***PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.24***

AJ
Pistepirkko :hug: muuta ei oikein osaa sanoa, mutta jos auttaa, niin täällä kyllä tiedetään sun tunteet. Ja halaus myös muille, joilla menkat rantautuneet.

Uusille lämpimästi tervetuloa, meitä on täällä jo aikamoinen nippu :)

Maira Sinne vaan apteekkiin hakemaan lisää, siitä ne rahaa saa eikä varmasti ihmettele, tai jos ihmettelevät niin suo se ilo heille ;)

ON: Täällä ei ole ovista bongattu, mutta se ei tietysti sitä poissulje, että sellainen olisi ollut. Viime kierrossa sen siis bongasin ekaa kertaa elämässä ja siitä tulikin sitten tuo surullinen kohdun ulkoinen. Päivistä olen asiaa laskenut ja kuulkaas naiset, että nyt on ainakin hyödynnetty päivät hyvin :) Mieskin on oikein innolla ollut mukana ja eilen kysyikin, että onko nyt tarpeeksi varmisteltu. Ihanahan tuo on:heart: Poikakin selvisi meillä jylläänneestä flunssasta pelkällä kuumeella ja tänään on hänelläkin ollut kokonaan kuumeeton päivä, joten huomisesta päästään taas normaaliin arkeen.

Nyt sitten vaan kaikki sormet ja varpaat ristiin, että olisi tärppi käynyt vaikka siis tosiaan tuon viime kierron jälkeen en kovin optimisti olekaan, mutta saanpahan täällä taas jakaa teidän kanssa kuviteltuja oireita. Täytyy tänään vielä vähän varmistella, koska kp vasta 16, jos ovis vaikka olisikin vasta myöhemmin.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Olette tasapuolisesti kaikki loistavia :)
 
********MAANANTAI 31.1.2011************




MUKANA:


Maria-08..................esik. 12/08....................kp 36/? *yk1
Kellukka..................poika 03/08....................kp 34/28-31 *yk 4
Collins....................tyttö 12/06.....................kp 33/25-28 *yk6
Maira.................... poika 06/10....................kp 33/27 *yk1
Kamomilla -81........ tyttö 12/08.....................kp 31/35 *yk17
Jarenah..................poika 10/05....................kp 26/30 *yk 6
Neiti Näpsän äiti......tyttö 10/08.....................kp 26/32 *yk 1
Viola80...................tyttö..............................kp 26/31 *yk2
Vouhis....................poika 01/03...................kp 24/27-28 *yk 3
Jumima...................esik. 06/09....................kp 21/28-29 *yk 2
magda....................tyttö 11/09.....................kp21/40 *yk 4
Tellervo.................esik.08/07......................kp 20/30-36 *yk 2
AJ.........................poika-08.........................kp 17/28-30 *yk 3
Matilda-08............. tyttö 04/09.....................kp 14/26 *yk 3
Miina84....................poika 10/04 .................kp 14/25-28 *yk4
Heidi-80..................poika 08/08...................kp 12/27-34 *yk 6
Villany....................poika 02/10...................kp 10/40 *yk 1
Tiitulainen...............tyttö 06/09....................kp 4/28 *yk5
Nauruprinsessa........poika 09/08...................kp 3/28 *yk 2
Kinkula...................poika 09/09....................kp 3/28-34 *yk 8
Minnuska89..............tyttö 03/09....................kp 2/34 *yk 13
Pistepirkko..............tyttö 12/07.....................Kp 2/28 *yk7



PIINAILIJAT:

Kamomilla-81................dpo3

TAUSTAILEMASSA:
Hoodrat
ellen-......................poika 11/09
Myrskytuulii.............poika 11/06
Tash......................esik. 05/10
Viuhti10..................esik. 03/10.



HAAMUILIJAT:

Maira


PLUSSANNEET 2011:

Tammikuu2011: Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Salainen toive (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (yk3)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille taas! Aika kyllä menee taas niin nopeesti.

Ja edelleen iso :hug: kaikille tädin kohdanneille! Tiedän niin hyvin miltä se tuntuu:'(

Tiitulainen: Mä en eilen kerenny kommentoimaan oikein kunnolla mutta siis sun kirjotus kuvaa niin hyvin mun tuntemuksia et vois olla mun kirjottama. Onneks ei tartte olla yksin näiden tunteiden kanssa.

Ovistesteistä: Joku kyseli ovistesteistä. Mä oon nyt kaks kiertoa tikuttanu mammaksin ovistesteillä enkä ole kummassakaan kierrossa onnistunu saamaan niillä yhtä vahvaa tai vahvempaa viivaa kuin kontrolliviiva. Ja googlettamalla löysin samanlaisia kokemuksia vaikka kuinka paljon ja noista "ovisnegoista" huolimatta ihmiset raskautuneet. Mä en aijo enää ovistestejä ostaa, luotan mieluummin omiin tuntemuksiin. Jos se ei riitä niin sitten ei riitä, mulle nuo testit aiheutti vaan turhaa stressiä ja oireiden kyttäämistä. stressaan ja kyttään ihan tarpeeksi muutenkin niin en halua sitä enempää.

ON: Täällä olis jo kp14. Ja siis ovis olis kai ollu tossa viikonloppuna. Tosiaan noi ovistestit ei taaskaan mitään selkeetä näyttäny. Viiva kyllä tummeni eilen muttei ollut yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva. Yks testi on kaapissa jäljellä ja tänään töitten jälkeen katon mitä se näyttää vai näyttääkö mitään. Ovistuntemuksia on ollu eilen ja tänään vielä enemmän. Viime kierrossa sain sen kaikkein vahvimman viivan sillon kun oireet oli huipussaan joten mielenkiinnolla teen ton ovistestin. Sen jälkeen en niihin kajoa, luotan mieluummin omaan kroppaan. Tietty mieleen on tullut että jos oviksessa onkin jotain häikkää kun en sitä testeihin saa bongattua. Nyt ollaan peittoja kuitenkin heiluteltu ja täytyy vähän varmistella vielä tässä alkuviikosta ja sen jälkeen herran haltuun.
 
plääääh!

KP 14/25-28 ja taitaa olla se ovis käsillä näillä main! Vasenta munista juilii, niin että vetää nivusiin saakka. (kalenterin mukaan viime kuussa oli samat tuntemukset oikealla) Lämmöt oli tänään aamulla 35.9 ja edellisinä aamuina ollut 36.4 (eikös se notkahda ovista ennen ja sitten taas kohoa korkeammalle???) Viime kuussa ainakin tipahti aamulämpö alle 36 ja siitä ponkas sinne 37 oviksen jälkeen. Myös ala selkä tulessa. Niitä kuuluisia limoja ei ole näkynyt, mutta sellainen hulahdusolo on koko ajan ja vessas ramppaan seuraamassa tilannetta ;)
On tää kaameeta kun koko ajan vahtii kropan toimintoja!! Sinänsä helpompaa oli viime viikolla, kun vaan muuttoa murehti, mutta nyt taas onkin kokopäiväinen vauvakuume!! :) Greippimehut loppu eilen, tokkopa niitä enää tarvii tähän kiertoon hakea. Ja onneksi saimme muuton yhteydessä kavereilta lahjaksi useamman pullon punkkua, eli tänään taidan varuiks jo aloittaa niiden nauttimisen...
Kiukauttaa ja harmittaa vaan, kun nyt näin selkeesti tunnen sen oviksen oleva tulollaan, niin on nuo ässäilyt silti vähissä tässä kohdin. Eilen tosiaan aaamusta oli viikon ensimmäinen ja ainut. Illalla olisin halunnut vielä, mutta isännällä tulikin lähtö varpajaisiin, ja tämäkös sitten saikin täällä kyynelhanat aukeamaan. (itkin sitä kun muut saa vauvoja ja itse en ole raskaana ja jouduin käymään keskenmenon läpi. Ja sitä että mies lähti vaan sinne juhlimaan, kun meillä olisi otollinen aika tehdä omaakin vauvaa.) Ja tänäiseksi on isännällä sovittu bänditreenit, kahden kuukauden tauon jälkeen pääsevät viimein soittamaan, enkä tohdi sanoa ettei menisi, kun on odottanut sitä kuin pikku poika! :( täytyy siis toivoa eilisen riittävän ja ottaa huomenna vielä varuiks uusinta!!

Sekavissa aatoksissa Miina tääll tänään siis!!
 
No niin,
ON: Aamulla tein apteekin oman raskaustestin ja selvä nega, siis ei mitään!
Miksi menkat eivät sitten ala!?
Ärsyttävää, turvonnutta ja pinkeää oloa vain jatkuu ja jatkuu, menkoista ei tietoakaan!

Ostan vainoharhaisena testin vielä huomisaamuksi, koska sitten huomisiltana pitää hieman juhlia työkamujen kaa ja jos tuoksena on nega, korkkaan kuoharipullon! Jos olisi plussa niin korkkaan mielikuvassani ja paljon mieluummin!
:)Kellukka
 
Pistepirkko iso :hug: Ei tohon tilanteeseen itselläkään ole sanoja, muuta kuin jaksamisen toivottamista!!

Kellukka Tiedän niiiiiiin miltä toi tuntuu kun viime kierrossa kanssa odottelin ja odottelin. Hassuinta oli se että kerrankin oli ilonen siitä että täti tuli. Sai jonkinlaisen selvyyden edes asiaan ja pääs jatkamaan eteenpäin. Pahinta on just toi kituuttaminen piinaavassa epätietoisuudessa.

Omaa napaa ei taas ihmeemmin ole kerrottavana. Tässä odotellaan tätin lähtöä ja sitten odotellaan ovisaikoja ja sitte aletaan taas odottaa että tuleeko täti ja odotellaan ja ditten vielä odotellaan... :stick:
 
Vaikka mä vähän ounastelinkin ettei kaikki ole ok, kyllä silti itku pääs vessassa kun alko tulee muutakin kun verta..Ei sille vaan mitään voi.. : /

Täällä ollaan aika nopeita reagoimaan tuollaisiin, ajanvaraustäti sano heti ettei sitä voi huomiselle jättää ja käski tulla samantien jos kivut kovenee radikaalisti tms. Ihan hyvä niin..

Mutta oikein paljon plussatuulia teille muille!! :) :heart: Toivottavasti mahdollisimman moni sais tärpin!

Kyllä mekin täältä perässä tullaan.. :)

Muoks.

Niin ja mulle saa laittaa kp1/28? yk2, kuten lääkärikin sanoi "sulla on nyt vaan vähän runsaammat menkat, vähän myöhässä."
 
Viimeksi muokattu:
Saako liittyä seuraan? :)

Hieman meidän historiaamme:
Olemme nuori pariskunta minä 22v. ja mies 21v. Yhteisiä vuosia on takana pian seitsemän ja uusi omakotitalokin rakentui marraskuussa '09. Pian talon valmistumisen jälkeen tulinkin raskaaksi ja tyttö syntyi 3kk etuajassa, toukokuussa 2010 (LA oli 21.8). Kaikki meni hyvin ja saatiin tyttö kotiin 2,5kk sairaalassa olon jälkeen. Tyttö on nyt 8,5kk ikäinen ja taas tekisi jo mieli toista vauvelia :) Haaveissa olisi että lapsilla oli pieni ikäero. Emme kuitenkaan yrittämällä yritä toista vaan vauva tulee kun on tullakseen.

Kp olisi nyt 27/30. Tuntuu että raskausoireita on ilmassa, ainakin kuvitteellisia :D Palelee, kuvottava olo, itkettänyt, rinnat ovat hieman kipeät ja mielestäni suurentuneet, oviksen jälkeen oli alavatsakipuja ja nippailuja. Voi olla että nämä tietysti ovat vain menkkaoireita.
Milloin olette raskaustestin tehnyt? Tilasin tänään Clearbluen viikkonäytöllisen testin. Ei tarvitse tihrustella että onko siinä haamu vai ei. Esikoisestakin tällä testasin. Odotitteko kuukautisten pois jäämiseen ennenkuin teitte testiä? On niin malttamaton olo :D
 
Anteeksi, änkeän tänne hetkeksi. Kirjoittelen yhdessä toisessa kuumeilijoiden pinossa, mutta käyn välillä täällä kurkkimassa, kun kakkosta meidänkin perheeseen toivotaan.

Halusin vain tulla esittämään suuret pahoittelut Mairalle. Jännityksellä olen seuraillut tilannettasi. Todella surku, että näin pääsi käymään.:( Toiviottavasti löydätte jostain voimia lähteä uuteen yritykseen. Voimia koko perheelle.
 
AJ
Maira Voi sinua. Jos sinua yhtään helpottaa, niin tasan varmasti tiedän miltä sinusta tuntuu. Samahan minulle kävi viime kierrossa. Lämmin halaus sinulle ja kyllä se vatsa sinullakin alkaa kasvamaan niin kuin minullakin, eikö vaan:) Nyt vaan jaksamisia ja uuteen kiertoon vaan.
 
Te ootte ihania! :heart: :hug:

AJ, kävitkös sä siitä lekurissa vai muistanko väärin?

Mua nyt jäi vähän vaivaa se et tää mun käynti oli keskustelua lääkärin kanssa siitä kuinka tein r.testin liian aikaisin eikä tätä periaatteessa edes keskenmenoksi lasketa, mutta mitään ei tutkittu eikä yhtäkää arvoa katottu, eli mä en tiedä mistään mitään, ainoa ohje mitä sain oli että jos vuoto jatkuu yli viikon, pitää mennä uudestaan!
Eli osaisko joku nyt kertoa et missä ajassa se hcg arvo yleensä laskee?Ja onko jotain mitä mun pitäis seurata?
 
Maira Suuren suuret pahoittelut!:hug:
mun käskettiin sillon pari kuukautta sitten seurailla, vuodon määrää ja kestoa, jos alkaa vatsaan sattuu todella paljon ettei särkylääkkeilläkään meinaa pärjätä, jos vuoto alkaa haista oudolle, lämmöt jos nousee.... HMM... olikohan muuta :confused: olikos se niin että hcg:n pitäis puolittua parissa päivässä??? jos mieltä askarruttaa, niin soita vielä huomenna terkkariin tai neuvolaan, kyllä ne sieltä neuvoo! tai jos sulla on kotona vielä testejä niin testaa niillä parin päivän päästä, että mitä näyttää!?
 
********TIISTAI 1.2.2011************




MUKANA:


Maria-08..................esik. 12/08....................kp 37/? *yk1
Kellukka..................poika 03/08....................kp 35/28-31 *yk 4
Collins....................tyttö 12/06......................kp 35/25-28 *yk6
Kamomilla -81........ tyttö 12/08.....................kp 32/35 *yk17
Jarenah..................poika 10/05....................kp 27/30 *yk 6
Sannuli88...............tyttö 05/10.....................kp 28/30 *yk 1
Neiti Näpsän äiti......tyttö 10/08.....................kp 27/32 *yk 1
Viola80...................tyttö..............................kp 27/31 *yk2
Vouhis....................poika 01/03...................kp 25/27-28 *yk 3
Jumima...................esik. 06/09....................kp 22/28-29 *yk 2
magda....................tyttö 11/09.....................kp 22/40 *yk 4
Tellervo.................esik.08/07......................kp 21/30-36 *yk 2
AJ.........................poika-08.........................kp 18/28-30 *yk 3
Matilda-08............. tyttö 04/09.....................kp 15/26 *yk 3
Miina84....................poika 10/04 .................kp 15/25-28 *yk4
Heidi-80..................poika 08/08...................kp 13/27-34 *yk 6
Villany....................poika 02/10...................kp 11/40 *yk 1
Tiitulainen...............tyttö 06/09....................kp 5/28 *yk5
Nauruprinsessa........poika 09/08...................kp 4/28 *yk 2
Kinkula...................poika 09/09....................kp 4/28-34 *yk 8
Minnuska89..............tyttö 03/09....................kp 3/34 *yk 13
Pistepirkko..............tyttö 12/07.....................Kp 3/28 *yk7
Maira.................... poika 06/10....................kp 1/28 *yk2



PIINAILIJAT:

Kamomilla-81................dpo4

TAUSTAILEMASSA:
Hoodrat
ellen-......................poika 11/09
Myrskytuulii.............poika 11/06
Tash......................esik. 05/10
Viuhti10..................esik. 03/10.



HAAMUILIJAT:


PLUSSANNEET 2011:

Helmikuu2011:

Tammikuu2011: Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Salainen toive (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (yk3)
 
Maira: Voi ei, voimahalaus täältä. En osaa sanoa muuta. Tosi kurja juttu:|Onks se niin että heti saa yrittää raskaaksi tuloa uudelleen? Mun kaveri sai keskenmenon vko:lla 11 ja hän joutu odottamaan lupaa muistaakseni useemman kuukauden.
Mites Maria-08 ja Collins, meinasitteko testailla koska?

Kellukka: Toivottavsti vastaus selviää pian suuntaan tai toiseen. Pahinta olla tossa epätietoisuudessa.

ON: Tota listaa päivittäessä tuli vähän haikee olo kun kirjotin sinne alkuun Helmikuu. Mä olin niin jo ajatuksissani aiemmin varma että olen tässä vaiheessa jo raskaana. enpä ole en.
Mä oon niin pihalla ton oviksen kanssa taas. Kaikkien laskureiden mukaan olis pitäny olla jo mutta mulla tuli eilen taas vahvempi viiva ovistestiin. En tiedä sitten millanen viiva tänään tulis jos testaisin. Mulla ei niitä testejä enempää ole enkä varmaan viitti käydä ostamassakaan enää. Ihmetyttää vaan kun kuvittelin että ovis olis ollu jo mutta ilmeisesti ei. Nyt kyllä jomottaa pahasti oikeeta munista ja tää sama kipu on ollu joka kierrossa muutama päivä oletetun oviksen jälkeen. Aloin miettiä että jospa mulla onkin ovis aina ollut muutaman päivän myöhemmin kun oon luullu. En tiedä. Tää naisen kroppa onn kyllä niin monimutkanen systeemi että en aina käsitä. Pupuiltu on joten aika näyttää.
 
AJ
Maira Joo kävin lääkärissä. Mut ultrattiin ihan sen takia kun oli vahva epäily siitä kohdun ulkoisesta. Musta otettiin kyllä myös HCG ja se oli negatiivinen, että mulla se oli sitten jo laskenut. Mutta mulla ei ollut silloin vielä vuoto alkanut, että siinä mielessä oli tilanne eri. Mutta sulla on myös mennyt niin nopeasti kesken, että luulen, ettei tarvii mitään muita tutkimuksia, kunhan vuoto loppuu ajallaan. Mulle ainakin sanottiin, että yrityksen voi alkaa heti ja lääkäri lohdutti mua, että ainakin ovuloit ja siinä mielessä ei pitäisi ongelmia tulla. Tsemppiä nyt vaan teille sinne.
 
Voi Maira :hug: , olen niin pahoillani sun puolesta :( .

Matilda, mäkin olin ihan varma että olisin helmikuussa jo raskaana :( . Tuntuu jotenkin niin tyhjältä olla ihan nollapisteessä.

ON: Kävin eilen lääkärissä kun oireet vaan jatkuu, vaikka vuodan kuin seula ja lääkäri sanoi, että hänellekin tuli 2 kuukautiset vaikka oli raskaana. No, 3 negaa ehkä puhuu ihan riittävästi puolestaan, mutta kiva tietysti kun yritti kannustaa.
Miehenkin on varmaan hirveän vaikeaa ymmärtää tätä kaikkea. En kunnolla jaksa edes päätäni kannatella. Jokainen ruumiinosa tuntuu painavan kuin lyijy. Onhan tämä hänellekin tietysti tärkeää, mutta ei hänen kehonsa käy tällaisilla ylikierroksilla. Ei hän laske yhdestä kahteenkymmeneenkahdeksaan joka kuukausi ja tipahda kerta toisensa jälkeen korkealta ja kovaa.

Juttelin eilen hyvän ystäväni kanssa tästä yrittämisestä ja pettymisestä. Hänellä on omakohtaista kokemusta ja hän kiteytti asian hienosti sanoessaan, että alkoi tuntua liian pahalta kun kaikki mielikuvitusystävätkin palstalta raskautui yksi toisensa jälkeen, mutta itse ei. Siltä mustakin tuntuu. Oon koko sydämestäni teidän kaikkien puolesta onnellinen jos plussaatte, mutta ei kukaan yk 1:n jälkeen onnistuva tiedä miten tämä raastaa. En minäkään esikoisesta tiennyt.

Kellukka : Mikä tilanne?
 
Pistepirkko: Mustakin tuntuu, että koko ajan laskee päiviä ja kuulostelee oloja. Toiveet menee vuoristorataa, välillä on odotukset niin korkeella ja sitten tulee jotain outoja tuntemuksia ja pelkää taas pahinta. Mua ottaa niin pljon päähän sekin että mä olen viime kesän alusta vauvaa halunnut meille niin paljon ja väkisin lykännyt ehkäisyn poisjättöä loppuvuoteen kun olin niin varma että kakkonenkin tärppää heti kuten esikoinen. Ei kuulu ei. Ja nytkin tuntuu koko ajan siltä että en raskaaksi tule tästäkään kierrosta. Silti sitä toivoo enemmän kuin mitään muuta ja odotuksia tietenkin on. Mulle on vaan tullu sellanen tunne että miten voisin nyt tulla raskaaksi kun en edellisistäkään kierroista. Ja jostain syystä on sellanen tunne että mun kropassa ei kaikki oo niinkuin pitää.
 
Mä mietin sitä et varmaan toinen raskaus alkaa helposti ku ekakin alko. Mut kurkkasin tonne pidempään yrittäneiden ketjuu ja sielä oli muutama mun ikänen, alle 25 vuotiaita. Eräällä tais olla munasarjoissa jotain häikkää ja olin ihan et :eek: miten niin nuorillakin voi olla niin isoja ongelmia! Onhan sellasia saattanu olla esikoista tehdessäkin mut tullu tuurilla nopeesti raskaaksi.
Sit ajattelee et mitä jos tää meilläkin vaan venyy ja venyy... Mun kärsivällisyys riittäis ehkä 3-4kk ja sit alkaisin jo hikeentyy.
Toisaalta mä imetän vielä, et voihan se venyttää tätä meidän yhteistä projektia. Ekat menkat kumminkin tuli kun poika oli päivää vaille 7 kk. Okei, tähän mennessä niitä onkin tullu vasta kolmet et hormoonit varmasti viel vaikuttaa.
Haluisin jo niin lopettaa imetyksen kun poika juo jo kevytmaitoo(1 vk sit alko) mut öisin poika on helppo puoliunessa tainnuttaa tissillä. Päivisin imetän enää max 2 krt. Mites te muut joilla on viime vuonna syntyny esikko(ja muut jotka yhä imettää)?
Täytyy netist kattel noit oviksen bongailu vinkkei. Tammikuus huomasin et parin päivän tunsin pientä pistävää kipua muniksen kohdalla(ovis?). Mut en laittanu päivää merkille kun ei ollu mies viel innostunu uudesta vauvasta.
 
Mitenhän sitä osaisi ajatella jotain muutakin älillä, kuin vaan pelkästää vauvajuttuju!?:headwall:
Olin valmistautunut, että yritykseen menee aikaa... olihan minulla ollut kierukka lähes kuusi vuotta ja kuukautisiakaan ei ollut tullut viiteen vuoteen, epäilin että kierron tasoittumiseen menisi aikaa! Mutta kun se tärppi kävikin samantien, niin olin ihan onneni kukkuloilla, samalla kuitenkin aivan varma että tämä onni meiltä viedään, että saimme sen liian helposti!? Kun keskenmeno sitten tuli, jotenkin olin osannut odottaa sitä, mutta silti se repi sydämen! :'(
Keskenmenon jälkeen en ole osannut kahtteen kuukauteen muuta miettiäkään kuin lämpöjenmittailuja, vatsan vihlaisujen seurantaa, päivien laskemista yms... :(

Nyt on KP 15/25-28 ja eilen koin elämäni kaameimmat oviskivut, vaikeroin sohvalla kaksin kerrin ja tippa ihan tuli linssiin. Tänään pompsahti lämmöt 37.2 eli taisi olla tämä ovis tässä!? Nyt vaan siis jännäilemään, että riittikö tuo sunnuntai aamuinen...
Tänään aamulla vielä "varmisteltiin", mutta se teki jotenkin häijyä... Onko muilla ollut sellaista, että oviksen jälkeen ässäilyt tekee kipeetä ja on epämieluista?!?
 
Pistepirkko: Mustakin tuntuu, että koko ajan laskee päiviä ja kuulostelee oloja. Toiveet menee vuoristorataa, välillä on odotukset niin korkeella ja sitten tulee jotain outoja tuntemuksia ja pelkää taas pahinta. Mua ottaa niin pljon päähän sekin että mä olen viime kesän alusta vauvaa halunnut meille niin paljon ja väkisin lykännyt ehkäisyn poisjättöä loppuvuoteen kun olin niin varma että kakkonenkin tärppää heti kuten esikoinen. Ei kuulu ei. Ja nytkin tuntuu koko ajan siltä että en raskaaksi tule tästäkään kierrosta. Silti sitä toivoo enemmän kuin mitään muuta ja odotuksia tietenkin on. Mulle on vaan tullu sellanen tunne että miten voisin nyt tulla raskaaksi kun en edellisistäkään kierroista. Ja jostain syystä on sellanen tunne että mun kropassa ei kaikki oo niinkuin pitää.
Luetko sä mun ajatuksia :D ? Tismalleen samat mietteet. Olin kesän lopussa jopa melkein vihainen miehelle, kun luulin olevani raskaana ja oltiin oltu ilman ehkäisyä...:headwall:
Jossain vaiheessa sanoin kavereille, että pelkään että mua rankaistaan siitä, että olen laskelmoinut toisen lapsen "hankkimisen" tiettyyn, meille ideaaliin ajankohtaan, vaikka toki aina olen tiennyt, ettei elämässä kaikki aina mene ihan niin. Mäkin olisin alkanut yrittämään jo esikoisen ollessa 2-vuotias, vaikka toivoinkin 3-4 vuoden ikäeroa, jos olisin tiennyt että yritys kestää ja kestää ja kestää... :(
Mäkin mietin koko ajan, että jos ei siitä huolimatta ole tärpännyt, että kiertoni on kellontarkka ja ovulaationkin tunnistan / pongaan tikuttamalla, niin miksi se sitten ikinä enää tärppäisi :'( .
Ja miksi ihmeessä kaikki ihmiset sanoo että yritä unohtaa koko yrittäminen vähäksi aikaa. MITENIHMEESSÄSENVOIUNOHTAAJOSYLIKAIKENHALUAALAPSELLEENSISARUSTA??? ei ihmismieli toimi niin, että naps - nyt unohdan yrityksen ja harrastamme rentoa seksiä pelkän nautinnon takia.
:ashamed:
 
Hitto!! Kirjoitin pitkän tekstin enkä tallentanut sitä, tottahan toki se hävis kun painoin esikatselua :mad: Tuli vaan joku virheilmo ja sinne häipy mun tekstit jonnekin huitsin kuukkeliin!!!

Pikaisesti: negan testasin tänään, kp 27/31. No joo, ei nyt maailmanloppu kun kyseessä vasta kuitenkin yk2. Maha mulla on turvonnut ja koko ajan on se paineentunne ja menkkakipuilu-olo, ja se huolestuttaa! Minulta leikattiin nimittäin kolme vuotta sitten 5kg painava kysta ja poistettiin toinen munasarja samalla. Silloin oireet oli samat, eli turvonnut maha ja kamala paineentunne (kysta siis painoi sisuskaluja). Jos kysta on nyt uusiutunut, ei tämä mamma enää lapsia tee, koska silloin lähtis viimeinenkin munasarja :( Pakko varata ultra-aika ja tarkistaa tilanne, pelottaa ihan hulluna!

Hämää hieman kuitenkin kovat vihlonnat ja ruskea vuoto joskus dpo 5 paikkeilla, ei sellaista normaalisti oo, mitähän lie sekin oli..? (Vai voikohan mielikuvitus saada aikaan ruskeaa vuotoa? :p ) Rinnat on myös arat, mutta tod.näk. vaan peruja viime syksyisestä operaatiosta.

Maira, kovasti voimia täältäkin, ei oo oikein sanoja..

Pahoittelut teille joille täti tuli, se tyhjyyden tunne kun ensin toivoo ja odottaa ja sitten pettyy, se on sietämätön :(

Eipä kummempia, pitää jatkaa vielä hetki kouluhommia, jösses että aikuisopiskelu on työlästä |O
 

Yhteistyössä