Pilleritön elämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemukset kasaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemukset kasaan

Vieras
Elikäs minua kiinnostaa kokemukset e-pillereiden lopettamisesta. Oletteko havainneet hyviä muutoksia itsessänne kun olette lakanneet syömästä näitä hormoninappuloita?
Esim. onko paino laskenut, oletteko huomanneet mieli-alassa muutoksia jne?
Entäs huonot puolet?

Minä alan olla kyllästynyt näihin nappuloihin, taas määrättiin uudet ja pitäisi jännittää alkaako päänsäryt, turvottaako vielä enemmän, helpottaako kuukautiset... argh! Laittasin ton miehen syömään pillereitä, mikäli ne miesten e-pillerit olisi kehitelty loppuun!
Yritinkin pitää tauon ja ajattelin tutustua itseeni ilman pillereitä, mutta fyysiset oireet lopettamisesta olivat niin kamalat että päädyin napsimaan nappuloita uudestaan.
Ja siitäkin järkytyin, että tosiaan jonkinmoista myrkkyä se on keholle kun tulee "vierotusoireetkin".
Huomenna alkaisi ensimmäinen lista tätä uutta pilleriä ja en tiedä haluaisinko edes aloittaa. Kyllähän niitä kondomejakin voi käyttää, kunhan ei tarvitsisi miettiä minkälaista oiretta näistä uusista pilleri tuttavuuksista tulee. Olenhan eri pillereitä tässä napsinut jo monen monta vuotta.

En tiedä, vaikeaa.. Mutta kertokaa teidän kokemuksianne, oletteko tykänneet itsestänne ilman lisähormoneja.

Kantapään kautta olen saanut todeta monta kertaa, että mikään hormonaalinen ehkäisy ei minulle sovi. :whistle: Joten todellakin, pillereiden lopettamisen jälkeen elämä on aina helpottunut huomattavasti.

No mä söin 15 vuotta pillereitä ja kun ne lopetin kun alettiin yrittään vauvaa, niin totesin että ei enää ikinä hormonaalista ehkäisyä kiitos !
Ja tämä on pitänyt.

Mulla elämä parani kun aloitin pillerit uudestaan. Ilman niitä oli ihan järkyttävä turvotus ja kipu koko ajan, ovulaation aikana olin pari päivää niin arka että kävelykin sattui. Puhumattakaan siitä, että nykyisin kuukautiset ei kestä kuin pari päivää, ilman pillereitä kesti reilun viikon. Eli pidän itsestäni enemmän pillereiden kanssa. Mitään sivuvaikutuksia mulle ei ole niistä tullut.

Mun elämänlaatu ja siinä sivussa ukon, kun halutkin palas, parani n. 100 % sen jälkeen, kun lopetin pillerit. =) Mä olen niitä, joille ne ei sopinu alkuunkaan, vaan sain kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin sivuoireet... :saint:

En tiiä, putosiko paino (putosi ja paljon, mutta en tiiä, oliko siitä, että lopetin pillerit), mutta tosiaan: halut palas (pillerit ehkäisi tosi hyvin, kun ei koskaan edes haluttanut :laugh: ), mielialat tasoittui, elämästä tuli iloisempaa ja valoisampaa ja mikä ihaninta, ne kaksi ympäri kuukauden räjähtämispisteessä olevaa pommia lähti pois ja ihan normaalit, kivuttomat tissit tuli tilalle... :xmas:

Menkatkin palas normaaliksi ja kierto tasoittui, mutta tuohon kierron tasoittumiseen meni puoli vuotta pillereiden lopetuksesta. Me jatkettiin rytmimenetelmällä, joten sinänsä ei tullut hankaluuksia mistään kumiukkeleistakaan... B)

Yhteistyössä