Pikkusisko se saa sitten toisen lapsen + häädän hänet

  • Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25431980]Miksi ihmeessä vanhempanne hoitavat lasta vaikke eivät jaksaisi? Todella säälittävää suostua hoitamaan ja sitten narista kun ei jää omaa aikaa, eihän heidän ole mikään pakko suostua joka ikiseen pyyntöön![/QUOTE]
No ei ole!! Mut meillä ainakin isovanhemmat tekee MITÄ vaan lasten eteen jaksaa tai ei.. Ei kaikki vanhemmatkaan aina jaksa... Nuo vanhemmat sais kyllä pistää toden eteen, eli haluaako lapset vai antaako ne pois.!!
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Olet kyllä melko omahyvöinen ja itsekäs ja todella tökeätä on ajatella tuiolla tavalla heistä ja uudesta vauvasta. Uusi elämä on iloinen asia. Ovat tosiaan pärjänneet edellisenkin kanssa. Jos olisi siskosi niin häypyisin kyllä tooosi kauas sinusta. Voit vain toivoa ettet itse tarvitse koskaan keneltäkään tukea elämäsi aikana.
Et oo tosissas????
 
"vieras"
Asioista on ap:n kirjoitusten mukaan puhuttu monta kertaa porukalla, ei muutosta. Isovanhemmat hoitavat lasta sossun pelossa. Minä olen itse asunut omillani 15-vuotiaasta ilman vanhempien tai sukulaisten taloudellista apua, tulin raskaaksi 18-vuotiaana ja koska kirkkaasti tajusin elämän realiteetit jo siinä kohtaa teetin abortin. Kävin koulut loppuun, hankin työpaikan ja kodin ennenkuin perustin perheen 25-vuotiaana.

Ap:n siskolla ja miehellä on ihan kaikki eväät olemassa omillaan pärjäämiseen jos he vaan haluavat. Vastaavia pariskuntia on useita, tiukkaa on mutta pärjätään :) Kuka nauraa kostonkiilto silmissään? Toivottavasti tosiaan joskus osaavat olla kiitollisia siitä, että ap ratkaisullaan pakotti heidät ottamaan elämästä otteen ja laittamaan asiat järjestykseen, aikuistumaan ja kantamaan valinnoistaan vastuuta.
Aika monikin näistä vastaajista oikein uhkuu sellaista aggressiivisuutta ja uhoa,mitä enemmän sisko kärsii niin sen parempi. Oppiipahan olemaan. MINÄ muutin kotoa 17-vuotiaana. MINÄ valmistuin kaksoistutkintoon 19-vuotiaana. MINÄ olen tullut toimeen ilman lainoja tai vippejä. MINÄ olen hoitanut omat asiani kuntoon. MINÄ olen tehnyt paljon muutakin jonka voisin leväyttää tähän sun luettavakses. MINÄ kuitenkin ymmärrän että kaikki eivät ole kuten MINÄ ja että joskus jopa MINÄ voin olla se joka tukeutuu lähimmäisten apuun. MINÄ MINÄ MINÄ.
 
On tämä palsta todella hauska! Toisissa ketjuissa huudetaan täyttä päätä, että kyllä 15v ja 16v on aivan kypsä seksiin ja vanhemmaksi ja ovat hyviäkin vanhempia, mutta tässä ketjussa 18-vuotias onkin täysin kykenemätön huolehtimaan itsestään, lapsestaan tai taloudestaan ( siis 18v ja 19v ) kuitenkin on ilmeisesti täysi oikeus ja kohtuus lisääntyä tähän mahtavaan elämäntilanteeseen. Taitaa näillä höpöttäjillä olla ihan omakohtaista kokemusta kun jaksavat näitä puolustaa!

Vakka kyse on sukulaisesta ja läheisestä sellaisesta, niin ei sukulaisetkaan saa käyttää hyväksi toisia lähimmäisiä! Siitähän tuossa on kyse. On aivan eri asia lainailla puolin ja toisin Hoitaa lapsia puolin ja toisin. Kyläillä puolin ja toisin siin niin, että kaikki antavat omastaan ja vastavuoroisuutta. Se, että hoidatetaan lapset muilla, asutaan ilmaiseksi toisten asunnoissa/taloissa, saadaan raha-asiat vinksalleen avusta huolimatta ym. niin ei tuo ole kyllä mitään vastuunottamista eikä edes yrittämistä. Tuo on hyväksikäyttöä!!!
 
[QUOTE="vieras";25433035]Aika monikin näistä vastaajista oikein uhkuu sellaista aggressiivisuutta ja uhoa,mitä enemmän sisko kärsii niin sen parempi. Oppiipahan olemaan. MINÄ muutin kotoa 17-vuotiaana. MINÄ valmistuin kaksoistutkintoon 19-vuotiaana. MINÄ olen tullut toimeen ilman lainoja tai vippejä. MINÄ olen hoitanut omat asiani kuntoon. MINÄ olen tehnyt paljon muutakin jonka voisin leväyttää tähän sun luettavakses. MINÄ kuitenkin ymmärrän että kaikki eivät ole kuten MINÄ ja että joskus jopa MINÄ voin olla se joka tukeutuu lähimmäisten apuun. MINÄ MINÄ MINÄ.[/QUOTE]

Tuo onkin hyvä, että tajuat sanan JOSKUS!! Entä jos se sana on AINA, niin kuin tässä tapauksessa. Kaikki ymmärtävät, että joskus tarvitsee apua. Sukulaisten hyväksikäyttö on asia erikseen! Se pitää ymmärtää jo nuorena!
 
"vieras"
On tämä palsta todella hauska! Toisissa ketjuissa huudetaan täyttä päätä, että kyllä 15v ja 16v on aivan kypsä seksiin ja vanhemmaksi ja ovat hyviäkin vanhempia, mutta tässä ketjussa 18-vuotias onkin täysin kykenemätön huolehtimaan itsestään, lapsestaan tai taloudestaan ( siis 18v ja 19v ) kuitenkin on ilmeisesti täysi oikeus ja kohtuus lisääntyä tähän mahtavaan elämäntilanteeseen. Taitaa näillä höpöttäjillä olla ihan omakohtaista kokemusta kun jaksavat näitä puolustaa!

Vakka kyse on sukulaisesta ja läheisestä sellaisesta, niin ei sukulaisetkaan saa käyttää hyväksi toisia lähimmäisiä! Siitähän tuossa on kyse. On aivan eri asia lainailla puolin ja toisin Hoitaa lapsia puolin ja toisin. Kyläillä puolin ja toisin siin niin, että kaikki antavat omastaan ja vastavuoroisuutta. Se, että hoidatetaan lapset muilla, asutaan ilmaiseksi toisten asunnoissa/taloissa, saadaan raha-asiat vinksalleen avusta huolimatta ym. niin ei tuo ole kyllä mitään vastuunottamista eikä edes yrittämistä. Tuo on hyväksikäyttöä!!!
Mä olen todellakin sitä mieltä että 15-16v ei todellakaan ole kypsä vielä yhtään mihinkään,eikä varsinkaan mitkään seiskaluokkalaiset teinit,joista tälläkin palstalla mammat puhuu naureskellen että miten ihanaa ja kypsää oli kun neitsyys meni 13-vuotiaana ja kyllä vaan sen ikäinen jo osaa päättää omista asioistaan. TÄSSÄ ON TULOS!!!!

MUTTA. Kun nyt on jo paskat housussa niin ei auta enää inistä. Ihan teinihän tuo ap:n sisko on,eikä todellakaan henkisesti lähelläkään aikuisuutta. Juuri sen takia pitäisin lähinnä heitteillejättönä,jos sisko lapsineen työnnettäis pois silmistä opettelemaan ihan vaan keskenään sitä elämisen riemua ja autuutta. KUN TEINI-IKÄINEN ON VIELÄ IHAN PENTU,mutta sitä tämä palsta ei ymmärrä. Kun kaikki on olleet niin helvetin kypsiä ja fiksuja yläasteäitejä.
 
"Pettynyt"
Palailen illempana takaisin. Tuli sen verran huolestunut soitto äidiltä että lähden katsomaan mikä tilanne siellä on. Sisko on nyt nostanut esille esittämänne seikan ettei hän saa siivua tästä sukutilasta kun ostamme sen.
 
buahhaa
[QUOTE="vieras";25433035]Aika monikin näistä vastaajista oikein uhkuu sellaista aggressiivisuutta ja uhoa,mitä enemmän sisko kärsii niin sen parempi. Oppiipahan olemaan. MINÄ muutin kotoa 17-vuotiaana. MINÄ valmistuin kaksoistutkintoon 19-vuotiaana. MINÄ olen tullut toimeen ilman lainoja tai vippejä. MINÄ olen hoitanut omat asiani kuntoon. MINÄ olen tehnyt paljon muutakin jonka voisin leväyttää tähän sun luettavakses. MINÄ kuitenkin ymmärrän että kaikki eivät ole kuten MINÄ ja että joskus jopa MINÄ voin olla se joka tukeutuu lähimmäisten apuun. MINÄ MINÄ MINÄ.[/QUOTE]

No, 18-vuotias on kuitenkin täysi-ikäinen ihminen ja täysin kykenevä (ellei sitten tosiaan ole holhouksen alainen) puntaroimaan tekonsa, tekemättä jättämisensä ja seuraukset näistä. Jos ap ei siskona halua häntä ja hänen perhettään siinä elätteinä pitää, niin minkäänlaista velvollisuutta sellaiseen ei ole olemassa. Heitteille ei kukaan jää. Mitä ihmeen paskan syömistä se on muuttaa vuokrakämppään ja tulla toimeen sillä mitä sossusta ja kelasta saa? Niin muutkin tekee jos ei koulutusta ja töitä ole, iästä viis. Olisko tilanne eri jos ap:n sisko oliskin 32v?
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"vieras"
[QUOTE="vieras";25433087]Mä olen todellakin sitä mieltä että 15-16v ei todellakaan ole kypsä vielä yhtään mihinkään,eikä varsinkaan mitkään seiskaluokkalaiset teinit,joista tälläkin palstalla mammat puhuu naureskellen että miten ihanaa ja kypsää oli kun neitsyys meni 13-vuotiaana ja kyllä vaan sen ikäinen jo osaa päättää omista asioistaan. TÄSSÄ ON TULOS!!!!

MUTTA. Kun nyt on jo paskat housussa niin ei auta enää inistä. Ihan teinihän tuo ap:n sisko on,eikä todellakaan henkisesti lähelläkään aikuisuutta. Juuri sen takia pitäisin lähinnä heitteillejättönä,jos sisko lapsineen työnnettäis pois silmistä opettelemaan ihan vaan keskenään sitä elämisen riemua ja autuutta. KUN TEINI-IKÄINEN ON VIELÄ IHAN PENTU,mutta sitä tämä palsta ei ymmärrä. Kun kaikki on olleet niin helvetin kypsiä ja fiksuja yläasteäitejä.[/QUOTE]

Ihminen on siitä jännä otus, että se oppii kun sen on pakko. Jos jää tyhjän päälle 17-vuotiaana, on pakko osata pärjätä. Toinen vanhemmistani kuoli, toinen alkoi elää uudelleen teini-ikäänsä ja leikkiä kotileikkiä toisen perheen kanssa. Olisin ollut tervetullut mukaan tuohon perheleikkiin lähinnä maksajan osuudessa (kuolleen vanhempani omaisuus jäi minulle, kiinni tosin monessakin asiassa). Ilman virkaholhoojaa en olisi selvinnyt. Mutta itse opin elämään ja ottamaan omista teoistani vastuun.

Millä kuvittelet, että tämän siskon vanhemmat tai sisko opettavat vielä lisää tätä siskoa, jos se ei ole kahdessakaan vuodessa onnistunut? Tai viimeisen 18 vuoden tähtäys itsenäisyyteen ei ole toiminut? Eikö olisi jo aika kokeilla uutta taktiikkaa?
 
"vieras"
No, 18-vuotias on kuitenkin täysi-ikäinen ihminen ja täysin kykenevä (ellei sitten tosiaan ole holhouksen alainen) puntaroimaan tekonsa, tekemättä jättämisensä ja seuraukset näistä. Jos ap ei siskona halua häntä ja hänen perhettään siinä elätteinä pitää, niin minkäänlaista velvollisuutta sellaiseen ei ole olemassa. Heitteille ei kukaan jää. Mitä ihmeen paskan syömistä se on muuttaa vuokrakämppään ja tulla toimeen sillä mitä sossusta ja kelasta saa? Niin muutkin tekee jos ei koulutusta ja töitä ole, iästä viis. Olisko tilanne eri jos ap:n sisko oliskin 32v?
No jos siskon henkinen ikä on noin 11 v kuten nyt näyttää olevan niin ihan samalla tavalla se kolmekymppinenkin holhousta tarvitsee. Ei tarvitse majoittaa,ei tarvitse huoltaa. Mutta mikä ihme tän ketjun tarkoitus sitten on jos ap on jo päätöksensä tehnyt ja on sinut valintansa kanssa. Eihän tässä alunperinkään ole sit mitään ongelmaa. Vai kalvaako ap:ta kuitenkin nyt vielä joku?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25433137]Ihminen on siitä jännä otus, että se oppii kun sen on pakko. Jos jää tyhjän päälle 17-vuotiaana, on pakko osata pärjätä. Toinen vanhemmistani kuoli, toinen alkoi elää uudelleen teini-ikäänsä ja leikkiä kotileikkiä toisen perheen kanssa. Olisin ollut tervetullut mukaan tuohon perheleikkiin lähinnä maksajan osuudessa (kuolleen vanhempani omaisuus jäi minulle, kiinni tosin monessakin asiassa). Ilman virkaholhoojaa en olisi selvinnyt. Mutta itse opin elämään ja ottamaan omista teoistani vastuun.

Millä kuvittelet, että tämän siskon vanhemmat tai sisko opettavat vielä lisää tätä siskoa, jos se ei ole kahdessakaan vuodessa onnistunut? Tai viimeisen 18 vuoden tähtäys itsenäisyyteen ei ole toiminut? Eikö olisi jo aika kokeilla uutta taktiikkaa?[/QUOTE]

No olenhan mä jo monta kertaa sanonut että jos ei miellytä niin potkasee pihalle :D Mikä tässä nyt on se ongelma? Ap:ta en ymmärrä enkä hänen suhtautumistaan,mutta ei mun tarvitsekaan. Ap tekee itse päätöksensä ja sillä hyvä.

Mun mielestä vois karusti heittää pellolle semmosen lapsettoman joka vaan loisii eikä keksi elämälleen parempaakaan käyttöä. Mutta nyt on kyseessä nuori tyttö jolla on pienet lapset eikä mieskään ole tukena kun lähtee armeijaan. Mutta totta,jokainen potku jalkoväliin kasvattaa lisää munaa. Joten potkikaamme toisiamme minkä keretään :)
 
"vieras"
[QUOTE="Pettynyt";25433109]Palailen illempana takaisin. Tuli sen verran huolestunut soitto äidiltä että lähden katsomaan mikä tilanne siellä on. Sisko on nyt nostanut esille esittämänne seikan ettei hän saa siivua tästä sukutilasta kun ostamme sen.[/QUOTE]

Ei saa, mutta olisiko sisko valmis ostamaan sen siivun. Tekihän maksatte tilasta, ette ole sitä ilmaiseksi saamassa. Vai olisiko vanhempienne ollut sitten parempi vaan myydä koko tila vieraalle?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25433179]No olenhan mä jo monta kertaa sanonut että jos ei miellytä niin potkasee pihalle :D Mikä tässä nyt on se ongelma? Ap:ta en ymmärrä enkä hänen suhtautumistaan,mutta ei mun tarvitsekaan. Ap tekee itse päätöksensä ja sillä hyvä.

Mun mielestä vois karusti heittää pellolle semmosen lapsettoman joka vaan loisii eikä keksi elämälleen parempaakaan käyttöä. Mutta nyt on kyseessä nuori tyttö jolla on pienet lapset eikä mieskään ole tukena kun lähtee armeijaan. Mutta totta,jokainen potku jalkoväliin kasvattaa lisää munaa. Joten potkikaamme toisiamme minkä keretään :)[/QUOTE]

Mikä ongelma sulla on? Miten tätä sisko on nyt potkittu? Kuka? Milloin? Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei siskoa ole autettu millään tavoin?

Mikä tilanteessa on tullut siskolle yllätyksenä? Siskohan on vastuussa lapsistaan. Ei ap tai siskon vanhemmat. Apuna toki voivat olla oman jaksamisensa mukaan mutta et kai nyt tosissasi esitä, että kasvatus- ja elatusvastuu on jollakulla muulla kuin tällä siskolla?
 
hääh
Miten se sisko on sit mukamas niin fiksu et nyt samalla sekunnilla ku tehään tällanen aloitus ni se tajuaaki alkaa miettiä jotain perintöasioita :O Mun sisko on 19v ja jos kuvittelisin samanlaisen tilanteen omalle kohalle ni ei mun sisko kyllä ymmärtäis tommosista höläsen pöläystä.. se ostaa kel on rahaa..
 
5lasta2aikuista
Itsellä tässäkin herää vaan ajatus että koitan kyllä kasvattaa omat lapseni vastuuntoisiksi, säästeliäiksi, harkitseviksi ihmisiksi. Jotta kun sitten ovat tuota ikää, lähellä täysikäisyyttä ja sen ylittäneet niin haukkaisivat palan kerrallaan tätä elämää.
Täytyy yrittää nyt vanhempana opettaa tarpeeksi lapsia tekemään kotitöitä, arvioimaan toimiaan, opettaa rahankäyttöä ja itsekin antaa heille rahaa harkiten, jottei tilanne olisi tämä.

Itse on saatu vanhemmilta apua tarvittaessa, muttei se koskaan ole ollut itsestään selvää (rahallista, henkistä, fyysistä ja lapsen hoitoapua) mutta aina on ollut omaakin yritystä ja järkeä päässä. Rahankäyttö on aina ollut tolkullista, toivottavasti osaan itse olla yhtä hyvä vanhempi.

Surullista kaikenkaikkiaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hääh;25433301:
Miten se sisko on sit mukamas niin fiksu et nyt samalla sekunnilla ku tehään tällanen aloitus ni se tajuaaki alkaa miettiä jotain perintöasioita :O Mun sisko on 19v ja jos kuvittelisin samanlaisen tilanteen omalle kohalle ni ei mun sisko kyllä ymmärtäis tommosista höläsen pöläystä.. se ostaa kel on rahaa..
voihan tuo sisko olla palstailija. Tosin hänellä on ihan yhtä suuri oikeus ostaa tuo tila. Niinhän hänen siskonsakin tekee eikä sitä ilmaiseksi saa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25433179]No olenhan mä jo monta kertaa sanonut että jos ei miellytä niin potkasee pihalle :D Mikä tässä nyt on se ongelma? Ap:ta en ymmärrä enkä hänen suhtautumistaan,mutta ei mun tarvitsekaan. Ap tekee itse päätöksensä ja sillä hyvä.

Mun mielestä vois karusti heittää pellolle semmosen lapsettoman joka vaan loisii eikä keksi elämälleen parempaakaan käyttöä. Mutta nyt on kyseessä nuori tyttö jolla on pienet lapset eikä mieskään ole tukena kun lähtee armeijaan. Mutta totta,jokainen potku jalkoväliin kasvattaa lisää munaa. Joten potkikaamme toisiamme minkä keretään :)[/QUOTE]

Lapsia minäkin ajattelen,ja auttaisin jos olisin ap!
Eiköhän elämä tarpeeksi meitä jokaista "rankaise",miksi pitää saada vielä jotain kostotoimenpiteitä omilta sukulaisilta? Tyttö parka!Ja lapsi parat!
 
Oikein!
Aina oikea vaihtoehto on heittää teinit ja lapset pihalle toisten nurkista loisimasta. Siperia opettaa, saatana. Enkä minäkään koskaan ole ollut toisille taakka!

Huh huh! Hyvät asenteet ihmisillä. Kyseessä on kuitenkin sukulainen, omaa verta ja lihaa. Jos edes niille ei olla lähimmäisiä, niin en ihmettele miksi Suomi on näin kylmä yhteiskunta. Onhan se loistavaa, että sossu hoitaa, kun sukulaisia ei kiinnosta. Jep jep.
 
"hmmm"
meillä on aina ollut perheessä se periaate, että apua tyarvitsevia autetaan.. en tiedä miten nykyään saa paljon lukea juurikin tämmmöisiä tarintoita.

en koko ketjua ole lukenut, mutta mieleeni tuli, että mitä meinaatte itse sillä pikkutalolla tehdä? eikö siskollasi perheineen olisi mahdollisuutta asua siinä muutamaa vuotta maksaen vuokraa teille? jos vanhempanne kuitenkin muuttavat pois, joutuu siskosi siis varmasti entistä enemmän hoitamaan lapsensa itse, mikä siis on ongelmasi loppujen lopuksi? kateus, sitä kohtaan, joka pyytää apua vanhemmiltaan, vai muuten vain ärsyttää?

itse olen talossamme majoittanut muutamankin kerran avuntarpeessa olevaa sukulaistani ja erästä ystävääni. joskus ihan tosissaan asiat ovat niin solmussa, että on todella hyvä, kun on olemassa ihmisiä jotka vielä ihan pyytettömästi osaavat auttaa.
 
hääh
voihan tuo sisko olla palstailija. Tosin hänellä on ihan yhtä suuri oikeus ostaa tuo tila. Niinhän hänen siskonsakin tekee eikä sitä ilmaiseksi saa.
Joo tosiaan no se on yks vaihtoehto et ois näin pian löytäny tän ketjun, mut muuten alko muoki nyt mietityttää alotuksen todellisuus.. vaikka eihän toi tilanteena ole mitenkään harvinainen..
 
"vieras"
Ei voi muuta sanoa kuin että toivottavasti se Siperia opettaa myös ap:ta joskus!
Ei ole ainakaan myötäelämisen kykyjä ap:lla, no ehkä Siperia opettaa.

Ja kaikki te muutkin; helevetti miksi pitää toivoa toiselle pahaa??
On todella hyvinvointivaltio tämä Suomi. Sukulaisia ei haluta auttaa, ja toivotaan pahinta mahdollista.
Ei ole yllätyksiä nuo Iltasanomien otsikot....
 
siiili
[QUOTE="hmmm";25433405]meillä on aina ollut perheessä se periaate, että apua tyarvitsevia autetaan.. en tiedä miten nykyään saa paljon lukea juurikin tämmmöisiä tarintoita.

en koko ketjua ole lukenut, mutta mieleeni tuli, että mitä meinaatte itse sillä pikkutalolla tehdä? eikö siskollasi perheineen olisi mahdollisuutta asua siinä muutamaa vuotta maksaen vuokraa teille? jos vanhempanne kuitenkin muuttavat pois, joutuu siskosi siis varmasti entistä enemmän hoitamaan lapsensa itse, mikä siis on ongelmasi loppujen lopuksi? kateus, sitä kohtaan, joka pyytää apua vanhemmiltaan, vai muuten vain ärsyttää?

itse olen talossamme majoittanut muutamankin kerran avuntarpeessa olevaa sukulaistani ja erästä ystävääni. joskus ihan tosissaan asiat ovat niin solmussa, että on todella hyvä, kun on olemassa ihmisiä jotka vielä ihan pyytettömästi osaavat auttaa.[/QUOTE]

No jos nyt kuitenkin selaat ketjun ni ei tarvitse kokoajan toistella samoja asioita..
 
  • Tykkää
Reactions: kattimarri
"vieras"
[QUOTE="hmmm";25433405]meillä on aina ollut perheessä se periaate, että apua tyarvitsevia autetaan.. en tiedä miten nykyään saa paljon lukea juurikin tämmmöisiä tarintoita.

en koko ketjua ole lukenut, mutta mieleeni tuli, että mitä meinaatte itse sillä pikkutalolla tehdä? eikö siskollasi perheineen olisi mahdollisuutta asua siinä muutamaa vuotta maksaen vuokraa teille? jos vanhempanne kuitenkin muuttavat pois, joutuu siskosi siis varmasti entistä enemmän hoitamaan lapsensa itse, mikä siis on ongelmasi loppujen lopuksi? kateus, sitä kohtaan, joka pyytää apua vanhemmiltaan, vai muuten vain ärsyttää?

itse olen talossamme majoittanut muutamankin kerran avuntarpeessa olevaa sukulaistani ja erästä ystävääni. joskus ihan tosissaan asiat ovat niin solmussa, että on todella hyvä, kun on olemassa ihmisiä jotka vielä ihan pyytettömästi osaavat auttaa.[/QUOTE]

Sitte kannattaisi lukea. Ap kirjoitti, että muuttavat pikkutaloon itse, kun päätalossa alkaa remontti.

Olisitko sitä mieltä, että ap itse muuttaisi vuokralle maksaen vuokraa esim. kunnalle remontin ajan? Maksaisiko esim. siskosten vanhemmat tämän vuokran remontin ajalta? Kun ihmisiähän pitää auttaa, ei ole tarkoituskaan tulla toimeen.

On tosi hyvä, että sinä autat ja asutat ihmisiä usean vuoden ajan omalla kustannuksellasi. Tässä tapauksessa apn sisko ja lapsen isä ovat asustelleet jo pari vuotta ilmaiseksi. Ja edelleen ollaan sitä mieltä, ettei tätä perhettä ole autettu vaan jätetty pulaan? Mutta ottaisitko sinä tuon siskon luoksesi muutamaksi vuodeksi? Ihanaa, kiva että on sinun kaltaisiasi. Voisit pyytää mahdollisesti siskon yhteystietoja jotta voit tarjota asuntoa.

Ihanaa, että keissi ratkesi :)!
 

Yhteistyössä