Pikkumiehen kikkeli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tiedättekö minkäikäisellä esinahan tiukkuutta aletaan yleensä terveydenhoitoihmisten taholta seurata, ja missä iässä siihen puututaan jos on tarve. Kun molemmilla pojilla tuntuu niin ahtaalta se, mutta eivät ole ikinä esim. neuvolassa tai kouluterveydenhoitajalla puuttuneet siihen.

Ja oudointa tässä jutussa on (mikä ei varsinaiseen kysymykseen liity) että tajusin tänään 10 vuoden avioliiton jälkeen, että mun mies on ympärileikattu..... TYHMÄ MINÄ!!!

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
saanko udella mistä sen tunnistaa, että on ympärileikattu? Mä nimittäin olen aina epäillyt että mun exä oli leikattu, en vain koskaan ilennyt kysyä.

No mä vaan kun mietin, että meneeköhän nuo kireät esinahat suvussa, ja milloinkohan niihin puututaan, niin tajusin, että mun miehellä on aina terska esillä, ei mene se nahka lepotilassakaan siihen päälle. Kysyin, ja hän ihmetteli että nytkö mä sen vasta tajusin.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
saanko udella mistä sen tunnistaa, että on ympärileikattu? Mä nimittäin olen aina epäillyt että mun exä oli leikattu, en vain koskaan ilennyt kysyä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ymp%C3%A4rileikkaus

Meillä sanottiin jo alle kaks vuotiaasta, että kannattaa pesunyhteydessä vetää/venyttää esinahkaa taaksepäin.
Tosin noin pienellä se esinahka ei kuulukaan luistaa taakse, mutta ehkäisee sitä jäämästä liian tiukaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Meillä sanottiin jo alle kaks vuotiaasta, että kannattaa pesunyhteydessä vetää/venyttää esinahkaa taaksepäin.
Tosin noin pienellä se esinahka ei kuulukaan luistaa taakse, mutta ehkäisee sitä jäämästä liian tiukaksi.

Me siis pestään vain suihkulla suihkutellen ja samalla varovasti vedetään sitä nahkaa taakse päin. Ja tosi varovasti, kipeää ei saa tehdä.

kyllä meiltäkin joku 2 vee poika oli kun lekuri sen veti taakse kun kysyin(yksityisellä )
ja sanoi että kotona aina suihkussa ja neuvoa poikaa itsekkin sen tekemään.

Meillä lekuri sanoi, että ahtaus "paranee" itsestään siihen mennessä kun sillä pitää tehdä jotain muuta kun pissiä. Ja paljon pitäisi huuhdella/istua ammeessa ja usein pitäisi pissiä, että bakteerit huuhtoutuu pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Mae:
Meillä lekuri sanoi, että ahtaus "paranee" itsestään siihen mennessä kun sillä pitää tehdä jotain muuta kun pissiä. Ja paljon pitäisi huuhdella/istua ammeessa ja usein pitäisi pissiä, että bakteerit huuhtoutuu pois.

Meillä on isompi poika istunut aika isoksi ammeessa, ja pienempi vasta 1 v eli istuu ammeessa. ei ole erikseen venytelty. Yritin tänään pienemmältä, mutta on tosi tiukka.

Peesi!! Istua vesi altaassa että vesi menee sinne sisälle myös ja huuhtelee sieltä noin kerta viikossa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:

Peesi!! Istua vesi altaassa että vesi menee sinne sisälle myös ja huuhtelee sieltä noin kerta viikossa!

tästähän äsken keskusteltiin ;)

Älkää venytelkö! Siäl on niit jotain "kiinnikkeitä" ne voi revetä ja tulehtua! Meil poika kerran veti itse esinahkaa niin että se "napahti" terskan toiselle puolelle jumiin ja terska alkoi mennä siniseksi...onneksi sain sen itse takaisin suihkussa..Ois muuten tullu kiire, se voi mennä kuolioon!! Ja vehje oli yli kuukauden kipeä...

Älkää venytelkö! Siäl on niit jotain "kiinnikkeitä" ne voi revetä ja tulehtua! Meil poika kerran veti itse esinahkaa niin että se "napahti" terskan toiselle puolelle jumiin ja terska alkoi mennä siniseksi...onneksi sain sen itse takaisin suihkussa..Ois muuten tullu kiire, se voi mennä kuolioon!! Ja vehje oli yli kuukauden kipeä...

Juu, meille kanssa se lekuri tähdensi ettei missään tapauksessa saa väkisin venytellä.

Juu moi taasen :) Piti tulla tänne kuluttaan aikaa ku piti laittaa viäl pesukone päälle!! Sen valmistumista odotellessa...

Juu moi taasen :) Piti tulla tänne kuluttaan aikaa ku piti laittaa viäl pesukone päälle!! Sen valmistumista odotellessa...

No meillä katotaan jääkiekkoa, mä vaihtelevalla menestyksellä ;) Saitkos pojat maate hyvin?

Me siis pestään vain suihkulla suihkutellen ja samalla varovasti vedetään sitä nahkaa taakse päin. Ja tosi varovasti, kipeää ei saa tehdä.

Mä ainakin venyttelen VAROVASTI lääkärin ohjeistuksen mukaan. Voimaa ei saa käyttää, vaan nahkaa vain siirretään taaksepäin, ei venytetä, eikä yritetäkään saada terskaa näkyviin.
Lähinnä liikutetaan nahkaa niin taakse, kuin menee ja suihkutetaan samalla, saadaan pölyt ja nukat pois.

Just kuukaus sit käytiin terkan kans tää asia läpi ku meijän pojalla ei tule terskaa ollenkaan näkyviin, ei edes hitusta vaikka vetää taakse.. Niin ja poika siis 4v. Terkka kyl sano ettei sitä normaalisti tarkisteta et tulehdukset yleensä sen sit paljastaa mut ku meil ei ole ollu yhtään tulehdusta ja pitemmän aikaa se on kuitenki mielessä vaivannu. No mut terkka sit käski mennä lääkäriin näyttää et saadaan arvio siitä. Me mentii yksityiselle ja vielä ko. leikkauksia tekevälle kirurgille. Tää tuumas et voidaan vielä vuosi seurata kun ei ole tulehduksia et yöllisten erektioiden (juu oli mullekin yllätys. kuulemma alkaa tällä iällä) pitäisi sitä venytellä.. Mutta tää lääkäri sit painotti että sitä EI SAA ITE VENYTELLÄ sillä tekee kiinnikkeitä ja repeämiä.. Tämä venyttely käytäntö on 10 vuotta vanha ja tää lääkäri ihmetteli et miksi terkat sitä suosittelee ku on pahasta.. Joten hyvät kanssa sisaret, älkää venytelkö! (tosin neuvoja on niin monta ku neuvonantajia) No mut jos meille alkaa tulla tulehduksia tai nämä yölliset erektiot on kipeitä eli herää yöllä siihen ku kiristää niin sit pitää mennä leikkaa (niin ja sit ohut pissasuihku on yks merkki kans).. Tämä lääkäri oli muutenki kiva ku sano et voidaan tässä tapauksessa kokeilla antaa ajan hoitaa ihan sen takia ettei sit koulussa tule tilanteita liikkatunnilla et ku tuolla on erilainen... lasten maailma ku on julma... Hällä on kuulemma sellasiakin tapauksia ollut tai siis jälkipuinteja...tunteenpurkua... miks sitä nyt sit sanookaan..
No mut tässä mun tieto tästä asiasta =)

joo! Molemmat suihkun kautta iltapalalle ja nukkumaa! Isompikin veti ison lautasellisen puuroa ihan ilman kitinöitä (jos ei pienest olla...) :)

kiva:) Mä kun tulin kotiin ja mittasin pojalta kuumeen, nyt jo 38,5, kiva juttu. :(

Yhteistyössä