Pikkupojan (3v) pippelijutut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aino"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aino"

Vieras
Kertokaapas vähän miten teidän pojat ovat noita pippelijuttuja käsitelleet tuossa iässä (ja ehkä nuorempana ja vähän vanhempana). Itteni vähän yllätti se, että kuinka paljon tuo asia poikani päässä välillä pyörii. Olen suhtautunut ihan luonnollisesti ja mielestäni mennyt hyvin, mutta onhan siinä aika iso ero kun vertaa tuonikäisiin tyttöihin. Kaipa se sit tuosta alkaa se pippelikeskeisyys joka pojilla ja miehillä jatkuu koko iän.

"Mulla on pippeli mutta äidillä ei... voi voi äitiä"
"Mulla ja isällä on pippeli mutta tytöillä ei oo..."
"Iina haluis pippelin mutta sillä ei voi olla ku se on tyttö"

Tämmösiä juttuja mm. Kai siitä pippelistä saa ja pitää olla ylpeä, mutta miksei kuule tyttöjen ylpeilevän samoin tavoin?

kyllä ton ikäiset tytökin puhuu pimppijuttuja ja pissa-kakkajuttuja.Tuntuu vaan että poikien vanhemmat ottaa noi puheet jotenkin ylpeilynä helpommin. Esim jos mun 4v tyttö puhuu että mullapa onkin pimppi mutta isillä ei, niin en ajattele että se on mitään ylpeilyä vaan ihan yleisesti kiinnostusta ihmisvartalosta ja kuuluu ikään.

Tytöillä ei ole millä ylpeillä. Pimppihän on pelkkä poimu jalkovälissä.

Minun poikani pippelijutut menevät toisinaan vähän ylitse ja hän täyttää kesällä kuusi vuotta. Niinpä voit odottaa ainakin kolme vuotta häröjuttuja pojaltasi.

[QUOTE="Aino";26105491]Kertokaapas vähän miten teidän pojat ovat noita pippelijuttuja käsitelleet tuossa iässä (ja ehkä nuorempana ja vähän vanhempana). Itteni vähän yllätti se, että kuinka paljon tuo asia poikani päässä välillä pyörii. Olen suhtautunut ihan luonnollisesti ja mielestäni mennyt hyvin, mutta onhan siinä aika iso ero kun vertaa tuonikäisiin tyttöihin. Kaipa se sit tuosta alkaa se pippelikeskeisyys joka pojilla ja miehillä jatkuu koko iän.

"Mulla on pippeli mutta äidillä ei... voi voi äitiä"
"Mulla ja isällä on pippeli mutta tytöillä ei oo..."
"Iina haluis pippelin mutta sillä ei voi olla ku se on tyttö"

Tämmösiä juttuja mm. Kai siitä pippelistä saa ja pitää olla ylpeä, mutta miksei kuule tyttöjen ylpeilevän samoin tavoin?[/QUOTE]

Mulla poika kohta 5v6kk vanha ja noin vuoden verran kiinnostanut noi pippeli,pimppi,pissa ja kakka- jutut. Jossain vaiheessa ne jäi pois, mutta taas kuuluu jokapäiväiseen sanavarastoon lähes heti aamusta kun silmänsä saa auki.
Samaa jauhavat tarhakaverit, tytöt ja pojat.

Meillä 3veellä on kans pippelijuttuja, nyt tuntuu tosin että on joku suvantovaihe menossa.

Tässä taannoin vessasta kuulu: "äitii, mulla on niiiiin iso pippeli, että se ei mahu housuun!!!"

Yhteistyössä