Pikkukakkosta odottavat :)

Mukavasti uusia odottajia tupsahtanut mukaan :wave:

Tässa miettiny että millasia ikäeroja teidän lapsille tulee?
Minua tässä vähän jännittää kun meillä esikoisen ja tulevan ikäero on huimat 11 vuotta.
Muistanko enään kuinka pientä hoidetaan ja kuinka isoveli tulee tulokkaan kanssa toimeen??


Tunteiden purkausta...
muutenkin huomannut että stressiä iskee.. en sitä muuten ehkä huomaisikaan, mutta päänahkani ilmoittaa asiasta hilseilemällä hiusrajan tuntumasta,otsan kohdilta...
moni asia pitäisi saada vielä kuntoon.. pitäisi löytää toinen asunto,muuten tässä nykyisessäkään ei mitään vikaa,mutta... Hissittömän talon 3.kerros alkaa tuntumaan toooodella hankalalta ja RASKAALTA.
Autokin pitäisi ehtiä vaihtamaan isompaan..
Asuntotoimistossa vaan toteavat että ei meillä ole tällä hetkellä teille asuntoa,meillä kun on tuo uusi sääntö että emme saa vaihtaa asuntoa samankokoiseen, vaan pitää olla suurempi.. :mad: soitelkaa syyskuun lopulla taas uudelleen...
Haluisi kuitenkin jouluksi jo asettua mahdolliseen uuteen kotiin.. koska, eihän sitä koskaan tiedä vaikka lapsi haluaisi maailmaan jo tämän vuoden puolella.. ja minusta kun ei muuttoavuksi juurikaan ole mitä pidemmälle raskaus etenee...

mutta joo, eiköhän tässä ollut näitä mieltä vaivaavia asioita.. Kiitos ja Anteeks :ashamed:

Elovena + murmeli taitas olla menossa 21+6
 
Särö ja Salliina ette oo kyl yksin noitten tunteenpurkausten kanssa, mulla kans just anoppi aiheuttaa sitä pahaamieltä: lyhyesti, me ei olla läheisiä, ei olla edes koskaan tapeltu/otettu mistään yhteen, mut hän on sellanen etäinen suhteessa poikansa perheeseen. Eli tapaamme lähinnä sukujuhlissa, meidän oletetaan vierailevan esim mökillä missä asuvat koko kesän- huolimatta että arjessa on aika vähän tunteja ajella edestakasin, ja siellä ei koskaan tarjota kuin kahvit- eli tekee hankalaksi lapsiperheenä töidenjälkeen vierailut, kun pitäs koko perheen jotain syödäkin- ja en siis tarkota et meitä pitäs passata, mut ollaan niin etäsiä- etten vois ite mennä heidän keittiöön puuhaamaan.. Mun vanhemmilla taas on normaalia et ollaan ruokailuissa mukana tekemisissä jne.
Hänellä oli mm. 4 vkoa putkeen kesäloma- ei kysynyt kertaakaan pojanpoikaansa vaikka heille, tai että veisi puistoon tms. kun itse olen töissä. mun äiti tekee 3 vuorotyötä hoitoalalla- ja silti vei mukulan 3 een eri minireissuun kesän aikana, ja lomallaan piti mökillä, koska halusi .
huomaan että olo näin raskaana on aika herkillä anopin tekemisten ja sanomisten kanssa...

sori omanapa vuodatus..
ens viikolla sokerirasitus..
 
Kaikki hyvin ja rauha maassa täällä taas. Meillä oli miehen kans vähän sanaharkkaa eilen illalla siitä anopista mut saatiin tänä aamuna puhuttua asia ja mieskin ihan ymmärsi et mulle ei tee oikeesti hyvää nähä sitä ihmistä. Mulla nostaa heti ahdistusoireet päätä kun vaan näänkin sen. Ja ei nyt kaipaa yhtään ylimäärästä stressiä miltään taholta. Ymmärränhän minä sen et mies on ihan hirveen vaikeessa välikädessä tässä mutta minkäs teet, tilanne on mikä on ja ollut ongelmallinen jo vuosia.

Et kyllä tässä mame31 ollaan aika herkillä kenen tahansa sanomisista :) Voi mies-parkaa, nyt oon jo huomannu et tässä raskaudessa kuohahtaa tunteet herkemmin kuin viimeks :ashamed:

Huomenna ois esikoisen 2v-neuvola ja tiistaina pääsis kampaajalle hemmoteltavaks. Mitä suosituksia siitä muuten hiustenvärjäämisestä oli raskausaikana? Olen aiemmin käyttäny sellasta kasviuuteväriä joka on ns. turvallisempi vaihtoehto mutta sen valmistaminen on lopetettu ja nyt joutus käyttää ihan tavan väriä. Pitää varmaan googletella...

Niin ja Elovena77, meidän lapsille tulee n. 2,5 vuotta ikäeroo.

Särö 14+2
 
Tervetuloa mukaan amante ja isot onnittelut plussasta! :flower: Tsemppiä ultran odotteluun - päivät on kyllä tosi pitkiä kun odottaa ekaa ultraa.

Sallina Ei kannata ottaa mitään morkkista avautumisista. :) Sitä varten täällä ollaan! Ja et todellakaan ole ainoa, joka kärsii raskausraivohulluudesta. Mä oon itsekin välillä aivan mahdoton. :( Välillä tulee vaan sellainen punainen raivo (syystä tai ilman syytä). Säälittää kyllä mies.

Elovena Meille tulee muksuille ikäeroa noin 2v 3kk.

Jos alkuraskaudessa menee päivät hitaasti, niin samaa ne tekee kyllä täällä toisessa päässäkin. Viimeisiä viikkoja viedään, mutta voi periaatteessa olla mitään 2-6 viikon välillä vielä odottamista.

Lumi & murunen 35+6
 
Meidän lapsille tulee ikäeroo 3v2kk.
.. Ja kävipä anoppi sit just tänää kylässä , ku aamulla vuodatin ;) remonttipäivän päätteeksi kävi tsekkaa paikat, ja toteamassa että ompa kurjaa että lapsi ei päässy ulkoilemaan, tänään sato koko päivän, ja meistä molemmat oli kädet remontissa- että saadaan iltaan mennessä valmiiks. Itse hän oli sukuloinut, ja nukkunut pitkät päikkärit... Hänen oli pakko myös kysyä tuleeko meille verhot??? no eivarmaan hei??? mut jos samassa huoneessa remontoidaan, ni kannattaako verhojen laitto ennen ku kaikki pölyt ja muut poissa...

oon niin V.........tunut ... mut kai tää tästä...

taas omanapainen mame :)
 
Heips pitkästä aikaa. Oon ollut niin väsy etten oo jaksanut kirjoitella. En muistanutkaan, että tää voi olla näin lamaannuttavaa. Tosin edellisessä raskaudessa ei ollut toista lasta viemässä energiaa :)

Salliina: Tottakai tänne saa avautua :) Eikö tää oo kuitenkin kaikista paras paikka, kun kukaan ei varsinaisesti tunne ketään niin voi täysillä tukea toisiaan. Kiva että pääsit ultraan ja näkemään masuun :heart: Muistan ku kirjoitit odotuspuolella sen kystan jälkeen, että se lekuri oli sanonut että kun tuut elokuussa kontrolli ultraan niin oot varmasti jo raskaana :D Aika velho se teidän lääkäri.

Elovena: Meille tulee ikäeroksi 3,5 vuotta. Tyttö on niin tempperamenttinen ettei oltais jaksettu yhtään pienemmällä ikä erolla. Ja toisaalta, nyt tytöstä on apua, ja hänellä on tosi kova hoitovietti jo. Tykkää leikkiä nukeilla kovasti :)

Anopeista: Mulla on tosi ihana anoppi ja todella hyvä suhde häneen. Se kenen kanssa useammin otan yhteen on rakas äitini. Hänellä kun on sellainen luonne, ettei osaa olla puuttumatta yhtään mihinkään. Aina tunkee omia neuvojaan ja valittaa erinäisistä asioista. Meillä kun on historia sellainen kuin on niin usein nousee itsellä karvat pystyyn ja riita on valmis. Teininä opin pelkäämään hänen purkauksiaan, vaikka nyt toki ymmärrän taustat, mutta ei se traumoja miksikään muuta. Tulee puolustusrefleksi niin selkärangasta.

Särö: Mä kävin torstaina värjäämässä hiukset. Värjättiin jollain uutta teknologiaa hyödyntävällä värillä, joka kiinnittyy sähkömagneettisesti (?). Tästä puuttuu kokonaan se myrkky, mitä tavallisissa väreissä on. Toinen vaihtoehto on laittaa pelkkiä raitoja, jolloin niitä ei tartte laittaa ihan juureen.

Amante: Kiva kun tulit tännekin :) Nyt Salliina vielä tonne huhtikuisiin meidän kanssa :D

Lumi: Mä muistan kyllä tuon loppuraskauden odottelun. Tosin itse nautin siitä, kun olin yksin kotona ja sain tehdä oman voinnin mukaan asioita. Ja silloin oli tosi lämmin ja ihana syksy kun tytön äippäloma alkoi. Nyt on varmasti ihan erilaista kun on yksi lapsi koko ajan hoidettavana.

ON: Täällä on siis väsy. Kokoajan väsyttää ja harmittaa, kun ei musta oo iltaisin mitään seuraa miehelle. Maha on järkyttävän iso näille viikoille. Otin mammavaatteet sittenkin käyttöön jo viikko sitten. Paha olo vaivaa aina silloin tällöin, ei onneksi joka päivä eikä ole tarvinnut käydä pönttöä halaamassa. Vatsaa juilii aina silloin tällöin ja jotain pieniä tuikkasuja tulee välillä alapäähän. Vielä pitäis 1kk odottaa että näkee mikä tuolla masussa asustaa :)

Alley ja pirpana 7+3
 
amante Wauuuu, sinäkin täällä, uskomatonta! Ihan mahtista olla taas sinunkin kanssa samassa pinossa :kiss: Ihan kuin Salliksen kanssa olisitte joskus taannoin sopineet plussaavanne yhdessä, kyl tee tytöt näköjään lupauksenne pidätte :D Onnea onnea vielä :heart:

Elovena Tämä jos joku on oikea paikka tunteenpurkauksiin :hug: Ikäeroista kyselit. Meille olisi tulossa pikkasen vaille 2 vuotta
lapsille ikäeroa. Kyllä jännittää, esikoisella silloin varmaan uhma kovimmillaan ja mitä se sillon on, kun nyt jo välillä aikamoista... Tuosta tulikin mieleen;
Olisiko kenelläkään hyviä linkkejä kirjoihin tai artikkeleihin mustasukkaisuudesta, sisaruudesta, vauvan tulosta? En ole vielä tutkinut tai googletellut, mutta
hieman pitää varmaankin rueta valmistautumaan.

mame ja särö
Tsemppiä teille anoppien kanssa :hug:

_Lumi Jaksuja kovasti odotteluun. Ooo, tuntuu hurjalta että noin lähellä sinulla jo voi olla tositoimet :popcorn:

Hiusten värjääminen
Minulla olisi raidoitusta tiedossa, kun saisin vaan aikaan varailla käyntiä ja etsiä hoitajan esikoiselle. Viime raskaudessa kampaaja sanoi, että se raidoitus olisi värjäystoimenpiteistä kevyin elimistölle, jos oikein muistan.
Ja silloin taisi kampaaja sanoa että kaupanvärit ovat kaikista pahimpia, mutta en kyllä tiedä onko se niin :confused:

Alley Voimia väsymyksen kanssa, se osaa kyllä olla tosi lamaannuttavaa :hug:


Minä täällä vaan pohdiskelen niitä tuplarattaita. Kun en millään usko että pärjättäisiin vain seisomalaudalla, on tuo esikoinen niin vilkas että pakko hänet on välillä saada rattaisiin istumaan. Mutta äh, niin vaikeaa päättää. Eikähän se nyt vielä niin ajankohtaista ole, mutta kun pitäisi päätös tehdä ja mielellään kiesitkin kuitenkin hankkia just nyt heti :LOL: Olen nyt kallistunut niihin peräkkäin/
päällekkäin istuttaviin, kahden merkin välillä vielä arvon, britaxin ja phil&tedsin. Uskaltaisikohan ostaa huuto.netistä käytetyt?

Meliah 14+0
 
Meliah: mä tein tytön yhdistelmien kanssa niin, että kävin kaupassa katsomassa mitkä haluan (myyjä kun osaa selittäää vaihtoehtojen ominaisuudet niin hyvin ja voi testata siellä, miten toimii) ja sitten odotin että huuto.netiin tulisi sopivat. Suosittelen :)
 
Särö78, ikävää, jos ei ole hyvät välit anopin kanssa :( Hyvä kuitenkin, että olet pystynyt päättelemään, mistä sun ahdistus jne. johtuu. Ei sellaisten ihmisten kanssa ole hyvä olla, jotka tuottaa negatiivista oloa. Mulla on loistavat välit anoppiini, hän on oikein ihana. Hänellä kun on vain kaksi poikaa ja mä olen eka ja tällä hetkellä ainoa miniä, niin pitää mua ihan tyttönään. Omaan äitiinkin välit kunnossa, mutta menneisyydessä on vähän peikkoja tässä ihmissuhteessa, eikä ne voi olla vaikuttamatta nykyisyyteen :(

amante-muru, vihdoin tulit! :heart: Kerro sitten huomiset ultrakuulumiset!

Elovena77, meidän lapsille tulee ikäeroa 1,5v hyvin tarkalleen. Meinasin kirjottaa, että pojille :O Mikähän ajatusvirhe vai liekö aavistus?? :O

mame31, jaksamista sinne! Ei kivaa, että sullakin on lähipiirissä ihminen, joka vie mehuja :(

_Lumi_lle kiitos sanoistasi :heart: Sanoinkin miehelle tässä yksi päivä, että jos näitä keskustelupalstoja on netissä vaikka kuinka, niin löytyisiköhän miehille sellainen tukiryhmä kuin "Vaimoni on raskaana ja raivohullu" :LOL:

alley, joo oikeassahan se oli se lääkäri :) Mä en vieläkään tiedä liittyisinkö huhti- vai toukokuisiin, kun omien laskujen mukaan LA 1.5. ja neuvolan mukaan 30.4. Vappulapsi silti :) Mutta esikoinen meni 11 päivää yli...

meliah, joo luvattiin amanten kanssa plussata yhdessä ja nyt meillä on rv:issa kaiketi vajaan viikon ero :LOL:

anu84kin noin pitkällä jo :heart: Oliko jo rakenneultra?

ON: Ei oikein mitään oloja, välillä oikein pelottaa että onko siellä ketään. Tosin ei mitään vuotoja tai tuhrutteluja ole kyllä ollut. Nännit on järkyttävän kipeät, kun esikoinen imee maitoa : / Ja saan itkukohtauksia ihan mistä vaan, kuten esikoisenkin aikana. Mutta ei muuta. Muistan, kun sanoin esikoista odottaessa joskus keskiraskaudessa, että ihanaa kun ei itke enää kuin kerran päivässä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Mukava kuulla että monella on ihan normaali tai jopa ihana anoppi. Sellaisen minäkin olisin halunnut mutta niillä korteilla mennään mitä eteensä saa. Olen sitä vuosikaudet miettinyt miksi en ikinä anopille kelvannut kun olen omasta mielestäni ihan kunnollinen ja mukava ihminen. Anoppini on erittäin dominoiva ja narsistinen persoona ja on erittäin mustasukkainen pojastaan. Mutta nyt voi sanoa että meillä on hyvät välit anopin kanssa kun ei nähdä. ;) Onneksi tajusin katkaista välit tai muuten en olisi koskaan parantunut masennuksesta ja tämä vauvakaan tuskin olisi saanut alkuaan.

Kertomisesta Pojalle (2v) kerroin joku aika sitten että äidin mahassa on vauva ja olihan poika ultrassakin mukana mutta ei asia kyllä vielä valjennut. Kun ei ole niin hirveesti niitä vauvajakaan nähnyt niin ei oikein vielä hahmota.

Särö 14+3
 
:wave:

meliah: :kiss: heh, niinhän me salliinan kanssa sillon luvattiin...ja on aivan uskomatonta että näin pääsi käymään!!! :D tosin, huomenna vasta varmistuu, että onko tuolla ketään. eikähän se vielä silloinkaan ole kirkossa kuulutettu että loppuun asti päästäis. en haluu olla pessimistinen, mutta jotenkin luonteeseeni vaan kuuluu varautua siihen pahimpaan...

anopista: ei ole sellaista. kuoli vuosia sitten. olisi varmaan ollut ihana anoppi!!! monesti olen ollut kateellinen niille, joilla sellainen on, sillä aina emme ole ihan samalla sivulla oman äitini kanssa...

anu: kääk!!! miten voit olla jo noin pitkällä????? :O aivan käsittämätöntä!! mutta siis onnea tietysti!!! :LOL: :heart:

salliina: samat fiilikset...pelottaa tää tietämättömyys. ja ei mullakaan mitään vuotoja tms. eli siis periaatteessa vois vaan luottaa!!!

ON: ei oloja. kohdun kasvukipuja ajoittain. väsyttää. jossain vaiheessa oli jotain hyvin lievää etomista joistain ruoista mutta eipä oikeestaan enää. nälkä on ehkä useammin..tai sitten olen tajunnut jättää turhat napostelut pois. ;) poikaolo, vaikka omalla tavallaan ehkä tyttöä olisin toivonut, mutta ei kyllä ole mitään väliä kunhan huomenna todettaisiin että siellä joku olisi!!! :heart:

6+3 :heart:
 
Amante: Onnea ultrakuulumisista! Usko vaan jo, sä olet niin raskaana! :)

(.)muuten pikainen oma napa puhelimella. Eli eilisessä rakenneultrassa kaikki pienellä hyvin, ultraava kätilö oli ihan mahtava! Ja vastoin kaikkia oloja, on toinen pieni poika meille tulossa. :heart: Istukka oli edessä, eli vaimentaa niitä liikkeitä. *onnellisuus*

Diiselikissa + Sisu! 20+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
alley Kiitos vinkistä, taidan siis rohkaistua sitä huutonettiä kokeilemaan :)

Amante Onnea onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Nyt olisi sitten tosiaan hyvä hetki rueta olemaan raskaana :p :D Mahtavaa :hug:

Diiselikissa Onnea poikalupauksesta :flower: Oliko sinulla istukka edessä jo np-ultrassa?

Meliah 14+2
 
Ihan omaa napaa vaan: Täällä käyty sokerirasituksessa- meni se 2 tuntia ja litkut ja piikit aika helposti, että ei sitä koetta kannata stressata. väsyttää se vaan, kun 12 h syömättä, ja mulla alko koe jo klo 7.10.
Arvot kunnossa, eli sain numerosarjan:4,8 7,3 ja 5,2
se vertailu- raja arvothan on: 5,3 10 ja 8,6
Tästä olisi hauska tietää- onko teillä samat nää raja-arvot- kuulin että ois terveyspiireissä tällä eroa raskaana oleville?
Tänään lähen verohallintoon hikoilee uutta verokorttia kaikkien mahdollisten paperien kaa, on lainojen korkoja, ja remontti-kotitalouvähennyksiä, jotka täytyy nyt huomioida, että saisin todenmukasen verotuksen äippärahalle- ja ettei ainakaan tulisi mitään mätkyjä..
Tääl poksuu 25+ poks poks
mame
 
Ihanaa diiselikissa! Ja onnea poikalupauksesta. :)

Samoin amantelle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mulla on tänään iltapäivällä neuvolalääkäri. Saas nähdä, missä kuosissa tuo kohdunkaula on... Toivottavasti ei ihan rempallaan vielä.

Lumi & murunen 36+2
 
Salliina: sut on lisäilty,käyhän tarkistamassa onko tiedot oikein :) Mahtava,kun oot päässy jo ultraan kurkkimaan,että siellä tosiaan on jokin oikeassa paikassa! Toivokaamme siis,että kaikki jatkuukin niinkuin kuuluu! :p ja älä hätäile,mäkin suutun miehelle nykyään ihan niinkin minimaalisesta,että jos en saa jotain mitä pyydän HETI! Esimerkiksi eräänä päivänä pyysin antamaan maitopurkin kaapista ja mies vain sanoi,että kohta. Meni viis minuuttia ja ei vieläkään maitoa,aloin itkemään.. Ja mökötin koko illan. Hmm. Mitkä raskaushormonit? :D

Lumi Hyvää äitiyslomaa! Mä oon vain kotosalla,niin ei ole tollaista etappia mitä ootella..
mutta onhan tääkin mukavaa ;)

synnytys ei pelota. Ainut mikä tosiaan kammottaa on toi matka tonne sairaalaan,kun sitä on kuitenkin se 100km ja edellinen synnytys kesti sen 5h 50min.. En kerenny saada puudutteita,mutta enpä niitä sitten oikeestaan edes tarvinnu. Nyt vain hirvittää siis se,että jos yhtä vähän sattuu,mitä esikoisesta ne synnytyssupistukset,niin en varmaan tajua lähtee kotoo ja sit joudun synnyttää ambulanssiin ja siellä on ihan liikaa tuttuja töissä. Ei kiitos :(

tervetuloa muutkin uudet,oon lisäilly listalle..

diiselikissa,onnea poikalupauksesta,haluatko,että laitan sen tuonne listaan?? :) Ja muutenkin mahtavista ultrakuulumisista.. On se aina hienoo,kun saa hyviä uutisia :)

Särö hienoa,että ootte valmistautunu mahdolliseen masennukseen. Ei tosiaan ole ihmisestä kiinni,kenelle se tulee,kun se tulee. Voi olla vaikka maailman iloisin,niin silti voi olla masentunut..

amante no nyt minä tiijän mistä mun uneen toi nimi tuli!!! Tosiaan näin unta,että tyttö synty ja sillä oli paljon hampaita ja sen nimi oli amante!! Onnea muuten plussasta!! Ja kerrohan sitten LA:Ta niin osaan lisätä listaan sinutkin :) ja myös onnea hyvin menneestä ultrasta!!

elovena meidän lapsille tulee ikäeroa 1v3kk.. Ja tässä onkin nyt sen takia ressin aiheena noi tuplarattaat. Käytiin eilen kurkkimassa meille sopivat ja löytyhän ne. Tosin hintaa niillä oli likemmäks tonni,eli ei vielä raskinu ostaa,ennen kun netistä kattelee,josko sais halvemmalla jostain. Mutta yksiäkään sellasia ei ole huutonetissä ja ainoastaan oon löytäny lastentarvikeliikkeistä.. Eli siis ei juurikaan halvempana ole sellasia. Että en tiedä mitä tässä tekee,kun uneksin niistä koko viimeyönkin,että jostakin niihin olis rahaa repäistävä.. Ja meilläkin on muuten toi asuntoasia kesken. Päätettiin rakentaa ok-talo,mutta kaikki vielä siis niin alkuvaiheessa,että vuosihan siinä menee ellei ylikin,että sinne sitten vihdoin pääsee..

Hiusten värjääminen
ite kyllä värjään ihan turvallisin mielin.. Oon kampaajan ammatin itelleni lukenut ja vaikka sitä työtä en nyt teekään,niin silti en ole koskaan törmännyt todistettavasti tilanteeseen,missä olisi ollut jotain värien haitallisuudesta. Jokainen tekee tosin niinkuin itse tahtoo,mutta en osaa pelätä asiaa. Ja onhan niitä nykyään allergisillekin niitä värejä,niin miksi ne olisi sitten niin kamalan altistavia. Ja tuosta kaupan väreistä,tottakai ne on voimakkaampia,kun niissä on yleensä vain yksi ainoa hapete mahdollisuus,kun taas kampaaja osaa arvioida sen hellävaraisemman ja hiuksille sopivamman hapetteen ;)

meliah, mä ihastuin tosiaan tuplarattaissa sellaseen kun baby jogger city select. Mutta sitä hintaa kyllä kaikkien lisäosien kanssa löytyy..

mame mun mielestä täällä toi ensimmäin,eli paastoarvo on "vain" 5,2.. Koska mulla oli se ihan yhden pykälän alle rajan ja se oli 5,1 (syy löyty ehkä karjalanpiirakasta,jota nautin viis minuuttia ennen paaston alkua :D) mut hienoo,että oli sokerit kuosissaan!

ON: Täällä voidaan paksusti. Piti olla neuvola tänään,mutta se peruuntu,kun ei neukkutäti olekaan paikalla. Aika sopivasti kylläkin,kun en meinannut saada tuolle esikoiselle hoitajaa. Selkää kolottaa ja liitoskivut on karmeat,varsinkin lattialla istumisen jälkeen. Mutta eipä oikein muuta vaivaa ole. Tilanpuute ja tämmöset ahdistaa,mutta mulla on nyt joku pesänrakennus meneillään,kun aloitin kaappien siivouksen,että jospa saisin sillä pikkuisen lisää tavaratilaa,kun heitän kaikkea turhaa roskiin. Tekis mieli alkaa pesemään jo pikkuvaatetta,mutta taidan vielä kuitenkin hetken odottaa.. Eipä täällä muuta. Voikaa hyvin naiset!! :) JA anteeks kirjotushäröt,meillä uus läppis jonka näppiksiin en oo ihan vielä tottunu :D

Ainiin,esikoisen unikoulu alkoi tänään,kun hää vihdoin tervehty ja päiväunitaistelun voitin minä!! ;)

taiska ja muru 28+6
 
Särö78, mäkin oon pojalle kertonut, että tulee sisarus, mutta ei tuo 10kk kans oikein vielä hahmota :LOL:

amante, onnea ihanista ultrauutisista :heart: Täällä joudutaan oottaan sinne np-ultraan asti, että 1,5kk vielä : /

diiselikissalle kanssa onnittelut ihanista ultrauutisista :) Se istukkahan se sitten vaimensi niitä liikkeitä... Mulla on ihan poikaolo, mutta saa nähä, ei nuo olot näköjään aina täsmää.

meliah, missä meet, mitä kuuluu? :)

mame31, hienoa, että oli arvot kunnossa! Mä kauhulla odotan sitä tulevaa sokerirasitusta! Esikoisesta tuli niin järkyttävän huono olo siitä, että hyvä etten oksentanu! : /

_Lumi_, no mitäs neuvolalääkärissä? Miltä kohdunkaula näytti?

taiska87, minkäslaista unikoulua pidätte esikoiselle? Miten nukkuu? Ja onko hällä jo oma huone?

ON: Täällä ei muuta kuin aamuisin saattaa olla hieman pahoinvoiva olo, joka menee ohi kun syö (eli koko ajan syödään :attn: ) ja iltaisin järkyttävä massuturvotus! Siis painoa eli turvotusta tullu jo 1,5kg siitä ku plussasin :O Esikoisenkin kanssa kävi näin, sitten siellä rv 15 paino jopa laski, ennen kuin alkoi taas nousta. Kiva, kun lähdetään tänään reissuun (mun porukoille) ja äiti on aina ollu tosi tarkka noista painoasioista, niin alottaa varmaan taas, että "ootko lihonu" :'( En jaksa sellasta nyt, kun mulle se ei muutenkaan oo helppo paikka. No näkee sitten, mitä tuleman pitää. Oon ottanut kaikista löysät paidat ja hupparit mukaan. Eikä kyllä vielä kerrota. Palaan takaisin sunnuntaina, joten hauskaa viikkoa kaikille, jos en nyt pääse loppuviikosta kommentoimaan :wave:
 
Mahtuuko mukaan vielä yksi? =) En tosin kaikkia edellisiä viestejä ole kerinnyt lukemaan. Edelliset tunnukset lakkasivat toimimasta, joten jouduin rekisteröitymään uudestaan. Todennäköisesti käyttämättömyydestä, en vain ole jaksanyt esikoisen synnyttyä kirjoitella hirveästi.. Erinäköistä väsymystä ja lievää masennusta ymv..

Eli toista odotetaan viikoilla 18+2, laskettu 4.2. mut katotaan nyt koska tulee.. TAYS on meidän sairaala tälläkin kertaa.

Mitäs muuta? Onko joku huomannut pelkäävänsä synnytystä? Mä en oikeastaan haluaisi synnyttää ollenkaan. Esikoinen tuli käynnistettynä reippaassa 6h pihalle, väliliha leikattiin ponnistusvaiheessa mutta palauduin suht hyvin ja kaikki muutenkin meni hyvin. Joten olen nyt ihmeissäni mistä tämä tulee, ehkä siitä että pahimmassa tapauksessa saan suoritua tällä kertaa urakasta yksin..

Meille tulee ikäeroksi sellaiset 1v 4kk. Nätisti neiti osaa välillä silittää, mutta sitten hetken päästä tullaan vauhdilla kävelykärryn kanssa nilkoille. Toivottavasti osaa ottaa uuden tulokkaan hyvin vastaan ja oppis kunnolla kävelemään ennen helmikuuta.

Meillä on tallella kaikki esikoisen tavarat ja vaatteeta. Toistaiseksi ei olla ajateltu hankkia kaksosten rattaita vaan kantoreppu. Esikoista kannoin liinassa ja toistakin tullaan kantamaan, isäntää varten tarvii hankkia reppu (ei suostu liinailleen). Ollaan katottu Stokken MyCarrieriä ja Mandukaa. Niihin saa molemmat sekä niillä pystyy kantaan etua- ja selkäpuolella. Stokke tosin kiinnostaa siinä suhteessa, että siihen saa vauvan myös kasvot menosuuntaan.

ON: jatkuvia kipuja joka puolella, tulevat ja menevät vähän miten sattuu.. Terkan mukaan johtuu siitä että kroppa ei ole palautunut edellisestä, eli osioon voi voi olet raskaana. Edelleenkin oksentelen aamuisin, varsinkin jos esikoinen tekee aamukakat ennen kuin itse kerkiän kunnolla syömään. Öisin meillä ei nukuta, tai oikeastaan tällä hetkellä minä en nuku. Tyttö on nukkunut vaihtelevasti kokonaisia öitä jo kuukauden päivän, itselleni on vaan jäänyt päälle 2h välein herääminen.

Eiköhän siinä ole riittävästi vuodatusta tälle kertaa..

T: LAKE ja JP 18+2 (isäntä toivoo poikaa oikean kovasti, joten nimesi tämän kertaisen maha-asukin Jani-Petteriksi)
 
Tännehän on ruvennut porukkaa tupsahtelemaan ihan hurjana, onnittelut vaan kaikille uusille :flower:

Jenny90 kuulumiset kävinkin vaklailee elokuisten pinosta, huuuuurrrrjasti onnea nyytistä :heart:

Meillä ikäeroa tuli 1v1kk3pvä ja hyvin sujuilee, isosisko käy pikkuveljeään mielellään tuijottelemassa ja jututtamassa vauvakielellä. Ainut vaan että hitusen kateuttakin ollut ilmassa eli meinaa kyllä läpsäistä ja tökätäkkin jos ei äiti ja isi ole tarkkana. Tyttö kanssa ruvennut huomiota hakemaan eritavalla, syliin haluaa just silloin kun vauva on syömässä jne.

Vaunuista voisin sanoo sen verran että meil kyllä noi kerrosvaunut (britax b-dual) toimineet muuten hyvin mutta tyttö närkästyy suht nopeaan kun ei kunnolla nää eteensä ja muutenkin vaikee hänelle höpötellä kun siinä alhaalla on. Toisaalta hän onkin vielä niin pieni.. Meil just tommoiset kapeat tuplat oli melkeinpä ainut vaihtoehto kun kaupoilla mahtuu just ja just kärrien kanssa kulkemaan + linja-autolla kuljetaan aika paljon. Viereikkäin istuttavat on niin kauheen leveet mut ehkä ulkoillessa paremmat kun noi päällekkäin istuttavat... suo siellä, vetelä täällä..

Mut onnea kanssa loppumetreillä oleville!!!

Teidän kuulumisia kyyläilevä

Peikko ja poika 2kk
 
Täältä liittyisi yks mamma lisää :) 2.9 plussaa näytti, joten nyt odotellaan innolla ensimmäistä neuvola käyntiä joka on reilu parin viikon päästä :) Meillä ennestään yksi tyttö joka täyttää 21. päivä 2 vuotta :heart:

Janlind & Tiltu-Ilmari 5 + 5
 
  • Tykkää
Reactions: Elovena77
Taiska: voi olla että täälläkin se raja-arvo on jo ns. ylitys meilläkin, koska kaveri sai keskimmäiseksi arvoksi 10 ja joutui jo sillä ylimääräseen neuvolaan, sai ruokavalio ohjeet ja ne verensokerimittailut. Eli tosiaan, siitä jo joutu - että oli ihan raja-arvolla.

Täällä se laboratorio ihminen selitti, että on tosi iso merkitys sillä, että mitä ennen paastoamista syö, että on hankalaa, jos odottava äiti syö vaikka vähähiilihydraattista ruokaa 3 päivää- silloin tulee hyvät arvot. Ja hänen mielestään ois parempi, että mieluummin vetäis just vaikka viinerin ennen paastoa, koska sitä siinä testataan, että pilkkooko insuliini sokerit, tai toimiiko kehon insuliini raskaana. Tää puhe tuli siitä, että ite vedin ennen paastoa viinerin, ranskalaisia ect. kun en vaa muistanu.. mut oliki testaajan mielestä hyvä niin, et on luotettavampi tulos.. mut en sit tiedä näistä. Mielenkiintosia juttuja..tai siis meillä suvussa 2-tyypin diabetestä- eli ehkä siksi kiinnostaa..
 
Tervetuloa LAKE & janlind!

Neuvolalääkärissä ei eilen mitään erikoista. Lääkäri oli ehkä universumin tympein, elämäänsä kyllästynyt eukko! Mutta siis kohdunkaulaa oli vielä jäljellä, mutta kohdunsuu oli jo vähän auennut, mikä kuulemma on ihan normaalia uudelleensynnyttäjälle. Lääkäri varoitteli, että synnytyksen kesto voi tällä kertaa olla huomattavasti lyhyempi kuin esikoisesta.

Päivä kerrallaan lyllerretään eteenpäin siis. :)

Lumi & murunen 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
mame31 Minulla olisi sokerirasitus maanantaina ja jos oikein muistan niin meillä päin on samat nuo raja-arvot. Sitten kun niitä joutui kotona mittailemaan niin tunti ruokailun jälkeen piti olla alle 7,8 eli se paukku aika helposti jos söi raskaasti. Aamusokereiden kanssa minulla ei ollut mitään ongelmia. Nyt en ainakaan tee samaa virhettä kun viimeks. Rasituskoetta edeltävä päivä oli äitienpäivä ja söin koko päivän herkkuja ja sit illalla pizzan. Ei ihme et oli vähän arvot koholla... :ashamed:

Tervetuloa uusille! :wave:

Kertokaapa te jotka olette käyttäneet lenkkeillessä kantoreppua/liinaa, minkä ikäisen vauvan siihen voi laittaa? Eikös ainakin repun (esim. BabyBjörn) kanssa ollut että ihan pientä ei saa pitää pitkiä aikoja? Minun esikoinen on yli 2,5-vee kun vauva syntyy enkä millään raskis ostaa tuplia ja jotenkin se seisomalauta tuntuu hankalalta, eikö siihen lyö jalkojaan kävellessä? Minä ainakin kävelen niin pitkillä askeleilla et varmasti tökin sitä koko ajan. Lähinnä tulis tehtyä max. puolen tunnin lenkkejä niin et esikoinen ois rattaissa.

Särö 14+6
 
  • Tykkää
Reactions: janlind

Yhteistyössä