Synonyymi "pimpille"? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kaikenlaista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos minulla olisi lapsi, niin käyttäisin sille pienestä pitäen asioista niiden oikeita tieteellisiä termejä.

Sukupuolielin – Wikipedia

Naisen sukupuolielimiä ovat

-Häpyhuulet
-Häpykieli eli klitoris
-Emätin
-Kohtu
-Munanjohdin
-Munasarjat
Naisen ulkoisia sukupuolielimiä kutsutaan hävyksi eli vulvaksi.

Ja pitäisin hänelle tarkemmankin luennon noista.

Jos nyt aloittaja olit nukkumassa tai lintsaamassa siltä terkkatunnilta kun asiaa käsiteltiin, etkä siis tiedä mikä ulkosynnytinten nimi on: se on vulva.

Ja se vulva on se mikä näkyy. Sisäosista pikkupoikasi tuskin ovat kiinnostuneita, mutta itse taidat olla joku helkkarin pervo.

Mun puolesta voi sanoa vaikka pinppi.

Mulla on kanssa ongelma juurikin tuon sanan "pimppi" kanssa, itselläni ei tyttöä ole, mutta poikieni asiasta kysyessä olen sanonut sitä "pimpuksi". Eli itse käytän sanaa pimpu.

Jos nyt aloittaja olit nukkumassa tai lintsaamassa siltä terkkatunnilta kun asiaa käsiteltiin, etkä siis tiedä mikä ulkosynnytinten nimi on: se on vulva.

Ja se vulva on se mikä näkyy. Sisäosista pikkupoikasi tuskin ovat kiinnostuneita, mutta itse taidat olla joku helkkarin pervo.

Mun puolesta voi sanoa vaikka pinppi.

Hahah :D Kiitos tästä. Muutama varteenotettava vaihtoehto tässä ketjussa oikeestaan tulikin. Mutta sitä en tiennytkään, että tarvitsee olla helkkarin pervo, jos ei tykkää sanoa "lapsen kielellä" että pimppi. Aina sitä oppii näköjään uutta :)

Eniten tästä ketjusta jäinkin miettimään sitä kommenttia, jossa joku kertoo katsovansa kieroon, jos pikkulapsi puhuisi asioista niiden oikeilla nimillä, ja puhuisi siis vaikkapa peniksestä pippelin sijaan. Olispa mielenkiintoista tietää, missä tämänkin ikäraja kulkee. Jos nelivuotias sanoo "penis" niin se on varmaan palstaraadin mielestä ls-ilmon paikka. Täytyy olla jollain lailla häiriintyneet vanhemmat lapsiparalla. Jos yläkoululainen puhuu vielä pippelistä, taas katsotaan epäilemättä kieroon.

Hyvä hyvä, minä kiitän tähän osallistuneita ja odotan mielenkiinnolla, mitä muita totuuksia täältä vielä opinkaan. Ja miten roikunkin taas täällä, munhan piti siivota :O

No onpahan taas ketju ja ihme ongelmat. =D Pippeli on pippeli, pimppi on pimppi, pillu on pillu ja kulli on kulli. Miksi aikuisen ja lapsen värkkejä pitäisi väkisin kutsua samalla nimellä?

No ei meillä kyllä aikuisten värkkejä kutsuta pilluksi ja kulliksi.

Lapsilla on pimppi ja pippeli, ja eri osat (häpyhuulet, emätin, kivekset, klitoris jne.) on käyty sitä mukaa anatomian kirjan kanssa läpi kun aihe on kiinnostanut. Mutta en itsekään pistäisi pahitteeksi jos "alapäälle" olisi molemmille sukupuolille koko pakettia kuvaava asiallinen, neutraali, kompakti käsite joka ei olisi lasten kieltä eikä rumia sanoja. Häpy ja vulva kaiketi sopivat määritelmään, mutta ovat kyllä mun korvaan puhekielessä niin vieraita että niiden käyttäminen tuntuisi teennäiseltä. "Muistahan pestä vulvakin!" :D

Joten pimpillä ja pippelillä mennään. Vaikka pippeli sit ei kata kaikkea, mutta olkoon.

Ap ainakin täällä palstalla puhut erittäin mielelläsi, runsaasti ja vapautuneesti pimpistä. Tuntuu että puhumalla puhua haluat juurikin siitä etkä mitään kiertoilmaisua edes hakea.

Suuret ne on murheet minullakin, mutta kysynpä nyt aikani kuluksi silti: Mikäpä olisi mielestänne lapsille sopiva nimitys naisen alapäälle, jos sattuu olemaan allerginen sanalle "pimppi"? :D

Vihaan tuota sanaa, mutta en tahdo keksiä sopivaa korvikettakaan...Nelivuotiaat poikani kysyy välillä mitä tytöillä on kun heillä on pippelit. (Noh, tunnen itseni vähän pöljäksi pippeleistäkin puhuessani, mutta se nyt tuli otettua sanastoon noiden poikien kanssa.) Mietin vähän aikaa mitä vastata ja totesin "emätin".

En vaan suostu sanomaan että "teillä on pippelit, pikkusiskolla pimppi". Aaargh! Joka kerta tuon "pimpin" kuullessani tekee mieli kirkua :D Toivottavasti se ei tartu poikien sanavarastoon muualta...
Pojilla on nyt sellainen vaihe, että tyttöjen ja poikien erot kiinnostaa kovasti. Viimeeksi kysyivät, mistä tytöt pissaa, kun heillä se pissa tulee pippelistä. Tokaisin vaan että virtsaputkesta.

Mutta jos tartteis nimityksen jolla viitata koko alapäähän? Vagina tai emätin on vähän suppea ilmaus, kun onhan siellä muutakin. Vai puhuako vain alapäästä? Mutta alapäähän se on pojillakin, ihan niin kuin yläpääkin. "Pojilla on pippelit, tytöillä alapää" ei siis sekään kuulosta kovin hyvältä.

Ja ennen kuin joku rientää kertomaan miten estynyt olen, niin olen varma että lähes jokaisella on jotain inhokkisanoja, ja tämä nyt on minun inhokkilistallani.

Ehkä meen tolla alapäällä kunnes tulee kivempi termi vastaan. "Etupylly" on myös ihan kauhistus. Tyttö ei vielä oo kyselyiässä itse, sitä odotellessa ;)
Mitä vikaa sanassa pimppi on mä tykkään se on söpö nimi tytön jutulle vai onko etupylly muka parempi pimppi, pimppa, pimpsa, etupylly etupyllyä en suosittele liian outo sana tytön jutulle se ei oo peppu se on sori sanasta taas mutt joo se on pimppi emätin kuullostaa vähän liian aikuiselta

Yhteistyössä