Pinnalliset jakorasiat?

• Viestiketjun aloittaja Remontti Ritva
  • Ensimmäinen viesti
Remontti Ritva
teemme vanhaan omakotitaloon sähköjä uusiksi ja pinta-asennuksena olisi paljon halvempi, mutta mietin vain kuinka silmiinpistäviä johdotukset ja jakorasiat on seinillä? Onko kellään tehty pinta-asennuksena sähköjä?

vierailija
Meillä on. Osa menee keskeltä seinää ja siihen on vedetty tapetti päälle. Osa menee esim ovenpielessä listan reunassa ja niissä osassa on muovikotelo. Ei ne pahalta näytä kun niihin on tottunut.

Meidän talossa on pinnallisia jakorasioita siellä täällä. On niitä jotenkin yritetty naamioida rakenteisiin erilaisin listavalinnoin. Edellisen omistajan toimesta.

Mun mielipiteeni on se, että toi on etenkin remonttikohteissa ratkaisuista paras.
Ja usein suurimman osan johdoista saa vedettyä ullakkotilassa josta "pudottaa" huonetilaan vain tarpeellisen.

Muoks.
Eikä tossa tartte tyytyä standardirasioihin/katkaisijoihin tai edes perusvalkoiseen MMJ- johtoon.
Katkaisijoita ja rasioita on saatavilla useamman näköistä ja johtoakin saa vaikka kangaspäällysteisenä, jos on valmis maksamaan pikkuisen enemmän.

Mun silmääni ne sopivat, vanhemmissa taoissahan ne ovat aina sellaiset. Mutta kannattaa kiinnittää huomiota, minne ne sijoittaa. Mä olen saanut pari moista hajalle kun olivat juuri siinä mistä vierestä aina siirrän jonkun tavaran jonnekin ja pöks, törmään pistorasiaan...

Yhteistyössä