Pinnasängyn patja, käytetty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shannon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
No enhän mä väittänytkään että jokainen maailman kätkytkuolema johtuisi vanhasta patjasta :laugh: kerroin vain mitä luin. Ihan saatte itse päättää uskotteko siihen tutkimukseen vai ette. Eipä ole sitä lehteä enää tallella, mutta googlettamalla voi jotain löytyä. =)

Mikäs tutkimus se oli ja missä tehty?

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Jos jokaisella pitää aina olla oma patja niin mitenkäs sitten parivuoteen laita?Minä ja mies ollaan samalla patjalla. :D

Sinä ja miehesi ette olekaan vastasyntyneitä ; )
Eikä teille ole varmaan yhtä helppo myydä koko ajan uutta tavaraa kuin pienen vauvan vanhemmille.

Eipä taideta olla vastasyntyneitä vaikka nuoria ollaankin..
:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ruskea:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
No enhän mä väittänytkään että jokainen maailman kätkytkuolema johtuisi vanhasta patjasta :laugh: kerroin vain mitä luin. Ihan saatte itse päättää uskotteko siihen tutkimukseen vai ette. Eipä ole sitä lehteä enää tallella, mutta googlettamalla voi jotain löytyä. =)

Mikäs tutkimus se oli ja missä tehty?

Muistaakseni jenkeissä tehty tutkimus, luin siitä esikoisen odotusaikana eli 2005. Lehti oli vanhemmille tuleva Valitut palat. Valitettavasti en muista tarkemmin.

mä ostaisin uuden kun onhan se ihan totta että jos patja on monta vuotta vanha niin alkaa väksinkin kerään kaikenlaisia itiöitä sunmuita! ja toisekeen jos siinä on useampi nukkunu pari vuotiaaksikin asti niin on se muotoutunut ja litistynyt ajatellen vastasyntynyttä. Riipuu toki myös säilytyksestä!
Minä meinaann kuitenkin laittaa kakkoselle saman kuin missä esikoinen on siihen mennessä nukkunut noin puoltoista vuotta..koska se siirtyy suoraan..ei tarvi säilytellä missään varastossa, vintillä..jne(sit uusisin)! ja siinä ei ole nukkunut kuin yksi lapsi! meillä ei ole tähän päivään mennessä tullut vielä yhtään pissa tms vahinkoa sänkyyn.

Teetätin patjan lapselle.
Nyt kun siirtyi lastensänkyyn ja naapuriin syntyy pian vauva, niin sinne kelpasi oikein hyvin meidän pinnasänky patjoineen.
Käskin saunottaa patjan kuumassa, jotta kuolee pölypunkit ym.

Eli minä olen taas lukenut jutun (olikos se nyt tieteenkuvalehti tms.) että on tehty tutkimus, että ne jotka ovat pienestä pitäen nukkuneet toisten vanhoilla patjoilla, ovat pysyneet terveempänä. Miksi? Siksi koska he ovat saaneet vanhasta patjasta tarpeellisen bakteerikannan itselleen ja näin pysyvät terveenä.

Eli lapselle ei todellakaan ole pakko ostaa uutta patjaa!! Tätä mieltä olen minä!!!