans oo vielä ollu. isompien kans kyllä. joissain isommissa kaupoissa on hyvät kärryt, ku mahtuu molemmat vierekkäin istuun ja ku oli pienempiä niin oli sellasia mihin saa vauvan ja isomman siihen viereen. nyt esikko jo kävelee ite kaupassa, et kyllä se varmasti kolmen kans onnistuu. helpointahan se on yksin mennä, mutta tulee varmaan tilanteita et kaikki on otettava mukaan, mut se on sen ajan murhe.
ei täs ny oikeestaan muuta tuu mieleen mitä kirjottais. mutta jaksamisia kaikille.