Pimppi ei ole vessasana, eikä etupylly ole sana ollenkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Man Who Sold the World
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En jaksanut lukea, mutta itseäni ärsyttää, kun äidit hiljentävät lapset tuolla "ei vessasanoja muualla kuin vessassa".
Ensinnäkin, ei meillä vessassa hoeta joka kerta pyllyä ja pierua. Ja toisekseen, jos nyt pientä lasta kiinnostaa, mikä tekee kelläkin housuissaan on, niin kyllä sen voi ääneen sanoa. Ei siinä mitään vaarallista ole.

Pimppi on pimppi ja pippeli on pippeli. Naisilla/tytöillä on pimppi ja miehillä/pojilla pippeli. Se asia ei siitä miksikään hyssyttelemällä muutu. Joten hyssyttelyn voi lopettaa.

Pienille se pimppi tai pippeli ei ole korvaa kummempi kapistus. Häpeily on turhaa.

Hehhe, onhan se noinkin mutta mua ahdisti lapsena yliavoimet aikuiset, jotka mukarennosti selitti noita pimppi- ja pippelijuttuja mutta lapsi kyllä kuulee, ettei noi sanat vaan sovi normaalisti aikuisen suuhun. Ne on tabuja tässä kulttuurissa, vaikka ne onkin myös luonnollisia asioita.

Oli se vaan niin kammottavaa, kun en ollut enää tarhaikäinen ja vanhemmat rupesi KERTOMAAN. Punastun vieläkin kun muistan miten äiti selitti noita pimppi- ja pippelisanoja käyttäen kuinka lapsia tehdään, sellaisella vakavalla äänellä oikein hitaasti sanoja painottaen. Yöök...
Kerran rupes isäkin luennoimaan alkaen "miehen pippeli on kuules sellainen monitoimilaite", mulla paloi aivoihin toi lause kun kirjaimellisesti juoksin pakoon tilannetta :D

Hyi helv. Älkää olko liian avoimia, lapsi saa siitäkin trauman.

[QUOTE="Hilla";30442914]Pienille se pimppi tai pippeli ei ole korvaa kummempi kapistus. Häpeily on turhaa.[/QUOTE]

Tjaa, kyllä niillä tuntuu olevan näille sanoille ainakin reipas hauskuusarvo.

Eikä se vaan ole nättiä, että hoetaan vähän väliä pissa/kakka/pimppi/pippeli, vaikka ei olisi mitään niihin liittyvää varsinaista asiaa.

Hehhe, onhan se noinkin mutta mua ahdisti lapsena yliavoimet aikuiset, jotka mukarennosti selitti noita pimppi- ja pippelijuttuja mutta lapsi kyllä kuulee, ettei noi sanat vaan sovi normaalisti aikuisen suuhun. Ne on tabuja tässä kulttuurissa, vaikka ne onkin myös luonnollisia asioita.

Oli se vaan niin kammottavaa, kun en ollut enää tarhaikäinen ja vanhemmat rupesi KERTOMAAN. Punastun vieläkin kun muistan miten äiti selitti noita pimppi- ja pippelisanoja käyttäen kuinka lapsia tehdään, sellaisella vakavalla äänellä oikein hitaasti sanoja painottaen. Yöök...
Kerran rupes isäkin luennoimaan alkaen "miehen pippeli on kuules sellainen monitoimilaite", mulla paloi aivoihin toi lause kun kirjaimellisesti juoksin pakoon tilannetta :D

Hyi helv. Älkää olko liian avoimia, lapsi saa siitäkin trauman.

Musta tuo oli hienosti hoidettu sun vanhemmilta, mun tietääkseen kun lapset ei ehkä ihan heti ymmärrä mikä on siitin tai emätin. Kyllä pippeli ja pimppi on paljon tutumpi sana. Jotkut vaan on noin kompleksisia ja kapeakatseisia kuin sinä että pitää LIIAN avoimena jos vanhemmat puhuu asiallisesti niinkun asiat on ettei lasten tartte sitten kovin montaa kertaa kysellä asioista. Ja se että juuri sinulle takakireälle ihmiselle tämäkin on aiheuttanut trauman niin sitä ei pidä missään nimessä verrata muihin ihmisiin täällä. Ilmeisesti sulle ei olis pitäny puhua asiasta ollenkaan vai mitä sanoja olis pitäny käyttää..v***u ja ky**ä???

Musta tuo oli hienosti hoidettu sun vanhemmilta, mun tietääkseen kun lapset ei ehkä ihan heti ymmärrä mikä on siitin tai emätin. Kyllä pippeli ja pimppi on paljon tutumpi sana. Jotkut vaan on noin kompleksisia ja kapeakatseisia kuin sinä että pitää LIIAN avoimena jos vanhemmat puhuu asiallisesti niinkun asiat on ettei lasten tartte sitten kovin montaa kertaa kysellä asioista. Ja se että juuri sinulle takakireälle ihmiselle tämäkin on aiheuttanut trauman niin sitä ei pidä missään nimessä verrata muihin ihmisiin täällä. Ilmeisesti sulle ei olis pitäny puhua asiasta ollenkaan vai mitä sanoja olis pitäny käyttää..v***u ja ky**ä???

Hehheh, menikö herne nenään? :D No kyllä mä ihan pilke silmäkulmassa tuon kirjoitin, en siis ole katkera vanhemmilleni tai ajattele, että he olisivat toimineet väärin, mutta se vaan on fakta, että kun lapsi on tietyssä iässä niin vanhempien selitykset ns. yksityisasioista alkaa tuntua erittäin kiusallisilta, etenkin kun ne asiat on jo itsellä tiedossa.

Totta kai ne oli vain vastuullisia, mutta mun rooli lapsena oli ällöttyä, semmosta elämä joskus on ja tämmöset on roolit usein, vanhemmat kantaa vastuuta ja lapset ei halua kuulla valistusta ellei ne ole itse kyselleet.

Tosin äitipuoleni selvitys kuukautisista oli tosi hyvä, sitä muistelen ihan lämmöllä.

//muoks siivosin kirjoitusvirheen

Yhteistyössä