pilsu jäi

• Viestiketjun aloittaja iik ja kääk
  • Ensimmäinen viesti
iik ja kääk
Hei...
ajattelin vielä varmistaa...olen menossa Meliane liuskassani toisella viikolla. Otin maanantaina päivällä klo 12 edellisen pillerini mutta muistinkin jostain syystä ottaa tiistain pillerin vasta illalla klo 24. Eli unohdus oli n. 12 tuntia. Otin pillerin heti kun muistin ja nyt ajattelin vain jatkaa normaalisti liuskan loppuun. En ole aikaisemmin kierron aikana unohtanut ottaa pilleriä. Olin edellisen viikon aikana yhdynnässä. Pitäisikö olla huolissaan, onko tietoa tai kokemusta? Kiitos oikein paljon ja mukavaa kevättä kaikille.

lippe
En syö enää pillereitä, mutta aikanaan söin yasminea ja carazettea enkä kyllä ikinä ottanut niitä tunnilleen :) Yleensä muistin ottaa joka päivä sen pillerin, ja olin siihen tyytyväinen :) ihan mihin aikaan tahansa.. eli tuli varmaan monestikin yli 12tuntia väliä, enkä tullut raskaaksi.. on varmaan kyllä yksilöllistä mutta en mä ainakaan huolestuisi. Voihan yhen pillerin unohtaakin ilman, että raskaaksi tuleminen on kovin todennäköistä..

muru
Liuskan toisella viikolla on se kaikkein ""paras"" ajankohta pillerin unohtamiselle. Itse en ole Melianeja käyttänyt, mutta missään käyttämissäni pillereissä unohdus toisella viikolla ei ole aiheuttanut mitään lisätoimenpiteitä (kondomi lisäehkäisynä, pillerilaatan lopettaminen kesken tms.) eikä raskauden mahdollisuudesta ole mainittu mitään. Sanoisin, että voit melko huoletta jatkaa ilman lisäehkäisyä pillerilaatan loppuun asti, koska 12 tunnin raja ei ole merkittävästi ylittynyt.

Katsopa vielä pilleripaketin mukana tulleesta käyttöohjeesta. Jos et löydä käyttöohjetta, soita vaikka terveydenhoitajalle, lääkärille tai apteekkiin.

piapri
""Liuskan toisella viikolla on se kaikkein ""paras"" ajankohta pillerin unohtamiselle.""

Onko sitten niin, että unohtaminen ekalla viikolla voi aiheuttaa munasolun kypsymisen ja vikalla viikolla unohtaminen vaikuttaa taukoviikon tehoon?

piapri
.. ja jatkoa tuohon edelliseen, eli kun jos vikalla viikolla unohtaa, niin käsketään lopettamaan heti pillerit tai syömään kaksi liuskaa putkeen.. mutta Miksi? kuitenkaan ei puhuta lisäehkäisystä kuten ekalla viikolla, niin mikä on tähän lääketieteellinen syy? missä vaiheessa keho on vikan viikon kohdalla?

juupz
""Jos olet unohtanut yhden tai useamman tabletin ensimmäisen käyttöviikon aikana ja ollut yhdynnässä unohtamista edeltäneen viikon aikana, raskaus on mahdollinen. Kysy neuvoa lääkäriltä. ""

moi
syy miksi pitää joko lopettaa heti liuska tai syödä kaksi liuskaa putkeen on se ettei taukoviikko häiriinny. eli hämätään kehoa. näin munasolu ei kypsy. ja jos yhden pillerin unohtaa 3. viikolla on riskinä siis ainoastaan se että munasolu alkaakin kehittyä....tämä ei kuitenkaan tapahdu päivässä eikä kahdessa. näinollen ehkäisyteho luultavimmin säilyy.

Elli
Mulla jäi yasmine ottamatta heti tauon jälkeen eli se
ensimmäinen paketista ja silloin olin juuri yhdynnässä.
Eli taukoa tuli 8pv, otin sen heti seuraavana päivänä.
Mutta nyt on uusi tauko ja lauantaina pitäisi aloittaa
uusi paketti taas, mutta kuukautisia ei ole kuulunut.
Yleensä alkaa tiistaina ja nyt on jo torstai...iik.
Mitä sanoo raati???

Yhteistyössä