Pillerit ja raskausoireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häh

Vieras
Heippa, Käytän Mercilon-pillereitä, ja menneiden n. 4 vuoden aikana ei ole ollut mitään häikkää. Noin viikko edellisten menkkojen jälkeen, kun olin siis syönyt pari pilleriä, alkoi olemaan ihmeellisiä oireita, jotka sopisi ihan hyvin raskauteen. Ökkö olo, vilu, aamulla nenä tukossa, leukalukko ja hirveä mahan turvotus. Jätin ekan viikon jälkeen pillerit pois varmuuden vuoksi, ja ruvettiin käyttään kortsua. Sitten tulikin heti niukat menkat. Raskausoireita tulee edelleen aina välillä, mutta raskaustestit näyttää negaa, vaikka viimeisestä "ilman kortsua yhdynnästä" on jo yli kolme viikkoa, eli kaiken järjen mukaan pitäisi jo näkyä. Siitä viimeisestä tavallisesta levystä en unohtanut yhtään pilleriä.
Eli onko kellään muulla ollut raskausoireita pillerien lopettamisen jälkeen?
Vauva olisi tarkemmin ajatellen ihana asia, vaikka ei suunnitelmissa ollutkaan! :heart:

mä tulin raskaaksi vaikka söin pillereitä ja aina ajallaan!! sitten lekuri sano että tod.näköisesti ehkäisy petti silloin kun mulla oli mahatauti ja pillerit eivät imeytyneetkään.. sitten kun jätin pillerit pois kun uutinen selvisi niin auta armias! kyllä oli olo kamala eli mun alkuraskaus ei ollut helppo siltä osin.

Mutta vaikka emme olleetkaan suunnitelleet vauvaa niin oltiin ikionnellisia uutisesta ja nyt poika on jo 2,6v :saint: :hug:

oho, mulla on ollut sitä viime aikoina. Ja tässä ihmettelen et voinko olla raskaana vaikka syön pillereitä, kun kuukautisia ei näy eikä kuulu... Tai tulee sellasta ihan pienen pientä tuhrua minkä huomaa vain vessassa käydessä. Unohdin kyl ottaa viimeisen pillerin, jotenkin sekoilin ja luulin et lista loppu jo....

Olisko vauva sulle tervetullut, jos niin on päässyt käymään? Meille siis olisi, vaikka tarkoitus ei ollutkaan. Enää ei ole niin ökkö olo kuin muutamia viikkoja sitten, mutta vähän väliä huimaa vähän, ja se maha on turvoksissa. Tosin tää kaikki voi johtua siitä että jätin ne pillerit pois kun aloin epäileen, ja nyt ehkäistään muulla tavoin. Olis vaan kiva saada tietää, mikä kumma vaivaa, kun tällaisia oireita ei oo ollut ikinä ennen. Periaatteessa en usko enää vauvaan, kun viime viikolla testatessani olis pitänyt olla jo reilu 3 viikkoa hedelmöityksestä, eli ois pitänyt näkyä testissä. Mutta kyllähän joillain näkyy vasta aika myöhään, eli hassu toive elää...
Kerropa kuulumisiasi, kun ollaan vähän niin kuin kohtalotovereita! =)

No joo, kyllä se vauva sinänsä olis tervetullut. Meillä on miehen kans kova vauvakuume, mut mulla vaan on opiskelut vielä kesken, ei olis kun 2v jäljellä. Oli ajatus et vähän ennen mun valmistumista alettais yrittään. Tilasin eilen mammaksi.fi testejä, kunhan tulevat niin testaan. Voin kertoa sitten tuloksen.

Olisinko lie sit valeraskaana :laugh: , kun sitä vauvaa salaa niin kovasti toivon. En tiedä...

:hug: Juuri tällaisista virhe-epäilyistä ne vakavimmat vauvakuumeet kait alkaa... Teillä on nyt varmaan mietinnän paikka, kannattaako odottaa valmistumista ennen yrityksen aloittamista. Toisaalta ei ne valmistumispaperit vielä autuaaksi tee, sen jälkeen on olo, että pitäiskö hankkia työkokemusta ja tässä pätkätöiden ihmemaassa ei sit varmaan koskaan tunnu oikealta ajalta. Ajattele, jos saa vauvan kesken opintojen, vastavalmistuneena on heti valmis työelämään.

Minä myös testasin eilen, ja tuloksesta tuli kyllä enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Periaatteessa oli kait nega, mutta olin näkevinäni jotain haamun oloista... Eli parin päivän päästä pitäisi varmaan saada lopullinen vastaus. Maha on kyllä niin turvoksissa kuin ikinä, ja koko ajan janottaa. No, joku realisti voisi todeta, että totta kai maha on turvoksissa jos juo vettä koko ajan, ja analysoisi vaivakseni kroonisen janon... Mutta minä puupää vaan toivon vielä että vahinko se siellä köllöttelisi...

Kaikkea hyvää sinulle ja kerro ihmeessä jatkosuunnitelmista jos haluat! ;) Onko raskausoireet muuten hävinneet, tai menkat alkaneet?

Pauzi, älä muuten usko sitä testiä, jos tuntuu vieläkin vahvasti raskautuneelta... Jos itse olisin raskaana, olisin nyt ehkä jollain 6-viikolla, ja vasta eilen sain sen haamun. Sen hormoonin erittymiseen varmaan vaikuttaa paitsi yksilöllisyys, niin mun kohdalla sekin, että söin viikon pillereitä.

Hei!

Kiva kun vastasit! Niin, eihän se valmistuminen onnea tuo. Olen ehkä typerä, mutta (usko tai älä :ashamed: ) mua pelottaa mun vanhempien reaktio. Ne kai pelkää tosissaan et jäisin sossun tuille kotiin lusmuamaan tai jotain.... Pelkään et ne ei hyväksy sitä et tekisin toisen vauvan. Ja kun nytkin on aina rahasta puutetta...

En oikein tiedä mitä tässä pitäisi tehdä :'(

Oon kyl itkeny tosi herkästi tänään, liekö pettymystä sitten vai mitä...

Kerrohan sinäkin kuulumisia lisää. Mistä muuten oot siitä leukalukosta kuullut? Mulla on niitä vieläkin sillein et en meinaa esim syödessä saada suuta kiinni...

Eikö olenkin hullua, miten muut pystyvät vaikuttamaan oman elämän valintoihin. Usko tai älä, mutta muakin huolestuttaa, miten mieheni vanhemmat suhtautuisivat vauvauutiseen. Ja olen sentään kohta 25, naimisissa ja valmistunut. Mutta kun meiltä puuttuu omistusasunto ja vakituiset työpaikat... Ja läpä läpä, en kyllä usko, että vauva ensimmäiseksi syntyessään kaipaisi noita!

En muista, mistä olen ekan kerran kuullut leukalukoista raskausoireena. Jostain järjettömän luetettavalta nettisivulta varmaan... Mutta kun selitin asiaa miehelleni, hänkin sanoi heti kuulleensa asiasta. Mulla se kesti pari viikkoa, välillä teki tosiaan kipeää purra ruokaa. Lämpimällä hautominen auttoi.

Voin varmaan meidän molempien puolesta todeta, että jos vauvoja ei ala löytymään, olemme kokeneet erittäin voimakkaan valeraskauden. Kokemus tämäkin! Itse ainakin analysoin jatkuvasti muutoksia, nyt on muka nännit suurentuneet. Jos huomenna aamulla testi näyttää negaa, ja oireet jatkuu viikonlopun yli, varaan maanantaina lääkärin. Vauvavaihtoehdon jälkeen on todennäköisintä, että mulla on kasvain mahassa.

Mukavaa päivää sinulle! :hug:

Voi :(
Negatiivinen se oli, eli olen kuvitellut kaiken. Uskomatonta miten voimakas vaikutus ihmisen oloon on omilla ajatuksilla.
Nyt on kyllä vähän surku olo, kun ei meidän kannata tositoimiin ryhtyä vielä vähään aikaan. :'(

Voi ei, olen pahoillani puoletasi! :hug: !

Meillä on ihan sama juttu :'( Ei kannata vielä alkaa yritystä. Mulle kyllä neuvolasta sanoivat kun soitin että jos tämän listan jälkeen on kuukautiset tosi niukat tai ei tuu ollenkaan niin sit ruetaan selvittämään syytä...

Voi kun toivoisin olevani raskaana. Mitä sinä nyt meinasit jatkossa? Jos jaksat niin kerrohan kuulumisia.

Hauskaa päivän jatkoa!

Tuntuupas hyvältä, että pystyi kertomaan jollekin, ja saa vielä myötätuntoa. Kiitos. =)
No nyt ainakin ensimmäiseksi yritän unohtaa koko episodin ja keksiä jotain kivaa tekemistä viikonloppuna. Ensi viikolla aion syödä pelkkää kaalia ja ananasta, että saan tämän käsittämättömän mahan pois. Lopetan myös vauvapalstoilla surffailun, paitsi täällä voin välillä käydä vähän vilkaisemassa, jos sulla on jotain asiaa tai kerrotavaa.

Mulla/meillä on vähän tylsä vaihe elämässä, kun molempien työpaikka-asiat on erittäin levällään, ja pitäisi löytää 2 hyvää työpaikkaa. Tuntuu, että tällä hetkellä koko elämällä ei ole mitään tarkoitusta. Ehkäpä sen takia keksin kuvitella itseni raskaaksi! Realistisen (tai ehkäpä optimistisen) arvion mukaan vauvan yrittäminen voisi olla ajankohtaista aikaisintaan ensi kesänä. Liian piiiiitkä aika, vai mitä!

Mutta oikein hyvää viikonloppua, ja pirteää syysmieltä!

Moi!

Meillä pamahti tietojone joten nyt vasta pääsin taas nettiin... :(

No, meillä tuo vauvan yrittäminen on ajankohtaista vasta reilun vuoden päästä, mulla loppuu koulu toukokuussa 2007 ja sit pitäis saada raha-asiatkin johonkin malliin. Turhauttavaa :'( .

Toivottavasti saatte työtä, ja muutenkin asiat kuntoon, ja sitten voitte alkaa yritykseen!

On kiva keskustella jonkun kanssa kuka haluaa lasta yhtä epätoivoisesti kuin minä. Kirjoittele taas, ja kerro kuulumisia!

Yhteistyössä