** Pikkukakkosta toivovat VOL 23 **

Matilda Järkeilin joskus itse noista ovisplussista ja itse oviksesta, että kun tikutan siinä kymmenen korvilla ja viiden maissa, niin periaatteessahan se ovisplussa voi ”alkaa” jo illalla tyyliin kahdeksalta, mutta näen sen vasta reilut 12 tuntia myöhemmin. Ja jos ovis on 24-48h siitä plussasta, niin silloin se voisi tulla jo plussapäivän iltana… Eli tavallaan se tikuttamani ovisplussa olisi jo ”vanha” plussa, ja jos ovis osuu lähemmäs tuota 24h, niin se selittäisi saman illan ovistuntemukset. Tiedä sitten, onko tässä mitään järkeä :) Minullekin voisi tuohon laittaa dpo 3-4, sain plussan lauantaina ja lämmöt olivat jo sunnuntaina kohonneet.

heidi Täällä on jossain sellainen pino, jossa näkyy tuon hcg:n eritys alkuraskaudessa. Toisessa pinossa katseltiin kerran, että hitaalla nousijalla voi vasta dpo 18 tulla plussa normitestillä näkyviin tjsp. Toivoa on niin kauan kun täti pysyy poissa, mutta toivottavasti saat tilanteeseen pian selvyyden :)

pinkie :hug:

Nauruprinsessa Joillakinhan ihan oikeasti ne pillerit vie halut ;) Söin ennen esikoista yhdistelmäpilsuja, ja halut ihan selvästi muuttuivat lopettamisen jälkeen. Mies tosin vaan tykkäsi :D Limoista sen verran, että tuollaista limaa voi tulla useammankin päivän, ja ovis on niistä viimeisenä. Ja munasoluhan elää sen 24h oviksen jälkeen, eli hyvin ehditte illalla Se lima on myös luonteeltaan sellaista, että siittiöt elävät siinä kaikkein pisimpään (useita vuorokausia). Ja sitten vielä huomenna varmisteluja ;)

Maira Meillä sama projekti menossa, oma koti haluttaisiin löytää. Mietitään vaan, mitä siinä asetettaisiin etusijalle (sijaintia vai kokoa), kun molemmissa on puolensa… Ei muuta kun näyttöjä kiertämään ;)

Pinon siistiminen sopii minulle Ja noista kierron loppua lähenevistä sellainen ajatus, että esikoisen aikana listalla merkittiin punaisella ne, joilla tädin tulo oli tosi ajankohtainen tai mennyt yli. Tiesi toki päivittäjälle lisää koodaamista, mutta sillä nekin, joilla oli lyhyt kierto, erottuivat listalta kierron lopulla (esim. 25-26 pvän kierrollahan ei koskaan pääse listan ”kärkeen”, kun mukana on 35-40 päivän kiertolaisia -> korkeimmillaankin pääsee vaan johonkin puolivälin yläpuolelle). Mutta siis tämäkin näin tietoa lisäävänä :D Vanhat plussanneet etusivulla käy hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
AJ: Meille tulle talopaketti Mammuttihirreltä Jotenkin toi hirsi materiaalina ja tunnelmaltaan vei meidät mukanaan vaikka kaikkia vaihtoehtoja aluks käytiin katselemassa. Ens syksynä olis tarkotus päästä muuttamaan.
Kinkula: Toi oli hyvä idea et ekalla sivulla näkyis kaikki plussanneet muttei joka päivityksessä niitä roikotettais mukana, vaan ne jotka plussannu tyyliin viimesen puolen vuoden aikana. Mutta kyllä toi kpt ja muut on silti kiva pitää ajan tasalla, siinä ei kuitenka oo niin kova homma.
Salainen toive: Mä laitan kyselyn että ketkä kaikki on mukana ja kuukauden aikana täytyy ilmottaa ja karsin tota plussanneiden listaa vähän.
Mulla on noita ihme mahatuntemuksia edelleen. Oikee munasarja särkee ja juilii ja alatsalla yhdessä kohdass pistelee aina välillä. Ja muljuu, eilen illalla kun olin menossa nukkumaan niin muljahti oikeen kunnolla ja tosi voimakkaasti ja sen jälkeen ihme tykytystä. Mulla kyllä joka kierrossa juilii alavatsaa ja munasarjoja oviksesta tädin tuloon mutta nyt on ollu parina päivänä ihan outoja juttuja.
 
Matilda
Niin siis meinasin sitä et etusivun listassa ei tarvis näkyä kp:tä... Ja jos siellä oli ne kaikki plussanneet

Mä kans eilen kuvittelin jotain mahassa tuntevinani ja tänäänki mietin mut taitaa olla tässä vaiheessa vaan ittellä vilkasta mielikuvitusta :D
 
HUOM!

Eli nyt virallinen kysely taustailijoille. Listan siistimisen vuoksi kaikkia taustalla olijoita pyydetään tammikuun loppuun mennessä ilmoittautumaan täällä palstalla jos olette vielä mukana. En halua edelleenkään ketään täältä häätää, haluamme vain siistiä listaa ja poistaa sieltä ne, jotka oikeasti eivät täällä enää käy. Kiitos ja kumarrus:flower:
 
Heips! Eilen illalla tänne jo jotain rustailin ja haluaisin liittyä joukkoon =) En juurikaan ole esikoisen vauva-ajan jälkeen tänne keskusteluihin kirjotellut. Nyt kun yritys lähtenyt käyntiin on mukava lukea toisten juttuja! :D
Meillä siis vasta ensimmäinen varsinainen yritys menossa ja kohta alkaa toinen luultavasti... Esikoinen syntynyt 08/07.
 
Tervetuloa mukaan tellervo :wave:

kinkula ihan vastaavia ristiriitaisia ajatuksia on mullakin. Just mietin että onneksi on menkat niin ei tarvitse sänkyhommiin ryhtyä, kun ei ekaa kertaa koko suhteen aikana tee ollenkaan mieli : /

Nauruprinsessa mulla on aina käynyt niin että pilsut vievät halut kokonaan, kun jokusen kuukauden niitä on ehtinyt ottaa. Sanoinkin että ne ovat sen 100% varmoja ehkäisyssä, kun ei tosiaan sinne sänkyyn halua sitten enää ollenkaan ;)

Mun piti kommentoida muillekin, muttei tämä mun pää näköjään toimi enää edes sen vertaa... Eikun aijuu, Pinkiellä oli kurjia uutisia kurjasta tätskystä :hug:

Täällä siis väsymys edelleen armotonta, eilen taas pilkin koko matkan kotiin asti auton ratissa. Onneksi tällä kertaa en kuitenkaan nukahtanut. Kotona menin navettaan ja isäntä oli kyllä samantien halaamassa ja kysymättä huomasi miten väsy edelleen olen ja sanoi tulevansa ihan hiljaa sisälle että saisin nukuttua. Anteeksi kyllä pyysin edellis-illan kiukutteluani kuitenkin ja anteeksi sainkin. Onneksi on niin ymmärtäväinen mies :heart:
Isäntä ei sitten kyllä ollenkaan tullut sänkyyn asti vaan oli hiekoitusreissun jälkeen nukahtanut sohvalle, mutta sainpahan nyt ekaa kertaa moneen viikkoon nukuttua koko yön ilman mitään katkoksia :) Edelleen väsyttää kyllä, mutta kestäähän se ennen kuin tuon univelan saa kuitattua.
 
Tellervo lisään sut listoille mukaan, vaikka aluks tonne taustailijoihin. Ilmottele noita kiertopäiviä ja muita niin saadaan sut listalle mukaan:D Ja tervetuloa, tää on mukava paikka tää palsta. mun piti se tehdä jo mutta kun on laho niin on laho...

Tyty Emmä sinnuu poista:hug: Tietenkä. Lähinnä siellä on sellasia joiden en oo ainakaan mun palstallaoloaikana nähny kertaakaan kirjautuneen/kirjotelleen niin ajatus olis vähän kartottaa et ketkä on oikeesti vielä mukana. Sä oot ollu sen verran aktiivinen taustailija että ei aina meinaa muistua että halusit hetkeks taustalle=) Kuinka teidän kuntoiluprojekti on lähteny käyntiin muuten?
 
Kiva tulla mukaan mutta menkathan sieltä tuli niinku aattelinkin... kävin pitkällä lenkillä samalla ku vein tytön tarhaan ja kotia päästessäni vessareissulla ikävä ylläri :( eli toiselle yrityskierrokselle sitten lähemmä.... : /
Eli nyt sitten ois kp 1/30-36...
 
AJ
Aattelin teille kuvan laittaa, mutta kun ei ole mitään näytettävää :( Eli mikäs helvetti tämä nyt sitten on. Edellipäivänä haamu (Clearblue) ja eilen aamulla vahvempi haamu, ehkä jo ihan plussa (tämäkin clearblue). Tänään tein sitten jollain muulla, mikä mainosti itseään myös erittäin herkäksi ja tyylipuhdas nega. Menkkoja ei ole alkanut, pahoinvointi on lähes käsinkosketeltavaa ja alamaha on samanlainen kun esikkoa odotellessa. Sori että ihan omaa napaa nyt, mutta ymmärrätte varmaan että tuli hiukan suru puseroon :(
 
Kiitos tsempeistä ja takaisin kaikille niitä tarvitseville :hug:
Piti heti tilata ovistestejä joita en ole ikinä ennen kokeillutkaan. On nyt edes jotain mitä odotella ja ei tarvi luulotella itse kaikenlaisia oireita. Edellisestä kierrosta olettamani ovulaation jälkeen tuli aika myöhään vielä monta päivää sellaista ihan kirkasta limaa, mitähän sekin nyt sitten meinas... ja masua nippaili yhtenään menkkojen alkamiseen asti : /
Lomamatkakin häämöttää edessä mutta nyt jotenkin ei yhtään sekään tunnu miltään :( mutta pittää nyt alkaa tsemppaamaan, eihän muuten mistään tuu mitään jos jää murehtimaan ja märehtimään :)
 
AJ
Pidetäänpä peukkuja et testi olis vain paska... Miten musta tuosta clearblusta on ollu kauheesti negatiivista juttua... Tuli vain mieleen et mulla herkkään testiin tuli haaleempi viiva ku tavalliseen. Jostaki sitten luin et ne herkät ei näyttäs enää viivaa ku hormonia sen verran paljon :confused:

tellervo
Ovis on kuulemma sinä viimesenä limapäivänä :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Mielessä kävi et ovishan se vois olla mut oli todella myöhään ja mulla oli aiemminkin semmoinen limakausi... mutta nyt menkatkin tuli ainakin 5 päivää myöhässä joten mahollista sekin... no pitänee kokeilla noilla testeillä nyt sitten eikä arvuutella enää :)
 
TERVETULOA TELLERVO!! :wave: ja heti alkuun pahoittelut tätin saapumisesta :(

Kiitos kovasti Maira ja Mirage !!! Tuntuu ettei koskaan seksistä ja lapsista kuullukaan ku ihan pihalla tästä kaikesta. :p Esikoinen sattu tärppäämään heti ekasta pillereiden jälkeisestä kuusta ni ei edes ehtinyt "tutustumaan" tähän oman kehon normitilaan!

Vouhis Mun sisko sano ihan samaa. Et pillerit ei oo 99% varmat kuten sanotaan vaan 100% just siks ku seksi kiinnostaa tasan yhtä paljon ku varpaan välien kaivelu :x Kyllä mustakin tuntuu et halut muuttunu parempaan päin, mut mä oletin et se johtuu vaan tästä kuumeilusta vauvan perään! Meillä kyllä oli puhetta että jos nyt raskaaks tulee ja lapsi syntyy niin ei sen jälkeenkään enää pillereihin palata. Et pitää sit kekiä jotain muuta. Kumien kanssa en käy pelleilee, teiniaikoina saanu niistä tunnelman tappajista ihan tarpeeks :LOL:

AJ Voimahalitus ja kova tsemppaus että kyseessä vaan joku maanantaikappaletesti. Eikös kaks plussaa oo kuitenkin enemmän kuin yks nega... :hug: Pidetään peukut pystyssä!

Täällä sitte urakalla heiluteltava peittoa illalla :D Toivotaan vaan että esikoinen menee kiltisti ja ajoissa nukkumaan ja pysyy unessa!! Se kun on tosi huono nukkumaan... Ei o hei helppoo tehä epäsäännöllistä kolmivuorotyötä ja yrittää vielä tolta esikoiselta löytää joku pikku hetki rauhaa, että vois yritystä edes olla. Aika lottoamista, että sattuu vapaa ja ovis ja pojan hyvä uninen yö samaan hetkeen! :D
 
Nauruprinsessa Ei kestä :) :flower: Meillä kanssa esikoinen tärppäsi monen pillerivuoden jälkeen jo ekasta kierrosta, ja vasta nyt tässä toisesta yrittäessä on päässyt näihin elämän tosiasioihin perehtymään :D Itse kukin täällä kyselee, ja olenpa itsekin oppinut muiden kysymyksistä :)

Meillä on varmaan tämän kakkosen jälkeen mieheltä piuhat poikki, allergioiden, migreenin yms takia kun ei käy ehkäisyksi muut kuin nuo epävarmemmat minipillerit (=unohdusväli 1-3h), eivätkä nekään ihan loistavasti. Eipä tarvitse sitten sitä enää miettiä :)

Mukavia peitonheilutteluja oviksen bonganneille ;)
 
AJ: luulempa että tuo testi on viallinen!Uutta testiä nyt kehiin ja tsemppiä!!

Täällä ovista odotellessa.Aika matelee.Mutta lupaavia jomotuksia munasarjoissa ainakin on. :p Tällanen pikapäivitys tässä vaan kun oon töissä :D
 
Toivottavasti AJ testi olisi ollut viallinen!

Yhtä odottelua tää loppukierto, kuluisi nyt nuo päivät! Ensi viikon jälkeen täytynee testailla jos ei menkat sitä ennen tule. Toivottavasti ei tulis! Noh, lauantaina pääsee sentään kampaajalle ja meikkaajalle istumaan :D
Vähän tylsä päivä tänään kun oli päivällä 2 tunia opetusta ja nyt klo 16 täytyy mennä takaisin HOPS-keskusteluun. Lähtis nyt nää opinnot kunnolla vauhtiin, tää viikko menee vielä tässä opintojen alun sekavuudessa... Tosin kaks kurssikirjaa täytyis hankkia, uutena maksavat á 100€ : / sinne se opintotuki meneekin sitten.. Onneksi sentään jotain hyvääkin tässä päivässä, edellisestä työpaikasta soitettiin ja tarjottiin töitä kesäksi! Saadaan leivän päälle muutakin kuin ylähuuli :D
 
AJ en taho pelotella, mutta itelläni jo kolme kemiallista takana,paha olokin oli valtava yhessä kierrossa ja plussia/haaleita plussia oon saanu jotka muuttunu negaksi parin pv kuluttua ja menkat sitten alkoivatkin..: /toivotaan että siulla parempi onni:hug:sanotaan myös ettei noi herkät testit näytä niin hyvin plussaa, osta uus testi, se ehkä kertoo lisää tilanteestasi..zemppiä!
Matilda hyvin on lähteny käyntii=) tosin nyt kulen ku ois paskat housussa:LOL:on niin vidun kippeet kintut ja perse salitreenistä että itkeä tekis miel..viikossa jo lähteny 1,5cm vyötäröstä:whistle:muita ei mitattukkaan..ja en ootakkaan et,todella montaa senttii lähtee koska olen 160cm ja 54kg=) painoa ei oo tarkotus pudottaa, ainostaan kiinteytyä..perse laahaa uusissa sfääreissä:LOL:maan vetovoima tekee tehtävänsä vaikka ikää vasta 24, hehe!
 
AJ
Kiitos taas kerran kaikille. Vaikka nyt on vähän epävarma olo, niin on mulla kuulkaa sitten aika ihana mies. Se lähti hakemaan mulle kaupasta uutta testiä ja totes vaan, että edellisessä oli jotain vikaa:heart: Kerron sitten kun mies tulee kotiin, että miten käy...

Miten myöhään sulla tyty toi kemiallinen vielä on tullut? Kun mulla on yksi kemiallinen ennen esikkoa, mutta se antoi plussan jo joskus 25-26 ja menkat alkoi lähestulkoon normaalisti kp 28. Mulla nyt kuitenkin jo kp 35 eikä aikaisemmin ole ollut juuri päivääkään yli 28 kiertoja. No mutta odottelulla taas selvitään tästäkin. Jollain lailla mä alan jo INHOAMAAn tätä odottelua, kyllä mä vauvaa voin odottaa, mutta kaikenlaisia ihme päiviä ja plussien vahvistumisia. Kun mun mielestä sitä joko ollaan raskaana tai sitten ei olla, ei ole mitään tälläisia ihme välitiloja ;)
 
Matilda mä olen kanssa sillä kannalla, että listaa voisi rankastikin siivota;) Vaikka tosiaan ne viim. puolen vuoden aikana plussanneet. Tuntuu hassulta roikottaa sellaisia mukana, jotka on vuosi sitten plussanneet...

AJ tsemppi:hug: ihan vikatesti, selvästi. Toivottavasti mies tuo uuden ja pätevän;) mä tykkään niistä clearbluen (?) malleista joissa selvästi lukee "raskaana" (tai siis tähän mennessä lähinnä "ei raskaana") tai joissa on se viikkonäyttö. Ei jää epäselväksi... Vaikka kai sekin siis kemiallisessa voisi väärin näyttää? Huh, toiv kyse ei ollenkaan ole nyt siitä ja pääset täältä rauhassa siirtymään syyskuisiin!

Nauruprinsessa sama homma täälläkin oikeasti oli eli pilsut = ei haluja. Ne kun tosin lopetin jo yli vuosi sitten, niin ei oiken kelpaa enää selityksenä;) Vähän ahdistaa toi miehen TJOT ajattelu, että jos pitäisi johonkin tutkimuksiin (miehen) lähteä niin ei varmaan kirveelläkään. Osasyynä varmaan sekin, että on varsin tyytyväinen vallitsevaan yhden lapsen tilanteeseen, ei oikein vauvakuumetta miehellä pukkaa...

ON: saatiin kuitenkin eilinenkin hyödynnettyä;) nyt ei muuta kuin peukut pystyyn. Mirage ja Matilda mäkin nyt ihmettelen tuota oviksen ajankohtaa kun plussan sain eilen aamulla ja sitten mun mielestä ovis oli ihan selvästi illalla? Voisiko se olla niin paljon nopeammin? Tässä kierrossa tikuttelin muuten ekaa kertaa 2 krt päivä (heh, ei mitenkään innokasta) ja huomasin että se kannatti eli yhdellä tikutuksella olisi näkynyt pelkkä haamu! Ma iltana oli siis haamu, ti aamu plussa ja ti ilta vaan haamu! Tästä siis kai voi johtua, että monet ei saa "plussaa" ovistestiin ollenkaan...Vai olisiko niin, että pissa on iltaisin liian laimeaa? Tosin mun mielestä niissä ohjeissa vielä lukee, että ei aamupissaa, koska siinä ei LH ole niin hyvin havaittavissa? Outoa.
 
AJlle paljon tsemppiä :)

Mulla sama tilanne ku Nauruprinsessalla ja Miragella...
Esikoinen sai alkunsa heti kun mahdollisuus annettiin, siihen riitti tasan yks pupuilukerta. Ajotus tai olla enemmän ku kohillaan :D Nyt sitten tän toisen kanssa on tullu sitten tutkisteltua enemmän näitä juttuja... :p

nessu
Mitäs sä muuten opiskelet? Mä just yhen oman opiskelukirjani sain myytyä nettimarkkinoitten kautta... Sen verran tyyris olis ostettaessa etten kehannu nurkkiin jättää pölyttymään...
Toinen mistä kans kannattaa kokeilla niin huutonet ja sitten ihan koulun ilmotustaulut... :wave:
 
Collins Aamun ekasta pissasta ei kannata tehdä (siis just päinvastoin kuin raskaustestit), koska LH ei "kerry" samalla tavalla virtsaan ja siksi aamupissa on liian laimeaa. Iltapissaan vaikuttaa vain se, onko juonut nestettä paljon lähitunteina ja että jaksaisi olla sen 3-4 pissaamatta ennen testaamista. Jostakin ymmärsin myös, että LH:ta ei erittyisi yöllä? En tiedä... Joka tapauksessa klo 10-20 välillä kantsii testit tehdä, juoda niukasti ennen testiä ja muutama tunti pissaamatta :) Tosi nopeasti voi tuo huippu tulla ja mennä.
 

Yhteistyössä