**Pikkukakkosen saaneet 2009**

Alkuperäinen kirjoittaja Pilkkis:
Jaahas Emppu, taitaa iskeä se kolmannen kuume kohta sinnekin.. :D

Mä olen aina halunnut 3 lasta :) Mutta en nyt ihan vielä sentää
kolmatta halua...Esikoisestakin odottelin että täyttää vuoden
ja kun on leikattu niin kehotetaan odottelemaan...Mies kyllä
on sitä mieltä että 2 lasta riittää meille :/ Mut Jäbälle kun
ostettiin uus sininen haalari niin mies sanoi että saa
kelvata seuraavallekkin :D Nyt mietin että haluaako
se nyt sittenkin joskus sen kolmannen?Äiti kyl oli
sitä mieltä että meidän lapset on jo tehty*heh*
Kun menin äidille kertomaan että mulla on
kuulemma ohut kohdun seinämä et
joudutaan leikkaamaan aikasemmin
jos vielä lisää lapsia jne...

heips!
josko nyt ehtis vähän laittaan kuulumisia täältäkin...

BV meillä pikkuveli syntyi 8.9.08, 3420g 52cm rv 40+1

isoveli on syntynyt 06/06, eli ikäeroo semmonen reilu 2v. Meillä kyllä tuo taantui hurjasti kun pikkuveli tuli, tuttia alkoi taas syömään aamuöisin ja päikkäreillä ja pottailut unohtu tyystin!tuossa pienemmän ollessa n. 3kk muisti poika taas että hän onkin iso eikä enää syö tuttia. Ja nyt taas potankin tarkotus alkanut muistua mieleen...
Muuten tulevat hyvin toimeen eikä oikeestaan oo ollut mustasukkanen, toki otteet välillä kovakouraset ja varsinkin nyt on aika kiukkunen pikkuveljelle välillä kun meinaa se mieluisin lelu olla aina toisella.

Ehkäisystä olitte jutelleet ja mulla oli sama tilanne kun jollain muullakin ettei cerazette sopinut, päädyin siis kuparikierukkaan.Vielä ei oo menkkoja tullut joten en osaa sanoa kuin sit käy mutta tähän asti on sopinut hyvin.

mullakin kyllä kolmas haaveissa mutta vasta sitten myöhemmin...

mähän tässä jatkoin opiskeluja samaan malliin ilman äitiyslomaa ja nyt alkaakin kuun lopussa työssäoppiminen, onneks saan pojat isälleni hoitoon niin ei tunnu niin pahalta. ja on kyse kuitenkin vaan 5 viikosta...sydäntä riipasee silti :ashamed:

Meillä on ollut kamalia uniongelmia, toivon jostain pikaratkaisua ennen kun työt alkaa..pikkuveli ei siis elämänsä aikana ole kertaakaan nukkunut yli 2h putkeen, ja isompikin herää aina 5-6. tosi raskasta siis välillä, tossa muutama kuukausi sitten alkoi vielä pikkusen ihottuma ja mahavaivat, nyt epäillään jotain allergiaa.
Muuten on kyllä ihana jo kattoa kun nuo leikkii, isompi kaipaa veljeään heti jos ei oo näkyvillä ja kovasti pusuttelee.isoveli saa myös isoimmat naurut aikaseksi :D

nyt alkaakin jo kuulua huutoa, mukava kuulla teidän muidenkin arjesta, haikeudella muistelen pikkuveljen ekoja viikkoja...

d. ja Eeti 6 päivää vajaa 7kk

Voi Lattea, sulla tuntuu nyt olevan vastoinkäymisiä enemmänkin. Tsemppiä!! :flower:

Mäkään en oo nukuttanut vauvaa päivisin ollenkaan pinniksessä. Tyttö nukkuu sitterissä päivät ja öisin sit pinniksessä. Viime yönä vauva nukahti n. klo 23 aikaan, heräsi syömään 03.30 ja nukkui aamu kasiin asti, söi ja nukkui klo 10 asti. Nyt on siitä asti nukkunut, ja luulen et kohta heräilee taas syömään. Päivällä tyttö on hereillä yhteensä muutaman tunnin ja iltaa kohti syö n. parin tunnin välein. Näin meillä mennään nyt, ja sehän sopii mulle, kun saa suht hyvin nukkua itsekin yönsä. =) Ja onneks esikoinenkin oppi ihan vähän aika sitten nukkumaan yönsä heräämättä.

Daydreams, jos meille olis tullut poika siitä olis tullut Eeti. =)

marza

Lista päivitetty,kohtahan tänne saadaan enemmän aktiivisia kirjoittelijoita niin pysytään etusivulla :D

Sanokaa sitten jos päivityksissä on joku pielessä :whistle:

Eipä olisi minullakaan enää pitkä matka tänne puolelle,luulen että Paprica syntyy ensi kuun puolella :heart:

BV ja Paprica 31+5

Iltapaivaa!

Uniongelmia on meillakin (seka lapselle, etta vanhemmilla). Tytto kun ei saa kunnolla/ tarpeeksi syotya- on han sitten rinnalla vastaavasti tiheammin... Eihan han sille mitaan voi, mutta kylla valilla korpeaa nama kerran tunnissa imetykset. :| Toivottavasti saadaan nyt se leikkausaika pian, etta paastaan tasta vaivasta! |O Onko teilla kellaan kokemusta samasta ongelmasta (lyhyesta 'kielijanteesta'.)

Raskasta on sullakin DD! :hug: Toivottavasti loydat apua/ ratkaisun pian.

Ihania pitkia unia siella joillain pikkuisilla aina valilla! Tunninkin lisa tekee paljon! =)

Täällä päin ei ole tapana virpoa...Täällä käy sit tammikuussa nuuttipukki :)

Meillä esikko EI sitten millään suostu nukkumaan päikkäreitä |O Mä kun
luulin että saisin sillä aikaa siivottua...Mutta E! |O Lauantaina hiukan
pelästyin kun jäbä nukahti 23 aikoihin ja heräs vasta 05 aikaan :eek:
Kohta se herääkin syömään jne...

Nuuttipukki ei taas ole meillapain tuttu- kerro lisaa!

Kuusi tuntia syomatta Emppu- Wau!!! =) Kylla makin olisin pelastynyt, jos olisin niin pitkaan saanut nukkua heraamatta, tytto nukkuin viime yona kolme tuntia putkeen ja ma herasin ennen hanta kokeilemaan, vielako hengittaa... :ashamed:

Heipsan! Ilmottaudun nyt tähän pinoon virallisesti B). Tyttö, 03/09, 3160g ja 50 cm (poika 09/07). BV tais olla pinon päivittäjä vai?

Totutellaan uuteen arkeen, tähän asti kaikki ok. Itellä mieli hiukan myllertää :'( , mies on kotona mutta ei oikein osaa suhtautua mun olotiloihin. Ja just nyt en muuta kaipas ku hiukan halausta ja tukea :heart: . Ilmottautukaa kerhoon, siellä kovin hiljaista ollut. Itekkään en oo joutanut oikein kirjottelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Nuuttipukki ei taas ole meillapain tuttu- kerro lisaa!

Nykyään nuuttipukkeja kiertelee erityisesti Satakunnassa ja Pohjanmaalla. Perinnettä harjoittavat ja ylläpitävät lapset, jotka kiertävät taloja laulamassa lauluja karkkia tai taskurahaa vastaan. Kiertelyyn kuuluu pukeutuminen oman valinnan mukaisiin naamiaisasuihin. Nuuttipukinpäivän lähin vastine on idempänä harjoitettu pääsiäisajan virvonta.

millipilli
Mä ilmoittaudun tänne myös :wave: Eli lapset poika 04/06 ja tyttö 04/09 3550g ja 47cm.

Tänään tosiaan kotiuduttiin sairaalasta tytön kanssa. Neiti syntyi 6.4. aamuyöllä ja nimensä on Aamu ja tulee siis ihan viralliseksi nimeksi. Sairaalassa oltiin kaksi yötä ja tosi rauhallisesti meni sairaala-aika. Hyvin nukuttiin ja Aamu hoksas heti tissin tarkoituksenkin. Viime yönä tosin hieman herätti ihmetystä se kun maito nousi ja tissit olikin yhtäkkiä kaksinkertaiset edelliseen päivään verrattuna :D siitäkin järkytyksestä päästiin ja nyt Aamu syö taas vallan mainiosti. Kovasti vielä aika menee nukkuessa.

Isoveli on aikas mustasukkainen... kovimman harmituksen toistaiseksi on aiheuttanut se kun Aamulla onkin samanlaisia harsoja kuin Akselin pehmokissalla on peittona. Muuten suuremmilta mielenilmauksilta vielä on vältytty.

millipilli, Aksu 2v11kk & Aamu 2vrk

Tervetuloa Millipilli!!!! :heart: Aamu on tosi sopo!!! :heart:

Ja Rimata myos! :heart:

Pilkkis ja Rimata- mulla alkaa taas sen kerhon kanssa samat ongelmat kun odottajissakin... ei se paasta mua keskusteluihin!!! |O Kokeilen huomenna uudelleen! :headwall:

Kiitti infosta Emppu! Tuo kuulostaa kivalta perinteelta! =) Oliko esikoisesi nuuttipukkina?

Laitan viela tytosta kuvan

Kiitti infosta Emppu! Tuo kuulostaa kivalta perinteelta! =) Oliko esikoisesi nuuttipukkina?

Esikoinen on niin pieni vielä ettei osaa laulaa :) Jos sitten ens tammikuussa
menis laulamaan mumminsa oven taakse? :D Nii tai teille ;) :D

Ekassa neuvolassa meidän jäbä painoi 3430g...Nyt ti toisessa neuvolassa
jäbä painoi 3700g...Neuvolan täti oli sitä mieltä että niukasti saanut maitoa...
Eli nyt pitäs sit 2 tunnin välein syöttää ja 2 viikon päästä kontrolliin...Toi 2
tunnin väli ei koske yötä :) Nyt aamupalalle :wave:

Juu, meille vaan laulamaan Emppu! =) Lupaan, etten yhdy kuoroon ja pelastyta pienokaisia! :LOL:

No, ei meillakaan ole tullut vauvalle kun alle puoli kiloa painoa syntymasta... Tiukkaa imetysta siella tiedossa! =)

Nyt toivottelen ihanaa paasiaista kaikille, jos en ehdi tanne. Vieraita tulossa huomenna ja viipyvat kaikki pyhat! =)

:wave:

Lista päivitetty :wave:

Kääk,hyvä että pystyy enää suorassa istumaan,sen verran vauva potkii ja painelee kylkiluihin :snotty:

Kohta se on munkin vuoro,meidän kesäkuisten pinoon on jo syntynyt pienen pieni poikavauva :heart:

BV ja P 33+2

Miten kavi Emppu?! :D Ma en oo viela uskaltanut. Viimeyona nain unta, etta olin taas raskaana... :LOL: siis kolmannesta! Ma nimittain luulen, etta mulla on kuukautiset! Onko se edes mahdollista viela???! Ma toivoin, etta olisin saanut olla niilta rauhassa pidempaan... :ashamed:

Olipas ihana paasiainen! Mua vahan passattiin... :D Ihanat ystavat! :heart:

Huomenna on tyton kielijanteen leikkaus- vahan jannittaa! :eek:

Ihan totta BV!! Kohta olet taalla! :D

Miten kavi Emppu?! :D
Hyvin kävi :D

Meillä jäbä eilen klo.23-02 valvos ja huuteli minkä kerkes :(
Ei oo ennen tollasta tehnytkään...Nyt aamulla sit otti takaisin
ja nukkus pidempän mitä yleensä :) Mutta nyt askartelemaan
ristiäiskutsuja jne... :wave:

Huomenta! Meilla ollaan taas syoty koko yo... Tanaan kielijanteen leikkaus- saa nahda tuoko muutosta!

Miten teilla meni viimeyo Emppu?

Laitan taman tanne aamun piristykseksi! :LOL:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1170385/-So-thats-little-boys-of.html

:LOL:

millipilli
Mä olen nyt omanapainen...

Meillä pyörähti eilen elämä ympyrää ja aloitellaan nyt sitten vähän erilaista vauva-arkea. Miehen kanssa pitkään on jo mennyt huonosti, mutta tänään sitten vihdoin sain voimia tehdä ratkaisun ja päädyttiin eroamaan. Aika nyt tosiaan ei oo paras mahdollinen vauvan kanssa, mutta mitään muuta ratkaisua tähän tilanteeseen ei ole. Saatiin illalla puhuttua kunnolla, ollaan sovussa ja näyttäis siltä että pystytään eroamaan ns. kavereina ja lasten asiat sovittua sovussa. Rankkaa varmasti tulee olemaan, mutta tosiaan tää on ainoa oikea ratkaisu ja tää olis pitänyt tehdä jo paljon aikaisemmin.

Oon viimeisen ehkä puoli vuotta käsitellyt tätä asiaa mielessäni jo niin, että nyt kun ratkaisu saatiin tehtyä hävisi samalla multa kaikki kauna ja katkeruus miestä kohtaan. Nyt mä pääsen jatkamaan elämääni eteenpäin puhtaalta pöydältä. Lasten takia on meillä toki PALJON töitä tehtävänä ja varsinkin sen suhteen, että myös vauvalle muodostuu hyvä suhde isäänsä, mutta kaikki tollaset asiat nyt sitten lähtee kulkemaan ajan kanssa.

Asun lasten kanssa täällä nyt vielä niin pitkään, että asunto löydetään. Tämä nykyinen asunto siis on miehen. Ja helpotus oli tosiaan nyt niin suuri, että mua ei tähän ahdista edes jäädä siksi aikaa että päästään muualle. Toki toivon, että se asunto mahdollisimman pian järjestyy.

Ja syynä tässä nyt on se, että pitkään aikaan meidän välillä ei oo juurikaan mitään ollut... ollaan kaiketi aika pitkälti lasten takia oltu yhdessä. Lisäksi mulla on ollut jo pitkään epäilyni siitä, että miehellä on jotain sutinaa menossa toisaalla ja mun elämäni on mennyt siihen, että kyttään kaikki menemiset kun epäilen... ja myönsi mun epäilyni nyt olevan totta. Kertoi ihastuneensa, mutta mitään muuta kuulemma ei ole tapahtunut... en tiedä onko vai ei, mutta tässä vaiheessa se on mulle ihan sama.

No joo, se siitä tilityksestä...

millipilli & Aamu 1vko 3pv

Yhteistyössä