Pillerit ei käy - mikä ehkäisyksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimmi

Jäsen
08.06.2004
492
0
16
Moi!

Olen kokeillut eri ehkäisypillerimerkkejä ja niistä mikään ei ole sopinut minulle. Lääkärin mukaan ne eivät sovi hormoonien takia. Nuvaring rengasta ajattelin kokeilla, koska siinä hormoonia irtoaa tasaisesti, toisin kuin pilleristä. Kierukkakin voisi olla vaihtoehtona.

Te joille ei myöskään pillerit käy, niin mihin ehkäisyyn olette päätyneet ja miksi? Mitä sivuvaikutuksia on ilmennyt?

T: Mimmi

itselläni sama. monta eri merkkiä kävin seitrsemässä vuodessa läpi ja mitkään ei sopineet. ehkäisyrengas oli käytössä puolitoista vuotta kunnes alkoi oireet siitäkin. lääkäri totesikin että siitä imeytyy hormoni tasaisemmin joten ihan normaalia että oireet tulee myöhemmin..

ei siis sopinut sekään.. kumi

Oletko kokeillut minipillereitä, joita otetaan joka päivä yksi. Niissä ei siis pidetä välillä viikon taukoa kuten norm. ehkäisypillereissä. itselleni eivät sovi noista kummatkaan ja itselläni myös lateksiallergia joten kumeistakin käy vain lateksittomat. Jos olet hormooneille yliherkkä niin siinä tapauksessa voit keskustella lääkärin kanssa kuparikierukasta. Muuta neuvoa en osaa antaa. :wave:

mulle ei myöskään sopinu mikään pilleri merkki joten päädyin neuvolatädin ylipuhumana nuva ringiin ja tyytyväinen olen vuoden verran ollut kunnes jätin pois vauvakuumeen iskiessä...

Yhteistyössä