**PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT **

TÄNNE KAIKKI PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT!

LAITATHAN YV:NÄ MULLE TIETOJA, NII PÄIVITTELEN LISTAAN!



KESÄKUU 2010

salthe * ? * 1.6.2010 Poika * Hyks
Lenniina * 31 * 04.06.2010 Tyttö * Kätilöopisto * (Poika 02/07)
Tupuna * 31 * 13.6.2010 * Kätilöopisto Haikaranpesä * (Tyttö 05/08)
Marsu86 * 24 * 26.6.2010 * (Poika 10/07)

HEINÄKUU 2010

funkyMama * 29 * 3.7.2010 Tyttö * Jorvi * (Tyttö 04/09])

ELOKUU 2010

Jehan *23 * 3.8.2010 Poika * EKKS * (Tyttö 3/09)
fiuh86 * ? * 4.8.2010 Tyttö * ? (Poika 01/05)
vauvahaaveita *26 * 23.8.2010 Poika * OYS * (Tyttö 1/09)

SYYSKUU 2010

Mousse * 33 * 8.9.2010 Tyttö * Jorvi * (Tyttö 7/02)

LOKAKUU 2010

minuliini * ? * 4.10.2010 Poika * KYS * (Poika 10/08)

 
:wave: Voisin tänne ilmoitella itseäni, vaikka on vähän taas kirjoittelut jäänyt vähäisiksi :ashamed:
Esikoinen on siis poika 10/07 ja kakkosen sukupuolesta ei ole varmuutta. Tyttöä on veikattu mutta se varmistuu sitten viimeistään kun syntyy :)

 
Mäkin tuun piiiitkästä aikaa päivittämään kuulumisiani, johan tosta viime kerrasta on aikaa! Mutta näin ne vaan mennä hurahtaa illat, ettei ees koneelle meinaa keretä.
Nyt on jo 28. raskausviikko meneillään ja olo on ollu tähän asti mitä mainioin! Vessassa tulee ravattua aika hurjaa tahtia, ja kaikista raivostuttavinta on se et joskus vois hyvinkin käydä pari kertaa peräkkäin vessassa ja silti pissattaa! Ja massu alkaa toki olemaan jo aika muhkea, joten autosta tai sohvalta ei noustakaan enää niin ketterästi kuin ennen.

Tuossa ennen vappua jouduin sokerirasitustestiin, kun neuvolakäynnillä mittailivat kohdunpohjan korkeutta ja oli vähän yläkanttiin. Kerkesin jo miettiä että miten mahd. raskausajan diabetes vaikuttaa loppuraskauteen, mutta onneks testi näytti ihan normaaleja lukemia.
Jäin kyllä miettimään että pitäsköhän kuitenkin vielä vähän enemmän panostaa siihen mitä syö ja miten liikkuu, vaikkei nää nykysetkään elämäntavat mistään epäterveellisimmästä päästä oo.. Ja sekin kyllä jäi vähän kummittelemaan mielessä ku lääkäri tokas mittaillessaan että taitaapa olla tulossa iso vauva! Olin ihan järkyttynyt! O.O Mä oon kyl sen verran pienikokoinen että reilun kolmen kilon painosessa esikoisessakin oli pakertamista. Muutenkin on vähän pelonsekaisia tunteita tulevaa synnytystä ajatellen (johtuu hankalasta ekasta synnytyksestä) et ei tarviis kyllä yhtään pelotella millään isoilla vauvoilla... :/

Lääkäri oli tosin sitä mieltä että iso kohdunpohjan korkeus voi johtua myös äidin omasta ruumiinrakenteesta, ja siitä, jos vauva sattuu just mitattaessa olee jotenkin pylly pystyssä siellä mahassa.
 
Heippa kaikki! :)

Minäkin haluan ryhtyä tähän ketjuseen :flower: Esikoista odottaessa aika paljon kirjoiteltua tuli kaksplussaan odotusajasta ja joitain äitejä tuli tapailtuakin..nyt on jäänyt vähemmälle.. :)

Mutta siis, olen 29, mutta 16.5 täytän 30v.! Hih, jeejee! LA on 3.7.2010, synnyttely tapahtuu Jorvissa. Esikoinen on tyttö 04/09 <3 ja tämä tulevakin lapsonen on tyttö! :) <3


Nyt hyvää yötä ja voimia päiviin!
:hug:
 
Tässä alkutiedot mustakin... kakkosta odotellaan, joka myöskin poika, la 1.6. Synnytys tulee olemaan Hyksissä. Nyt rv 36+4.

Eli nyt ollaan sitten viimeinkin saatu tieto synnytyssairaalasta, joka tulee olemaan Hyks, jos sinne asti keritään, matkaa tulee nimittäin n. 220 km. On vissiin lähettävä hyvissä ajoin ajelemaan, et kerkeis vähän lähemmäs ja jos ei muuta niin loppumatka lanssilla...

Kun saatiin tieto synnytyspaikasta, niin en tienny itkeekkö vai nauraakko! Olo oli ihan sekava, toisaalta lapsi saa suomen parhainta hoitoa, mutta matkaa sairaalaan tulee ihan kiitettävästi. Esikoisellekkin hoito jotenkin järjestettävä, varsinkin kun joudutaan varmaan olemaan sairaalassa jonkin aikaa synn. jälkeen.

Ja taidan noudattaa Lenniinan vinkkiä tuosta istukkaveren talteenotosta, jos mahdollista.

Voi olla et hirveen kauaa ei täällä enää synnytystä odotella, toivottavasti ainakaan. Vauvan koko rupeaa olemaan jo aika hyvissä lukemissa rv 36+1 painoarvio n. 3,7 kg (jota tosin vauvan vatsan turvotus nosti), eli käynnistyis pian, et pysyisin jonkinlaisessa kasassa :attn:
Harjotussupistuksiin tullut jo tuntumaa ihan kivasti ja aika hyvin vihloo ns. kuukautiskipumaisesti, paikat oli auki 2 sormelle rv 36+1 tarkastuksella.

Nyt pitäs vaan siivota vähän et sais paikkoja järjesteltyä uudelleen et vauvan sängynkin sais mahdutettua makuuhuoneeseen ja suvussa kiertävän kehdon putsattua tuonne odottamaan...
 
Nostelen meitä vähän ylemmäs kun meinaa hävitä jonnekkin 3:lle sivulle :D

On ollut kyllä tosi lämpöiset ilmat, meinaa välillä olla tosi tukala olo mutta ei saa valittaa kun on se silti ihanaa kun aurinko paistaa :p

Ollaan oltu tosi paljon ulkona pojan kanssa, uimarantakin käytiin jo katsastamassa. Vesi oli vielä tosi kylmää mutta poika tykkäsi silti kahlata housunsa märiksi :)

Oma olo on ollut aika tasainen, ei pahemmin mitään kolotuksia tai muita vaivoja. Perjantaina tuli ensimmäinen sarja oikeasti kipeitä supistuksia mutta loppuivat onneksi itsestään. Ei tarvitse vauvan kyllä ihan vielä tulla ulos, jos tuonne kesäkuun puolelle jaksaisi odottaa niin olisi hyvä :D

Marsu + möttönen 34+2
 
Heippatirallaa!

Täällä olo on hyvä, mitä nyt helle aiheuttaa tuskaista oloa. Vielä ei mitään merkkejä, että vauva tahtoisi ulos (esikko syntyi rv 36+6 ilman ennakkomerkkejä ), joten odotellaan B)

Lenniina 37+4
 
Heips, mutkin voi lisätä listalle :wave:

Mousse*33 8.9.2010 Tyttö -Jorvi -(Tyttö 7/02)

KUUMA! Kärvistelen tulikuumassa toimistossa, missä ilmastointi jostain syystä ei pelaa. Tunnen kuinka jalat ja sormet turpoaa, kohta kuuluu varmaan poks. :LOL:

Mousse 24+2
 
Heippa! Täällä odotellaan myös toista tulokasta :wave:

miinuliini 4.10.2010 poika -KYS- (poika10/08)

Aika menee ihan siivillä verraten esikoisen raskausaikaan. Sitä on ihan ihmeissään, kuinka pitkällä sitä jo ollaan, äskenhän sitä vasta plussattiin :). Toisaalta on ihan hyvä, että esikoinen juoksuttaa, niin ei ihan kaikkea kolotusta ja jomotusta jää kuuntelemaan ja murehtimaan.. ja kun tietää jo, että lähes kaikki on ihan normaalia venymistä ja paukkumista.

miinuliini 20+6
 
Miinuliini: Tervetuloa :wave:

(.) Ja täällä odotus jatkuu! Jos esikko ei olisi ollut ennenaikainen, veikkaisin, että tämä tulee ulos vasta käynnistämällä, koska ei ole niin mitään merkkiä siitä, että alkaisi syntymään. Nyt vielä jaksan olla toiveikas, vaikka juomallani vadelmanlehtiteellä ei näytä olevan mitään vaikutusta. Ja oloni on siis edelleen ihan ok, ettei sen puoleen ole kiirettä, mutta pelkään vauvan kasvavan liian suureksi, jos vielä monta viikkoa masussa köllää (painoarvio kaksi viikkoa sitten oli 3,5 kg ja koska loppuajasta vauvoille tulee painoa n. 250g/vko, olisi masussani huomenna jo 4 kg vauva :eek:).

Lenniina 38+3
 
Hei!

Olen kolmevuotiaan Helmi Ilonan onnellinen äiti. En ollut lapsen isän kanssa suhteessa, joten päätin kuitenkin hoitaa lapsen itsekseni. Näin jälkeenpäin ajatellen, se oli paras ja kasvattavin ratkaisu mitä pystyin tehdä. Ei se lapsi ollut suunniteltu.

Nyt kaksi vuotta onnellisesti naimisissa olleena, olen saanut huomata olevani raskaana. Ja ihan suunnitellusti, mieskin on juuri se oikea joten olen onnellisempi kuin koskaan. Helmi Ilonalle tulee siis pikkusisar, tai pikkusisaropuoli.. onko teillä muilla vastaavia kokemuksia? tuntuu pahalta, kun Helmin oikea isä huitelee missä ties, vaikka en häntä elämäämme haluaisikaan.
 
Heippa Maaruska,

Voin sanoa, että olen itse ihan samassa tilanteessa.. Ensimmäisen lapseni sain jo teini-ikäisenä, eikä lapsi ollut suunniteltu.. Koitimme silloisen poikaystäväni, joka oli myös lapsen isä, kanssa jatkaa vielä yhdessä lapsen syntymänkin jälkeen, mutta eihän siitä mitään tullut..

Tapsin nykyisen avopuolisoni muutama vuosi sitten, ja onnekseni huomasin, että myös tyttäreni Linda tulee mahtavasti toimeen uuden mieheni kanssa. Toki Linda tapaa edelleen oikeaa isäänsä, vaikka välimme ovatkin melko viileät.

Pari kuukautta sitten saimme kuulla, että olen raskaana :heart: Vauvaa on toivottu pitkään ja koko perhe on ihan haltioissaan. Tiedän, että Linda on todella tärkeä miehelleni ja uskon ja toivon, että uuden vauvan saaminen ei muuta asiaa.

Tsemppiä sinne Maaruska :)
 
Kiitos Annaliisa85!

Lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa.

nyt on tullut vastaan tilanteita, että Helmi Ilona tuntuu olevan mustasukkainen tulevasta vauvasta. Ehkä minä ja miehemme hössötämmekin liikaa.. mitähän kivaa yhdessä voisi tehdä?
 
Meillä onkin nyt sitten käynnistys ma 31.5. Ei tarvi sitten enää pähkäillä tuon välimatkan kanssa, eikä lanssikyytien tai antibioottien antamisesta, ellei käynnisty nyt ennen sitä. Tuo la kun olisi 1.6 ja paikat siinä kunnossa et jotain vois kohta alkaa tapahtumaankin spontaanistikkin. Toivon vaan että kalvojen puhkaisu auttas synnytystä käynnistymään, ettei tarvis kärsiä keinotekosia supistuksia...

Ja Lenniinalle terveisiä, et kyllä se sieltä kohta tulee... ja pieni lohdutuksen sana, et meilkeinpä samoissa kokoluokassa tämä meidänkin masu-asukki ois menossa. Eilen rv 39 antovat tuon teilun 4 kg arvion... Ei kai tässä auta muu kun ruveta pakkailemaan vauvalle vähän isompia vaatteita mukaan ja toivomaan parasta et paikat säilyis suht kunnossa. :eek:
Et kykenis vielä istumaan sitten kotimatkalla autossa tuon 3h.
 
Salthe: Kiitos tsempistä! Hyvä varmasti sun tapauksessa, että saitte käynnistysajan, kun on noita epäselviä elementtejä matkassa! Toivottavasti käynnistyisi itsestään ja saisit helpon synnytyksen :hug: Itse pakkasin jo 50 ja 56 cm:t vaatekerrat sairaalakassiin.

Tiistaina oli neuvola, jossa kysyin vauvan koosta, kun tosiaan lääkärin ennusteen mukaan olisi jo tiistaina ollut 4 kg, esikkoni on imukupitettu ja mulla ollut sokerit rajoilla koko raskauden, joka sekin kasvattaa vauvan kokoa entisestään. Terveydenhoitaja arveli vauvan olevan nyt vasta sen 3,5 kg eli normaalikokoinen, samoinkuin sf-mitta 35 (rv 38+4). Näin ollen asialle ei vielä tehdä mitään, viikonpäästä uusi neuvola.

Kiitos Vauvahaaveita!

Lenniina 38+6

 
Millainen teillä on ollut tämä toinen odotus verrattuna ensimmäiseen? Helpompi? Vaivaisempi?

Musta tuntuu, että tähän mennessä olen päässyt niin helpolla, että ihan ihmetyttää.
Esikoista odottaessa sain tosi herkällä supistuksia, mikä rajoitti liikkumista, lihoin ihan tajuttomasti ja loppuajasta turposin kuin ilmapallo. Vatsa myös kasvoi ihan kohtuuttoman kokoiseksi viikkoihin nähden. Olo ei todellakaan ollut mitenkään hehkeä.

Nyt supistuksia tulee esim. portaita noustessa, mutta esim. uimassa olen käynyt ja kävelemässä ja olo on tosi hyvä. Olen onnistunut pitämään painonnousun kohtuullisena ja mitään ruoka mielitekoja ei ole, joten syöminenkin on aika kohtuullista. Vatsakin on sellainen nätin kokoinen.
Ainoa ongelma on nyt suonenvedot jotka yllättää öisin. Auts.

Kerkeehän tässä kaikkea kremppaa vielä tulla, nautin vaan tästä hetkestä. :D

Miten teillä muilla?

Mousse ja Kung Fu Panda 25+4
 

Yhteistyössä