Pillereiden lopetus ja raskaustesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvakuumehormoonipeikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvakuumehormoonipeikko

Vieras
Lopetin Yaz-pillerit about kuukausi sitten n. 1,5 vuoden syömisen jälkeen (merkki vaihtunut välissä).
Reilu viikko sitten alkoi oireet, joista päättelin menkkojen olevan alkamassa: tissit olivat todella kipeät (eivät kipuilleet pillereiden aikana) ja alavatsaa ja -selkää jomotti.
Menkat ei kuitenkaan alkaneet ja laskeskelinkin, että "pillerimenkkojenkin" olisi pitänyt alkaa vasta 15 pv. Olisiko kyseessä olleet ovulaatio-oireet? Oireiden aikoihin "harrastimme rakkautta" mieheni kanssa ilman suojauksia.
"Tissiherkkyys" hävis vähäksi aikaa, mutta on taas palannut. Lisäksi alavatsanippailut on jatkuneet koko tän ajan, mutta jomotus on loppunut. Mulle on ilmaantunut aivan hirveä väsymys. Nukun helposti kymmenenkin tuntia, mutta päivällä olen sitten niin väsynyt, ettei silmät meinaa pysyä auki. Vaikka nukkuisin vähemmän, väsymys pysyy samana (en siis nuku liikaa).
Menkkojen olis pitänyt alkaa pillerikierron mukaan toissapäivänä, mutta mitään ei ole kuulunut. Ainoana merkkinä on hirveän märkä olo. Heräsin yölläkin siihen ja oli pakko mennä tarkistamaan, josko menkat olis alkaneet. Eipä ollut.
Tein negatiivisen testin tänä aamuna, ja uskonkin että oireet on selitettävissä pillereiden lopettamisella. Mutta koska mun vauvakuumeeni on aivan mieletön, mun on pakko vielä yrittää ja kysyä, että voisiko olla niin, ettei raskaus vielä näkyisikään testissä? Onko kellään samanlaisia kokemuksia?

En nyt halua lannistaa, sillä voihan olla että vielä plussaat, mutta söin itse ennen esikoista saman merkkisiä pillereitä ja suht saman aikaakin vielä. Kuukautisia ei kuulunut heti pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta raskausoireiden kaltaisia oireita tuli, just nälkää, väsymystä, huonoa oloa, rintojen arkuutta jne. ja säikähdin silloin monesti (suunnitelmissa ei ollut vielä raskaus vaan lopetin pillerit koska niistä tuli monia huonoja vaikutuksia mielialaani :/) ja tein monta negatiivista testiäkin. Menkat olivat lopulta kadoksissa puoli vuotta pillereiden lopetuksesta! Menkkojen palattua teimme päätöksen että emme ota enää ehkäisyä käyttöön ja lapsi saa tulla kun on tullakseen, eikä sitten mennytkään enää kuin 2kk niin olin raskaana (ja ihan toivotusti jo siinä tilanteessa) :). Huomasin tuolloin että kroppani vaan reagoi rajusti hormonaalisiin muutoksiin, ensin pillereihin ja sitten niiden lopettamiseen jne. Mutta nämä asiathan ovat ihan yksilöllisiä, kannattaa varmaan ootella muutama päivä tai vaikka viikkokin ja sitten tehdä uusi testi oman mielenrauhan turvaamiseksi :) Ja onnea yritykseenne!

Yhteistyössä