**~..Pikkukakkosesta haaveilevat 2015..~**

Onnea plussanneille, vilpittömästi olen iloinen puolestanne! Perästä tullaan.

Greippimehusta olen kuullut minäkin, siis lisää kaiketi limaisuutta vai miten se meni? Hmm, pitäisiköhän kipaista kauppaan :p

Tsemppiä oviksen metsästykseen ja hauskaa juhannusta minunkin puolestani, eikös se ole perinteisesti se varmin aika tärppäämiselle tässä maassa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: tähkä94
ON, täällä oli ovis ja se hyödynnettiin hyvin. Taisi eilen olla virallinen päivä kun kivusta ei voi erehtyä ja tänään ei enään mitään ollut. Toivon niin että olisi tärpännyt nyt heti. Kp 14/29?.

Onnea plussanneille. Mä niin harvakseltaan kerkiän lukeen ja viime kerrasta tullut paljon tekstiä.
 
Onnea plussista, täällä saatu myös hienot ja vahvat viivat, toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun saakka:). Onko kenelläkään muuten tietoa/kokemusta imetyksestä raskauden aikana, onko haittaa?

Hyvää juhannusta ja etenkin: plussatuulia <3!
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff
Onnea plussista, täällä saatu myös hienot ja vahvat viivat, toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun saakka:). Onko kenelläkään muuten tietoa/kokemusta imetyksestä raskauden aikana, onko haittaa?

Hyvää juhannusta ja etenkin: plussatuulia <3!
Aion imettää vielä syksyyn esikoista. Oon kuullut että imetys on ihan ok jos maitoa vaan tulee eikä aiheuta pahoja supisteluja.
 
Jipii..Gyne löysi toisesta munasarjasta pco:n ja lisäksi kohdussa myooma(hyvänlaatuinen kasvain). Aika masentavaa kuultavaa Ei nyt sanonu,että vaikuttaa raskautumiseen,mutta kyllähän toi google karua kieltä kertoo! Soitan gynelle ens viikolla vielä ja kyselen lisää. En osannu siinä haarat levällään kysyy kaikkea mikä jäi mietityttää. Onko muilla kokemuksia näistä vaivoista??? Ennen raskautta kävin ultrattavana ja tämmösiä ei silloin ollu
 
miss_piggy
moonan, mulla on ollut joko pco tai pcos, en tiedä kumpi ihan varmasti, mutta siis mulla on tosi epäsäännöllinen kierto ja kärsin esim. liikakarvoituksesta. Aikanaan ennen poikaa sitä hoidettiin teroluteilla, ja kuukautiset tulikin ajallaan mutta en ovuloinut. Sitten kun lopetin terot, tulin raskaaksi mutta meni kesksn. Lapsettomuuspolilta sain sitten clomit lyhentämään kiertoa ja auttamaan ovista ja siitä saikin alkunsa meidän esikoinen.
Pco ei estä raskautumista mutta voi vaikeuttaa sitä, mutta esim. painonpuotus voi auttaa pco:hon jos on vähän lylimääräistä, ja lääkkeet tosiaan yleensä auttaa. Nyt koitan ite raskautua ihan luomusti ennen kuin hakeudun taas lääkärille, syön gelee royaleita, maca-jauhetta, inositolia jne muita "luontaistuotteita", joiden pitäisi vaikuttaa positiivisesti kk-kiertoon ja hormonitoimintaan.
 
Eli täällä tänään kp1. Edellinen kierto oli vaan 23 päivää. Harmittaa vaan kun seuraava kierto osuu juuri sillain että ollaan mökillä. Pitää joku ratkaisu keksiä niin voi rauhassa talletuksia tehä :)
Hyvillä mielin uuteen kiertoon.
 
Kp 14. Ennen lomaa töissä on ollut sen verran kiirettä, että ei ole paljon ehtinyt koko vauvaprojektia miettiä. Mulla ovis on yleensä kp 21-24, joten kivasti osuu loman alkuun. Ollaan molemmat heinäkuu vapaalla =)
 
Hei! Voisinpa melkein liittyä tänne, koska pikkukakkoselle nyt viikonloppuna annettu lupa tulla :) Vieläpä miehen aloitteesta.

Ensimmäinen syntynyt 3/15 ja ollaan jo aiemmin juteltu, et halutaan lapset pienellä ikäerolla. Esikoisen alulle saamisessa meni vuosi, joten en odota ihmeitä pikkukakkosenkaan kohdalla. Siksipä ihan hyvä, että nyt on annettu lupa tulla jo tässä vaiheessa.

Imetän neitiä ja tarkotus kyllä jatkaa niin pitkälle kuin nyt vain "pystyy", soseiden aloitus pikkuhiljaa. Ensimmäiset menkat oli kesäkuun 21 ja nyt viime sunnuntaina oli kp 15, joten saas nähä tärppäskö.. :D Epäilen, mutta jännän äärellä nyt sitten odotellaan seuraavia menkkoja..

Tsemppiä kaikille! :)

Maicy/27/yk 1/kp 15/? (24-26)/3/15
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
miss_piggy
Mulla oli ovis tässä kierrossa kp 28 kun edellisessä se oli kp 38. Lieneekö sitten luontaistuotteet auttaneet mutta hyvä näin. Nyt on dpo 8, ja pitäny jo hätähousuna testailla negaa :D
 
Täällä alko menkat viikko sitten,eli kohti uutta yritystä..Oliko tää nyt yk 4 vai 5,menee sekasin jo näissä. Nyt kp 7...Vähän masentaa tuo pco-tuomio,jotenki luovuttanut olo jo nyt. Mut pitää olla kiitollinen yhdestä terveestä lapsesta,kaikki ei saa sitäkään..

miss_ piggy: Mistä tiesit,että et ovuloinut? Ihan ovistesteillä vai lääkärin pakeille kävit selvittämässä?

Mari1980:Mites kävi???
 
miss_piggy
moonan,ovistesteillä tikuttelin terojen aikana, mutta ne näytti jonkunlaista viivaa koko aika. Ilmeisesti kuuluu pcos:n oireisiin että testi saattaa viivoja näyttää vaikka läpi kierron. Ja lisäksi ei ollut mitään ns oviskipujakaan mitä nyt on sitten ollut, eli oon kyllä nyt oviksen tunnistanut ihan noista erikoisista munasarjoissa tuntuvista kivuista.
 
Hei!

Me, 27-vuotias Kuhmura ja 30 mies (parisuhdetta takana vuosikymmen), lähdetään yrittämään toista lasta "virallisesti" tänään, sillä tänään tuli kp1 ja yk1. Ehkäisy siis vasta lopetettu (kuparikierukka) ja kierto alkoi kuin tilauksesta.

Meillä on keväällä -14 syntynyt poika, jota imetän edelleen, joten katsotaan, vaikuttaako imetys uuteen raskautumiseen ja raskauteen (tai toisinpäin).

Esikoinen syntyi vuosi ehkäisyn lopettamisen jälkeen, vaikka gynekologi onkin minulla todennut olevan pco-tyyppiset munasarjat. Tämä oli siis sattumalöydös rutiinitarkastuksen ohessa. Selkeiten tämä näkyy epäsäännöllisenä kiertona. Muutakin lievää oiretta pcos:n viitaten on, mutta ei ole lähdetty hoitamaan.

Esikoinen on ovulaatiotestien avulla tehty "luomuvauva" ja nytkin aloitellaan ovulaatiotestien kanssa alusta asti. Muuten ei "poppakonsteja" vielä mietiskellä.

Parissa viime kierrossa olen ovulaation oireista ollut bongaavinani, vaikka kierrot ovatkin olleet pituudeltaan 40-50 päivää.

Paljon en näin mobiililla pojan päikkäreiden aikana vielä ehtinyt lueskella, mutta näköjään pco-munasarjat tai pco-oireyhtymä vaikuttaa muillekin tutulta. Toivotaan kuitenkin, että pienet pikkuveljet ja -siskot tiensä perheisiimme löytävät.
 
Oon mietiskellyt, että meillä, etenkin mulla itselläni, on tilanteeseen nähden aivan liian isot odotukset tätä ekaa yk:ta kohtaan. Yritän tiedostaa nuo ongelmat, joista ekaan viestiini kirjoitin, mutta tajuan samalla, että en kykene olemaan tässä nyt realisti.

Mies suhtautuu nopeaan onnistumiseen, ainakin ulkoisesti, rennon luottavaisena. Vähän sellaisella "tietysti tärppää pian"-asenteella. Minä stressaten, sillä odotukseni, tai haaveni/toiveeni, todellakin ovat hurjan korkealla ekan kierron tärppiin.

Siksi vähän pelottaa, miten kovaa ja korkealta tullaan alas, jos ne seuraavatkin kuukautiset alkavat. Minulle pettymys tulee (tulisi) olemaan valtava. Pohdiskelenkin, kuinka saisin itseni katsomaan jo valmiiksi asiaa realistisesti, kuinka valmistaudun kohtaamaan pettymyksen, joka on kova vain siksi, että luotan suoranaiseen ihmeeseen aivan liikaa.

Millä saan itseni ymmärtämään/sisäistämään tuon, mitä tilanteestamme kerroin?

edit. Posti toi maanantaina kasan ovulaatiotestejä. Mietin, milloin aloittaisin testailun. Edellisen synnytyksen jälkeen lyhin kiertoni oli viimeisin, 34 päivää. Pitäisiköhän testit aloittaa sen mukaan,jolloin paketin ohje on kp 17, vai ihan varmuuden vuoksi jo aikaisemmin. Lyhin kiertoni vuosiin (ilman hormonaalista ehkäisyä) on ollut 31 päivää.
 
miss_piggy
Mulla on ollu käytössä nyt tässä kierrossa noita jotain ebayn ovistestejä joissa pinkki pää, koko aika siis näyttää kahta viivaa ja tänään tein yhden erilaisen jossa sininen pää ku oli yksi jäänyt viime kierrosta, niin ei näkynyt muuta kuin hailakkaa viivaa :( Eli vaikuttaa siltä että ovis oli tosiaan jo enkä oo vaan tiennyt siitä mitään noiden huonojen testien takia tai sitten sitä ei tule ollenkaan tai on vasta tulossa joskus hamassa tulevaisuudessa.

En kyllä noita testejä enää tilaa...
 
Voi ei, miss_piggy, tosi tylsä, jos ovis on mennyt huomaamatta ohi huonojen testien takia!

Mähän sain gynekologin arvion monirakkulaisista munasarjoista, kun ensimmäinen kuparikierukka oli ollut vuoden. Ennen esikoisen yrittämistä siis. Asia huolestutti minua sen verran, että halusin hankkia ovulaatiotestejä ja hankinkin ison nipun Sofi One Step-liuskoja (halvimpia, mitä löysin...) ja Julian sylkitestin. Ihan siis saadakseni tietää, ovuloinko ylipäänsä, etenkin noilla lähes 70 päivän kierroilla. Testaaminen oli kyllä silloin vähän laiskaa ja koin liuskat hankalina, mutta en kyllä muista bonganneeni noilla kuin yhden aika varman oviksen.
Kun sitten pari kiertoa oli "tjottailtu" esikoista, päätin, että nyt testejä kehiin ja kunnollisia kanssa. Kunnolliset olivat minulle puikkoja, mutta silti halvimpia, mitä (Suomesta) löysin. Niillä sain ekalla käyttökierrolla selkeän ovisplussan, jonka perusteella raskauskin alkoi. Ja uä:n perusteella laskettu aika täsmäsi täysin testien mukaisen ovulaation kanssa.

Eli itse oon sitä mieltä, että testeissä todellakin on eroja!

Nyt sitten tilasin testit samasta paikasta kuin nuo hyväksi havaitut testit. Ohjeet näyttävät samoilta, mutta yksittäispakkaukset eivät, en tosin muista, miltä ne vanhat näyttivät... Aivan varma en siis ole, onko myyjä vaihtanut myymiään testejä.
Toivottavasti nämä nyt ovat hyviä, reilu kolmekymmentä niitä nyt otin, riittävyys riippuu nyt sitten siitä, kuinka pitkäksi kierto venyy.


Ovulaation ajankohta jännittää myös vähän (testien laadun varmistamisen lisäksi) siksi, että tässä kuussa meillä on jonkinverran erillisiä menoja miehen kanssa ja on kyllä pettymys,jos ovis semmoiselle ajalle osuu. Vaikka sitten täytyy vain yrittää tehdä ennakkotalletuksia aina etukäteen ja toivoa, että oviksen osuessa kohdalle olis paikalla myös mieheltä joku sitkeä sissi.
 

Yhteistyössä