Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Vouhis, post: 22347833, member: 64856"]</p><p><strong>kukkaiskeijulle</strong> oikea plussapuhuri =) Toivottavasti olisi tärpännyt niin päästään sitten kaikki sun kanssa hihkumaan!</p><p></p><p><strong>hemari</strong> ensinnäkin taustaa sen verran, että kuullessani olevani raskaana tiesin että musta tulee yksinhuoltaja. Olin siis yksin (tai no kahdestaan mun koiran kanssa) koko raskausajan. Muutin takaisin kotikaupunkiin ollakseni lähellä vanhoja ystäviäni ja vanhempiani ja useampi tarjoutui raskausaikana auttamaan kaikin tavoin ja hyvän ystäväni + äitini piti tulla synnytykseen. 8 päivää lasketun ajan yli huomasin, että oli tullut ruskeaa verta ja isä vei mut sairaalaan. Pojalla oli jotain häikkää sydänkäyrissä, joten mä vietin sitten piuhoissa kiinnitettynä yksinäni aikaa sairaalassa maaten sängyn pohjalla. Ei ollut edes telkkaria.... Kukaan ei saanut tulla mua tervehtimään, sillä olin jossain ihmeen tarkkailu-huoneessa.</p><p>Seuraavana päivänä käynnisteltiin sillä pillerillä kohdunsuulle, rakko ja peräsuoli tyhjennettiin ihan kirjojen ja kansien mukaan. Synnytys ei kuitenkaan käynnistynyt ja seuraavana päivänä käynnistettiin tipalla.</p><p>Ilmoitin heti aamulla etten saa pissattua, mutta kätilö vaan käski suihkuttelemaan ja valuttamaan vettä - no eipä auttanut. Aamupäivällä synnytys käynnistyi ja mut siirrettiin saliin. Äiti soitti tuolloin ja kerroin että nyt kannattaisi tulla. Äiti totesi ettei vielä <em>ehdi</em> , käyvät kaupassa ja isä parturissa ja ties mitä ensin......</p><p>Iltapäivällä kivut alkoivat olemaan jotain täysin sietämätöntä, enkä voinut enää nousta sängystäkään vaikka olisinkin luvan saanut. Menin pelkällä ilokaasulla, ne aqua-rakkulatkin laitettiin, mutta niistä ei ollut mitään hyötyä.</p><p>Kätilö vaihtui sitten iltavuoron tullessa töihin, mutta edelleenkin olin ypöyksin salissa, vain ilokaasu maski seuranani. Kätilö kävi välillä (kuten se aamuvuorolainenkin) vain voivottelemassa kun on niin kamala kiire ja koskas se äitisi tulee.</p><p>Edelleenkään en ollut pissannut ja pyysin että katetroi mut, kätilö totesi että olen sen oloinen että pyytää ensin lääkärin paikalle. Mulla alkoi olemaan niin järkyttävät kivut että ihan oikeasti luulin kuolevani. Kätilö lähti taas pois ja tuli sitten jonkun ajan päästä naislääkärin kanssa. Lääkäri oli tosi ylimielinen ja kysyi että mitäs täällä valitetaan. Kerroin että tuntuu että kuolen tähän kipuun. Lääkäri koski mahaan ja kysyi että mitä ihmettä mä valitan kun ei ole edes supistus päällä. Mä sanoin etten tiedä miksi sattuu, mutta että ihan oikeasti S-AT-T-U-U!</p><p>Lääkäri totesi, että vaikken epiduraalia halua niin se annetaan mulle, kun olen niin sekaisin :O</p><p></p><p>Sillä kertaa kätilö jäi huoneeseen, mutta se vain istui toisella puolella huonetta sen tietokoneen ääressä eikä edes puhunut mulle. Kysyin että voisiko jo viimeinkin katetroida, pissa on tullut viimeksi illalla. Sanoi että katetroi vasta kun nukkumatti on käynyt laittamassa sen epiduraalin. Kärvistelin tuskissani vielä jonkun puoli tuntia ja sitten ärjäisin, että nyt v*ttu katetroit mut ja heti!</p><p></p><p>Viimeinkin se ääliö katetroi ja kun oli valmista niin kysyi että helpottiko. Mä en kyennyt edes vastaamaan... Aikanaan nukkumatti tuli ja tuli äitikin. Veri lensi ja kolme kertaa se yritti sitä epistä laittaa muttei onnistunut....</p><p>Sitten tuli se sama lääkäri kysymään tilannetta ja kätilö kuiskasi lääkärille että 8dl oli pissaa ollut rakossa :O Lääkäri oli jokseenkin vaikean näköisenä...</p><p>Katetroinnista meni joku 40-45minsaa ja mä olin auennut 3cm kokonaan ja alkoi ponnistus. Se ei kestänyt kamalan kauaa, mutta mä repesin pahasti ja piti tikkailla ihan huolella. Lisäksi sain 3 luumun kokoista peräpukamaa, josta myöhemmin osastolla hoitajat sanoivat etteivät ole koskaan nähneet kellään vastaavia.</p><p>Seuraavana päivänä multa kysyttiin haluanko tehdä hoitovirheestä valituksen, mutta mä olin niin heikkona (en pysynyt pystyssä ollenkaan) etten jaksanut välittää. Olin vaan tyytyväinen että selvisin hengissä ja poikakin oli täyden 10 vaavi.</p><p></p><p>Puuh, tulipas pitkä stoori, ei haittaa vaikkei kukaan jaksaisi lukea kokonaan. Pääasia että sain sen minkä tuosta koettelemuksesta muistan ulos itsestäni :ashamed:</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Vouhis, post: 22347833, member: 64856"] [B]kukkaiskeijulle[/B] oikea plussapuhuri =) Toivottavasti olisi tärpännyt niin päästään sitten kaikki sun kanssa hihkumaan! [B]hemari[/B] ensinnäkin taustaa sen verran, että kuullessani olevani raskaana tiesin että musta tulee yksinhuoltaja. Olin siis yksin (tai no kahdestaan mun koiran kanssa) koko raskausajan. Muutin takaisin kotikaupunkiin ollakseni lähellä vanhoja ystäviäni ja vanhempiani ja useampi tarjoutui raskausaikana auttamaan kaikin tavoin ja hyvän ystäväni + äitini piti tulla synnytykseen. 8 päivää lasketun ajan yli huomasin, että oli tullut ruskeaa verta ja isä vei mut sairaalaan. Pojalla oli jotain häikkää sydänkäyrissä, joten mä vietin sitten piuhoissa kiinnitettynä yksinäni aikaa sairaalassa maaten sängyn pohjalla. Ei ollut edes telkkaria.... Kukaan ei saanut tulla mua tervehtimään, sillä olin jossain ihmeen tarkkailu-huoneessa. Seuraavana päivänä käynnisteltiin sillä pillerillä kohdunsuulle, rakko ja peräsuoli tyhjennettiin ihan kirjojen ja kansien mukaan. Synnytys ei kuitenkaan käynnistynyt ja seuraavana päivänä käynnistettiin tipalla. Ilmoitin heti aamulla etten saa pissattua, mutta kätilö vaan käski suihkuttelemaan ja valuttamaan vettä - no eipä auttanut. Aamupäivällä synnytys käynnistyi ja mut siirrettiin saliin. Äiti soitti tuolloin ja kerroin että nyt kannattaisi tulla. Äiti totesi ettei vielä [I]ehdi[/I] , käyvät kaupassa ja isä parturissa ja ties mitä ensin...... Iltapäivällä kivut alkoivat olemaan jotain täysin sietämätöntä, enkä voinut enää nousta sängystäkään vaikka olisinkin luvan saanut. Menin pelkällä ilokaasulla, ne aqua-rakkulatkin laitettiin, mutta niistä ei ollut mitään hyötyä. Kätilö vaihtui sitten iltavuoron tullessa töihin, mutta edelleenkin olin ypöyksin salissa, vain ilokaasu maski seuranani. Kätilö kävi välillä (kuten se aamuvuorolainenkin) vain voivottelemassa kun on niin kamala kiire ja koskas se äitisi tulee. Edelleenkään en ollut pissannut ja pyysin että katetroi mut, kätilö totesi että olen sen oloinen että pyytää ensin lääkärin paikalle. Mulla alkoi olemaan niin järkyttävät kivut että ihan oikeasti luulin kuolevani. Kätilö lähti taas pois ja tuli sitten jonkun ajan päästä naislääkärin kanssa. Lääkäri oli tosi ylimielinen ja kysyi että mitäs täällä valitetaan. Kerroin että tuntuu että kuolen tähän kipuun. Lääkäri koski mahaan ja kysyi että mitä ihmettä mä valitan kun ei ole edes supistus päällä. Mä sanoin etten tiedä miksi sattuu, mutta että ihan oikeasti S-AT-T-U-U! Lääkäri totesi, että vaikken epiduraalia halua niin se annetaan mulle, kun olen niin sekaisin :O Sillä kertaa kätilö jäi huoneeseen, mutta se vain istui toisella puolella huonetta sen tietokoneen ääressä eikä edes puhunut mulle. Kysyin että voisiko jo viimeinkin katetroida, pissa on tullut viimeksi illalla. Sanoi että katetroi vasta kun nukkumatti on käynyt laittamassa sen epiduraalin. Kärvistelin tuskissani vielä jonkun puoli tuntia ja sitten ärjäisin, että nyt v*ttu katetroit mut ja heti! Viimeinkin se ääliö katetroi ja kun oli valmista niin kysyi että helpottiko. Mä en kyennyt edes vastaamaan... Aikanaan nukkumatti tuli ja tuli äitikin. Veri lensi ja kolme kertaa se yritti sitä epistä laittaa muttei onnistunut.... Sitten tuli se sama lääkäri kysymään tilannetta ja kätilö kuiskasi lääkärille että 8dl oli pissaa ollut rakossa :O Lääkäri oli jokseenkin vaikean näköisenä... Katetroinnista meni joku 40-45minsaa ja mä olin auennut 3cm kokonaan ja alkoi ponnistus. Se ei kestänyt kamalan kauaa, mutta mä repesin pahasti ja piti tikkailla ihan huolella. Lisäksi sain 3 luumun kokoista peräpukamaa, josta myöhemmin osastolla hoitajat sanoivat etteivät ole koskaan nähneet kellään vastaavia. Seuraavana päivänä multa kysyttiin haluanko tehdä hoitovirheestä valituksen, mutta mä olin niin heikkona (en pysynyt pystyssä ollenkaan) etten jaksanut välittää. Olin vaan tyytyväinen että selvisin hengissä ja poikakin oli täyden 10 vaavi. Puuh, tulipas pitkä stoori, ei haittaa vaikkei kukaan jaksaisi lukea kokonaan. Pääasia että sain sen minkä tuosta koettelemuksesta muistan ulos itsestäni :ashamed: [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KIRAHVI?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
"Somalian entinen poliisijohtaja: Älkää lähettäkö lapsia tänne koraanikouluun"
9 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
"Donald Trumpin laaja kannatus on osoitus rasismin hiipumisesta"
24 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Miksi Euroopan pitäisi rahoittaa Ukrainan sotimista?
45 min sitten
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Viro valmistautuu sotaan: Valmis evakuoimaan koko väestönsä ulkomaille ja räjäyttämään kaupunkinsa. Todennäköisin kohdemaa evakuoinneille olisi Suomi.
48 min sitten
vierailija
5 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Paljonko muuten teidän jouluruuista tehdään itse kotona?
Tänään 09:22
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
30 päivää jouluun
Tänään 08:58
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Onko täällä ketään?
Tänään 03:00
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Ministeri Wille Rydman: "Helsingin väestökehitys on haitallista – ”Lähiöissä tikittää aikapommi”"
Tänään 00:35
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Trump on vannonut olevansa "diktaattori" heti ensimmäisenä päivänä. Ensimmäisinä Kiina ja Venäjä taputtavat käsiään. Syttyykö siellä sisällissota?
Started by vierailija
Tänään 00:08
Luettu: 111
Aihe vapaa
2.
Ei voi muuta kuin NAURAA!
Started by vierailija
Tänään 00:34
Luettu: 104
Aihe vapaa
3.
Ministeri Wille Rydman: "Helsingin väestökehitys on haitallista – ”Lähiöissä tikittää aikapommi”"
Started by vierailija
Tänään 00:35
Luettu: 87
Aihe vapaa
4.
Onko täällä ketään?
Started by vierailija
Tänään 03:00
Luettu: 56
Aihe vapaa
5.
Paljonko muuten teidän jouluruuista tehdään itse kotona?
Started by vierailija
Tänään 09:22
Luettu: 50
Aihe vapaa
6.
30 päivää jouluun
Started by vierailija
Tänään 08:58
Luettu: 43
Aihe vapaa
7.
Viro valmistautuu sotaan: Valmis evakuoimaan koko väestönsä ulkomaille ja räjäyttämään kaupunkinsa. Todennäköisin kohdemaa evakuoinneille olisi Suomi.
Started by vierailija
48 min sitten
Luettu: 20
Aihe vapaa
8.
Miksi Euroopan pitäisi rahoittaa Ukrainan sotimista?
Started by vierailija
45 min sitten
Luettu: 14
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Nukkavieru mies kyllästyttää!
Latest: vierailija
2 min sitten
Aihe vapaa
2.
2 min sitten
Aihe vapaa
3.
Kasvissyöjiltä loppuu ruokaa
3 min sitten
Aihe vapaa
4.
Suomen puolustusvoimien komentaja kenraali Janne Jaakkola haluaa jalkaväkimiinat takaisin Suomelle
4 min sitten
Aihe vapaa
5.
K/B-komposti 2.0
5 min sitten
Aihe vapaa
6.
Vihreä siirtymä ajaa suomalaiset kotitaloudet isoihin taloudellisiin ongelmiin ja valtakunnan tasolla iskee iso lama
5 min sitten
Aihe vapaa
7.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
7 min sitten
Aihe vapaa
8.
"Ministeri Lintilä antoi synkän varoituksen Suomen tilanteesta Ylellä – ”pelkään pahan kierrettä”"
7 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu