Pikkukakkosta odottavat :)

Heippa tännekkin=)
Ei oikein ole mitään kommentoitavaa kun kaikki menee niin tasapaksusti:)

Suunnitelmista ennen kakkosen syntymää ei juurikaan muita kuin että auto pitäis vaihtaa farmariin. Jo ennen esikoista muutettiin 77neliön kolmioon ja nyt asutaan jo 87neliön kolmiossa joten tilaa on meidän huoneessa toisellekin pikkusängylle, lapsille ois oma huonekin mutta en varmaan raski laittaa esikoista sinne vielä kun ei ole meidän huoneen vieressä. Ihan senkin takia ehkä syksyllä/talvella ois tarkotus katsella toista asuntoa. Vuokralla asutaan vielä vaikka omakotitalokuume on kova, kun ei tiedetä muutetaanko vielä kokonaan tästä kaupungista pois, ainaki vähäksi aikaa.

miukkismau oletpa uskaltanut raskautua nopeasti uudestaan sektion jälkeen:O Mulla on esikoinen syntynyt sektiolla ja hyvä että uskalsin vuoden päästä ajatella uutta raskautta, vaikka lääkäri antoi luvan jo 8kk päästä sektiosta ja pieni ikäero oli haaveissa. Mutta meillä ois haaveissa vielä 2 lasta lisää, oon kuullut että jos liian pian raskautuu sektion jälkeen ja sattuu joutumaan uudestaan sektioon, voi olla ettei kohtu ole siinä kunnossa että sais raskautua enää uudelleen. Ja mähän pelkään jo etukäteen että joudun sektioon nytkin:ashamed: Tyhmää ajatella sitä etukäteen, varsinkin kun se oli sattumaa ekalla kerrallakin. Mutta olin niin pettynyt ja nyt odotan että varmaan jostain syystä joudun uudestaan.

Sukupuolen kysymisestä täällä yksi joka ei aio kysyä sitä. Haluan pitää sen yllätyksenä syntymään asti, miehelle on kuulemma ihan sama.

Mihin asti teidän lapset on nukkuneet pinnansängyssä? Mietin että joko esikoinen pitäis siirtää tavalliseen sänkyyn 1-2kk ennen vauvan syntymää, ois silloin 1v6-7kk. Vai pitäiskö siirtää vasta 2-3kk vauvan syntymän jälkeen. Vauva ei heti mene pinnansänkyyn vaan nukkuu ensin äp-laatikossa ja voi nukkua myös vaununkopassa matkasängyssä. Joten siinä mielessä ei ois kiire. Jos ei vaan esikoinen opi sitä ennen kiipeämään pois...

Mulla tämä oksentelu vaan jatkuu, usein alkaa nyt jo aamusta. Ja on kokopäivän äklö olo. Mietinkin että taitaa tämä olla pienin ikäero mitä meidän lapsille tulee, välillä vaikea vaihtaa vaippaa tai laittaa ruokaa samalla kun pitää oksennella. Olin kyllä varautunut mutta vaikeampi nyt kun on tuo esikoinenkin tuossa hoidettavana. Onneksi jo konttailee ja leikkii itsekseenkin niin ei tarvi kokoajan viihdyttää tai kannella paikasta toiseen=)

saraheinä&pieni 14+5
 
Meillä ihan neuvolassa kysyttiin kun mulla oli jälkitarkastus, että meinataanko tehdä nyt toinen vai aloitetaanko pillerit/laitetaanko kierukka. Mulla se haava parantu ihan älyttömän nopeesti, mulla ei todellakaan ollu siitä mitään vaivaa. Mä luulin, että menis monta kuukautta että se haavakohta ei olis enää kipee, yllätyin oikeen että miten pääsin niin helpolla sen suhteen. En siis turhaan ota siitä stressiä etukäteen, jos jotain käy niin se on sit sen ajan murhe. Mun miehen tädille sanottiin aikoinaan (oli saanut yhdet kaksoset, sit kaks yksittäistä :D ja raskautui uudelleen odottaen taas kaksosia) että ei saa mennä loppuun asti, pitää keskeyttää koska kohtu ei kestä. Kaikki kuus on syntyny sektiolla ja mitään ongelmia ei oo ollu, joten mä luulen kanssa että jokaisella kätilöllä/lääkärillä on erilainen mielipide asiasta :) Mut kannattaahan se silti olla varovainen ku aina voi sattua ja tapahtua :) Pitää vaan olla luottavaisin mielin, ei se murehtiminen auta kumminkaan mitään, tulee vaan paha mieli jos koko aika miettii sitä..


Meillä oli siis tarkotus, että näillä kahdella olis sit seuraa toisilleen, että voisin sitten mennä töihin kun unelmana olis omakotitalo (vaikka eihän meillä mikään kiire ole kun ollaan vasta 22-vuotiaita). Asutaan nyt maalla koulun vanhassa rivitalossa, jossa on ollu luokkahuoneita. Tää on kolmio, jossa luokkahuone on jaettu kahteen huoneeseen eli suuri olohuone ja suuri lastenhuone, keittiö, meidän makkari, vessa, suihku ja puusauna.
Esikoinen olis tarkotus loppukesästä totuttaa yksin lastenhuoneeseen nukkumaan, vaikka en usko et siitä mitään ongelmaa tulee kun pieni herra on nukkunu jo kolme kuukautta ihan sikeesti sellasia 9-12 tunnin yöunia. Itkuhälytin tietty käyttöön että kuulee paremmin, vaikka mä oonkin tosi herkkäuninen ja herään kaikkiin pikku rapinoihinkin. Meillä ei perhepeti oo käytössä myöskään, koska äijä on nukkunu niin kiltisti ettei oo oikeestaan koettu tarpeelliseks ottaa sitä siihen viereen. Päikkäreitä mä aina silloin tällöin nukun toi pienokainen kainalossa :) Pitää ensin vähän maalailla tota lastenhuonetta, siellä on edellisen asukkaan jäljiltä ihan järkky maali seinässä. Seinä on siis tosi iso, n.4m leveä ja se on maalattu silleen vinottain puoliksi kirkkaanpunasella ja mustalla, hyi :D

Me saatiin ihana valkonen rottinkikehto vuokraisännän vaimolta, joten tuleva nukkuu siinä ja poju saa pitää oman pinniksensä. Meillä on toinen samanlainen pinnis (joita en oo nähnyt koskaan ennen, superihania!) odottamassa sit kun toinenkin alkaa siinä nukkumaan. Tuplarattaat pitäis siis hankkia ja Manducaa oon suunnitellut jo viime syksystä hankkivani, vielä en oo kerennyt siitä suunnitteluvaiheesta pidemmälle :)
 
miukkismau varmaan jokaiselle sanotaan eri ja mulla haavassa ei myöskään tuntunut kipua enää parin päivän jälkeen ja parani todella nopeasti. Mutta enpä ole kuullut että ihan heti suositeltais raskautuvan uudelleen niin siksi vähän kauhistelin, minimisuositus mitä oon kuullut on ollut 3-6kk. Ja erikoislääkäri sanoi että 6kk kestää haavan yleensä kokonaan parantua, silloinkin siis vielä siihen tulee muutoksia. Itse en niin kovasti halunnut pientä ikäeroa että olisin halunnut ottaa riskiä, mutta jos ei pelkää että jotain voi käydä niin jokaisen oma asiahan se on. Niitä haavan repeämisiä oon vaan kuullut tapahtuneen eikä kaikissa ole ehditty vauvaa pelastaa ja joissakin on ollut tipalla. Itse otan varmaan liiankin varman päälle. Mutta tosiaan kun ois haaveissa vielä pari lisää. Turhaa tietenkin miettiä etukäteen mahdollisuutta joutua sektioon mutta jotenkin se vaan mietityttää.
 
Krumeluu mun täytyy huomauttaa että kyllä perhepedissä voi olla turvallisuusriskejäkin. Mun mies on sellanen hyrrä unissaan, potkii ja lyö ja kääntyilee, koirat saa välillä kunnolla kyytiä jos erehtyy nukkumaan meidän sängyssä, joten meille se ei vois tulla kysymykseenkään ellei mies muuttais sitte sohvalle :D

Saraheinä meidän esikoinen yllätti just viime viikolla ekan kerran ja kiipes pinnasängyn laidan yli, onneks putos pehmeelle, joten nyt on siis 1,5vee siirretty lastensänkyyn. Yöt on menny upeesti, ei oo kertaakaan tullu pois sieltä, mutta päiväunia ei ookkaan nukuttu enää viikkoon. Huoh.. Mutta ei välttämättä kannattais siirtää esikoista pinnasängystä pois ja laittaa vauvaa siihen heti perään nukkumaan, koska esikoisesta saattaa tulla mustis. Huom. siis SAATTAA:) Itse olisin ainakin hoitanut sen ennen vauvan syntymää jos ei olis käyny tätä hommaa!

miukkismau johan on sulle kommentti töksäytetty! Kyllä mua varmaan pelottais se haavan repeeminen, mutta ammatti-ihminen ei kyllä sais sanoa mun mielestä asiaa ihan noin:S

Eilen käyty nla-lääkärillä ja sf mittaa ei otettu vieläkään mikä vähän ihmetyttää, vaikka viikkojakin on jo 25.. Seuraava neuvola sitte 29+ jotain. Kaikki menee tasasen hienosti täällä:)

Jenny ja Papu 25+2
 
Jenny90 pakko vielä samasta asiasta jauhaa ;) , niinkuin aiemmin jo kirjoitin, että nimenomaan niin ei asiantuntijoiden ym.mukaan ole turvallisuusriskiä, jos päihteiden ja putoamisvaaran lisäksi on huomioitu se, että vauva nukkuu vain äidin vieressä, ts.esim. seinän ja äidin välissä. Usein sikeäunisten isien vaistoista ei varmaan kukaan uskalla mennä takuuseen, en ainakaan minä :LOL:

Saraheinä esikoinen on nyt nukkunut kuukauden verran sängyssä, täyttää kohta 2v.

Tarkoitus olisi kesän aikana saada tyttö vielä päiväkuivaksi ja tutti pois, ennen kuin vauva syntyy syksyllä. Onko muilla tällaisia "tavoitteita" esikoisen suhteen ennen kuin vauva syntyy?
 
sukupuolen kysymisestä meinaan kysyä. Ihan uteliaisuuttani :) Vaikka ei mulle sillä niin merkitystä ole,mutta viimeksikin kysyin,niin kävin sitten sen kunniaksi ostamassa uuden vaatteen. Hyvin menneen ultran ja poikalupauksen siis.. Ja nyt kumpaa tahansa taas luvataan,niin käyn ostamassa pikkuiselle tilanteeseen sopivan vaatteen :)

miukkismau aika rohkee veto täytyy myöntää! Ite en varmasti olis ollu valmis edes noin nopeesti toiseen lapseen,vaikka pienellä ikäerolla ne tahdotaankin :) Mutta toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun asti! Ja aika kumma lausahdus sairaalasta,eihän ne sitä päätä,millon toisen saa tehdä,vaikkakin sektion jälkeen on varmasti hyvä kuunnella ammattilaista :)

pinnasängyssä Nukkuu tuo poika vielä ja varmasti tulee nukkumaan pitkäänkin,jos sitten ennen marraskuuta kattelisin sellaista laidallista lastensänkyä,kun en tiedä onko 2 pinnasänkyä hankala.. Vaikka ovathan nuo muutkin niin pärjänneet :p
 
Krumeluu tai mainita noista perhepedin turvallisuusriskeistä, tai siis riskittömyydestä vai miten sen sanois :D Meillä siis jyrkkä ei perhepedille mm. siksi että miun miehellä on sairaus joka vaatii tujut lääkkeet ja itse oon hyrrä unissani, nykyään en sentään enää unissa kävele.. tai en oo ainakaan jäänyt kiinni ;)

Esikoinen on nukkunut omassa huoneessaan pinnasängyssä ihan alusta asti. About ekat kolme kuukautta mie nukuin samassa huoneessa. Tämä osittain myös siitä syystä että mies sai nukuttua yöt kunnolla heräämättä vauvan "metelöintiin" just ton terveydentilansa takia. Oon kyllä monesti ihmetellyt että miten perheet joissa toinen vanhempi käy töissä turvaavat työssäkäyvän riittävän unen ja vireyden??
Monesti oon kuullut jeesustelua siitä että miten brutaaleja vanhempia me ollaan kun ei nukuteta lasta samassa sängyssä tai ylipäätään samassa huoneessa :stick: Ihmiset ei aina tajua että takana saattaa olla jotain muutakin kuin vain vanhempien mukavuudenhaluisuus. Sitäpaitsi esikoinen on harvinaisen helppo nukutettava, ei ole kuin viedä sänkyyn ja sinne simahtaa omaan rauhaansa. ei käy kateeksi vanhempia jotka joutuvat käyttämään nukuttamiseen kaikki keksimänsä kikkakakkoset.. niin ja tyttö on nukkunut täydet yöt about 3kk iästä asti :) Toivottavasti tää kakkonen ois yhtä helppo kuin siskonsa ;)
Alku ois tarkoitus kakkosen kanssa semmoinen että mie nukun vauvan kanssa alakerrassa, katsotaan sitten miten sujuilee että siirtyykö siskon kanssa samaan huoneeseen vai miten.

miukkismau pien ikäero tulee teille kyllä :) Tuo meidän 1v 1kk ei enää tunnukkaan niin pieneltä kun vertaa :D En varmaan ois itse uskaltanut sektion jälkeen heti uuteen raskauteen mutta, niinkuin moneen asiaan voi todeta, kukin tallaa tavallaan. Toivottavasti ei mitään komplikaatioita tule :)

Jottain miun piti varmaan vielä kommentoida mutta unehtu perhana.

hyviä vointeja :kiss:

Peikko ja Otus 31+0
 
Rukka-Peikko Takkutukka kuulostaapa ihanalta, että lapsenne on ollut niin hyvä nukkuja! Meillä tyttö on yksi pyöriäinen ja vaikea nukutettava ollut aina, ja hiukka ahdistaakin, että toivottavasti hän oppii nukkumaan paremmin ennen vauvan syntymää. Ja toivottavasti kakkosella olisi isänsä unenlahjat, joka nukkuu kuin tukki ja nukahtaa aina hetkessä yöheräämistenkin jälkeen. ;) Mitä tuohon ihmisten mielipiteisiin tulee, niin minun mielestä se on ihan älytöntä lähteä arvottamaan toisen valintoja esim. nukkumisjärjestelyjen suhteen: eiköhän me äiteinä ja vanhempina tiedetä, mikä omalle perheelle sopii kaikista parhaiten. Toiset vauvat häiriintyy vieressä tai edes samassa huoneessa nukkuvasta vanhemmasta, ja toiset taas nukkuvat paremmin mekkalassa, kuorsausta kuunnellen ja vieressä maaten. Mua jotenkin ärsyttää joidenkin älytön pätemisen tarve ihan höpöillä asioilla: sinä teet väärin, ja vaan meidän tapa on oikea. Kunhan lapsella on turvallinen ympäristö, rakkautta ja toivottavasti pysyvää syliä, ruokaa ja sopivassa määrin puhtautta, niin eiköhän muut valinnat ja tekemiset ole ihan perhekohtaisia. Ugh. ;)
 
Rukka-Peikko Takkutukka meillä on myös tyttö nukkunut ihan ensimmäisestä yöstä asti alkovissa verhon takana. Kun tämä oli 4kuinen niin me muutettiin ja tyttö sai oman huoneen ja on aina nukkunut yksin. Ja ihan samanlainen helppo nukkuja kun teillä:)

Sukupuolesta: Me oltais haluttu tietää, mutta Papu piti jalat niin tiukasti ristissä, että millään ei saatu sinne näkymää. Pysyy siis arvoituksena loppuun asti:) Esikoiselle sisko olis kiva, mutta toisaalta haluaisin kokea pojanki kasvattamisen..

Krumeluu oot ihan oikeassa noista perheiden omista valinnoista. Varsinki anoppi on sellanen, että yrittää tyrkyttää just niitä kasvatusmenetelmiä, joita hän on käyttäny omille pojilleen. Päästän ne monesti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kun jätettiin tuttipullo pois 1 vuotiaana ni anoppi kauhisteli hirveästi, että "te ette ymmärrä miten syliriippuvainen ja tuttiriippuvainen tosta lapsesta nyt tulee!" :p

Jenny ja Papu 25+4
 
Ihmeellisiä käsityksiä toisilla äideillä varsinkin on toisten äitien käytännöistä ja tavoista! Siis uskomatonta toikin,että "on brutaalia nukuttaa lasta toisessa huoneessa".. Huh. Eiköhän se oo jokaisessa perheessä ihan henk.koht. juttu,miten voi ja pystyy toimimaan!

No nainen on naiselle susi,niinhän sitä sanotaan. :)

Mun mielestä on vain niin ihmeellistä sen takia,koska eikö olis mukava,kun jossain liikkuu ja kertoo omasta lapsestaan ja omista tavoistaan,niin ei tulis ensimmäisenä joku arvostelemaan,vaan sanois,että ihan mahtavaa!! Meillä toimitaan näin! Kokemus on se mikä opettaa,ja miten muuten voit kokeilla ja kokea,muuten kuin elämällä! PUUH. Anteeksi paasaus,mutta on se niin väärin miten monet naiset toimii hyökkäävästi toistaan vastaan :)

Mitään raskausajanhimoja kellään?? Mulla menis vielki pizza. Pelkkää rasvaista,sipsiä,pitsaa,lasagnee. NOMNOMNOM :D Mutta ei passais. Tulee liikaa kiloja eihän tässä oo päästy vasta ku alkuviikoille :D

jenny Miten ihmeessä lapsesta saa syli ja tuttiriippuvaisen jättämällä tuttipullon pois?? TÄH? En ymmärrä :D Anopit on kyllä ihan oma lukunsa tässä lapsenkasvatuksessa!!
 
taiska ilmeisesti anoppi oli sitä mieltä, että kun 1 vuotiaalta ottaa tuttipullon pois, joka on "vauvan" turva, niin se hakee sitten ihan liikaa turvaa sylistä ja tutista ja niistä ei sitte kuulemma pääse enään eroon.. Noh hänellä on muitaki mielenkiintosia mielipiteitä, kuten että jos miehelle ei anna seksiä niin mies menee pettämään :D

Yritän esikoista saada pissaamaan pottaan just nyt. On ollu 15 minuuttia ilman vaippaa, mitään ei oo vielä tapahtunu, kysyn kokoajan jos on pissa ja istuis potalle, mutta nyt näyttää lähinnä rakentelevan tornia potasta :D

Jenny ja Papu 25+6
 
Juu meiltäkin löytyy anopilta ja miun äidiltä "hyviä" neuvoja.. Mut menköön ne toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :D

Miusta äidit ja ihmiset ylipäätään osaa olla tosi ilkeitä toisilleen, joskus jopa huomaamattaankin.. Esimerkiksi miusta tuntuu aina pahalle jos joku tulee jeesustelee kuin pien meidän tyttö on ja kun esim. meidän neiti oppi ryömimään "vasta" viikkoa ennen 9kk. Meidän tyttö on omankokoisensa ja kehittyy omaa tahtiaan, miks sitä pitää tulla arvostelemaan tai vertailemaan muihin?
mutta myönnettäköön että itsekkin tulee sorruttua joskus tähän samaan.. :headwall:

Krumeluulle onnea tyttölupauksesta :heart: Kävin vaklaa teidän pinoa, miusta on niin ihana lukee noita rakenneultra kuulumisia :) Ja mitä kirjoitit noista sekavista tunteista koskien tota sukupuolilupausta niin mie luulen että oisin itsekkin käynyt noi samat läpi jos ois tyttölupaus tullut (vaikka itse jostain syystä oletin tyttöä odottavani), varsinkin kun tiesin että mies toivoo poikaa.

Himoja miula on ollut pihvit ja kaikki rasvainen roskaruoka varsinkin pitsa. Mehut ja limsat on olleet pitkin raskautta namia, uusimpana kivennäisvesi sekoitettuna mehutiivisteeseen. Näillä sokerilitku määrillä miulla on kohta tekarit suussa.. Esikoista odottaessani sain elämäni ensimmäisen reiän hampaisiin, hirvittää ajatella mitä nyt..

Huoh kait sitä pitäis lähtee nukkumaan, aamulla neuvolaan...

Peikko ja Otus 31+4 (32+0 :rolleyes:)
 
Rukka-Peikko Takkutukka kuulostaa hirveen samalta meidän vauvojen kehittyminen. Meidän neiti oppi kääntymään vasta 9,5kk mutta sen jälkeen kaikki konttaamisesta kävelemiseen tuli kahdessa kuukaudessa. Mutta kyllä meidän tyttöä ihmeteltiinkin paljon.. Mites teillä verbaalinen kehitys? Meidän tyttö osaa sanoa vissiin 2 sanaa ja on nyt siis 1,5v. Ymmärtää kyllä tosi hyvin annettuja ohjeita mutta ei sano mitään:S
 
jenny90 Tyttö sanoi ekan kerran "äiti" about 9kk iässä, nyt 11kk lisäks "isi" ja "kissa". Ihan varma en oo tajuaako mitä nuo tarkoittaa mutta esim. jos kysyn "missä isi" niin kääntyy katsomaan isäänsä. Hankala selittää :D mut paljon jokeltaa eli "juttelee" ääntein ja kiljahduksin ym.

Äh rupee tuskastumaan näiden kipujensa kanssa taas.. :( Selkä huutaa hoosiannaa, alapäähän jomottaa, ylipäätään liikkuminen tuntuu jähmeeltä.... Valivalivalivali :kieh:
 
Kiitos Rukka-peikko Takkutukka onnitteluista! Tosiaan eilen oli rakenneultra, ja uteliaisuus vei voiton jännityksenhalulta, kysyin sukupuolen. Vaavi näytti jalkoväliä oikein anteliaasti ja kätilö sanoi, että ei täällä ole mitään poikaan viittavaa. Eli saatiin tyttölupaus. :heart: Oma poikaolo meni taas pieleen, viimeksi sentään ajattelin vauvan olevan poika siihen asti, kun tyttö nostettiin ensimmäistä kertaa rinnalle. ;) Mies on ehkä vähän pettynyt, ja olisin minäkin pojan mielelläni perheeseemme ottanut, mutta olen silti tosi onnellinen tyttölupauksesta. Tuntisin varmaan ihan samoin, mutta toisin päin, jos vauva olisi näyttänyt pojalta. Sekavaa. :LOL:

Tuo vauvan ja taaperon kehityksen vertailu ja ihmetteleminen on myös asia, joka menee välillä mielestäni vähän liiallisuuksiin. Usein se vieläpä tuntuu ja kuulostaa siltä, että naapurin Nico-Petteri oppi kävelemään kuusikuisena, puhumaan sujuvasti kymmenen kuukautisena ja kirjoitti omaelämäkerran kolmella kielellä kaksi puolivuotiaana. ;) Toisaalta taas vertaistuki muilta suht samanikäisten lasten ja samassa elämäntilanteessa olevien vanhempien on ainakin minulle tosi tärkeää, kunhan se etenee ns."hyvässä hengessä" toista tukien ja mielipiteitä rakentavasti vaihtaen.

Tsemppiä kipujen ja kolotusten kanssa! Mulla on alkanut jo nyt liitoskivut, jotka tuli esikoisesta vasta loppuraskaudesta. Silloin olivat tosi messeviä, oikein paikat nitisi, natisi ja naksui esim.sängystä noustessa helvetillisen kivun ja vihlonnan kera, onneksi ovat vielä aika pieniä kipuja sentään.

Ja tänään alkoi 22.raskausviikko, jippii sille!

Krumeluu rv 21+0
 
oon varmaan aikaisemmin (jo kyllästymiseen astikkin) selittänyt näitä omia "sukupuolioloja" :D Yrittäkää kestää miuta.
Mut siis miulla on ollut poikaolo alusta asti, mutta se vähän ennen rakenneultraa rupes kääntymään tyttöoloksi ja ennen ultraa sanoin kavereillekkin että eiköhän sieltä oo toinen tyttö meille tulossa ja pyöritin tyttöjen nimiä mielessä jne. Jouduin lekurilla käymään ennen rakenneultraa ja lekuri sitten ultras pientä nopsaan kun laitteet löytyi ja silloin ei pystynyt arvaamaan sukupuolta kun kädet olivat haaroissa peittämässä.. Siitä tottakai vahventu tää miun tyttöfiilis, koska useimminhan ne joista ei voida sanoa juuta tai jaata ovat tyttöjä...
Oli jotenkin tosi outoa kun poikalupaus sitten tulikin rakenneultrassa. Ihan selvästi ultraava kätilö sanoi vehkeet näkevänsä.. vehkeet on näkyneet myös muissa ultrissa, tänään neuvola ultrassa viimeksi.. Että kai se vaan pitäs uskoo että poitsu tulossa. Varmaan sekoittaa sitten päässä kun vastahan sitä tyttöä odotti että mites sieltä nyt muka poika ois tulossa :D

Miusta kanssa tuntuu että muitten lapset kehittyy jotain superhypergyper vauhtia. Varsinkin nettiin tuntuu kirjoittelevan just nää vanhemmat joiden lapset ovat jotain ihmeneroja jotka kävelleet 6kk ikäisenä ja päässeet mensaan vuoden vanhana.. Ei pitäis päästää oman ihon alle noita juttuja tai ylipäätään ruveta vertaamaan omaan muksuun, lapset on niin erilaisia ja omanlaisia, miks ne aikuisten paineet pitää lapseen laittaa? Siskon kanssa mietittiin että mitä jos aikuisenakin ois semmoisia vaatimuksia mitä pienille lapsille on. Siis tyyliin että viimeistään 30veenä PITÄÄ olla naimisissa ja PITÄÄ olla vähintään yksi lapsi, pituutta PITÄÄ olla 172,5cm painoa 62kg tai muuten joudut verikokeisiin ja fysioterapiaan.
Tottakai on hyvä että seurataan kehitystä ja kasvua mutta nykypäivänä puuttuu se tietynlainen rentous. Esimerkiksi silloin kun mie oon ollu lapsi, vuoden vanhana 69cm 7,9kg, kävelemään lähtenyt 1v7kk ikäisenä, ei oo miun äidille mitään sanottu neuvolan puolesta tai ruvettu hötkyilemään kui pien ja ku ei kehity "normaalisti", on vaan sanottu että kaikki aikanaan. Ja niinhän tuo on mennytkin. Ugh.

Peikko ja Otus 31+5
 
Heipä hei,pitkästä aikaa!

Täällä ei mitään uutta eikä ihmeellistä ole tapahtunut. Taas jännittää ja hirvittää,että onko tuolla enään ketään,vaikka ei oo mahakipuja eikä vuotoa,ja lupasin itelleni,että en hermoile,mutta.... Minkäs ihminen luonteelleen voi. Eipä tuohon ultraan enään ole kuin viikko. Nyt siis viikon päästä tämä virallinen nt-ultra,kun viimeksi viikkoja olikin aivan liian vähän. Mut miten saan kokonaisen viikon kulumaan nopeesti? En varmaan mitenkään :D

Kauhee kun pitää olla ihminen sorttia: kaikki-mulle-nyt-heti. Helpottais varmaan jos omistais doplerin,mut en tiedä että hermoilisko sitä sit vain enemmän,kun ei osaiskaan ite sillä katella.. Ja nopeesti kait tää sit loppuviimein menee tämä aika :)

Paha olo on jo väistynyt onneks ja pystyy ajattelemaan jotain muutakin kuin ruokaa. Puntarilla vain en uskalla edes käydä :p

Mutta nyt lähetään ostaan pojalle vappupalloa!!
Hauskaa vappua! :)

Taiska ja muru 10+5
 
Tännekkään ei oikeestaan mitään uutta. Minä ja esikoinen sairastuttiin peräkanaa norovirukseen ja vieläkään ei oikein uskalla lähteä kauas kotoota jos tulee kiire vessaan, vaikka oksentaminen loppuki parin päivän jälkeen. Muuten elämä hymyilee, jos rahahuolia ei lasketa mukaan, mutta kelläpä niitä ei olis :D

Esikoinen on alkanut yhtäkkiä hoitamaan kauheesti 1v lahjaksi saamaansa Baby Bornia. Syöttää ja juottaa ja kantaa sänkyyn nukkumaan, jospa tuo hoitais samalla tavalla tätä tulevaakin!

Jenny ja Papu 27+0 POKS
 
Joko Jenny ja perhe parantunut? :)

Mä kävin tänään siellä kokkolassa ja iiiiiso helpotuksen huokaus tuli ensimmäisenä,kun kätilö sai ultralaitteen masun päälle,niin johan siellä tyyppi heilu minkä kerkesi! Turvotusta ei ollu kuin alle millin mikä on ilmeisesti erittäin hyvä. 2päivää pienempi oli tällä hetkellä,mutta nehän ne koot vaihtelee niin paljon,että eipä sen takia enää muutettu laskettua aikaa mihinkään. On niin hyvä olla taas. Että seuraavaa neuvolaa odotellessa! Meillä kun täällä on niin hyvä tilanne (kuten varmaan oon jo sata kertaa sanonu) että on ultralaite neuvolassakin joten siellä aina kurkitaan kaveria :)

Nyt on niin hyvä mieli ja voinkin turvallisin mielin lähtee huomenna tuon esikoisen kanssa reissaamaan!! Lähetään viikoksi kattelemaan ihmisiä,kun täällä tuppukylässä koskaan ketään näe :)

Jännä muuten,miten iltasin on paljon koneella,niin silti tämä kirjottaminen tuntuu joskus muka niin ylivoimasen vaikeelta. Kait se on vähän sitäkin,että ei oikein tiedä mitä kirjottaa,kun ei oo mitään erikoista tapahtunu :p

Mutta kauniita unia!

Taiska ja muru 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ
Mä tuun vähän kurkkaan teitä tänne!!! :)

eilen sain hailakan haamun testiin ja nyt olisi menossa vasta kp29/35. Tänä aamuna tottakai tein uuden testin :D Ja sama homma, heti alkoi ilmestyä viivaa, mutta se on niin hailakka vielä. Ovis mulla oli kp14-15, eli mitkäs mulla ne dpo:t olis nyt!? Oireita on, muuten tuskin olisin edes testanny näin aikasin, hirveä raudanmaku suussa, nälkä, hiukset rasvottuu, hiki haisee!...... Mutta odotellaan nyt muutama päivä ja katsotaan että tummuuko viiva!
 
Onnea anu84! Toivotaan viivan vahvistumista. :)

Täällä olis 20 raskauviikkoa täynnä ja puoliväli saavutettu. Ylihuomenna sitten rakenneultraan.

Olo olis muuten mitä mainioin, mutta migreenikohtauksia tulee säännöllisesti 1-2krt/vko. Ja vähitellen vauva alkaa jo painamaan... Hitto jos nyt jo alkaa liitoskipuilut. Ekat harjoitussupitukset on myös tulleet, mutta nehän kuuluu asiaan. Ihan hassua, että töissä saatiin mulle seuraaja palkattua. Eikä kokonaisia työkuukausiakaan ole enää kuin kesäkuu, kun heinäkuussa lomaillaan. Hurjaa.

Lumi & murunen 20+0
 
taiska joo kyllä perhe parantu onneks n. 5 päivässä. Flunssa tuli heti perään, mutta "onneks" vain esikoiselle :D

Eipä tuu kovin aktiivisesti kirjoteltua, kun ei oo mitään mistä kirjottaa. Esikoinen alko vihdoinki harjotella sanoja, jes! Iso huoli pois harteilta. Ja huomenna olis neuvola jossa mitataan paastoarvo joten pitäis olla ilta ysistä syömättä ja mä oon just sellanen iltapuputtaja. Siirryin nukkumaan eri huoneeseen miehen kanssa, kun en saa nukuttua hyvin sen vieressä jaaaa mitäs muuta..Eipämitään kovin ihmeellistä, vaivat on pysyny poissa ja elo on lepposaa :D

Paljon onnea anu!

Jenny ja Papu 28+6
 
Lumille onnea ultraan :) Tuuhan kertoo sitten kuulumiset.

Onnea Anulle! Viivanvahvistumista!

Miusta aika on madellut koko tän odotusajan :D Oikeestaan tossa rv30 tienoilta vasta lähtenyt nopeammin kulumaan kun on uskaltanut jo enemmän valmistellakkin vauvalle asioita.. + nää kivut sitten saaneet tän ajan tuntumaan niin pitkältä.. : /

Tänne ei ihmeitä (tai ainakaan semmoisia mitä tänne julkiselle puolelle kirjoittelisin ;) )
sf viime mittauksella 34+0 33cm, ylimääräinen kontrollimittaus tällä viikolla..
En tiedä näkyykö massunkoossa mutta ainakin tuntuu ettei mahdu enää nahkoihinsa..

Peikko ja Otus 34+4
 

Yhteistyössä