Pino alkuraskauden hermoilijoille

:heart: Tämä hermoilija kävi eilen ultrassa ja sieltä löytyi 14mm vauva ja sydän sykki!

Eternal-life, kyllä se masu tulee näkyviin, mutta osalla vasta aika myöhään. Ekassa raskaudessani muutamat tarkkasilmäiset huomasivat mahan viikolla 17. Pyykkilautavatsani pisti kyllä vauvamahan kasvulle vastaan B) Älä huoli, olin viikolla 14 aivan litteä!

Tuo raskaus eteni 20+0 asti, jolloin siis km ja vaikka en tuon pidemmälle viimeksi päässyt, niin nähtävästi koska siitä on vain muutama kuukausi, maha näkyy jo nyt! Siis lähes kokonaan turvotusta, mutta on jo oikeaoppinen pallo.

Oxford ja :heart: 8+1
 
Iltaa

Mä sitten kävin ultrassa eilen ja epävarmuus sen kuin jatkuu..raskaana ei ainakaan todistettavasti olla. Nyt kp 40, mutta bongasin oviksen kp32 :eek:
Kohdunnipukka näytti lääkärin mielestä sellaiselta että oisin raskaana..kohdussakin näkyi jokin pieni piste..muttei osannut sanoa oliko se jotain vai ei.. :eek:
Lääkäri käski odottaa pari viikkoa ja testata uudestaan jos menkkoja ei näy.
 
Oxfordille onnea ihanista ultranäkymistä! :flower: :heart:

Aurora72: mulla alkoi juilia aika menkkamaisesti heti kiinnittymisestä lähtien, eli n. 4-5 päivää oviksen jälkeen. Luulinkin koko ajan, että menkat alkaa. Mutta oon tosiaan merkannut ylös, että kipuilu/juiliminen alkoi just silloin, kun on kiinnittynyt! Mulla siis ovis kp28-30 tienoilla, sitten kp40 eli n. dpo11 tein ekan haamun testillä, jonka herkkyys 25. Muuten mua väsytti ihan kauheasti, jopa ikeassa ihan huippasi, vaikka yleensä olen siellä oikea duracel-pupu! Mutta itse asiassa oli tosi paljon normaaleja pms-oireita, paitsi että rinnat eivät kipeytyneet ja kovettuneet lainkaan, niin kuin yleensä. Siis toisin päin kuin yleensä, kun noi rinnathan on useilla just se oire, mutta mulla siis rintojen oireettomuus oli sitten se oire :D

+++++ :whistle:
 
aurora, pidän peukkuja että se plussa tulee sieltä. :heart:

Tinyangel, tsemppiä huonon olon kanssa. Muista pipertää jotain aamupäivisin kun huono olo meinaa iskeä. Ainakin mulla se auttoi.

Kiitos kaikille tsempeistä, ootte ihania. :heart:

Mulla sama kuin lentiksellä. maha jo selkeesti esillä. Tää kyllä jo kolmas raskaus eli mulla se vaikuttaa: tulee maha aikasemmin esiin. esikoista odottaessa kun setuli vasta joskus puolen välin aikoihin... No mutta jokatapauksessa ei paljoo vaatteita mitkä menis. omat farkut jäi pieneksi jo kesällä. mulla on yhdet äitiysfarkut. Mä oonkin nyt käyttänyt tosi paljon legginssejä ja tunikoita. ne on hyviä, sopii päälle vaikkeivät mitään äitiysvatteita olekkaan. eli voi käyttää ihan hyvin sitten odotuksen jälkeenkin. Ei oo niin lyhyt käyttöikä. ;)

sade80 15+4 :heart:
 
Tänään tulikin nukuttua tooosi pitkään. Eipähän väsytä. :D
Tänään ois vaan 50-vuotis synttärit joihin ei tekis mieli mennä kun
pitää piilottaa tää mnun pieni möhö mahani. Vielä ei uskalleta koko
suvulle kertoa, vasta ultran jälkeen
kerrotaan kaikille ja siihen on ihan hirveesti vielä aikaa...ärsyttää tää salailu,
mutta pelottaa tuulimunat yms...

TinyAngel 6+2
 
Heippa!

Voisin liittyä tähän porukkaan! :wave:
Mulla menossa ehkä rv 4+4 eli ihan tuore tapaus! :D

Tosin mä tarttisin sellaisen pinon jossa olis KOKO raskausajan hermoilijat :LOL:

Vakavasti puhuen, mulla on taustalla yksi raskauden keskeytys sikiön rakennepoikkeaman takia tammikuussa ja yks kemiallinen raskaus huhti/toukokuussa. :ashamed: Et täytyy sanoa että monikin asia hermoiluttaa... :/

TA se voi olla että mikään ei auta. Kun kerroin äitille raskaudesta niin se sano et se ties jo! :LOL: viime viikolla kuulemma jo, siis ennen ku itsekään tiesin!! Sanoi että sen näkee silmistä... =)
 
ElinaMaria Moi :wave: ja teretulemast!
Mun pikkuserkun äiti sano kans mulle, et katteli mun silmistä, et olisin raskaana. Nauroin masu väärässä häntä ja sanoin, et "ai, onko punaiset silmät raskauden merkki?". Mä kun en oo ottanu yhtään allergialääkettä plussan jälkeen, ni noi silmät on välillä melko punaiset...
 
Yksi mies oli sanonu, että hän tietää, millon mun kummitäti on raskaana, kun hän kuulemma kävelee sillon eritavalla. :LOL:

Mun pomo ihmetteli, ettei ollut huomannut, että oon raskaana ennen kuin kerroin hänelle. Hänkin kuulemma osaa olemuksesta kertoa. Mutta ilmeisesti minä en sitten oo vielä mitenkään muuttunu. Kuulemma ei edes vatsanseudusta huomaa mitään, vaikka oon jo kuitenki 15+1...
 
no toivottavasti mun silmät ei tänään hehkuis kauheesti, hih! :D vielä kun ei koko suvulle tahdota kertoo. Nyt on vaan pulmana mitä mä puen päälle...kaikki on niin vartalonmyönteisiä. Ehkä mä kohta jotain sopivaa löydän tuolta kaapista...
 
Finttu kiitos tervetuliaistoivotuksista. :D

Joo, meidän äiti sanoi että se aina työpaikallakin huomaa naisista milloin ne oottaa lasta. :) Se sano ettei kertaakaan oo viel erehtyny!! :LOL:

Mulla on ens viikon torstaina työhaastattelu. :) Pakko pitää pokka ja olla hiljaa koko raskaudesta. :D Eihän mun oo mikään pakko kertoa siitä, eikös niin? :saint:
 
ElinaMaria työntekijän ei ole mitään velvollisuutta kertoa raskaudesta, eikä työnantajalla ole oikeutta kysellä raskaudesta tai perhesuunnitelmista. Sellaiset asiat EI SAA vaikuttaa työhönottoon. Ihan noin niinkun virallisesti.
 
Mullakin on maanantaina työpaikkahaastattelu. Se on määräaikainen pesti (vuoden loppuun) ja ajattelin kyllä sanoa ihan rehellisesti haastattelussa, että olen raskaana. En sitten tiedä, onko kuinka huono idea kertoa, mutta kun tää nyt jo alkaa näkymäänkin melko lailla.
Onko teistä huono idea?
 
Iltaa, ja tervetuloa uusille! :flower: Niin ja samalla tietenkin onnittelut plussista!

Finttu Mä en kyllä kertois raskaudesta. Mitä sen on väliä, jos/kun työ on määräaikainen ja loppuu ennen kuin sun mammalomakaan alkaisi. Liikaa rehellisyys tässä asiassa ei välttämättä palkitse! :kieh:

Minäkin huhuilen kärppiksen perään!! Onhan kaikki ok?

Täällä ei mitään uutta. Tuhrua ei ole tullut viikkoon (ja aina kun mä tän sanon niin seuraavana aamuna taas ylläri pikkareissa :/ )., mikä on ollut ihan kiva juttu. Aina siinä pinna vähän kiristyy. Tänään ollut ihme pistelyä ja nippailua tuolla ihan alaosastossa, joka toivottavasti on ihan asian kuuluuvaa. Seuraava neuvola ensi perjantaina, toivottavasti hermot ei kiristy liikaa ennen sitä...

kimallus 15+jotain
 
Me kerrottiin raskaudesta heti molempien vanhemmille kun testi oltiin tehty eli jotain 4+0. Ja miehen äiti kans sanoi siihen että on sen musta jo nähnytkin.. Oli siinä sitten vähän että täh??!! :LOL: kai sen sitten jotkut huomaa. :heart:

tsemppiä työhaastatteluihin menijöille. :)

miten tinyangelin juhlat meni? huomasiko sukulaiset?

Huomenna vihdoin se neuvola.. :p

sade80 15+6 :heart:
 
juhlat meni ihan hyvin. Hieman tylsää kyllä oli loppu illasta kun kaikki alkoi olemaan huppelissa, paitsi minä. Pari kertaa jotkut ihmetteli enkös minä juo mitään. mutta ei ainakaan kukaan ääneen epäillyt raskautumistani. En sitten tiiä kun klo. 23.00 aikoihin lähdettiin kotiin niin alkoivatkos epäilys puheet?!

sadee80: ihanaa sinulla jo huomenna neuvola... :heart: minulla vielä hieman yli 2viikkoa, plää! :p

TinyAngel 6+3
 
Tiny, se voi olla että puheet alkoi kun lähditte. ;) Mä muistan kun odotin esikoista ja oli uusi vuosi (tein positiivisen testin silloin jouluaattona), mentiin miehen vanhemmille jossa muitakin vieraita. heti tuli ihmetystä että enkö juo ja sen jälkeen vihjaavia hymyjä.. :D

liikkeistä: te jotka ootte niitä jo tunteneet niin millä kohtaa ne tuntuu. siis missä kohtaa mahaa? tää on jo kolmas raskaus ja silti oon epävarma... :ashamed: Siis kun oon tuntenut jotain ihme muljahtelua mutta musta oudon korkeella.. siis navan yläpuolella. Eli taitaa olla vaan suoliton möyryntää..??

Tänään se neuvolalääkäri. Vasta 14.30. Sitä odotellessa... :p

sade80 16+0 :heart:
 
Heipä hei, rouva kiireinen ilmottautuu! :ashamed: :wave:

Kaikki on juu hyvin, mutta tuo oikea emälä netin ulkopuolella keksii mulle niin paljon tekemistä, et en ole ehtinyt nettiin piiiiitkään aikaan. ...ja vähän veikkaan samaa trendiä jatkuvaksi. :p

Juu, siis mulla on nyt 15+2 ja hiukan jännittää. Tänään on meinaan vika päivä "menkkojen" taas alkaa, jos vuodot niistä johtuvat. Toistaiseksi eivät ole tulleet ja toivon, että sama trendi jatkuu myös tässä asiassa. Eli kaksi kokonaan vuodotonta viikkoa jo, joskin pakko tunnustaa, et edelleen kyttään vessapaperia, jonka pitää olla vain ja ainoastaan valkoista. :saint: :LOL: (=värillisestä on hankalampi sanoa.. :snotty: )

Kipuja on ja menee. Siis ei pitkäaikaisia. Niitä alapääkipuja on yhä, onko sulla Lenttis? Seuraava neuvola vasta 30.9. ja sit se ultra 10.10.

Loppuun vielä tervetulotoivotukset uusille (varsinkin ElinaMaria: jo oli aikakin saada sut tänne! :flower: :D ). Ja miracleakaan en ole vielä onnitellut ultrakuulumisista. B)

Vaan taas on pakko mennä...

T. Kärppä ja papuska 15+2
 

Yhteistyössä