Pinjan siskolle nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimipulmainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ninja tai siis oikeammin Niña tarkoittaa espanjaksi ihan vain tyttöä :) Kuten Pinja eli Piña tarkoittaa (männyn)käpyä.

Kieltämättä tosta tulee sellainen tupu-hupu-lupu-assosiaatio :D

Espanjaksi joo tarkoittaa tyttöä, mutta suomeksi jotain itämaista taistelijaa. Mun muistaakseni Pinja on espanjaksi ananas, vai muistanko väärin. Mutta suomeksi Pinja on havupuulajin nimi.

[QUOTE="ananas";27666442]Noomi, Nonna, Meena, Veela, Pioni, Stella, Sara, Paju, Isla, Ninni, Julia[/QUOTE]

Noomi ei ole riittävän sähäkkä.
Nonnakin on vähän liian lölly vaikka tykkäänkin enimmäkseen pehmeistä nimistä.
Meena vaikuttaa keksimällä keksityltä.
Veela ei vaikuta nimeltä.
Pioni ei ole kaunis.
Stellasta en tykkää.
Sara on tylsä.
Paju, onko se tytön vai pojan nimi. Ei ole kaunis.
Isla on kaunis, mutta mies ei tykkää siitäkään. Sille tulee mieleen islam.
Ninni on tosi kiva. On joskus käynyt mielessä. Hyvä, kun muistutit. Onkohan se kalenterissa muten?
Julia on kaunis, mutta vähän tylsähkö.

[QUOTE="hanna";27666480]mulla oli lapsena kaverina sisarukset Pinja ja Paula (terveisiä vaan jos satutte lukemaan), mutta jos kalenterinimet oli ei-ei niin sit en kyllä osaa sanoa.[/QUOTE]

Jos sais mielleyhtymän Koivuniemestä pyyhittyä pois, Paula vois olla aika raikas vaihtoehto. Ei tulis montaa Paula-nimistä samalle luokalle. Pinja ja Paula opsi aika kivasti yhteen.

Toi sun nimimerkki Hannakin on noista kalenterinimistä aika kaunis, mutta sopiiko Pinjan siskolle? Pinja ja Hanna, hmmm...

Jos sais mielleyhtymän Koivuniemestä pyyhittyä pois, Paula vois olla aika raikas vaihtoehto. Ei tulis montaa Paula-nimistä samalle luokalle. Pinja ja Paula opsi aika kivasti yhteen.

Toi sun nimimerkki Hannakin on noista kalenterinimistä aika kaunis, mutta sopiiko Pinjan siskolle? Pinja ja Hanna, hmmm...

:) Meidän oman pojan nimi on niinkin tavallinen kuin Jaakko. Silti esim. helsingissä asuessamme samassa neuvolapiirissä ei ollut yhtään toista jaakkoa, ja täällä nykyisellä paikkakunnalla ei taida olla yhtäkään toista alle kouluikäistä Jaakkoa. Suomessa on kastettu yli 13 000 samannimistä miestä, mutta suurin osa taitaa sitten olla jo aikuisia, eli ei ole hetkeen ollu ns. muodissa tuo nimi. :)

Heta, Hekla, Vera/Veera, Taika, Lumi, Linnea, Viola, Louna, Usva, Riina, Aida, Milja, Senja, Varpu

Heta on ruma.
Hekla on vielä rumempi.
(Nää on siis vaan mun henkilökohtaisia mielipiteitä. Älkää suuttuko.)
Veerasta en pidä.
Taika on vähän hihhulinimi.
Lumi on kaunis, mutta ei ehkä kevätlapselle.
Linneasta tykkään, mutta mies ei.
Violasta en pidä.
Lounan oon jo kommentoinut.
Usva ei.
Riinakin on kommentoitu.
Aida, tulee mieleen aita.
Milja on ihan ok, mutta ei tunnu omalta.
Senja ei käy.
Varmu ei ole nätti.

[QUOTE="Hanna";27666584]Tai hei, entä Venla? Pinja ja Venlakin kuulostais kivoilta yhdessä. :)[/QUOTE]

Venla kieltämättä sopis tosi hyvin, mutta tässä naapurustossa on noita Venloja pilvin pimein.

[QUOTE="vieras";27666638]Voithan hakea inspiraatiota muista puulajeista, esim. Mariana, Alona, Aspen, Dara, Elana.

Kaverin neljä lasta on nimetty tähtien (siis taivaankappaleiden) mukaan.[/QUOTE]

Onko Elenakin puulaji? Se on muuten mielettömän kaunis nimi, mutta olen sen hylännyt, kun ei musta sovi Pinjan siskolle, kun on liian erilainen. Vai sopisko sittenkin?