PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.7

heips.. nettipimennossa ollu vlopun.. tuotiin typykkä anoppilaan ja mää lähden yksin kotiin ku pitkä viikko ja pitkiä päiviä. joten juhannus vlopun olemme kotona kolmistaan ja aletaan maalaushommiin vähä remontteja suunnittelemaan :)

ei olla pupuiltu vloppuna ku se hiivatulehdus oli... Oli ihana vloppu. yhdessä vietettii aikaa ja grillailtiin tms.

tehtävänki sain palautettua perjantaina koululle. Huh.. jospa se meni läpi.
sain lukujärjestyksenki syksylle. odotan innolla jo elokuuta :heart:

mut ensviikolla käyn harvoin netissä joten elkää ihmetelkö poissa oloani... :wave:

Onnea Peppipopille pitkän yrityksen jälkeen!! Taidan jäädä tänne kohta "pitämään perää" näiden yrityskertojeni kanssa :kieh:
Eli ei mitään oireita, huomenna alkaa satavarmasti menkat.
Nyt pakko mennä nukkumaan, rankkoja nämä mökkiviikonloput!

Kaikille uusille tervetuloa! Yritän lueskella juttuja ajan kanssa tarkemmin :wave:

TERVE TAAS UUSILLE :wave: :wave:
kyllä huomaa että keväällä herää nää vauvaaaveet oikein kunnolla kun joka päivä tulee uusia yrittäjiä.

santsaa mahdollisimman pienellä ikäerolla mekin ollaan yritetty, niin kuin moni muukin täällä, mutta nyt tosiaankin mennään sillaisella ikäerolla minkä luoja suo. täytyy toivoa et jo kohta tärppäis :snotty:

G: ennen esikkoa mulla oli 10 vuotta e-pillerit. monta erimerkkiä yritettiin kun olin niin kipeä ja vuosin tooodella paljon. eivät auttaneet :LOL:
sitten jätin pillerit pois ja tulin heti raskaaksi.

esikko kun syntyi niin mulla oli alussa hetken minipillerit, kun minäkin tosiaan luulin että tarvii kauheasti ehkäistä ettei heti tulisi raskaaksi :LOL: :LOL: jätin ne sitten pian pois kun alettiin yrittää nyytti kakkosta.

tuohon gallupiin vielä, ite käytin pillereitä (mercilon) monta vuotta, sit vaihdoin laastariin n.½v ennen ku jätin kokonaan pois, ja toisesta kierrosta onnisti heti!

Nyt vaan toivoo et kakkonen haluis tulla yhtä nopeesti.. Imetin vielä viime kuun lopulla, mut sit loppu kun maitoo ei vaan riittänyt pojalle..menkat ollu kerran synnytyksen jälkee..

Itelle iski kyl vauvakuume iha yllättäen, ku ajateltiin et ei nyt iha vielä.. mut näitä juttuja lueskellessa sitä vaan alkoi miettimään entistä enemmän.. ja mies oli heti mukana jutus, mikä oli tod. positiivista:)

Noppis
Hellooo... tänään on tullut aika lupaavan näköistä limaa... mutten oo ihan varma, onko se meidän eilisiä iloliemiä, :LOL: toivottavasti ei. :D

Gallupiin sen verran, että itse käytin varmaan 10 vuotta pillereitä, mutta jätin ne pois jo joskus pari vuotta ennen yrittämisen alkamista (ja se on ihan hyvä, koska minulla kesti todella kauan että sain kiertoni takaisin - ekan vuoden aikana tuli varmaan viidet menkat). Minulle eivät pillerit sovi, olin aina ennen kuukautisia ihan raivohullu hermoraunio, ja alkoholi teki minusta tosi huonotuulisen, ja myöskin kärsin lähes jatkuvasta päänsärystä. Tajusin sen vasta sitten kun olin lopettanut, että nämä asiat eivät johtuneetkaan minusta, vaan pillereistä.

Eli ennen esikon yrittämistä ehkäisy oli kondomi, ja pikkukakkosen kanssa samoin. Esikko tärppäsi kolmannesta kierrosta ja pikkukakkosen yrityksessä on nyt toinen yrityskierto menossa.

santsaa jos nyt tärppäisi niin meillä tulisi ikäeroksi 1 v 7 kk. Minäkin ilmoittauduin tänne mukaan kun esikko oli 6 kk, mutta kiertoni antoi odotella itseään vielä 3 kk imetyksen lopettamisen jälkeenkin, eli vasta 1 menkat on olleet. Joten pientä ikäeroa meilläkin toivotaan, mutta saas nyt nähdä miten käy. =)

Tosiaan paljon on tullut uusia kuumeilijoita! Tervetuloa kaikille! :flower: =)

Hani- Toivottavasti oot jo paranemaan päin!!! :hug:

nii jos nyt tärppäis tästä kierrosta ni ikäeroa tulis 1v 10kk

noppis oon mä onneksi jo paranemaan päin. enää oikeastaan vaivaa nuha yskä ja paikkoja kolottaa. silti ollaan laitettu joukoja matkaan pari kertaa. vaikka liian aikaista tuo kyllä taitaa olla, mut täytyy ottaa varman päälle :D

Iltoja! :wave:

Mulla on nukkumaanmeno hieman venähtänyt noiden futiskisojen myötä
Mies siis kisoja katsoo, ja minä olen hengessä mukana kaksplussan sivuilla :D

Tervetuloa uusille mukavaan joukkoomme kuumeilemaan! =)

elizabeta, mulle tuo sun ovistestitilanne oli ihan tuttu, ei mulla näytä kuin yhtenä päivänä ovistestit plussaa, joten nou hätä :) Oih, teillä on ihanan pieni esikoinen siellä kotona :heart:

Gallupiin, esikoisen syntymän jälkeen oli kumit käytössä kunnes annettiin pikkukakkoselle lupa tulla. Ennen esikoista oli vuosia pillerit käytössä, ja käytännössä yk 3:llä pikkuykkönen tärppäsi. :heart:

Tervetuloa takaisin myymä :wave:

santsaa, jos tärppäisi heti meneillään olevasta kierrosta niin ikäeroksi taitaisi tulla 1 v 9 kk, tai 1 v 10 kk. Mutta oon varautunut, että voipi mennä jonkun aikaa ennen kuin tärppi seuraavan kerran tähän osoitteeseen tulee, koska täällä ollaan vasta toipumassa keskenmenosta. :/ Meillä on ollut jo kaksi keskenmenoa pikkukakkosen yritysaikana, ekalla kerralla ikäeroa olisi tullut 1 v 2 kk, toisella kerralla 1 v 5 kk. :ashamed: Mutta tulee kun tulee, toivottavasti vaan joskus pysyvä pikkukakkosvauva saadaan. :heart:

Hani- hyvä että oot jo paranemaan päin :heart:

Mites meidän loppukiertoaan viettävät kuumeilijat? :wave:

Mites Pilkkis? :heart: Sulla on kierto jo ihan tosi pitkällä :) Muistanko oikein, että teillä on ollut viikonloppuna erään pienen miehen synttärit muuttopuuhien lisäksi? :)

voi Iitukka,
seuraavasta yrityksestä sitten! bd

peppipop

Plussaonnittelut!

Pahoittelut tätin yllättämille ja tsemppiä viikon piinailijoille! bd

).( menkat kesti tällä kertaa 4 pv. Seuraavaa oviksenkohtaa odottelen tuohon su-to välille, kp:t 11-15. Ei ihan osu tuohon "juhannustaika"-aikaan.
:LOL:

Noppis
Ai Iitukka oli laittanut viestiä toiseen pinoon. Pahoittelut negasta :hug: , varmasti harmittaa kovin. :'( No onneksi teillä kuitenkin on niitä alkioita siellä tallessa vielä, eikös vain. Seuraavasta sitten. :hug:

Tervepä terve! :wave:

Täällä on viikonloppu vietetty muuttopuuhissa ja nyt ollaan kotona! :heart: Ihanaa.. Miljoona laatikkoa täällä tietenkin oottaa purkamistaan, mut ehtiihän sitä myöhemminkin, on mulla herran jesta tärkeempääkin tekemistä.. :D

Kesis Päivät on tosiaan pitkällä, mut uskoakseni tää kierto olis 32pv pitkä, jos ovikseen on luottaminen. Nyt siis piinailen tässä vielä pari päivää. En kyllä hetkeäkään usko plussaan, meillä meni ajotukset kovin pieleen ja kohtalokkaana päivänä miehelle iski vielä "ramppikuume". Ei oo kyllä miehillekään aina helppoa tämä toiveilu, kun niin herkästi menee suunnitelmalliseksi touhu. Ja ihan oikeessa oot, meiän pojasta on nyt tullu iso mies. :heart: Pidetään kemut vasta parin viikon päästä, kun on tämä muutto ja juhannus just tässä. En kyllä ymmärrä, et mihin tää vuosi on menny, vissiin kuumeiluun.. :ashamed:

Poitsu heräskin tänään vaatimattomat pari tuntia aikasemmin kun normaalisti. Oli reppanalta vaippa revennyt auki ja siellä itkeskeli litimärkänä. :/ Noh, tänään vedetään sitte varmaan parit päikkärit ja äippä ehtii hyvin purkaa laatikoita. Tai sitten kahlata kaksplussassa.. :LOL:

Uusia on pukannut kovasti, tervetuloa kaikille! :wave:

Ja onnittelut plussanneille!!! :heart:

Iitukalle suurensuuret pahoittelut ja halaus! :hug: Jos nyt ei napannu, niin seuraavalla kerralla sitten. Täytyy vaan yrittää jaksaa toivoa ja odottaa.. :heart:

Galluppiin, jotta mä lopetin esikoisen kohdalla pillerit puoltoista vuotta ennen varsinaisen yrityksen aloitusta. Mekin ehkästiin luomusti ja hyvin toimi. Esikoinen tärppäsi sitten yk2:sta. Synnytyksen jälkeen ei käytetty ehkäsyä, vaan annettiin toiselle heti lupa tulla. Lupalappu ei kyl vissiin oo menny perille, kun yk10 lähtee luultavasti lähipäivinä käyntiin. Vuoden ikäeroa mekin lähdettiin toivomaan, mut tässä sitä ahkerasti puksutellaan kahta vuotta kohti. Elämä on..

Nyt on poika nukkumassa, pitäisköhän kuitenkin vetästä itekin pienet unet.. :D Väsyttää niin kovasti.

Aurinkoista päivää kaikille!!

Iitukka- :hug: . Toivottavasti ensikerralla tarppaa!

Hani- kiva, etta olet paranemaan pain!

Loppukierrolla ollaan ja ihan on sellanen fiilis, etta menkat alkaa pian (aina hiukan epasaannollinen kierto), etta ehka sit ens kuussa?!

Pilkkis- meillakin mies on liimautunut televisioon ja minakin yritan valvoa hiukan pidempaan... tosin en kylla futista katso!

Marijasu- Onnea plussasta!!! :flower:

Loppukierto täälläkin on meneillään ja ovis oletetusti/luultavasti ohi :D Oireita varmasti saisin kehitettyä roppakaupalla, mutta mulla on muutenkin tahtonut olla vähän niin että ennen menkkoja on raskausoireiden tyyppisiä oireita silloinkin kun tietää ettei ole mitään mahdollisuutta olla raskaana. On saattanut olla kuvotustakin ennen menkkojen alkua. Testailemaan en ala ennen kuin menee yli sen 38 kiertopäivän (jos menee) eli jonnekin kuun vaihteeseen se sitten siinä tapauksessa menisi.

Voi äsken meinasi tulla ihan tippa linssiin kun poika (vähän yli 2v) kiipesi syliin ja sanoi: Minä nakashtan äitiä :heart: :heart: :heart:

Tänään taas iltavuoroon ja kohta poikaa viemään hoitoon

Heippa!

Pikaseen tulin ilmottamaan, että täällä tänään kp 3 :/ . Menkat tulivat ihan puskista, ei ollenkaan sellaisia menkkaoireita kuin ennen esikoista. Hyökkäysjoukotkin olivat liikkeellä oikealla aikaa, mutta kunnon ovisoireita ei kyllä ollut. Postitiivista tässä on se, että kierto pysytteli kohtuullisen lyhyenä (37 päivää). :/

Eli tänään siis tilanne kp 3, ja Hani voitko päivittää mulle sitten listaan yk3. Toivottavasti nää kierrot ois nyt sen verran säännöllisiä että vois ihan yrityskiertoja laskeskella, eikä toista sataa päivää niinkuin vuoden alussa oli :kieh:

Ja kiitos muuten Hanille että jaksat päivityksiä tehdä, kipeänäolosta huolimatta :hug: .

Niin ja tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Terkuin Talvitie ja Täti tomera punaisine Ferrareineen....

Tervetuloa uusille =)

täällä ovis meni, ja saa sit jänskätä 2vko:n pääst.. Voi ku nyt tärppäis, ja jos ei.. ni oon miettiny et joskohan ei enää "yrittämällä yrittäis" vaan sais sit tulla jos on tullakseen joskus.. Tää oli tämmöne pika kirjotus :D tarttee mennä laittamaan poikaa unten maille..

hyi mua olin tuhma; karkasin kesken päivän Kodin1:sen puutarhamyymälään. Ihanaa, illalla pääsee istuttelemaan kaikkia kivoja uusia kukkia pihalle! Ostin lobeliaa, markettaa, murattia. Saa vähän freesattua kevään istutuksia, helmililjat ja orvokit ovat aika kulahtaneita. Poitsukin on saanut jo puutarhuri-kipinän, on aina tulossa mukaan pihahommiin ja kutsuu itseään "äidin pikku puutarhuriksi" :heart:

Kun ei kerran maha kasva kasvatan puutarhaa! :LOL:

Heips,

Mut voi poistaa listalta. Vauvapuuhat menee jäähylle kesän ajaksi. Elämä on vaan niin kiireistä tällä hetkellä, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Kuumeilusta luovutaan toistaiseksi. Oikein hyvää plussarikasta juhannusta ja kesää kaikille! :wave:

- helinä-keiju -

Noppis
No nyt tuli kyllä most definitely THE LIMAA! :D Eilen ei oo pupuiltu, et sitä ei oo. Testi näytti silti vielä negaa, mutta jospa se ovis olis tässä muutaman päivän sisällä. Niin sit pääsis testaamaan miehen lomien alkaessa (heinäkuun 3. mahdollisesti jää lomille) , tai jos ei tärppää niin yrittämään uudelleen lomalla. :D Olisin kyllä tyytyväinen jos se ovis nyt tulisi muutaman päivän sisään, se merkkais et tästä kierrosta tulisi n. 36-38 päivää pitkä, mikä olis kai ihan hyvin tokasta kierrosta. =)

surffailin tossa vähän ja löysin tämmösiä; sanotaan vaikka varmuuden maksimoinniksi!

Chart: Pregnancy rates over the course of one year
Both of the line graphs are for women who do not have any specific fertility problems.

"Kofeiini: päivässä alle 300 mg
Chart:
. 1 mug of instant coffee = 100mg
. 1 cup of instant coffee = 75mg
. 1 cup of brewed coffee = 100mg
. 1 cup of tea = 50mg
. 1 can of cola = 40mg
. 1 can of "energy" drink = 80mg
. 1 x 50g bar of plain chocolate = up to 50mg
. 1 x 50g bar of milk chocolate = up to 25mg

You can see that if you had a couple of mugs of coffee, a can of cola and a chocolate bar in one day you'd already be almost be up to your 300mg "

Ruokavaliohommia:http://www.babycentre.co.uk/preconception/beforeyoubegin/dietformumtobe/

Juhannustaikoja:
"Jos juhannusyönä poimii kolmen talon maalta yhdeksän kukkaa ja panee ne tyynynsä alle, toteutuu se uni, minkä yöllä näkee. Huomattava on, ettei poimimisen aikana eikä sen jälkeen saa puhua mitään. (Ikaalinen) "

"Kun menee nukkumaan sellaiseen paikkaan, jossa ei ole ennen nukkunut, pitää ottaa kolmesta eri puusta oksa, panna tyynyn alle ja sillon näkee tulevia asioita. (Kaukola)"

Pihlajanoksilla on suojattu lypsykarjaa (poikimista ja maitoa), toimisko jo oman oven päälle pistää pihlajanoksaa
:LOL: :LOL:

myymä
Terveppä terve!

Tänään ois sitten kp4/28 ja vuoto alkaa tekemään jo loppuaan! :eek: mitähän ihmettä tämä nyt sitten on. On kyllä oma kroppa yllättävä tapaus kun ei koskaan tiedä mitä tuleman pitää! :) Eli siis ihan tiputtelua enää tulloopi. Noh, toivottavasti kuitenkin ovuloin normaalisti tässä kierrossa niin vois olla jotain toivoakin ;)

*malttamaton*

Huh... enpä tiedä onko nyt alkanut matka kohti menkkoja (kun siitä oviksesta ei tosiaan mitään varmaa tietoa ole). Maha on kuin jalkapallo ja näillä kaasupäästöillä sais varmaan kuumailmapallon ilmaan... (ja tiedän että juuri tämän te halusittekin kuulla :D ). Tosin tänään oli hernekeittopäiväkin :ashamed: Väsyttää ihan hirmuisesti, mutta se johtuu kyllä siitä että viimeiset kolme yötä olen nukkunut 4-5h yössä. Ensi yönä saakin sitten nukkua vaikka kellon ympäri kun poika on mummulassa kyläilemässä.

Pilkkis onnea uuteen kotiin, ja teidän pikkumiehelle myös! :heart: :flower: Ei sitä koskaan tiedä, vaikka joku vauvanalku olis mukaan tarttunut, vaikka itse luulee ajoituksen olevan pielessä. B) Joten toivotaan parasta =)

iitukalle suuren suuri :hug: ja tsemppiä :heart:

Talvitie pahoittelut tädin yllätyshyökkäyksestä :hug:

Blondie sulla on nyt selkeä tarve saada kasvattaa jotain :LOL: puutarha on hyvä kohde masun kasvattelua odotellessa B)

helinä-keiju stressitöntä plussan odotusta :wave:

Hani- sori kun vekslaan edestakaisin, mutta voisitko poistaa multa kp:t ja yk:n ja laittaa vaikka taustailemaan?
Näillä näkymin me ei taideta sittenkään yrittää vielä tässä kierrossa, vaan annetaan ajan vähän kulua. Ultrassa tänään näkyi vielä vähän verta kohdussa ja lääkäri oli näkevinään myös ehkä vähän istukkaakin tms, joten tiputtelua/vuotoakin on odotettavissa yhä keskenmenon jäljiltä, niin en uskalla kyllä riskeraata tulehduksen yms pelossa ennen kuin vuotelu on pysynyt tarpeeksi kauan poissa. Tuossa aiemminhan ehdin jo iloita, että se oli loppunut, mutta tiputtelu jatkuu tasaisen varmasti joka toinen päivä. :kieh: Eli näillä mennään ainakin toistaiseksi, puolentoista viikon kuluttua katsotaan tilanne uudestaan. Hyvällä mielellä kyllä ollaan, ajatus yrityksen väliinjättämisessä tässä kierrossa ei tee ainakaan tällä hetkellä edes tiukkaa, vaan juuri nyt tuntuu hyvältä antaa ajan vähän kulua. :) Ja nauttia viilentävästä valkoviinistä. :D

AAM
Hani- ko kerkeet Allusmamma.......poika 02/07.........kp28*yk? -----> 3/26-27 yk 2 kiitos =) jo etukäteen ko jassat päivitellä...

Voi että kun nyt ei taas näytä päivät menevän kellään suunnitellusti.. :) tai niillä harvoilla joilla menevät rutkasti onnitteluita ja haleja :hug: :flower:
kyllä me täältä perästä tullaa, hitaan tappavan varmasti.. jossain vaiheessa.. :kieh: eiks jeh likat ? yrittänyt ei panna..tai no pannaan ja paljon :LOL: *sori kotipervo loikkasi esiin pahemman kerran*
Myymä täällä kans täti alkaa hiipumaan jo pois päin.. ohoh nyt jo ? :/ oisin jotenkin toivonut hiiieman pidempää vierailu aikaa ei sillei että saisin kiksejä hilloiluista mutta ei vain tuo limakalvon paksuus ei voi olla mtn huippuluokkaa realistisesti aateltuna jos vuoto on kolmessa päivässä ohi jo.. ? vai ootteko samoilla fiilareilla ?

Helinä-keiju tauko on välillä paikallaan.. palaat tänen pian ja kerrot ilouutisen sitten ;) jos treenitauko on toiminut :p

Iitukka voi rähmä :hug:
Blondie tulisiks maisemoimaan munkin puutarhan :D on meinaan niin hirveä ilmestys ettei oo tosikaan... moon niin kerrostaloihminen ko voin olla :ashamed: :xmas:

Yhteistyössä