PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 8

PojanÄiti-83: Minäkin haluaisin kuulla noista oirejutuista. Mulla ennen esikoista rinnat olivat tosi arat viikkoa ennen menkkojen alkua, ja sitten plussakierrossa oikein EXTRAarat. Nyt nää lutterot on kuitenkin kokoajan melkein samanlaiset - siis ennen menkkoja ei ole arkuutta havaittavissa lainkaan, korkeintaan ehkä himppusen kovemmat ovat. Mäkin olen nyt jatkuvasti punninyt :LOL: noita tissejä ja pohtinut että voinko olla raskaana vaikka tissit ovat olleet kok kierron ajan normaalit lutterot itsensä :LOL: . Eli minäkin luotan tuohon mainitsemaasi "venymisteoriaan" ;)

Allusmamma: Hirveesti ei ole tuota testausta tullut harrastettua, mutta kyllä mä tulkitsisin tuon ihan selväksi PLUSSAKSI. Onnea ja ei muuta kuin vauvasiementen kylvöön! ;)
 
heipsan tänne taas... no täti sit alko näyttää kynsiään tänään kunnolla... :$ no mutta itseasiassa ei edes harmita kun tiedän että kohta on taas pian uusi aika tulla raskaaksi... ;) eli ei kun odottelemaan.. kp1 nytten... viime kierto oli 29pvä mut voi olla et stressistä vähän veny kun jännitti niin paljon... :) nii ajattelin kysyä sitäkin että laskenko kaksi edellistä tuhrupäivää menkka kiertoon ja aloitetaanko se vasta kunnon vuoto päivästä se laskeminen?
 
no mulla ekassa raskaudessa yksi oire oli juurikin ne todella kipeät rinnat ja paisuneet myös. Ennen kuukautisia näin kävi myös mutta paaaljon lievemmin.

Nyt oli rinnat hieman arat jos asiaa oikeen mietti ja punnitsi =) Eli ei juurikaan ja siksi mietinkin että oonko muka raskaana. Mutta kyllä se niin on että kun kerran on venyny kunnolla niin ei ne enään särje niin kovaa. Ainiin, mies kyllä tiesi sanoa että olis hieman isontuneet vaikka mun mielstä samat läpsykät mitkä oli imetyksenkin jälkeen :LOL:

Muuten oireena on ollu koko ajan vesassa hyppääminen. Ekassa ei ollut näin pahaa. Huono olo ollu. Järjetön alavatsakipu ja selkäkipu!! onnex ne kivut on hellittäny.
Väsy on ollu ja sitten ihana närästys.
Neuvola oli ihmeissään että näin alussa noin voimakkaat oireet.
Mutta niin ekassakin noin 5pv hedelmöityksestä oksensin.
Lääkärit oli sitä mieltä että ei voi olla raskaudesta mutta kun luin eri kirjoja ja erimaiden tutkimuksia niin kyllä sitä vaan todella varhaisessa vaiheessa voi raskauden tuntea.

Jotkut lääkärit sanoi että ei ekassa tiedä mutta tokassa jo voi koska silloin jo tietää mitä se on.. lääkäritkin voi olla joskus niin toopeja....
niin joo ja kylmä on ollu. Mutta sitäkään ei niin paljon enään tässä raskaudessa. Mutta tässähän vielä hyvin kerkiä =)
 
Iltoja! :wave:

Voi harmi Nemu ja mami-poika, pahoittelut tädin hyökkäyksestä :hug:
Nemu tiedän kuinka ikävää on, kun menkat alkaa vielä ennen kuin pääsee edes jännäilemään, ei yhtään reilua. Ei luovuteta, eihän? :heart:

Hui mua jännittää Talvitie sun puolesta, mulla oli kans esikoisesta niitä vihlaisuja just ennen plussatestin tekoa =) Muistan, kun olin siinä kierrossa jo heittänyt kirveen kaivoon kun olin testannut negan kp 26/28, mutta kun tuo vihlaisu ekan kerran ilmeni, niin silloin mulle tuli mieleen, että mitäs, voiskos tämä jotenkin liittyä raskauteen. B) Ja liittyihän se! :heart:

Ou jee Allusmamma tuo jos joku on ovisplussa! Onneksi olkoon! :flower: Nyt ei muuta kuin
sit vaan seuraavat päivät B)

).( Ovisplussa tuli siis perjantaina, lämmöissä havaitsin nousua tänään... Yritin etsiä tietoa netistä, että milloin lämmöt oviksen jälkeen nousee, yhdeltä sivulta löysin että 1 päivä oviksen jälkeen? Eli olikohan se ovis vasta eilen? Tosin aamulämpöjä en ole mitannut, vaan pikkuykkösen korvakuumemittarilla ohimennen, eli mittaustulokseni ovat varsin luotettavia :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kesis:
Iltoja! :wave:

Voi harmi Nemu ja mami-poika, pahoittelut tädin hyökkäyksestä :hug:
Nemu tiedän kuinka ikävää on, kun menkat alkaa vielä ennen kuin pääsee edes jännäilemään, ei yhtään reilua. Ei luovuteta, eihän? :heart:

Hui mua jännittää Talvitie sun puolesta, mulla oli kans esikoisesta niitä vihlaisuja just ennen plussatestin tekoa =) Muistan, kun olin siinä kierrossa jo heittänyt kirveen kaivoon kun olin testannut negan kp 26/28, mutta kun tuo vihlaisu ekan kerran ilmeni, niin silloin mulle tuli mieleen, että mitäs, voiskos tämä jotenkin liittyä raskauteen. B) Ja liittyihän se! :heart:

Ou jee Allusmamma tuo jos joku on ovisplussa! Onneksi olkoon! :flower: Nyt ei muuta kuin
sit vaan seuraavat päivät B)

).( Ovisplussa tuli siis perjantaina, lämmöissä havaitsin nousua tänään... Yritin etsiä tietoa netistä, että milloin lämmöt oviksen jälkeen nousee, yhdeltä sivulta löysin että 1 päivä oviksen jälkeen? Eli olikohan se ovis vasta eilen? Tosin aamulämpöjä en ole mitannut, vaan pikkuykkösen korvakuumemittarilla ohimennen, eli mittaustulokseni ovat varsin luotettavia :whistle:
vaikka sais plussan ovis testistä ei se tarkoita et se on just silloin. Vaan 24-48h on se aika siitä testistä
 
Juu toki näin on, netskuli, en tuohon muistanut lisätä, että perjantaina mulla oli myös ovisoireet. Siksi ihmettelin noita poikkitieteellisiä lämpötestituloksiani, että olisko se ovis hiippailutkin vasta eilen tässä osoitteessa, mikä kylläkin vielä mahtuu siihen 48 tunnin haarukkaan...
 
Milloin teillä alkaa yritys? Olisi kiva tietää,itse samassa tilanteessa..

Onneea jo kaikille plussanneille,voi kun tulisi sitten pian raskaaksi;) Olisi ihanaa.

Ei muuta, kuin kaikille tsemppiä,että saataisi kaikki plussia ennemmin tai myöhemmin :p
 
kyllä mä luulen että nää venyneet tissit ei enää samanlailla kipuile :LOL: eli mulla on ollut rinnat todella vähän kipeät, sillai et just erottaa.
sitte on mahaa nippaillu joka päivä. vähän samanlailla kun esikostakin. kauhea jano koko ajan ja vessassa saa tosiaan hypätä oli juonu paljon tai ei.
siinä ne suurimmat tällä hetkellä. oksu olo kohtauksia saattaa tulla välillä.

allusmamma munsta on kans todella todella selkeä ovisplussa.
 
Hui mua jännittää Talvitie sun puolesta, mulla oli kans esikoisesta niitä vihlaisuja just ennen plussatestin tekoa =) Muistan, kun olin siinä kierrossa jo heittänyt kirveen kaivoon kun olin testannut negan kp 26/28, mutta kun tuo vihlaisu ekan kerran ilmeni, niin silloin mulle tuli mieleen, että mitäs, voiskos tämä jotenkin liittyä raskauteen. B) Ja liittyihän se! :heart:
Voi ihanaa, Kesis, sait kirjoituksellasi ihanasti mun toiveet taas korkeammalle!! :heart: Tosiaan nyt kun tätä asiaa ajattelen, niin noin ei ole tosiaan vihlonut muulloin kuin esikoisesta alkuraskaudesta, ja nyt muutamaan otteeseen :heart:. HUUUI, JÄNNITTÄÄ!!! Jotenkin tuntuu että nämä fiilikset menevät ylä- ja alamäkeä koko ajan. Tekis niiiiin kovin mieli jo testata, mutta nyt perkules maltan mieleni sinne torstaiaamuun, nimim. ei negatestejä enää tähän taloon :saint:
 
Voi hitsi kuulkaas, että mä oon huono nyt pysymään perillä muiden kuulumisista... kuitenkin jälleen plussanneille isot onnittelut ja tädin yllättämille isot halit!

Täällä odotellaan, että yövuorosta pääsee kotiin tunnin päästä... Oon vakaasti päättänyt, että tässä kierrossa en yhtä ainutta testiä tee ennen kuin on kp38, ettäs tiedätte! :D Ekoja "oireita" täällä jo taas on, mutta vino pino oli edellisessäkin kierrossa joten eiköhän se tätsykkä tänne tälläkin kerralla löydä.

 
Noista oireista, mulla alko rinnat kipeytya ja kasvaa siina viikko ennen kuukautisia ja sellasina ne pysyi aina plussauksen jalkeenkin, nyt eivat enaa ole kipeat. Muita epaspesifisia oireita oli nuha ja loysat ulosteet...eli eipa ollut paljon...kuvittelin usein paljon enemman negakierroissa...kuuntelin tosi tarkkaan itseani.

:hug: kaikille ensi kiertoon siirtyneille
 
Mulla olis huomenna listan vika pilleri ja ilmeisesti en enää uutta listaa aloita. Eli sunnuntaina alkaa menkat joten se olis sitten kai kp 1/28, olenko oikeessa? Mä en ole ikinä asiaan perehtynyt. Koska teilla Nova alkaa yritys?

Tyttöä kun alettiin puuhastella niin mulla oli yhdet "luomumenkat" ennen kun tärppäsi että saas nähdä sitten että kuinka tässä käy.

Millaisia ikäeroja teillä tulee lapsille? Meillä jos tärppää pian niin tulisi vähän vajaa neljä vuotta.

Olen nyt ollut tytön kanssa kotona kolme vuotta ja hoito alkaa ensi kuussa. Mulla on 90% varma työpaikka, tänään pitäisi itseasiassa soittaa ja kysyä että saanko paikan. Kovasti kyllä mietityttää se että jos tulenkin pian raskaaksi niin miten työnantaja siihen sitten suhtautuu... Tai että jatkaako edes koko työsuhdetta koeajan jälkeen.. Onko kukaan muu aloittanut uudessa työpaikassa niin että olisi jo raskaana tai hyvin pian raskautunut? Ja jos on niin miten pomo on asiaan suhtautunut? Mä ajattelen kyllä kaikkea ihan liikaa etukäteen! :ashamed:

Onnea minunkin puolesta kaikille plussasta! :flower: Ikävä kyllä en vielä yhtään muista mikä nikki oli kelläkin yms mutta enköhän mä ne pikkuhiljaa sitten opi muistamaan. =)
 
:wave:

Oireista Mä olin melko oireeton plussaaja.. Oireita alko tulla vasta viikolla 5+. Sillon ilmaantu nännien superarkuus ja loppuviikosta alkoi pahoinvointi. Väsymys tuli samoihin aikoihin. Tosi ajoissa alko myös mahaa turvottaa. Mut kaikki tuli siis vasta plussan jälkeen, jonka tein muistaakseni kp33.

Kesis :heart: Tuliko ovis hyödynnettyä tehokkaasti? d:)b On niin ikävä!! :hug:
 
Talvitie Hui kun kuulostaa hyvältä! =) Mulla ne vihlaisut tosiaan kans ilmeni aina välillä nopeasti ylös noustessa tai asentoa vaihtaessa. :) On varmaan kauhean vaikea odottaa torstaihin B)

hapamperi mä ajattelin kans, että jos menkkoja ei kuulu siihen mennessä kuin niiden pitäisi alkaa, odottelisin vielä tyynen rauhallisesti päiviä ennen kuin testaisin. Saa nähdä miten nämä aikeet toteutuvat käytännössä, jos menkkojen alkamispäivän yli mennään :whistle: :D Yritän tässä saada itseni sellaiseen rauhalliseen mielentilaan, että jotenkin unohtaisin mikä kp on menossa B) Sikäli hyvä, että mulla ei ole testejä valmiina kaapissa odottamassa ja näppejä polttelemassa, että jonkinlaiset tsänssit näiden aikeiden onnistumiseen on. =)

Pilkkis :heart: :heart: Kyllähän niitä ovisaikoja on taas tullut hyödynnettyä, enemmän tai vähemmän tehokkaasti :D Kyllä meidän pitäis taas päästä samaan pinoon kirjoittelemaan! B)

polkadot jos lähikuukausina tärppäisi, meille tulisi parin vuoden ikäero lapsille. Se olis ihanaa. :heart: Toivottavasti saat työpaikan!
 
Mulle vois tonne päivitellä yk 2. Vihdoin loppuu tää vuotaminen. Ihanaa päästä uuteen kiertoon yrittämään, mutta toisaalta ei uskalla olla kovin toiveikas ettei joudu pettymään niin pahasti :| Talvitiellä jännät paikat, toivotaan parasta!! :heart: :wave:
 
Mä otan lauantaina viimesen pillerin, sitten ois tarkoitus aloittaa vauvanteko..

Mä kanss tulin aikoinaan heti kun lopetin pillerit, mut saa nähä mite nyt käypi.
Meillä tulee ikäeroa paljon , melki 8.vuotta;)) kun & JOS tärppää..Että näin.

toivottavasti ei raskaus vaikuta työpaikkaan, ei kyllä saisi mielestäni vaikuttaa, mutta se kyllä joissain paikoissa IKÄVÄ kyllä vaikuttaa..=/
Mut ei muuta kuin pian yrittämään... B)

.....................................................................................................................

Mulla olis huomenna listan vika pilleri ja ilmeisesti en enää uutta listaa aloita. Eli sunnuntaina alkaa menkat joten se olis sitten kai kp 1/28, olenko oikeessa? Mä en ole ikinä asiaan perehtynyt. Koska teilla Nova alkaa yritys?

Tyttöä kun alettiin puuhastella niin mulla oli yhdet "luomumenkat" ennen kun tärppäsi että saas nähdä sitten että kuinka tässä käy.

Millaisia ikäeroja teillä tulee lapsille? Meillä jos tärppää pian niin tulisi vähän vajaa neljä vuotta.

Olen nyt ollut tytön kanssa kotona kolme vuotta ja hoito alkaa ensi kuussa. Mulla on 90% varma työpaikka, tänään pitäisi itseasiassa soittaa ja kysyä että saanko paikan. Kovasti kyllä mietityttää se että jos tulenkin pian raskaaksi niin miten työnantaja siihen sitten suhtautuu... Tai että jatkaako edes koko työsuhdetta koeajan jälkeen.. Onko kukaan muu aloittanut uudessa työpaikassa niin että olisi jo raskaana tai hyvin pian raskautunut? Ja jos on niin miten pomo on asiaan suhtautunut? Mä ajattelen kyllä kaikkea ihan liikaa etukäteen! :ashamed:

Onnea minunkin puolesta kaikille plussasta! :flower: Ikävä kyllä en vielä yhtään muista mikä nikki oli kelläkin yms mutta enköhän mä ne pikkuhiljaa sitten opi muistamaan. =) [/quote]

 
Tervetuloa joukkoomme ittnafele! :wave:

Kesis: hyvä konsti tosiaan tuo että ei jemmaile turhaan testejä kaappiin polttelemaan! Minä menin tyhmyyksissäni tilaamaan r-testejä oikein säästöpakkauksen kun alettiin tätä toista kuumeilemaan. Nyt sitten olen jo useamman testin hukkaan heittänyt kun oon vaan ajatellut, että testataan nyt kun noita tuolla kaapissa niin paljon vielä on :whistle:

polkadot: jos nyt tästä kierrosta tärppäisi, niin esikoiselle ja kuopukselle tulisi ikäeroa n. 1v 7kk. Ja alle kahden vuoden ikäeroon päästään jos vaan plussauutisia kuuluisi tämän vuoden puolella :heart:

Kiitos Mamax tsempityksistä! :) Koko ajan tuntuu messussa pienet menkkafiilikset, mutta ainakaan vielä eivät ole alkaneet. Eikös menkkatuntemukset vois olla myös raskausoireita, eikös, eikös?! ;)

Nova: Minäkin olen 27 vuotias! :wave:
 
Liittyisin joukkoonne kuumeilemaan =) .
Asun Oulussa 7kk:n ikäisen tyttöni ja mieheni kanssa.
Haaveena olisi saada esikoisellemme pikkusisko tai veli.
Olisi mukavaa, jos ikäero ei olisi kovin suuri.

Kuitenkin mulla on todettu pco, niin en tiedä kuinka pitkään saa taas odotella raskautta. :(
Esikoista sai odotella 2 vuotta.Nyt sitten on takana eka menkat synnytyksen jälkeen,mutta kierron pituutta ei voi vielä tietää...
 
Tervetuloa uusille! Halit sitä tarvitseville ja onnittelut kaikille, jotka ovat plussanneet!!!

Mä oon taas tovin viettäny hiljaiseloa täällä. Olin tänään just paapomas kaverin viikon ikäistä pikkuista ja eilen veljen parin kuukauden ikäistä vaavii! Mä kuolen, jos en pian saa omaa pikku nyyttiä! :(
 

Yhteistyössä