***PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.24***

Vieläkö mahtuu mukaan?:wave:

Esikoinen täytti eilen 1v 2kk (synt. 02/10) ja toiveissa olis pikkusisarus. Ajatuksena oli aloitella yrittämään joskus kesällä, mutta tilanne muuttui eilen ja yritys alkoi vähän "puskan takaa":D Kp9/30 menossa, joten parhaita päiviä vielä odotellaan. Ajatuksena on mennä tjot -asenteella, mutta itseni tuntien oviksen aikaan kyllä tulee touhuttua:whistle:

Mielessä pyörii ihan kamalasti asioita. Lähinnä esikoista ajatellen. Me ollaan molemmat halukkaita toiseen lapseen, mutta en haluais viedä mitään pois esikoiselta. Edellisessä raskaudessa oksensin koko 9kk ja raskaus oli täynnä lähes jokaista oppikirjan mukaista kremppaa, joten pelkään, että tämä uusi toivottu raskaus olis samanlainen. En halua kuitenkaan, että tyttö joutuu siitä kärsimään. Kuitenkin vielä tämän kerran olisin valmis asian kestämään. Mutta onko se liian nopeasti? Tyttö ei vielä kävele kuin puita pitkin ja kädestä kiinni pitämällä. Hän ei syö (tietenkään) itse, eikä puhu kuin muutamia sanoja jnejne. Tää asia on kyllä tiedostettu ja ollaan ajateltu myös se, että parhaimmassa tapauksessa jo 9kk kuluttua tilanne on varmasti toinen. En myöskään halua, että esikko joutuu kasvamaan tai kehittymään yhtään omaa tahtiaan nopeammin vain siksi, että me halutaan pikkusisarus.... Eli täytyy sanoa, et kaikkien teidän ajatukset kuulostaa tosi tutuilta.. Toivottavasti täältä sais vähän vertaistukea ajatuksilleen.

Aurinkoista pääsiäistä!

Tervetuloa Jemppi.

Onnittelut plussanneille :heart::flower:

Villany :hug:

Halaukset myös tarvitseville :hug:

Täällä mahdollinen ovis olisi ollut toissa päivänä, joten nyt katsellaan tuottaako hedelmää :whistle: :)

Hyvää pääsiäistä kaikille! vai pitäisikö sanoa että muna rikasta pääsiäistä :whistle: ;)

********perjantai 29.4. 2011***********

PIINAILIJAT:
(näillä kuumeilijoilla kiertopäivissä mennään jo yli normaalin kierron tai pitäisi kahden viikon sisällä tulla plussa tai menkat)

Rouva Möppiäinen....tyttö 12/10...................kp X/X *yk 1
oohlalaa.................esik. 03/08..................kp 57/X *yk 1
inskun....................tyttö 04/09..................kp 49/28 *yk 2
Ando......................poika 04..................... kp 42/28 *yk 4
aliisa10..................poika 07/10..................kp 41/X *yk 1
magda...................tyttö 11/09...................kp 38/31 *yk 6
kolibro......................................................kp 38/X *yk 1
valle......................esik. 06/08....................kp 30/30-35 *yk 9
Emmuska10............tyttö 02/10....................kp 24/28-34 *yk 2
Neiti Näpsän äiti......tyttö 10/08....................kp 23/28-32 *yk 4
Kamomilla -81........ tyttö 12/08....................kp 35/42 *yk 20
Heidi-80................poika 08/08....................kp 19/27-34 *yk 8
Maira.................... poika 06/10....................kp 16/28 *yk 3
Jemppi...................tyttö 02/10....................kp 16/30 *yk 1

MUKANA MYÖS:
(kierto aluillaan, alle puolivälin.)

Maria-08.................esik. 12/08....................kp 21/37 *yk 3
Tiitulainen..............tyttö 06/09....................kp 12/28 *yk 8
Murumii..................tyttö 09/08...................kp 7/24-30 *yk 6
Tyllerömamma........tyttö 04/10...................kp 10/29 *yk 2
Taikapapu..............tyttö 4/10......................kp 8/30 *yk 8
Kinkula...................poika 09/09..................kp 5/28-34 *yk 11
vauvaqme...............tyttö -06.......................kp X/X *yk 1

TAUSTAILEMASSA:
Hoodrat
ellen-......................poika 11/09
Myrskytuulii.............poika 11/06
Tash......................esik. 05/10
Viuhti10..................esik. 03/10.
Lara--....................poika 09/10
orkidea-.................tyttö 12/10
Aiska.....................poika 01/08
tellervo.................esik.08/07
LittleStar.................tyttö
Villany

PLUSSANNEET 2011:

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011: Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (yk3)

Viimeksi muokattu:
Nyt sen enempää muihin kommentoimatta tulin vaan ilmoittamaan (ja TAAS näistä kiertopäivistä, :LOL: ), että nyt on kp 3. Vaikka en muuta odottanutkaan, niin on silti ehkä vähän pettynyt olo. Kierto oli siis 29 päivää, joka on mielestäni oikein positiivista näin synnytyksen jälkeen ja vielä imettäessä, jos pysyisikin sitten säännöllisenä. Uskaltaisinko jopa olettaa ovuloivani, kun noinkin säännöllisinä tulivat? Mitä olette naiset mieltä?

Jempille pakko huikata tervetuloa! Hirveästi samoja ajatuksia sinulla toisen hankinnasta kuin minullakin, tyttöni on syntynyt 4/2010. Ne olisi synttärit muutaman päivän päästä, voi apua tätä ajan kulkemista!

Mukavaa pääsiäistä naiset!

Pakko tulla kommentoimaan Jempille, että ihan samojen ajatusten ja tunteiden kanssa painiskelen kun säkin. Meillä esikoinen on syntynyt marraskuussa 09. Mulla ajatukset menee niin, että toisinaan haluan kakkosta tosi paljon ja olisin valmis alottamaan yrityksen heti, mutta toisaalta kun ajattelen tilannetta esikon kannalta, en tiedä olenko sittenkään valmis toiseen lapseen. Pelkään juuri sitä, että se on poikaa kohtaan väärin, joutuu olemaan liian iso liian aikaisin. On kumminkin itsekin niin pieni vielä vaikka puhuu jo paljon ja syö itse, mutta on kuitenkin vielä alle 1,5 vuotias. Ja toisaalta on niin ainulaatuisessa asemassa nyt kun ei tarvitse jakaa huomiota kenenkään toisen kanssa. Näiden mun ajatusten ja tunteiden vuoksi tämän toisen lapsen yritys on hieman jo lykkääntynyt, alunperin yritys piti aloittaa silloin, kun ikäeroksi olisi tullut vähintään tasan 2 vuotta, nythän tulisi siis jo ainakin 2v3kk.. Mutta nyt ainakin odotellaan sitä, että mun työasiat selvii ja kakkosta aletaan yrittämään sitten kun olen täysin varma asiasta että kakkonen on tervetullut. Näin siis meillä, eli taustalla vielä pysyttelen. Mukava kuulla että muutkin painiskelee samojen ajatusten kanssa!

Mukavaa pääsisäistä kaikille :)

Voi miten ihanaa kuulla, etten yksin painiskele näiden asioiden kanssa:hug: Nää on tosi isoja kysymyksiä ja just se, että kun ei osata päättää mikä on oikein ja mikä on se oikea aika. Mä on ellen- miettiny just noita samoja asioita! Just sitä, etten halua, että tyttö joutuu jakamaan huomiota tms. Toisaalta sitten ajattelin, että tämä toinen tulokas joutuu jakamaan huomionsa ihan siitä vauva-ajasta lähtien ;) Ehkä mua eniten ahdistaa se, että miten musta voi riittää energiaa ja rakkautta molemmille. Tää ensimmäinen on jo niin rakas, ettei ketään muuta voi rakastaa niin paljon...tai niinhän sitä nyt ajattelee, mutta kahden lapsen vanhemmat ovat täysin toista mieltä. Luotan siis siihen :) Mä taas haluan ihan kamalasti sitä toista lasta (mies tietysti myös, mutta puhun nyt vaan omasta puolestani). Jotenkin haluaisin odotella sitä "sopivampaa" ikäeroa. Sitä, että raskausaikana esikoinen osaisi olla omatoimisempi yms. Toisaalta sitten ajattelen myös niin, että mitä enemmän aikaa kuluu ja alan nauttia siitä omatoimisuudesta, niin sitä vähemmän haluan luultavasti aloittaa yösyötöt alusta. Tein niin tai näin, niin mietin kuitenkin teenkö oikein. Täytyy sanoa, että tää on selkeästi kinkkisempi päätös kuin esikoista harkitessa. Luultavasti just siks, että tietää oikeasti, mitä se lapsiarki on ja mitä se voi olla nykyiseltä lapselta pois. Toisaalta, miten paljon se sitten jossain vaiheessa hänelle antaa. Voi, kun joku vois tuoda kristallipallon ja kertoa sen mulle! On pohdittu meidän puolesta lapsille sopivaa "vähimmäisikäeroa", tytön lapsuutta ja miten se tulee muuttumaan, omaa jaksamista, mahdollisesti rankkaa raskausaikaa, elämää 3 vuoden kuluttua mahdollisesti kahden lapsen kanssa. Kaikkea maan ja taivaan välillä.. Siltikään en osaa sanoa onko nyt oikea aika. Niinpä me päätettiin lähteä rauhassa koittamaan, kun hyvältä tuntui ja kuume on KOVA. Edelleen mietin päivittäin pitäisikö vielä jarrutella, mutta heti toisella hetkellä toivon ettei seuraavia menkkoja tuliskaan.

Me ei varmaan olla tähän koskaan valmiita, mutta puitteet on kunnossa ja toinen lapsi halutaan, niin kuukausi sinne tai tänne.. Kun ei siitä tärpistäkään voi sanoa, onnistuuko se milloin tai onnistuuko ollenkaan. Jos heti tärppäisi, niin ikäeroksi tulis 1v11kk. Ehkä vähän vähemmän, kun mitä alunperin suunnittelin (väh. 2 vuotta), mutta ei kai näitä voi viikkojen tai kuukausien kanssa laskea tai ennalta suunnitella. Mieli kuitenkin muuttuu reilussa vuodessa tai siitä, mitkä ajatukset oli ennen lapsen saamista. Voihan olla, että myös toivottu kakkonen tulee kuukauden etuajassa, kuten esikko. Ehkä myös esikoisen rankan syntymäkokemuksen vuoksi ajattelen enemmän sitä, että tulee jos luonto on niin päättänyt. Pakko vielä jatkaa siitä (niin kauheelta kun se kuulostaakin), niin oon aina vierastanut ajatusta joulu-tammi -vauvasta :ashamed: Nyt kuitenkin edelleen sitä asiaa miettivänä oon tullu siihen tulokseen, että kyllä se oma joulutonttu on ihan yhtä tervetullut kuin juhannuksen aurinkokin. Kesävauvasta haaveilen, mutta jos meidän toivottavasti kaksi lasta tulee olemaan sydäntalven lapsia, niin sitten olkoon niin. Ei kai tää kuume odottele vuodenaikojen mukaan...saati sitten lapsenteossa onnistuminen. Mikään ei lupaa, että meille se tammivauva edes suotaisiin.. Kuten sanoinkin, niin mietin päivittäin, että pitäiskö vielä odotella vaikka se kuukausi (lähinnä esikoista ajatellen), mutta tuskin se asiaa muuttaisi tän haluamisen suhteen. Luulen, että ne samat pelot ja mietinnät jatkuis kuukaudesta toiseen, mutta se kaipuu ja halu toiseen lapseen tuskin helpottaa ainakaan ;) Ja toisaalta, jos oikein kärjistetään, niin mitä nopeammin onnistutaan, sitä nopeammin pääsee esikoinenkin nauttimaan leikkikaverista <3

Jaksamista siis kaikille tän vaikean asian kanssa painiskeleville! Toivottavasti löydätte sen juuri teille oikean ratkaisun :hug:

Aurinkoista pääsiäistä!

muoks* Kiitos Kamomilla, kun lisäsit mukaan :)

Viimeksi muokattu:
Jos vielä mahtuu mukaan, niin täällä olisi joukkoon yksi toista lasta kuumeileva mamma. Esikoistyttö on näki päivän valon 09/08. Yrityskiertoja takana tällä hetkellä viisi, joista ensimmäinen enemmänkin tjot:tailua. Sen jälkeen vauvaa yritetty tosissaan, mutta vielä ei ole kuulunut. Viime kierrossa tikutin ovista ja sainkin vahvan viivan. Ainakin tunnistan oviksen, jos ei muuta.

Jotenkin sitä oletti (tyhmästi), että toinenkin saisi alkunsa nopeasti. Tosin eihän tuo viisi kiertoa vielä pitkä aika pitäisi olla, mutta omasta mielestä tuntuu kuitenkin pitkältä ajalta. Varsinkin kun oletti raskautuvansa nopeasti. Tällä hetkellä siis kp 1/24-30. Ja tosiaan alkaa 6. yrityskierto.

Leppoisaa pääsiäistä kaikille! :)

Tervetuloaa Murumii ja Jemppi! :)

Voi luoja kuinka tää alkukierto on jotenkin mitäänsanomaton ja tylsä.. :D
Eli tänne ei todellakaan mitään uutta, ovulaatiota aloin taas tikuttaa kp11 ja kuten davidin testeistä arvata saattaa, on viivat ollu jokainen erilaisia.. :D Kai se ovis taas joskus sieltä löytyy.. :)
Vaikka huomasin kyllä nyt et selvästi limailu lisääntyy kun alkaa ovulaatio olemaan lähellä! :) Mukava tehdä tälläisiä huomioita kun en ole koskaan aikaisemmin sitä huomannu (tai antanut edes ajatusta jollekkin ovulaatiolle... :D :whistle:). Mutta jos laskurien arviot menee yhtä hyvin yksiin mun kropan kanssa niin keskiviikkona se taas olis, viimeks piti ainakin ihan paikkansa.. :p

Mutta joo, mukavaa ja rauhallista maanantaita kaikille! :)

Hei, tervetuloa kaikki uudet! Hyvä varmasti pohtia noita ikäerojuttuja, mutta itse en enää uskaltautuisi laskeskelemaan kuukauden tarkkuudella mikä tulee ikäeroksi yrityksen alkaessa, kun siinä yrityksessä näjemmä voi yllättäen mennäkin lähemmäs vuosikin ihan tuosta vain, ja esikoinen ehtii siinä ajassa muuttua huimasti. Tahtoo siis sanoa, ettei kannata hirveän paljon stressata sitä, onko esikoinen kakkosen syntyessä mahdollisesti 2v3kk vai 2v4kk, kun se voi hyvästä yrityksestä huolimatta lipsahtaa sinne kolmenkin vuoden päälle, vaikka miten olisi luullut, että toinen(kin) raskaus alkaa muutaman yk:n aikana.

Tsemppiä kuitenkin kaikille, ja hyvähän se on olla analyyttinen ja miettiä kaikkien perheenjäsenten näkökulmasta uuden vauvan maailmaan saapumista.

Täällä on sitten vaihteeksi kp2. Yk11 menossa.

Tervetuloa uusille :)

Meillä toivotaan pientä ikäeroa (esikko 12/10), mutta mennään sellaisella tjot-asenteella. Ajatus siitä, että olisi kaksi lasta hyvin pienellä ikäerolla sopii miehelle ja minulle. Voihan olla mahdollista myös se, ettei kakkonen tärpääkään nopeasti vaan yritys voi kestää. Näihin asioihin kun ei voi itse vaikuttaa, niin otetaan se, mitä tulee vastaan. Pienemmässä ja suuremmassa ikäerossa on hyviä ja huonoja puolia kummassakin, meidän perheessä päädyttiin kuumeilemaan heti :D

Nyt alkaa täällä hieman jännittämään :whistle: Kierrostahan ei ole mitään tietoa, sillä menkat ovat tulleet viimeksi tammikuussa ja ehdin syödä minipillereitä, joiden aikana niitä ei tullut ollenkaan. Imetys on vähentynyt viimeisen kuukauden aikana, sillä aloitimme kiinteitä ja nyt on tullut jotenkin tuttuja oireita. Joko kuvittelen, tai sitten oma hormonitoiminta on pikku hiljaa heräilemässä. Valkkaria on tullut reippaasti jo muutaman viikon, maha on turvoksissa, erityisesti iltaisin, itkuherkkyys ja kaikkein lupaavin oire: alavatsaa nipisteli/kirveli tässä muutama päivä sitten. Se, että alavatsaa pisteli, kuin olisi ämmänneulasilla oli ensimmäinen oire esikosta. Lisäki on kaikenlaisia pikku tuikkailuja nivusissa.

Olin jo ehtinyt vähentää kuumeilua, mutta mies heitti ilmaan ajatuksen, että jos olen raskaana, kun valitin kaameaa turvotusta. Ajattelinkin tehdä mahdollisesti testin tässä lähipäivinä, mutta kuitenkin on vielä sellainen olo, että kuvittelen varmaan kaikki :rolleyes:

Jotenkin jännittää testaaminen, entä jos tulee plussa, entä jos ei... :snotty:

Rouva Möppiäinen Oijoi! Kuulostaa lupaavalta! :D Pidetään peukkuja! :)

Kummasti sitä itelläki palas jalat maahan tuon lisääntymisen suhteen kun tuli se kohdunulkoinen..Mekin vähän ajateltiin et kun poika oli 7kk, oli hyvä laittaa toinen alulle, kun sit on niin hyvä ikäero..Noh, helpostihan me raskauduttiin, oikeestaan ihan liiankin helposti ja lopputulos oli mitä oli..Ei sillä, eihän tuo sälli ole vieläkään kuin vasta kohta 11kk, mutta oppi tosiaan sen että on turha tuijotella kuukausia, sitä kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu...

Elättelen mä vieläkin toiveita että raskautuisin helposti, senhän näkee sit parin viikon päästä..Mut oon koittanu pitää mielessä senkin että mun kroppani on saattanut muuttua tai ei välttämättä yksinkertaisesti ole valmis vielä uuteen raskauteen, joten seuraamukset nopeasta raskautumisesta voi olla taas mitä vaan tai sit ei tärppääkkään.

No, aika näyttää, täytyy ajatella kuitenkin positiivisesti! :D

Huhtikuun plussasaldo ehtisi vielä hyvin kasvaa, toivotaan parasta!!!

Oma napa; Vihloo, viiltelee jne... kuuluu kiertoon mutta silti ärsyttävästi herättää toiveita. Taas. Aina vaan vaikka vannon kuinka muuta. Tissit ei oo vielä kipeytynyt, sitä odotellessa - tosin tässä kierrossa ne oli kyllä huomattavan ja poikkeuksellisen arat oviksen aikoihin.

tervetuloa Murumii

halauksia tarvitseville :hug:

Rouva Möppiäinen peukutuksia :)

Kamomilla kaikkihan voi olla mahdollista, toivotaan parasta. =)

Omaa napaa täältäkin: jonnekka ei kuulu mitään, ei minkäänlaisia vihlaisuja jomotuksia ei mitään.
Jotenkin olen niin varma että ei tässäkään kierrossa tule plusaa, no sehän selviää parin viikon sisällä, mutta varma olen silti. : /
että sellaista tänne..

kinkula juurikin näin! Mekin mietittiin, että 2v ja siitä eteenpäin on sopiva ikä, mutta tultiin sitte siihen tulokseen, että se kuukaus tai kaks ei muuta siinä mitään, joten päätettiin alottaa yritys jo nyt, vaikka parhaimmillaan jäis ikäero sinne alle kahden vuoden. Sehän olis sitten vaan onni jos nopeasti tärppäis:heart:

Kamomilla b:)d Lupaavia oireita!

Mähän siis en oireile, mutta munasarjoissa tuntuu tapahtuvan. Se voi olla ihan tavallista painetta (niin kuin varmaan onkin), mitä en edes miettis jos ei olis haaveita vauvasta. Eli kyllä taas hullua viedään :D Kierto tuntuu päivä päivältä piinallisemmalta ja pidemmältä. Mies kyselee joka päivä (mitä ei esikoisen kohdalla tapahtunut), että joko sulla on olo, että oisit raskaana. Ihana! Esikoisen aikanakin oli mukana, mutta ei läheskään niin kiinnostunut päiväkohtaisesti tapahtumista :D En tiedä miksi, mutta olo on kamalan seesteinen ja eilen illalla olin ihan varma, että oon raskaana :ashamed: Sanoin vielä miehellekin tyhmästi hänen toiveitaan elätellen, että musta tuntuu, että oon raskaana. Tosin korjasin vielä, että siis henkisesti - ei MILLÄÄN tavalla fyysisesti. Sanoin vaan, että on sellanen olo, että tuolla sisällä kehittyy poika. Äh, mun pitäis vaan nyt lopettaa tää haihattelu ja keskittyä ihan oikeeseen elämään :LOL:

Vielä pitäis n. 2 viikkoa yrittää miettiä jotain muuta...äitienpäivänä tai sitä seuraavana vois varmaan ekan kerran testailla, kun tuo kierto on ollut viimeisten kuukausien aikana kaikkea 27-31 päivän väliltä. Oishan tuo plussa aika upea äitienpäivänlahja :whistle:

Tervetuloa uusille kuumeilijoille :wave:

Mairan kanssa samaa mieltä että alkukierto on aina semmosta tylsää ja mitäänsanomatonta aikaa :LOL:

Toivotaan että tässä vielä edes yksi huhtikuun plussa saataisiin ketjuun jostain suunnasta :heart:

ON: täällä siis kp 20 menossa, eikä mitään tietokaan millään tavalla että onkohan se ovulaatio mennyt vai vasta tuloillaan : / eilen kävin niissä lääkärin määräämissä verikoikeissa ja 6 putkiloa verta ottivat, tuloksia jännäilläänkin sitten sinne 17.päivään asti kun on aika sinne jatkotutkimukseen eli ultraan, jota toivottavasti en joudu siirtämään menkkojen takia :kieh:
Mutta muuten aika "höntti" olo kun ei oikein tiedä mitä tässä pitäisi tämän kuumeilun suhteen tehdä, vasta 3. yk meneillään mutta silti sitä jotenkin ajoittain vaipuu ajatuksiin , ettei oikeesti jaksa tämmöstä, jos sitä muutaman kierron katsoisi ja sitten siirtyisi ihan vaan tjottailemaan ja yrittäisi olla ajattelematta koko asiaa, nuoriahan tässä vielä ollaan eli aikaa on =) mutta helpommin sanottu kun tehty, tuo että voisi olla ajattelematta koko vauva-asiaa :D

Tuota ikäeroasiaa haluaisin vielä kommentoida. Itse tiedostan tietenkin sen, että yritykseen voi tosiaan mennä pidempi aika ja toista lasta ei välttämättä suunnitellusti kuuluisikaan, tämä siitä huolimatta että esikoinen sai alkunsa melko helposti (yk3). Mä olin alunperin ajatellut niin, että noin kahden vuoden ikäero olisi hyvä, meille tätä pienempi ikäero tuntuisi liian pieneltä. Mutta, nyt kun ikäeroksi tulisi jo reilut kaksi vuotta, emme ole yritystä alkuperäisistä suunnitelmista poiketen vielä aloittaneet. Syy tähän on se, että koen, että esikoinen on vielä niin pieni itsekin, etten sen puolesta ole ollut vielä valmis toisen yritykseen. Esikoinen on ollut kaikin puolin todella helppo lapsi, mutta silti mietin mikä sitten on oikea aika toiselle lapselle, luultavasti silloin kun se tuntuu itsestä (ja miehestä) hyvältä. Sen vuoksi yritys on lykkääntynyt, mutta nyt kesän lähestyessä kuume taas nostaa enempi ja enempi päätään, joten katsotaan nyt milloin yritys sitten alkaa..

Tsemppiä kaikille yritykseen ja plussatuulia! :) Itse pysyttelen siis edelleen taustalla..

Täällä kp 7. Ja alkaa yk8. Tuli aikas lyhyt kierto, alle 30 päivää. Ovisplussa saattoi olla todellinen, kun mulla on aina ollut aika lyhyt luteaalivaihe. Sekin saattaa tuohon raskautumiseen vaikuttaa. Lopetin nyt ne yöimetykset, katsotaan onko vaikutusta kiertoihin, jospa vaikka säännöllistyisi.

Ikäeroa mäkin olen miettinyt. Jos asiat saisi itse sanella, niin toiveissa olisi n.2 vuoden ikäero, muutamien kuukausien heitolla puoleen ja toiseen. Esikoisen yrityksestä jo tiedän, että asiat nyt ei vaan mene niin kun on sunnitellut, mutta toivoa sitä aina saa. Yli 10 vuoden ikäeroa en halua ja olisinkin sitten jo omasta mielestä liian vanha tekemään lapsia (38v). Muut saavat tehdä ihan sen ikäsenä kun haluavat, mutta itse en halua niin "vanhana".

Onnea plussanneille ja tsemppiä muillekkin uuteen kiertoon lähteneille! Niin ja tervetuloa uusille. :)

HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!
Aion kaikkia mahdollisuuksia uhmaten juoda muutaman siiderin. Relata. Se nyt ei taatusti ole mulle tai kelleen muullekaan pahitteeksi. Mökille appivanhempien kanssa. (tosin siinä seurassa voi mennä ne mun changet siihen rentoutumiseen...)

Täällä vielä jännäillään..ei ole sellaista tunnetta että olisi menkat alkamassa, mutta ei ole kyllä sellaistakaan tunnetta että olisin raskaana..:D Saas nähdä kuinka käy..eikös tuo parin päivän sisällä selviä. Jonkin verran on kyllä ollut repäisykipuja, vihlaisuja, mutta niitä on minulla ollut joskus ennemminkin. Menkkamaisia tuntemuksia ei vielä ole kuulunut..Voi kun niiiiin toivoisin..mutta luulempa että taasen joudun pettymään..:'(

Mahtuisinko minäkin mukaan? Esikoinen on jo iso poika (s. 11/07) ja uusi pikkuinen on haaveissa. Nyt yk 1 menossa. Kovasti koetin olla miettimättä vauva-asiaa liiaksi, ja lupasin itselleni, että tjot-meiningillä mennään, mutta kuinkas kävikään..? :whistle: En malta pysyä näiltä sivuilta pois enää ollenkaan nyt kun loppukierto jo menossa kp 26/29. Huomenna ois tarkoitus vihdoin testailla. Glumps.

Moikka ja tervetuloa uusille!

Olin matkalla pääsiäisen enkä oo pystyny kirjottelemaan. Kamomilla, päivittäistkö mulle kp 8? Menkat tietty alkoi kesken matkan ja nyt lähti siis yk 7 käyntiin. Clomifen-lääkettä olen syönyt 3 kierron ajan ja nyt pidän taukoa yhden kierron joten tärppiin tuskin on edes mahdollisuutta tässä kierrossa...

Ikäerosta on keskusteltu. Itse olisin halunnut alle 2 vuoden ikäeron, mutta nyt tulee vähintään 2v3kk ikäero. Mutta yritän ajatella positiivisesti ja nyt ois suurempi todennäköisyys että esikoinen ei ole enää vaipoissa kun sisarus syntyy :)

Tervetuloa uusille :wave:

Oikein hauskaa Vappua kaikille :)

Meillä vappu on menny rauhallisesti. Eilen käytiin VIHDOIN kahden-kolmen vuoden etsinnän jälkeen löytämässä ja ostamassa kunnolliset aurinkolasit mulle ja miehelle. Niin monta kesää menty euron arskoilla, kun ei olla istuvia ja hyviä löydetty, niin eilen sitten löyty. Kieltämättä kirpas kyllä lompakossa, mutta ainakin on nyt tuleviksi vuosiksi oikein kunnolliset brillit :)
Kierto on jo yli puolen välin, mutta jotenki on sellanen olo, että eipä tainnu tulla lasta eikä sitä toistakaan :LOL: Oireita ei oo (eikä kyllä tässä vaiheessa pidäkään vielä olla) ja oviskin tais olla ihan eri aikaan, ku mä sen olin tuntevinani. Mutta niin kauanhan sitä on toivoa, kun tätiä ei kuulu. Hirmu apee fiilis ollu pari päivää. Väsyttää vaan. Kaipa se johtuu tästä tän kevään remontti- ja muuttourakasta. Jospa pääsis pian kesäfiilikseen ja elämä alkais taas hymyillä!

About 10 päivää, ni pitäs menkat alkaa...sittenhän sen lopulta näkee, mitä tapahtuu.

********sunnuntai 1.5. 2011***********

PIINAILIJAT:
(näillä kuumeilijoilla kiertopäivissä mennään jo yli normaalin kierron tai pitäisi kahden viikon sisällä tulla plussa tai menkat)

Rouva Möppiäinen....tyttö 12/10...................kp X/X *yk 1
oohlalaa.................esik. 03/08..................kp 59/X *yk 1
inskun....................tyttö 04/09..................kp 51/28 *yk 2
Ando......................poika 04..................... kp 44/28 *yk 4
aliisa10..................poika 07/10..................kp 43/X *yk 1
kolibro......................................................kp 40/X *yk 1
valle......................esik. 06/08....................kp 32/30-35 *yk 9
Loretta..................poika 11/07....................kp 28/29 *yk 1
Emmuska10............tyttö 02/10....................kp 26/28-34 *yk 2
Neiti Näpsän äiti......tyttö 10/08....................kp 25/28-32 *yk 4
Heidi-80................poika 08/08....................kp 21/27-34 *yk 8
Maira.................... poika 06/10....................kp 18/28 *yk 3
Jemppi...................tyttö 02/10....................kp 18/30 *yk 1

MUKANA MYÖS:
(kierto aluillaan, alle puolivälin.)

Maria-08.................esik. 12/08....................kp 23/37 *yk 3
Tiitulainen..............tyttö 06/09....................kp 14/28 *yk 8
Murumii..................tyttö 09/08...................kp 9/24-30 *yk 6
Tyllerömamma........tyttö 04/10...................kp 12/29 *yk 2
Taikapapu..............tyttö 4/10.....................kp 10/30 *yk 8
magda...................tyttö 11/09...................kp 10/31 *yk 7
Kinkula...................poika 09/09..................kp 7/28-34 *yk 11
Kamomilla -81........ tyttö 12/08....................kp 2/35 *yk 22
vauvaqme...............tyttö -06.......................kp X/X *yk 1

TAUSTAILEMASSA:
Hoodrat
ellen-......................poika 11/09
Myrskytuulii.............poika 11/06
Tash......................esik. 05/10
Viuhti10..................esik. 03/10.
Lara--....................poika 09/10
orkidea-.................tyttö 12/10
Aiska.....................poika 01/08
tellervo.................esik.08/07
LittleStar.................tyttö
Villany

PLUSSANNEET 2011:

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011: Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (yk3)

Viimeksi muokattu:
Hienon vapun pilasi kyllä täysin eilen alkanut uusi kierto, joka hämmentävää kyllä tuli viikon etuajassa. Eli siinähän tietysti ensin elätteli hetken toiveita jostain maagisista kiinnittymisvuodoista, mutta tänään todellisuus kyllä selvisi senkin suhteen, ei tää niagara mitään sellaista ole vaan ihan selkeästi uusi kierto. yk 22 - but who's counting anymore...

Yhteistyössä