pillerit ja menkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katie81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katie81

Vieras
Osaisikohan joku vastata kysymykseeni?

Minulla on aina ollut säännöllisesti kolme/neljä päivää kestävät menkat pillereiden tauko viikolla mutta nyt viime tauolla ei tullut kuin "tippa". Onko jollain käynyt saman lailla? Aloitin jo uuden pilleri laatan mutta voisinko olla raskaana? Vai onko normaalia että menkat jää pois joskus?

Kyllä mielestäni menkkojen pitäisi aina alkaa taukoviikolla. Jos en väärin muista, on ihan siellä paketin ohjeessa että jos ei menkat taukoviikolla ala ei uutta liuskaa saa aloittaa.

Joskus voi toki käydä niin, että menkkoja ei tulekaan ajallaan. Eikä silti välttämättä ole raskaana.
Itse kyllä muistelisin, että silti pillereiden syöntiä jatketaan normaalisti.
Esim. minipillereillä ainakin saattaa olla sellainen vaikutus, että menkat jäävät kokonaan tulematta ja silloin pillereiden syöntiä vaan jatketaan.
Kannattaa kuitenkin tehdä raskaustesti... varmuuden vuoksi.

Riittää että lueskelee sitä pillereiden pakkausselostetta. On epätodennäköistä että olisi raskaana. Jos menkkoja ei tule, jatketaan syömistä normaalista, mutta jos menkat ei tule seuraavallakaan kerralla, on syytä tehdä raskaustesti.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että pillereiden kanssa vuoto välillä tyrehtyi ihan olemattomaksi, mutta kyllä se sieltä taas tuli. Joskus tuli ällönä välivuotona viikon parin päästä...

Kiitokset vastauksista :)

Olin jo heittänyt roskiin ne pilleri ohjeet niin en voinut lukea niistä. Olen jo 7 vuotta syönyt pillereitä niin aikaisemmin on ollu ihan normaalia kaikki vuodot yms..
Toivon mukaan en ole raskaana, eikö pillereiden syönti vahingoita sikiötä...

Kohta vuoden olen syönyt Yasmin pillereitä vuotoja ei ole kertaakaan tullut, pari kertaa vessapaperiin ruskeaa vuotoa näkynyt. Kyselin siitä neuvolassa ja siellä sanoivat että toisille ei vuotoja tule ollenkaan. Toki kuulemma pitää testata ettei ole raskaana tai ettei vuoto kerry kohtuun.

Yhteistyössä