Pinnasänky lapselle pikavipillä, korko vaivaiset 37 %

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Näinpä taas lehdessä tosi asiattoman mainoksen. Tekstissä luki, että löytyi vauvalle se juuri oikea pinnasänky, mutta rahatilanne ei juuri sillä hetkellä ollut paras mahdollinen, joten mies osti sitten pikavipillä sen pinniksen. Korko tuossa lainassa olikin sitten muhkeat 37 %...Onneksi oli vaan mainos eikä ainakaan tietääkseni tositarina.

Tähänkö on tultu että pitää saada mieleinen pinnis, vaikka rahaa ei ole ja sitten maksetaan järjettömiä korkoja. Eikö olisi fiksumpaa varautua ennakkoon tähänkin hankintaan tai jos rahaa ei kertakaikkiaan ole, niin kysellä sänkyä lainaksi tai ostaa käytettynä esim. 10 eurolla.

Kenelle tällaiset mainokset ovat oikein suunnattu? Ihanko oikeasti joku ostaisi pikavipillä pinniksen tuolla korolla? Ovatko nuoret oikeasti nykyään noin avuttomia rahan käytössä ja suunnittelussa? Ei kai näitä ideoita ihan tuulestakaan temmata?

No en mä ymmärrä sellastakaan et ostetaan vaikka huonekaluja/autoja/eletroniikkaa ja sitten syötetään lapsille kaurapuuroa ja joudutaan sanomaan ei oota asiaan kuin asiaan..... Meil on aina sukanvarressa just tuollasten asioitten varalle.. ja ennen kuin joku kerkiää alkaa nasauttelee niin köyhiä ollaan tulollisesti et vähästä pannaan vähän sukanvarteen...

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
No en mä ymmärrä sellastakaan et ostetaan vaikka huonekaluja/autoja/eletroniikkaa ja sitten syötetään lapsille kaurapuuroa ja joudutaan sanomaan ei oota asiaan kuin asiaan..... Meil on aina sukanvarressa just tuollasten asioitten varalle.. ja ennen kuin joku kerkiää alkaa nasauttelee niin köyhiä ollaan tulollisesti et vähästä pannaan vähän sukanvarteen...

Niin, lapsen tulon tietää vaan 9 kk etukäteen eli luulisi olevan mahdollista varautua ennakolta sängyn tarpeeseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
näissä pikavippiasioissa ei olla tehty vielä moraalista rajanvetoa, mikä on oikea tapa mainostaa..

Kai sitä rajaa on sitten vaan pakko hakea.
Toinen aika asiaton mainos minusta oli vauvaa odottaville vanhemmille suunnattu asuntolainailmoitus, jossa annettiin ymmärtää että jos haluat lapsesi parasta, niin vaihdat isompaan asuntoon, vaikka varaa ei olisikaan. No, onneksi tällainen mainonta on jäänyt taantuman myötä vähemmälle. Ei taida lainaa heretä pankista enää ilman maksukykyä.

Mu huvitti kun näin ton telkkarissa ja se äijä siinä toteaa jotenkin että "on sitten kaikki valmiina pikkuisen tuloa varten".
Jep. Velkakierre valmiina jo ennen muksun syntymää. Se se vasta hienoa on..

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Mu huvitti kun näin ton telkkarissa ja se äijä siinä toteaa jotenkin että "on sitten kaikki valmiina pikkuisen tuloa varten".

Jep, siitä on hyvä jatkaa sitten osamaksulla ostettaviin haalareihin ja kodinkoneisiin. Surettaa, jos tällaisia perheitä on oikeasti. Onneksi tuo on vaan mainos, vaikkakin suunnattu erittäin otolliseen kohderyhmään.

mulle tuli just samat mieleen.... velkasänky hih...

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:

mulle tuli just samat mieleen.... velkasänky hih...

Miten se yksi laulu meni, jossa yksiössä lapsi nukahtaa lainattuun pinnasänkyyn. Se oli siinä laulussa olevinaan kovin surullista ja jotenkin huono asia. Minusta surkeampaa kyllä on, jos lapsi nukahtaa pikavipillä ostettuun sänkyyn.

Joo ihan hullua tuollainen. Sama homma ku se, et haetaan sossusta rahaa vaunuihin, pinnasänkyyn jne. Eilen selailin huutonettiä ja siellä oli yksikin sänky lähtöhintaan0e ja korotus 1e! Luulis nyt olevan pari euroa laittaa OMAN, ITSE TEHDYN, lapsen sänkyyn. Vaunuja saa alle 20e kirpputorilta ja oikeen hyvät ja kestävät on ku sellaiset etsii. Nimim. Kokemusta on

Mikäs siinä kun sossu maksaa.... :headwall:
Paljon on näitä jotka elää yhteiskunnan varoilla vaikka todellista tarvetta ei edes ole!

Meillä on just sellanen pinnasänky ja kalliit vaunut ja kaikki muutkin vermeet mutta niihin on säästetty järkevästi etukäteen. Ei tulis mielenkään ostaa Stokken monen sadan euron pinnasänkyä vipillä! Mutta valitettavasti monella tulis :headwall:

Sen sijaan mun mielestä on naurettavaa kun täälläkin palstalla monesti parjataan ihmisiä jotka ostaa osamaksulla muksuille kalliita haalareita. Mitä väliä? Kyllä on itekin tullut tilailtua osamaksulla mutta vain sellaisista paikoista joista osamaksusta ei tule lisäkuluja.

Ihmiset ei nykyään osaa elää omavaraisesti, elämäntyylistä on pidettävä kiinni vaikka siihen ei olis varaa. SURULLISTA.

Ja kun naapureillakin on uusi, niin kyllä meilläkin pitää olla...ja kuka tästä hyötyy? no, ne lainaajat tietysti :laugh:

On se tosiaan surullista kuinka elämä voidaan pilata, kun tärkeintä on näyttää naapureille, että meillä menee hyvin. Ja kun on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka uskovat noihin mainoksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Joo ihan hullua tuollainen. Sama homma ku se, et haetaan sossusta rahaa vaunuihin, pinnasänkyyn jne. Eilen selailin huutonettiä ja siellä oli yksikin sänky lähtöhintaan0e ja korotus 1e! Luulis nyt olevan pari euroa laittaa OMAN, ITSE TEHDYN, lapsen sänkyyn. Vaunuja saa alle 20e kirpputorilta ja oikeen hyvät ja kestävät on ku sellaiset etsii. Nimim. Kokemusta on

Minä en kyllä ihan mitä vaan sänkyä huolisi, enkä myöskään vaunuja, kyllä niiden pitää miellyttää silmää. Jos käytettynä sellaiset löytyvät niin hyvä, mutta jos ei niin sitten on ostettava uutena. Itse en tosin pikavipillä mitään hanki, mutta jos ei ehdi tarpeeksi säästää, niin kyllä mä luotolla sitten ostan.
Mulle on ihan sama miten ihmiset tavaransa hankkii, kunhan maksavat velkansa pois.

Yhteistyössä