Pikkukakkosta toivovat VOL.2

hannamanna onnea ja ihanaa odotusta :flower:

Pupuilu-intoa kaikille ovistelijoille :D .

Täällä vaan ollaan ja odotetaan. Mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan ei ole, vaikka tuleekin ihan liikaa omaa kehoa kuulosteltua. Onneksi on tulossa vilkas viikonloppu niin ei kerkeä itseään tutkailla. Sain isäinpäiväkortitkin kyhättyä. Yritin kovasti innostaa tyttö kynällä jotain korttiin sottaamaan ,mutta kynät meni vaan suuhun. No ehkä ensi vuonna jo hän osallistuu :) .

Hauskoja isäinpäiväjuhlia kaikille !!
 
Huomenta!!!

jennip mä en myöskään usko et asennolla väliä...ja en oo koskaan ees maannu sängys ja ootellu,et simpat kerkiää perille...luotan et ne on nopeita :LOL:

memmuli joo,toiveessa erittäin hyvä elää!!!toivotaan parasta :D

emppu mä en myöskään viime oviksen aikaan tuntenu minkäänlaista armoa...mies yritti sanoa,et on niin väsyny että haluaa nukkua...kummasti se kumminki hereillä pysy :LOL:

Nyt jännittää jo ihan armottomasti huominen...varoitus jo etukäteen et jos täti kurvaa paikalle,niin sitte täältä suunnalta tulee mega valitus viesti!!! :D

Plussatuulia ja tosiaan pupuilu intoa vaan kaikille!!!!
nii ja hyvät isänpäivät kaikille :wave:
 
fosfori Mulla tosiaan kaveri puhu, että olis saanu Clomit, vaikka vasta loppu keväästä alkovat yrittään. Kävivät tosin yksiyisellä, että sillä ehkä vaikutusta asiaan että sai niin nopeesti.

Me tultiin isänpäivän viettoon mun vanhempien luo ja on ollu raskauden salassapitäminen kohtuu työlästä. Mun äiti nimittäin on jo jonkun aikaa koko ajan kyselly että onko meille tulossa toista, vaikka moisista aikomuksista en oo koskaan mitään puhunu. Oon nyt kuitenki saanu vielä valehdeltua, että en oo raskaana ja menkatki oli just viikolla, toivottavasti usko! Halutaan nimittäin pitää asia vähän aikaa salassa ja kertoo sitten jouluna meidän Toivoilonasta =) Onneks ei oo hirveetä pahoinvointia mikä paljastais asian. Ja toiveissa elän ettei sitä tuliskaan, kun esikoiseltakaan ei ollu juuri mitään, okentaakaan en tainnu kertaakaan.
Toivottavasti Aamu sullekaan ei ihan kurjaa oloo tulis eikä pahoinvointi olis kovin pitkäaikasta!

Oon tässä miettiny, että josko kustantais alkuraskauden ultran yksityisellä. Meille kun neuvolan puolesta tulee vaan rakenneuä. Olis vaan niin kiva saada tietää, että millä viikoilla sitä mennään ja että kaikki on varmasti ok. Pitäis vaan jaksaa alkaa ettimään ja vertaileen hintoja netissä. Onneks sillä ei nyt vielä oo kauhee kiire, kun viikkoja on kasassa vasta reilu kolme. Ei vaan millään malta oottaa että vois soittaa neuvolaan! :D Tai voishan sitä tietty soittaa jo, mutta aattelin kuitenkin oottaa vielä ainaki pari viikkoo ja katella tilannetta.

Mutta pitänee lähtee kakunleipomis puuhiin :p

Touhuilu intoa vaan kaikille sekä mukavaa viikonloppua ja isänpäivää! :wave:
 
:D Ihanaa; ToivoIlona :heart: :LOL: Ja tuosta clomijutusta että ite en ole edes koskaan semottia ajatellu..Sitten vasta jos reipas vuosi tekmisessä menis :/ Enkä ole koskaan myöskään ovistestejä ostanut. Ja vakaa aikomus on että en jatkossakaan osta.. :whistle: Toivottavasti ei tarttis ;) Oikeastaan tulin kyselemään yleistä mielipidettä tuosta influenssa rokotteesta. Kuinka moni sen aikoo lapsellee ottaa? Oon sitä miettiny kanssa.. :wave:

Ja hyvää isänpäivää! hellikää isejä kunnolla :heart:
 
Me ei otettu kotihoidossa olevalle yksivuotiaalle influenssarokotetta, jos olisi päiväkodissa niin sitten varmaankin ottaisin.

Sit kunhan tärppää niin olen ajatellut käydä yksityisellä varhaisraskauden ultrassa, viimeksikin käytiin rv 7 ja kun mulla oli uhkaava keskenmeno rv 12 niin se ultrakuva tuli silloin tosi tärkeäksi. Samaan aikaan ostettiin myös oma doppleri kotiin (www.kuuntelevauvaa.fi) ja nauhoitettiin vauvan sydänääniä tietokoneelle muistoksi. Eka raskaushan meiltä meni kesken ja siitä vauvasta on muistona vain plussatesti, harmittaa kun ei silloin nuukuuttaan mennyt yksityiselle ultraan.

Muutaman päivän päästä aletaan meilläkin tositoimiin, yritän vaan hillitä itseäni vauvatoiveissa että en pettyisi jos ei heti tärppää, koska imetän vielä aika tiheästi ja sehän voi vaikeuttaa raskautumista..
 
meillä poitsu rokotettu tiistaina ja mitään oireita ei piikistä tullu.Otettiin ihan vaan ja ainoastaan sen takia,et poitsu menee näillä näkymin ryhmikseen hoitoon ja jos ees se pahin flunssa jäis väliin niin hyvä niin!

Täällä myös juts iskälle kakku väsätty ja lahajt paketoitu..innostuin hieman noiden lahjojen kans,kaupasta löyty vaikka mitä!!!no onhan tää vasta eka isänpäivä,nii kai niitä lahjoja saaki olla :LOL: :heart:

nyt saunomaan!! :wave:
 
fosfori - Kuten jo tossa aiemmin kirjoitin niin tänään käytiin hakemassa influenssa rokote meidän neidille. Tyttö on koti hoidossa vielä ainakin ensi syksyyn ja pidempäänkin jos vauva haave toteutuu, mutta silti pidin tärkeänä tätä rokotetta. Olen itse sairastanut infuenssan kerran ja se kaatoi minut sänkyyn melkein kahdeksi viikoksi helvetillisten lihaskipujen jne kera. Sitä en todellakaan lapselleni halua.... Me kuitenkin käydään paljon kerhoissa jne ja minä itse olen töissä sairaalassa joten tartunta lähteitä löytyy. Likka oli tooooosi urhea ja ekaa kertaa ei edes itkenyt kun pistettiin :heart:

Isänpäivästä- Me ostettiin tytön kanssa isille anatominen tyyny ja avoimessa pk:ssa askarreltiin kortti! Huomenna on juhlaa kerrankseen kun on tytön serkun 2-vee synttäritkin!

Nyt soffalle karkki pussin kera! :wave:
 
Hyvää isänpäivää vaan munkin puolesta! Me tuossa päivällä maisteltiin kakkua, hyvää oli :p

Nasuliini-84 Vähän jännät paikat sulla=) Pidän peukkuja! Onko mitään tuntemuksia menkkojen alun suhteen? Toivotaan et ois tärpännyt! Ja kaikilla muillakin =)

Infulenssarokotetta meidän neiti ei saa. Vaikka täyttääkin sen vaaditun puolivuotta marraskuussa, niin neuvolasta sanoivat vasta ensi vuonna :( Tehosterokote pitäis antaa ennen joulua, ja kun tyty on loppukuusta syntynyt niin se ei sit ennätä. Kun ilman tehostetta se ei auta mitään... Täytyy vaan toivoa että ei sais tartuntaa, ihan terveenä tähän asti ollaan selvitty.
 
Mukavaa isänpäivää vaan kaikille!
Meidän isiä on ainakin pidetty hyvänä.. :whistle:

nasuliinille pidän peukkuja!

influennsarokotteen meidän neiti saa ens viikolla,
se on senverran kova tauti että en pikkuiselle sitä haluais.

fosfori: noista clomeista, mulla kun on todettu monirakkulaiset munasarjat ja sen takia en ovuloi niin tyhmäähän se olis vuotta odotuttaa kun on syy selvillä. Esikkokin tehtiin clomien avulla.
Mutta jos ei selvää syytä ole niin sillon varmaankin pitää se vuosi odotella. Ja riippuu varmaankin lääkäristä tuokin.
Ite oon ens viikol menossa gynelle, et enhän mäkään varma ole että joko mä saan ne, vaikka viimeks se kyllä jo lupaili että ne saan kun haluan.

Pupuille intoa ja plussille myötätuulia! :wave:
 
Onnea änkkäpöö :hug: :flower: =) Ihana työnimi ToivoIlona! :heart:
Onnea hannamamma :flower: :hug: =) Ihanaa, kun tuloo plussia!!! Paljon tarraisia sukkasia pikkuisille ja ihanaa odotusaikaa teille molemmille!! :flower: :flower: :wave:

Isäinpäivää juhlittu perinteisesti aamukahvin+voikkoleivän kera, sekä lahjat isille! Kakkukahvit juotiin päivällä ja hyvää oli! :flower: :heart:

Flunssarokotetta mietitty meidänkin tytölle, kun siihen pääsisi, mutta ei vielä päätetty otetaanko vai ei. Perhepäivähoidon aloitti juuri tiistaina ja hienosti mennyt! =) :heart:

Kp15/28-40 ja kohti ovista yritän tikuttaa! Sain lähetteen tuonne naistentautien polille, joten sinne vajaan parin viikon päästä, kovasti jonkin auttavan hormoni- tms. lääkityksen toiveissa! Clomit kovasti kiinnostaa ja ainakin kysyn onko minulla niihin mahdollisuutta kokeilla! :)

Nasuliini-84 sinulla jännät päivät! Peukut pystys! :wave:

Mukavaa päivän jatkoa! :wave:
Kaikille plussatuulia!!!! :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower:
 
kiitokset vaan peukuista :D tätiä ei vieläkään näy...rupee olemaan ittellä jo toiveet aikasta korkeella :whistle: mut tosiaan testiä en oo tehny...ku ei oo sitä testiä millä tehdä!! :headwall: ja tänään en apteekkiin mee,et huomenis vasta ja ku sit vasta ostan nii testin tekeminen menee ilmeisesti ti???ku en tiiä näkyykö jos tekee päivällä??onkos teillä tietoa?niis pakkauksis ku aina kehotetaan tekemään aamusta...

eli jännäys jatkuu :D
 
Tuntuu jo et oon tullu riippuvaiseks tästä palstasta vaik muutamana päivänä vasta kirjoitellu :D Oon tosin jo viime talvesta lähtien käyny täällä lueskelemassa joitain viestiketjuja, mut nyt sain aikaiseks hankkia tunnukset...

Nasuliini-84 Se kait riippuu kuinka paljon raskaushormonia erittyy virtsaan. Yön aikana jos ei käy vessassa niin aamulla pissa on "vahvempaa" ja vissiin sen takia testit kannattaa aamulla tehdä. Voihan se näkyä päivälläkin jos on useampi tunti viime wc-käynnistä. Näin siis päättelen mä =)

Kumpaa sukupuolta toivoisitte pikkukakkosenne olevan?

Mulla itellä nyt on siis tyttö. Ihan kiva ois jos poika tulis seuraavaks (jos meille joskus toinen vauva suodaan) :heart: Mut sit esim. vaatteita ajatellen tyttö olis hyvä kun menis neidin entiset vaaleanpunaiset ;) Mutta pääasia et saadaan toinen, ei sukupuolella niin väliä. Mut joskus tulee ajateltua tuollaisia :)
 
tohon sukupuoli kysymykseen: mulla samat ajatukset ku memmulilla,meillä poitsu eka nii toki olis aivan ihana saada tyttö,mut just vaatteiden kannalta olis kätevä ku tulis toinen poika...

siis mä oon jääny aivan yli kovaa koukkuun tähän pinoon :LOL:
 
Taas täällä..se on niin totta mitä memmuli ja nasu tuossa totesivat; koukussa, niiin koukussa :LOL:
Yhdyn edellisiin kirjottajiin siinä että olis kakkoseks kiva saada toista sukupuolta edustava, eli tässätapauksessa tyttö :saint: Mutta pääasia et tulis se toinen ihana :heart:
Nasulle muuten peukkuja d :) b
Pitäs varmaan soitella tonne neuvolaan siitä rokotteesta. =)
Kiitos iitukka että valaisit vähän tossa clomijutussa :flower: Oon taas pikkasen viisaampi :whistle:
 
Toivottavasti kaikilla oli mukava isänpäivä =) Meillä isi oli kovasti otettu mun tekemistä villasukista (joita on jo tovin toivonu), joihin kiirjailin "isi" :D Me kotiuduttiin reissusta reilu tunti sitten ja heti piti tulla lukemaan tänne! Koukussa siis ollaan täälläki ja pahasti :laug

Täälläki on peukut pystyssä Nasun puolesta! Mä muuten tein testin (kaikki testit itseasiassa) päivällä ja edellisestä vessareissusta oli vaan n. pari tuntia. Ja plussat siis tuli kaikkiin :D

Mulla iski eilen ihan kaamee olo, henkisesti. Tuli vaan sellanen tunne, että kohta alkaa menkat tai joku muuten menee pieleen, koska ToivoIlona sai alkunsa niin helposti. Ja sama murehtiminen on jatkunu tänäänki. Nyt kotiin tultua ehdin jo vollottomaankin asian takia :ashamed: Vaikka järellä ajateltuna kyllä tiedän, että tuskin kuitenkaan kolme testiä näyttää väärää positiivista, joten einköhän oikeesti ole raskaana, mutta ne on vissiin nuo hormoonit jotka pistää pään sekasi! :$

Ja tuosta sukupuoli asiasta, niin toisaalta se tyttö olis nyt kiva, mutta kun sille pojalle tosiaan olis kaikki valmiina. Pääasia kuitenkin on, että ToivoIlona pysyy nyt mukana ja on terve! :heart:

Mutta nyt antaan poitsulle iltapuuro ja sitten pitää vielä tekasta sämpyölöitä kun muuten meillä ei oo leipää.

Plussapuhureita kaikille!!! :heart:
 
Sämpylät leivottu :p Ja mielikin alkaa olla jo vähän parempi ja eiköhän se raskaus ala enemmän ilmeerata itsestään kunhan saadaan noita viikkoja ensin kasaan :D

No mutta sitä vaan tulin vielä sanomaan, kun edellisessä viestissä unohin, että meki käytiin viime viikolla ottaan se influenssarokotus. Kauna pähkäiltiin, että miten tehdään, mutta sitten tokavikana rokotuspäivänä käytiin kuitenki piikillä. Mitään oireita ei oo onneks tullu. Poitsu jatkaa kyllä vielä kotihoidossa, mutta jotenki tuli vaan sellanen olo että parempi varoa kun katua.

Nyt syömään ja köllimään kullan kainaloon! ;)
 
Koukussa minäkin tähän palstaan olen. Nytkin olen ihan hurjan väsyksissä ja täällä vaan kukun ,kun en ole koko viikonlopuna kerinyt kuin pikaseen lukemassa käydä. Meidän tytölle puhkesi viime yönä kaksi hammasta ja kaksi lähen puhkesi. Valvottiin sitten kolmeen yöllä ja mulla oli vielä aamulla töihin meno. Ei ole hampaat ennen meitä valvottaneen ,mutta nyt on sekin kunnolla koettu.

Änkkäpöö kyllä ne hormoonit varmasti sun tunteita sekottaa. Varmasti päivä päivältä luottamus lisääntyy ja opit nauttimaan odotuksesta.

Nasuliini jäännittää sun puolesta =) ..iso plussapuhuri++++

Me ei otettu inf.rokotetta ,kun kotihoidossa ollaan. Hieman mua kyllä mietitytti sen jättämättä ottaminen, mutta näin nyt mennään.. :whistle:

).( Täällä päivät vierii kylläkin nopasti ,kun niin kiireistä aikaa. Miehelle valitinkin ,että kun ei yhtää millekkään tunnu. Hän kyllä muisti ,että eipä ollut viimeksikään mitää oireita, joten ehkä se on hyvä merkki. Hieman epäuskoinen olo on sen suhteen ,että tärppi olisi tullut. Testaamisen kanssa yritän sinnitellä loppuviikkoon ,jos ei täti yllätä.

Mutta nyt kaadun sänkyyn..öitä ja plussatuulia kaikille+++

 
Moikka.
Täälä taas... :LOL:
Onpa täälä ihanan ilosta porukkaa.Suu korvissa saap tein juttuja lukee! :D

Meitsi repes ihan kympillä tota Emppu 80:n "onkos ne tyrkkypäivät käsillä..."... :LOL: :LOL:
Täytyy kai seuraavaks lainata vähän noita sanoja ja ilmaista asia miehelle juurikin siten että tyrkkypäivät ois käsillä...HAHAHAAA!!! :D

Influenssarokote... me meinataan se pojalle antaa.Kivempi sitten niin jos jää edes se tauti sairatumatta.Muutenki ku tuntuu mein lapsonen usein sairastavan :(

Tosta sukupuolen toiveesta,,meillä siis poika on,joten sinänsä tyttö olis tietysti ihana.Mutta toisaalta,toi meidän poika on ollut NIIN helppo ja rauhallinen ja kiltti laps,hyvä syömään,nukkunut yönsä syntymästään lähtien,ei koskaan oikeestaan itke herättyään vaan melkein aina ekana hymyilee...ym..ym..Niin toinen poikakaan ei olis pahitteeks...Mutta molempi parempi.En takuulla pety,tulee (jos tulee) kumpi tahansa :heart:

Tänään tuli vähän ekoja limoja,ja ovistikku näytti haaaaleeeta kahta viivaa.
Jos se siitä huomiseks tulee selkeemmäks,ni Tiistaina täytys järkkää poitsu mummolaan hetkeks...Ja sitten kotiin ja sitten... :heart: :heart: ...ja sitten hakee poika kotiin ja miehen voi päästää illalla lähteen töihinkin. ;)

Eiköhän nyt ois aika toivottaa hyvät yöt.

++++++++++ kaikille!!

Moronder!
 
Joku tuolla kyseli toiveesta seuraavan sukupuolen suhteen. EHDOTTOMASTI tyttö on toiveissa. Joku voi sanoa, että olen päästäni vialla ja ehkä olenkin, mutta minulle ei ole se ja sama kumpaa sukupuolta tuleva vauva on.

Tämä on asia, joka saa monen niskakarvat pystyyn, mutta siinäpäs sitten vain nostattelevat karvojaan. Olen työstänyt tyttö vs. poika ajatusta jo siitä saakka, kun sain tietää odottavani esikkoa, eli liki 6 vuotta, eikä ajatusmaailmani muuksi ole muuttunut. Minä halusin aivan ehdottomasti tytön ja sen myös sain. Seuraava lapsi ei ole enää niin ehdoton, vaikka ehdoton onkin.

En ymmärrä, miksei äiti saisi tosissaan toivoa toista sukupuolta. Jokainen kuitenkin varmasti ymmärtää sen, että se on 50/50 mahdollisuus. Voin myöntää ihan avoimesti, että poika olisi todennäköisesti pettymys, mutta ei se tarkoita sitä, etten sitä lasta rakastaisi ja haluaisi.

En kertakaikkiaan "voi sietää" poikalapsia, joten miksi ihmeessä niitä omaan huusholliini haluaisin. Tämä oli kieltämättä rumasti sanottu, enkä tarkoita asiaa nyt niin mustavalkoisesti ja kirjaimellisesti, kun sen esiin tuon. Pointti, mitä koitan selittää kulkee siinä, että naapurustossamme asuu niin tyttöjä, kuin poikiakin. Pojat ovat riiviökakaroita jotka metelöivät ja elämöivät ja saavat minut raivon partaalle. Järkyttävimpiä olivat entiset naapurimme...pojat kävelivät peltikatollani (rivari) ja herättivät minut täten viikonloppuaamuisin...näin tapahtui usein. Ei auttaneet kiellot, eivätkä vanhemmatkaan saaneet poikia ruotuun.

Tytöt taas ovat aivan toista maata. Tytöt eivät uhkaa hakata ketään, eivätkä juokse porraskäytävässä, eivätkä muutoinkaan remua. Työt ovat hillitympiä, jotenkin "siistimpiä".

Enkä lähtisi kokonaan lopulta itse lapsia syyttämään. Epäilen, että osasyynä on se, että pojat "kasvatetaan" siten, että he saavat leikkiä poikien kovaäänisiä leikkejä, koska pojat nyt vain ovat poikia yms. Mutta tekevätkö todella lähestulkoon kaikki vanhemmat poikaan ja tyttöön kasvatuksellisesti ko. eron? Tyttöä hillitään ja poikaa kannustetaan painamaan pää kolmantena jalkana?

Osaanko minä sitten kasvattaa pojasta "rauhallisen", tukahduttamatta poikaa kuitenkaan?

Ja ei, teidän poikalasten äitien ei nyt pidä ottaa itseenne. Teidän kultanuppunne saattaa olla toista maata, tai ehkäpä te hyväksytte hieman erilaisen käytöksen, kuin minä.

Toive tytöstä siis sulkee sisäänsä niin ne vaaleanpunaiset unelmat, mustat kauhukuvat, kuin omat epävarmuuteni pojan kasvattajana.
 
:ashamed: Koukussa tämäkin tunnustaa olevansa...

Sukupuolesta... Mulle on aivan sama kumpi tulee kunhan tulee ja on terve. Mies toivoo salaa poikaa kun esikko on tyttö. Mutta jos nyt tulisi tyttö niin sitten on optio siihen kolmanteen eli poikaan vielä.... :LOL:

Voi kun mullakin nousi kyyneleet eilen silmiin kun kattteli sitä bb.n talk showta... Saulin sisko oli siis saanu vauvan ja oli vielä Hyvinkäällä missä minäkin esikoisen synnytin.... :heart:

Ninnnurainen - Meillä on narttukoira ja oon miestä aina juoksujen jälkeen varotellu et älä laske vapaaksi kun on tyrkkypäivät käsillä... Nyt ne tuli sit näköjään mullekin... :LOL:

Mutta nyt pitää raahata itsensä koiran ja tytön kanssa pihalle... Täällä sataa räntää ei kivaa....
 
Huomenia!!!!

:D :D :D tätiä ei vieläkään :D :D :D

oon täs kohta puolin lähös kauppaan ja apteekin kautta kotia!aattelin nyt kuiteski näillä mun teräshemoilla (not ;) ) ootella huomis aamuun!!!jännittää ihan sikana :p ja menkkajomotusta edelleen ilmas,mut niin oli esikon raskauden aluski...koko ajan kuitenki pelottaa ku vessaan menee...jaiks!!

Änkkäpöö mä uskon et toi kuuluu alkuraskauteen,siis toi pelko et menee kesken...mutta eikö se siitä ku viikkoja saa enemmän kasaan.Saat ruveta nauttimaan odotuksesta.Oliko sulla muutes mikä LA?

Ponille tsemppiä testaamisen odotukseen :hug: plussatuulia :whistle: ja paljon!!!

Tällästä tänne :wave:
 
Mammukka75 :hug:

Vitsi miten jänniä tunnelmia Nasuliini-84 ja sininen uni! Tulee ihan ihania kylmiä väreitä kun muistelee tuota aikaa =)

Toissa iltana sanoin tuossa ukolle et ollaankohan me ihan hulluja kun tieten tahtoen halutaan taas yöllä valvoa ja yhteinen aika sen kun vähenee! Neiti valvotti meitä 3-4 yönä. Aluks 2h välein heräs, toissa yönä sitten tunnin välein. Tulipa alkuajat ihan mieleen :) Mut viime yönä sitten nukkui kuin enkeli, yhden kerran heräsi syömään ja sitä ennen vähän ähisi mutta nukahti itekseen :heart:
Mut niin ihania vauvat on, et ei sillä väliä vaik alussa joutuu valvomaan parikin kuukautta. Tai pahimmassa tapauksessa koko vauva-ajan... Iiks!

Jänskättää, kun en voi arvella omalla kohdalla raskautta muutakuin oireiden perusteella, tätiä kun ei ole synnytyksen jälkeen vielä näkynyt. Montakohan testiä tulee tehtyä ihan turhan takia :whistle: Kun kaks oon jo tehnyt, olin niin varma kun oli vaikka mitä oiretta :LOL:
 

Yhteistyössä