pikkulapsen hiki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut mama :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut mama :(

Vieras
Olen huomannut, että 1-vuotias tyttöni hikoilee paljon. Aina ollut ns. lämmin verinen, eli harvoin palelee ja hiki tulee herkästi, etenkin nukkuessa. Näin kesä aikaan meillä on kyllä kämppäkin tosi kuuma :(

Mutta nyt olen huomannut, että hiki myös haisee! Ei nyt sentään millekkään aikuisen miehen hielle, mutta sellaiselle pistävälle kuitenkin. Onko tämä normaalia??? :o

Haiseeko teidän lasten hiki millekkään?
Tarviikohan varata lääkäri, kun asia mietityttää...

meidän poitsu kans lämminverinen ja hikoilee tosi herkästi, jos satuttaa ittensä saattaa huutaa niin et on hiestä läpimärkä päänahkaa myöten ja hiki haisee hieman pistävälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Mun siskon 3-vuotias tytär hikoilee aika paljon ja se hiki haisee. Hänelle laitetaan pieni suihkaus deodoranttia kainaloon.

Onkohan ihan järkevää toi dödön laitto ton ikäselle? Dödöt tukkii hikirauhaset ja vanhemmiten saattaa kärsiä tukkeutuneista hikirauhasista kuten minä. Tulee märkää täynnä olevia pallukoita kainaloihin jotka on ihan saakelin kipeitä kunnes puhkeevat ja märkä pääsee valuu ulos...nykyään en voi käyttää dödöä ollenkaan tai parin päivän päästä on patit kainaloissa.
kantsis enemmin käydä lekuris kysymässä neuvoja kun laittaa sitä dödöä, tai sit vaan pestä useemmin kainalot.

Alkuperäinen kirjoittaja Sitruunapippuri:
Voikohan olla kyseessä joku hormonihäiriö..?
Ehkä se lääkäri on ihan hyvä idea!

Todennäkösesti on joku hormonihäiriö, näin mäkin olettaisin. Ja lekuriin ilman muuta se penska! Mun"aikana" lekurit ei tälläsiä tutkinu, joten täs sitä kärsitään kraaterikainaloista!

Joo, kai se on sitten aika varattava. :(

Onko kellään kokemusta tällaisista hormonihäiriöistä lapsilla?
Mistä johtuu, miten hoidetaan, onko vakavaa tulevaisuuden kannalta?

Kova huoli on. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vaapukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Mun siskon 3-vuotias tytär hikoilee aika paljon ja se hiki haisee. Hänelle laitetaan pieni suihkaus deodoranttia kainaloon.

Onkohan ihan järkevää toi dödön laitto ton ikäselle? Dödöt tukkii hikirauhaset ja vanhemmiten saattaa kärsiä tukkeutuneista hikirauhasista kuten minä. Tulee märkää täynnä olevia pallukoita kainaloihin jotka on ihan saakelin kipeitä kunnes puhkeevat ja märkä pääsee valuu ulos...nykyään en voi käyttää dödöä ollenkaan tai parin päivän päästä on patit kainaloissa.
kantsis enemmin käydä lekuris kysymässä neuvoja kun laittaa sitä dödöä, tai sit vaan pestä useemmin kainalot.

ja alumiinia sisältävät dödöt mahdollisesti myös syynä rintasyöpään!!! rintasyöpäpotilaiden rinnoista löydetty paljon alumiinia kerääntyneenä.. ei vaan julkaista tällasia koska koko dödö-bisnes romahtaisi.... apteekista alumiinitontaalkoholitontajakosteuttavaa!!! ennen ei ollut paljon rintasyöpää kun dödöjä ei käytetty ja nykyään 10 vuotiaillakin havaittu

Huomasin tossa yks yö et meidän pojalla, 4v , oli paita aivan hiestä märkä. ei siis kostea vaan ihan märäksi mennyt! Hiki haisi sellaselle vähän makealle. Mutta eikö sen hien pitäisi alkaa haisemaan vasta murkkuna??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kieliä hormonihäiriöstä tai sydänviasta, tai olla ihan normaalia. Lastenlääkärille mars. Tsemppiä.

Oon käsittänyt, että sydänvikaan liittyvä hikoilu ilmenee lähinnä rasituksessa ja tällöin lapsi myös hengästyy ja puuskuttaa. Tätä meillä ei ole ollut vaan enemmän tyttö hikoaa juuri nukkuessaan.

No, varasin ajan ensi viikoksi lastenlääkärille, varmaan jotain verikokeita ottaa..?

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana..:
Huomasin tossa yks yö et meidän pojalla, 4v , oli paita aivan hiestä märkä. ei siis kostea vaan ihan märäksi mennyt! Hiki haisi sellaselle vähän makealle. Mutta eikö sen hien pitäisi alkaa haisemaan vasta murkkuna??

No siis tätä minäkin tässä pohdin!
Meillä se hiki on tosiaan sellaista pistävän hajuista, ei varsinaisesti "hien" hajuista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kieliä hormonihäiriöstä tai sydänviasta, tai olla ihan normaalia. Lastenlääkärille mars. Tsemppiä.

Oon käsittänyt, että sydänvikaan liittyvä hikoilu ilmenee lähinnä rasituksessa ja tällöin lapsi myös hengästyy ja puuskuttaa. Tätä meillä ei ole ollut vaan enemmän tyttö hikoaa juuri nukkuessaan.

No, varasin ajan ensi viikoksi lastenlääkärille, varmaan jotain verikokeita ottaa..?

Selvisikö testeissä vielä mitään? Meillä kun kolme vuotiaalla likalla on nyt muutama yönä ollut myös pistävän hajuista hikeä. On ruvennut myös näkemään painajaisia, joten mietin, että liittyisikö jotenkin pelkoon.

Yhteistyössä