Pinnasängytä kiipeily

Poika 1 v 9 kk nukkuu vielä hyvin pinnasängyssään mutta nukkumaan menot on tosi ongelmallisia. Ei huvittais poikaa alkaa nukkumaan ja kiipeillee sängyn laidalle että ihan hirvittää. Ihan ajan kysymys koska mätkähtää sieltä lattialle. Pohjaa ei saa laskettua enempää. Oiskohan naperosänky jo ajankohtainen? Se on sitten ihan yhtä juoksua kaiket illat kun pääsee vapaasti pois sängystään mutta en tosiaan halua että poika satuttaa itsensä. Kieltäminen ja suuttuminen ei ainakaan auta. Innostuu vaan enemmän jos kieltää. :\|
 
meillä poika 1v2kk tuli pinnasängystä itse pois,nyt muutaman yön nukkunu jatkettavassa sängyssä.siitä osaa itse tulla oikein pois,tulee itse päiväunilta pois ja yöllä tulee herättään jos herää yöllä.nukkuu omassa huoneessa.
 
kyllästynyt
Minäkin haluaisin saada vähän vinkkejä, miten lapsi rauhoitetaan omaan sänkyyn. Mielestäni olen kaiken mahdollisen kokeillut, mm. satuja ollaan luettu, olen makoillut vieressä, oleskellut samassa huoneessa, vienyt aina ja aina uudelleen lapsen takaisin sänkyyn ym. ym. mutta mikään ei saa häntä rauhoittumaan, kun unen aika olisi. Meillä vauhti vaan kovenee, mitä väsyneempi ollaan. Olen lukenut hieman katkerana äitien vastauksia, että voi kun se on helppoa, meillä vaan ei ole!! Tavallinen sänkykin meillä on, mutta ei se muuksi muutu, vaikka mikä sänky olisi. Pinnarista saadaan pari pinnaa kuitenkin pois, että ei jatkuvasti tartte pelätä, et kaveri tippuu, mut jotenki pitäis nämä illat saada rauhoittumaan.. Kertokaa te vilkkaiden lapsien äitit!!
 
täällä alko poika kiipeilee pois pinnasängystä 10kuukauden ikäsenä, sen jälkeen otin vaa pohjan pois kannattimilta niin et pohja oli lattialla..sieltä ei sit päässykkään pois...ja sekö harmitti poikaa :LOL: :whistle: mut sit ku alko syksy tulee ja ilmat kylmenee hankin isojen poikien sängyn, nyt on sit se pinnasänky sen isojen sängyn päällä, poissa kylmältä lattialta..täs pitäs pikkuhiljaa alkaa totuttelee isojen poikien sängyssä nukkumiseen mut *on mukamas ollu nii kiire* et on sit helpommalla päässy ku nostaa pojan vaa pinnikseen...aamul on kuitenki aikanen herätys ni illat menis sit nii pitkiks jos pitäs poikaa raahaa ees taas makkarin ja olkkarin välii...ehkäpä sit joskus ku loma koittaa ni alkaa meijä maratooni... :)
 

Yhteistyössä