pilasin kaiken,enkä tieädä miten korjaisin asiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lasisilmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lasisilmä"

Vieras
Olen vain yrittänyt jaksaa,useamman vuoden. oliisn varmasti tarvinnut masennuslääkkeet ja sairasloman/muun kunnon loman jo muutama vuosi sitten.

tarkoitukseni ei ollut paha, olen ollut hyvä äiti(mutta pyrkinyt liiankin täydellisyyteen), isovanhemmat ym ei välitä lapsenlapsia hoitaa,joten on vain minä ja mies.

mietin jo pari vuotta sitten että olenkohan masentunut, kaikk itutnui vaativan jo silloin mielettömän tahdonvoiman jotta asiat hoitui. olen kuitenkin koko ajan itse sitä tajuamatta mennyt huonompaan kuntoon, olen siis edelleen tehnyt kaiken mutta sillä on hintansa olen valittanut ja valittanut ja valittanut, huutanut ja raivonnut turhistakin asioista kun en vaan oikeesti olis jaksanut.

No mies kyllästyi käytökseeni ja lähti, sanomattakin selvää että oloni on vielä hirveämpi.
tuli totaalinen stoppi,en oo kyennyt menemään töihin,en edes kävelemään sitä työmatkaa,en kyennyt aiemminkaan,mutta väkisin vaan puskin.

nyt huomaan että nuo rakkaat lapset puhuu samalla äänensävyllä kuin minä, ihmekkös tuo. eivät voi mitään sanoa nätisti ees yhtä kertaa vaan huutavat vain ynseällä äänensävyllä ja kiroilevat.

ja se on mun syytä! tuntuu kamalalta(lapset siis ovat pääosin tyytyväisiä ja tasapainoisia,mutta ovat selkeesti ottaneet minusta malllia).

mä yritin jaksaa lasten takia, mutta lopputulos oli kamala.

jos mä olisin 2vuotta sitten mennyt sinne lääkäriin hakenut sairasloman ja masennuslääkityksen, tai vaikka irtisanonut koko työpaikan, niin kaikki olis hyvin.

halusin olla hyvä äiti ja vaimo.. päädyin olemaan nalkuttava huutava miehen mielestä lähes tyranni häntä kohtaan,mulla oli vaan niin pahaolla, enkä ees ite tajunnut sitä,ennenku tuli totaalinen pysähdys.

no nyt oon sitte tässä pisteessä,perhe hajonnut, en kykene töihin, mietinv aan että millä tästä nousee ylös? ei mun tarkoitus ollut paha,mutta valinnat oli vääriä.

[QUOTE="vieras";28415254]Lopeta nyt ensinnäkin siellä itsesäälissä pyöriminen ja ryhdistäydy.Siitä on sitten hyvä jatkaa.[/QUOTE]

juu monen vuoden univaje ja masennus varmaan paranee ryhdistäytymällä?

hyvänen aika, sehän tähän kaikkeen on syynä että on vaan ylittänyt jatkuvasti sen mitä oikeesti olis jaksanut(jos olisin tajunnu luovuttaa aiemmin,en olis tässä pisteessä)..

[QUOTE="lasisilmä";28415268]juu monen vuoden univaje ja masennus varmaan paranee ryhdistäytymällä?

hyvänen aika, sehän tähän kaikkeen on syynä että on vaan ylittänyt jatkuvasti sen mitä oikeesti olis jaksanut(jos olisin tajunnu luovuttaa aiemmin,en olis tässä pisteessä)..[/QUOTE]

Älä sitten ryhdistäydy senkin paska luuseri!

Mitä sinä haluaisit korjata? Menneen suhteesi? Lapsesi, itsesi? Kun on kaikki mennyttä, niin siinä on ihan hyvä olla vaan paikallaan. Sitten rupeat miettimään, kuinka haet apua itsellesi ja lapsille. Kyllä sinusta vielä hyvä tulee, eikä lapsetkaan ole lopullisesti pilalla. Tärkeintä on nyt hakea apua. Mennyttä on enää turha jossitella. Muista, että kriisissä on aina uuden alku.

Sinussa on sisällä varmaan paljon voimaa, oot vaan liian tehokkaasti käyttänyt ne. Soita neuvolaan tai lastensuojeluun ja pyydä apua. Kriisiapuakin on saatavilla jos tosi paha tilanne on.

[QUOTE="vieras";28415390]Mitä sinä haluaisit korjata? Menneen suhteesi? Lapsesi, itsesi? Kun on kaikki mennyttä, niin siinä on ihan hyvä olla vaan paikallaan. Sitten rupeat miettimään, kuinka haet apua itsellesi ja lapsille. Kyllä sinusta vielä hyvä tulee, eikä lapsetkaan ole lopullisesti pilalla. Tärkeintä on nyt hakea apua. Mennyttä on enää turha jossitella. Muista, että kriisissä on aina uuden alku.[/QUOTE]

varmaan ensin oman oloni, sitä myöden uskon että kaikilla on parempi olla. suhteenkin haluaisin kyllä korjata,sillä mies on rakas edelleen ja lasteni isä, lasten perhe.

en minä ajattele että lapset sinänsä olisivat pilalla,mutta olen juurruttanut heihin oman käytökseni siis tarkoitan tapaa puhua toisille, häpeän sitä.

haluaisin vaan että kaikki olis taas hyvin.

[QUOTE="vieras";28415436]Sinussa on sisällä varmaan paljon voimaa, oot vaan liian tehokkaasti käyttänyt ne. Soita neuvolaan tai lastensuojeluun ja pyydä apua. Kriisiapuakin on saatavilla jos tosi paha tilanne on.[/QUOTE]

kiitos, jaksan minä ruuan laittaa ja siivota, huolehtia lasten tarpeista. mutta ei ole voimaa lisäksi vielä hoitaa töitä.. mistä aiheutuukin myös syyllisyyttä..

en usko että neuvola parantaa masennusta,eihän sieltä voi varata lääkäriaikaa itselle,eikös se hoidu tk:n kautta?

tai en minä ole hakenut lääkkeitä ikinä masennukseen, psykoterapeutille jo varasin ajan,mutta en usko että se mitään parantaa kun olen liikaa kuormittanut itteeni ja tämä on siitä lopputulos..

miksi ihminen ei vaan voi tajuta ajoissa pysähtyy ja vähentää sitä kuormitusta? typerä nainen ei voi muuta itsestään sanoa.

onneksi kesä tulee ja lämpö :)

[QUOTE="vieras";28415375]Älä sitten ryhdistäydy senkin paska luuseri![/QUOTE]

:) hyvää päivänjatkoa sinulle, saisinko kysyä mikä sinun mieltäsi painaa kun tunnut ottavan tämän niin henkilökohtaisesti?

Mennyttä et voi muuttaa, mutta nyt kun olet huomannut, että tarvitset apua, hae sitä. Mene lääkärille, ota sairaslomaa, mieti mitä haluat elämältäsi, mitä haluat muuttaa, mikä on ollut liikaa, miten estää tilanteen uusiutuminen. Äläkä vaadi enää itseltäsi liikaa, opi tietämään omat rajasi. Äläkä anna kenenkään syyllistää sinua tekemään enempää kuin voit.

[QUOTE="lasisilmä";28415473]

tai en minä ole hakenut lääkkeitä ikinä masennukseen, psykoterapeutille jo varasin ajan,mutta en usko että se mitään parantaa kun olen liikaa kuormittanut itteeni ja tämä on siitä lopputulos..

[/QUOTE]

Jos olet masentunut, lääkityksen hakeminen voisi oikeasti olla paikallaan. Tiedän, että moni ajattelee, että mielialalääkkeet ovat suoraan saatanasta, mutta tiedän useita ihmisiä, joita ne ovat auttaneet todella paljon (mukaanlukien itseni). Asiaa ei ainakaan kannata tyrmätä suoralta kädeltä.

Yhteistyössä