Pillereiden lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Astra"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Astra"

Vieras
Moikka,

Kyselisin vähän neuvoa, kun pillereitä (Yasmin) olen syönyt lähes 15 -vuotiaasta asti. Muistoja ei siis "oikeista" menoista oikeastaan ole, täytän seuraavaksi 26 vuotta.

Pillerit lopetin n. 2 kk sitten, tyhjennysvuoto normaalisti, sitten oikeat menkat kp 30. Nyt kp. 24 (käytän apuna womanlog -appsia, koska en oikein osaa näitä vielä) ja kolme päivää (ällövaroitus!) vuotanut oudosti ruskeaa verta vähän, kiinnitin huomion, kun mies seksin jälkeen asiasta huomautti. Alavatsa välillä vihloo, eilen jäätävää pahaa oloa, ja jostain syystä myös peräsuolessa sisällä syvällä vihloo. Olo turvonnut ja PLÄÄH. Uusin vaatevarastonikin kokonaisuudessaan ja värjäytin hiukset, kun niin ahdisti oma ulkonäkö.

Kysymys siis se, että ovatko nämä menkkaoireita? Ehkäisy käytössä, varmistetaan aina, että kortsu ei ole puhjennut. Silloin lopetettaessa kyllä oltiin kerran keskeytettynä.

Ei kai menkat aina oo näin v*ttumaisia?

No aika perus kuukautiskivuilta & oireilta nuo mielestäni kuulostavat ?

Minulla alkoivat menkat 13-vuotiaana ja pillereitä aloin käyttämään 15-vuotiaana koska en enää kestänyt kuukautisiani (eikä kroppanikaan). Kierros pituus oli 21 päivää ja kuukautisten kesto 7pv-14pv. Vuoto ERITTÄIN runsasta pahimmillaan viikon, alavatsaa vihloi ja kolmena ensimmäisenä päivänä tuli jalat alta vieviä kramppeja. Turvotus normi settiä. Lopulta tuli anemia niin lääkärit havahtuivat tarjoamaan muutakin kun venhäjauholta maistuvia "särkylääkkeitä" (naprometin merkkinen, en huomannut kyseisen lääkkeen apua missään muodossa, mutta muutakaan en ensin saanut nuoren ikäni takia.)

Syön pillereitä edelleen (olen kokeillut muitakin ehkäisymerkkejä mutta pillerit ovat keholleni paras vahtoehto, ilman myös olen yrittänyt olla mutta kivut sun muut palaavat enkä oikein pysty normaalielämään sellaisten kuukautisten & verenvuodon kanssa.) ja kuukautis "oireisiin" kuuluu silti ihan normaalisti alavatsan vihlonta, runsas vuoto, krampit ja ruskeahko veri. Tosin kymmenen kertaa vähäisempinä kuin ennen, syön silti särkylääkkeitä kuukautisteni aikaan. (400mg Ibumaxia, pari per päivä neljän päivän ajan yleensä.)

Tuli hieman kieliopillisesti sekavahko viesti, kun räkäisin jotain pikaisesti (käyn nukkumaan kohta), mutta toivottavasti vastaus hieman auttoi. Kuukautisoireethan ovat kaikilla ihmisillä erilaiset. Toisille on siunaantunut helvetilliset kuukautiset joiden kanssa ei ilman apuja oikein voi elää (minä) ja toisilla ihmisillä on parin päivän menkat ilman suurempia kipuja. Yksilökohtaista. Niin ja iältäni olen nyt niin 24 vuotta jos sillä oli millään muotoa mitään väliä, hoikka, pitkä ja normaalipainoinen. Omalla äidilläni oli aikoinaan samanlaiset kuukautiset kuin minulla ilman pillereitä.

Jessus, kun kuulostaa pahalta noi sun oirees. :/

Toisaalta taasen (itsekästä joo) hyvä kuulla että omat, tuskasen ikäviltä tuntuvat, kivut on lastenleikkiä johonkin muuhun verraten.

Yhteistyössä