Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Unis täällä hiostan sua Felicitas-uutisten muodossa :wave: Pahoittelen ahdisteluani, mutta se on aina jännää kun on itsellä sama kokemus takana (mulla x 2!)..
Eipä mitään, olen mäkin täällä jo monesti ahdistellut ihmisiä yksityiskohtaisilla kysymyksillä
Oli ihan mukava käynti. Lekuri oli hyvin asiallinen ja tarpeeksi mukava. Mä vaan oon niin kauheen herkkä ja ajattelin aluksi että se vähän paheksuu kun näin aikaisin tullaan, mutta mies oli eri mieltä. Sen mielestä se vaan sanoi faktoja (olette yrittäneet vasta vähän aikaa, olette nuoria jne.) ja näinhän se on.
Muutama asia jäi päällimmäiseksi mieleen: stressi on semmoinen, joka vaikuttaa eri ihmisillä hyvin eri tavalla. Ja että munasolujen syntyyn menee tosi pitkä aika (oliskohan se jotain vähän vajaa vuosi? Paljon meni ohikin kun jännitti ja se puhui paljon) joten kun mulla on ollut tosi stressaava vuosi, niin se voi vaikuttaa vieläkin LH-arvoihin. Stressi siis voi vähentää tuota hormonia. Eli kun nyt näyttäis elämä vähän tasaantuneen ja stressi vähentyneen, niin vois olla paremmat mahikset tässä jatkossa.
Ihanaa oli se, että munasarjat ja kohtu on kuulema oikein hyvässä kunnossa, ja se pystyi todentamaan, että olen tosiaan eilen ovuloinut. JIHUU! Limakalvo näytti hyvältä ja munasarjan vieressä oli keltarauhanen (?). Sanoi, että jos munasolu on normaali, on oikein hyvät mahikset tässä kuussa.
Se oli mulle tavallaan vähän uutta tietoa, että normaalistikin naisella on vuodessa vain muutama mahis tulla raskaaksi, koska moni munasolu on geeneiltään viallinen, ja viallisten muniksien määrä kasvaa kun ikää tulee lisää. Miten jotkut tuleekin niin usein ja pian raskaaksi?? Sitä kyllä ihmettelee...
Sen se myönsi, että joissain mun kierroissa on häiriöitä, kun kerroin että joskus ovis on ollut kp 19 ja että tikuilla oon todennu joissain kierroissa ettei ovista ole tod. näk. tullut ollenkaan. Eli nyt tehdään se kierron kartoitus, meen jo ensi ma antamaan sen jonkun verinäytteen, koska ovis on nyt tapahtunut. Sitten ensi kierrossa on ne muut + spermanäyte, mutta toivottavasti niitä ei tarvitsisi ottaa vaan pääsis sen sijaan soittamaan äitiysneuvolaan!
Sanoi siinä vielä että meillä on todella hyvä ennuste koska värkit kunnossa ja yksi lapsi jo on. Sanoi että tavalla tai toisella, joko luonnostaan tai autettuna saadaan ennen pitkää se kakkonen. No, eihän sitä voi tietenkään varmaksi kukaan sanoa, mutta tottakai tuommonen lämmittää.
On kyllä hyvä mieli, että asia on mennyt eteenpäin. Niitä veriarvojen tuloksia kyllä odotan mielenkiinnolla, josko ne antais selitystä sille ettei mulle tule joka kk ovis.
Sitte se selitti jotain kun tuli puhetta hormonihoidoista, että ne ei hoida vain yksittäistä kierron vaihetta vaan kokonaisvaltaisesti koko kiertoa. Tässä kohtaa en kyllä ymmärtänyt sen selostusta, mutta mulle jäi semmonen käsitys, että ne ei määräis vaan pelkästään clomia vaan jotenkin myös muutenkin sen kanssa... äh, ei tästä saa mitään selvää itsekään, saati te. Mitäs Stinkkeri sanot tähän asiaan - selittikö se sulle jotain vastaavaa?
Tulihan sepustus. Saattaa sisältää jotain asiavirheitä, sorry. Osa asioista meni vähän korkeelta ohi.
Ja nyt kyllä talletan tän viestin ennen kuin lähetän!!