*PIKKUKAKKONEN*

  • Viestiketjun aloittaja Mariina*
  • Ensimmäinen viesti
katriina-
kiitos kaikille onnitteluista! täällä ollaan vieläkin tilanteesta ihmeissään :)
mulla siis edellisen raskauden alkaessa sain ovistesteillä selkeän plussan ja vieläpä monta päivää peräkkäin, tässä kierrossa ei tullut plussaa lainkaan. tosin käytin eri testejäkin, aconit ovat musta olleet parhaita. oisko ollut "kotitestit", mistä tilasin.
 
Thelma
Mitä oireita oviksen merkkeinä voi pitää?

En ole innostunut ainakaan vielä noihin testeihin, eikä itselläni mitään hajua, miltä tuon ovulaation edes pitäisi tuntua.
 
Lellu-79
Moi! Mulla ovis tuntuu nippailuna jommassa kummassa munsarjassa ja toi limaisuus on kans yks merkki. Mutta eihän välttämättä kaikilla ole merkit kovinkaan selkeät. Lämpöhän nousee kans oviksen jälkeen eli sillä lailla sitä voi kyllä kans seurata jos mittaa vaikka aamulämmön säännöllisesti.

Täällä kp 20+ jotain ja vanhan vaiva hiivatulehdus on taas iskenyt. Tätä ei vielä oo synnytyksen jälkeen ollut mutta sitä ennen oli kyllä useastikin. Toivottavasti olis seurausta raskaudesta...sitä niin kovasti toivoo vaikka mitään kiirettä tässä ei todellakaan oo...

Mutta nyt kahvin keittoon kun neitikin on päikkäreillä!
 
maruska
Kertokaapa te, jotka olette seurailleet tuota ovista tiiviimmin, että mitä oireita voi olla..täällä nimittäin ihan kuin kuukautiset alkamassa, vaikka nyt kp 25/36..eikä koskaan kierto ole ollut tuon lyhyempi..eli voiko ovis aikaan olla mekka tyyppistä julilintaa/särkyä.. On tämä tämmöstä itsensä tarkkailua :(
 
Ulpu74
Minä en osaa noihin oviksen merkkeihin lisätä mitään uutta. Nipistelyä munasarjojen kohdalla (vain toisella puolella) ja limaisuutta. Muuta en ole huomannut.

Mulla kp 22/27-30. Viimeisimmät kierrot on olleet pituuksiltaan erilaisia, viimeksi 27, sitä ennen 28 ja sitä ennen 30.

Mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan. En usko tärpänneen.
 
Ulpu74
Loma oli ja meni, takaisin töihin... Kiva loma oli kyllä, vaikka sää olikin jokseenkin vaihteleva. Aurinkoisia päiviä oli vähemmän kuin sateisia...

Kp 25. Veikkaan, että loppuviikosta alkaa menkat.

Hiljaista täällä kyllä on. Onkos kellään tärpännyt lomani aikana? Ainakin Katriinalla?
Mites muiden ovistestailut meni?
 
Apila85
Vieläkö mahtuu uusia mukaan?

Meillä on tyttö 6kk,ja mulla on jo hirvee vauvakuume:)Mieskin haluais lapset pienellä ikäerolla,joten alettiin viime kierrossa yrittämään toista.Vielä ei kuitenkaan tärpännyt,vaikka menkat tulikin myöhässä.Voi sitä pettymystä kun ne sitten alkoi:(
Itse olen 21-vuotias kotiäiti,vielä ainakin vuoden.Jos pikkukakkosta ei rupea kuulumaan niin aloitan luultavasti opiskelun syksyllä 2008.

Nyt on kp 5 eli menkat vielä menossa,ja kyllä harmittaa kun niiden takia ei viitti lähteä rannalle vaikka on tosi ihana,aurinkoinen keli.

Eipä mulle muuta sen erikoisempaa kuulu.Plussatuulia vaan kaikille;)
 
maruska
Tervetuloa Apila 85, tosin minäkin olen aika uusi täällä. Räällä myös kova vauvakuume..esikoinen pian 10kk..tosin tämä eka yrityskierto..
Kp 29/36 ja mitään raskauteen viittavia oireita ei ole..paitsi kovin kosteana paikat..kun nyt pitäisi olla jo kuiva kausi ;)
Ajattelin aloittaa käynnit vyöhyketerapiassa, kun sillä voi olla myönteinen vaikutus raskautumiseen tai sitten ei, mutta saapahan ainakin itse rentoutua :)

 
Mariina'
Hei pitkästä aikaa!
Perheessämme on ollut surua, joten tämä kirjoittelu on ollut vähemmällä.

Meikä tyttö tilas kanssa ovistestejä ja ajattelin opetella ens kierrossa tuon tikuttelun jalontaidon. Tässä kuussa ovis oli ja meni ilman "toimenpiteitä". Siis turha odotella "seurauksiakaan". :)

Mulla on parhaillaan antibioottikuuri. Sain sellasen kesäflunssan, ettei ikinä!

Mutta kaikille mukavaa kesää ja palaan viimeistään ens kierrossa kertomaan/kysymään apua tuosta tikuttelusta.

Moikkelismoi!
 
Ulpu74
Kp 27, ei vielä tuntemuksia menkoista tai muusta. Mutta en elättele sen kummempia toiveita, jo tässä on petytty monta kertaa, joten eiköhän se vaan yritys jatku taas seuraavassa kierrossa.

Apila85: tervetuloa vaan mukaan!
 
Satu -81
Minäkin olisin tyrkyllä mukaan.
Meidän esikois-poika syntyi 8/06. Itse olen 26v yrittäjä ja mieheni on 30v autonkuljettaja. Naimisiin mentiin -mitenkäs muutenkaan- 070707!
Pikkukakkosesta on ollut puhetta.. välillä vakavammin ja välillä vähemmän vakavammin. Mutta yritys kai aloitetaan syksyn mittaan. Josko lokakuussa..

Hassulta tuntuu toisaalta ajatella koko asiaa. Esikoisen alku oli niin ylläri. Olin vain laskenut kiertopäivät viikolla hutiin, hups! Lapsista oli kyllä ollut puhe, mutta tarkoitus oli myöhemmin..

Nyt mua tarvitaan.
 
Lellu-79
Tervetuloa uusille!

Täällä meneillään kp 28 kait...kierrot nyt ovat vähän heitelleet synnytyksen jälkeen. Ei mitään oireita mihinkään suuntaan (viime kierrossa kun kehittelin jo pahoinvoinninkin vaikka tää onkin vasta eka kuukausi kun ehkäisy on kokonaan pois). Katellaan mitä tuleman pitää, tuskin olen raskaana kuitenkaan.
 
maruska
Täällä kp 32/36..mitään raskauteen viittavaa ei ilmassa :( Esikoisesta oireet alkoi kyllä lähes heti, pahoinvointia oli jo ennen testausta yms. Eli silloin kyllä ajattelin, että jos en oo raskaana niin pahasti sairas sitten..no jospa tämä pikkukakkonen alkaiskin eri tavalla..Mulla sama tilanne Lellu-79, eli tämä eka varsinainen yrityskierto..ed. kierrossa oltiin osittain jo ilman ehkäisyä ja kuin myös kaikki oireetkin tuli, kun on niiiin pöhkö..Nyt on enemmän jalat maassa ja yritän takoa, että kuukautiset alkaa pian..vaikka tietysti sitä pettyy joka kerta :( Onko teillä synnytyksen jälkeen muuttunut tuon kierron pituus? Mulla oli ennen esikoista 40-45 ja nyt 36, eli vähän on lyhentynyt, mutta hyvä niin..

Tsemppiä ja jaksamista yrityksille ;)
 
maruska
Ulpu 74, jännittävää...tuntuuko minkäänlaisia oireita????? Toivotaan parasta ja pelätään pahinta..
Mulla kp34/36, siis laskin eilen väärin..olen jo odottanut, että alkais nyt menkat, että pääsis tästä piinasta :/
 
Lellu-79
Ulpu74 ja Maruska: samoissa mennään! Eli jännät hetket on! Itse en kyllä todellakaan usko raskauteen mutta joka päivä se pieni jännitys kuitenkin on että mitä jos? Huomenna menemme juhliin jossa tietenkin myös alkoholia on tarjolla, olis kyllä kiva että ne menkat nyt alkais että vois rennosti juhlia. Jotenkin en viitsi alentua testaamaan, niitä negoja en enää jaksa kun niitä aikoinaan tuli lähes 2 vuotta tehtyä.

Nyt siis kp 30.

Plussatuulia!
 
Apila85
Hei taas!

Mulla loppu keskiviikkona menkat,ja nyt ollaan parina päivänä pupuiltu kun esikoinen on ollut päiväunilla.Nyt on kylläkin vasta kp 10 ja otollisin aika vasta viikon päästä,mutta hyvähän se on vähän harjotella etukäteen;)

Ootan jo malttamattomana kierron loppua,että pääsee jännittämään(ja luultavasti taas pettymään).Pidän peukkuja teidän jännäävien puolesta että plussia tulee!
 
maruska
Masentaa..itellä flunssa ja lapsella tullut hammas ja joko sitä "sairastaa" tai sitten flunssa tulossa..odotan huomiseksi "täydellistä" päivää..eli kuukautiset alkaa (tänään kp 35/36) ja minä entistä flunssaisempi ja lapsi tietysti myös..
Mitään oireita ei ole ilmassa, joten ei kauheasti toivoa..

Apila85..josko tämä iloksi muuttuu, kun pääsee taas tuohon vaiheeseen jossa olet ;)

Ps. Sori tällainen kitinä viesti :(
 
Kaino Vieno
Heippa kaikille!
Meilläkin siis eka yrityskierto menossa ja kp nyt 25...jännittää! Aika tehokkaasti ollaan vällyjä pöllytelty, joten mahiksiahan olisi tärpätä, mutta tuskin ensimmäisestä kierrosta vielä tärppää. Tuntemuksia ei vielä suuntaan tai toiseen ole, mutta ajattelin huomenna käydä ostamassa raskaustestin jo valmiiksi.
 
Apila85
Mullakin on jo raskaustesti valmiina oottamassa,toivottavasti sille on käyttöä:)

Esikoinen päätti herätä 7.30 eikä millään nukahda uudestaan.Olisin itekin halunnu ottaa vielä pienet torkut.Mies nukkuu varmaan koko päivän kun oli eilen viihteellä ja tuli vasta sillon puol kaheksan aikoihin kotiin.

Me lähdetään illalla pariksi viikoksi reissuun,eli tulee vähän taukoa kirjotteluun.sitten kun tullaan sieltä niin alkaakin olla jännät paikat!Harmi vaan että ovis on just sen reissun aikana,ja ei varmaan hirveesti päästä "hommiin" kun ollaan sillon miehen sukulaisten luona:(
Mutta toivossa on hyvä elää!Ja kertokaahan tosiaan jännäilijät että mikä on tilanne?

Kirjottelen kuulumiset taas sitten reissun jälkeen,heippa siihen asti!
 
maruska
Mukavaa lomaa Apila85 :)
Täällä odotellaan, 36/36..tosin kuukautisia siiiis..kun mulle on ihan tyypillistä pitempikin kierto..nyt ehkä neljännet menkat synnytyksen jälkeen ja eka kierto oli 37 ja ennen synnytystä 40-45..mutta jotain jännitettävää kuitenkin :)

Pitäisi ostaa kanssa noita testejä, mutta pienellä paikkakunnalla se on pienoinen riski..täytyy ostaa siis jostain muualta..
 
Minna 83
Heissan,

mä en ookaan kirjoitellut piiiitkäään aikaan. ei olla nyt kovin aktiivisesti yritettykään, eli ei oo ollu mitään kerrottavaakaan.
Mulla on kierto ollut tosi tasainen pojan syntymän jälkeen (06/06), kp. 26-27.
nyt menossa kp.30/27, eikä mitään merkkejä menkoista. Odottelen kanssa koko ajan milloin menkat alkaa.... huh.
Puuhailtiin musta aika rutkasti arvioidun oviksen jälkeen, mutta ei kai se tärppi mahdotontakaan olisi...aaaarrrggg.
Tein päivällä jo hätäpäissäni testinkin, negaa näytti, mutta sama homma oli pojankin kanssa. Hormoonit kertyy hitaasti ja testi pitäisi tehdä aamulla... Mä tulen hulluksi.

OOn aloittamassa keskiviikkona uudessa duunissa. Aika noloa jos oonkin raskaana. =)

Oireita:
Kiukkuinen olen lähiaikoina ollut, mutta se on menkkojen aikanaakin ihan tavallista.
Nenä vähän tukossa, luultavasti flunssaa.
Alamassa painon tunnetta, kuten menkkojenkin alla.
Hiki on, niinkuin aina pojan syntymän jälkeen.
Eli ei siis mitään konkreettista. Pää tosin on ollut viime viikolla kolme kertaa tosi kipeä, kummaa.

No ei auta kuin odotella. Mukavaa iltaa kaikille. =)

Minna
 
Ulpu74
Menkat alkoivat lauantai-iltana, joten kierron pituudeksi tuli 29. Nyt on menossa uutta kiertoa kp 3.
Vaikka en mukamas elätellyt suuria toiveita tärpistä, niin kylläpä tuli melkein itku, kun ekat veritahrat huomasin vessareissulla... Meinaa vähän masentaa.
Tsemppiä kuitenkin muille!
 
Piitu 1
Älä Ulpu vielä luovuta. Kyllä se kakkonen sieltä tulee! Nokka kohti uutta kiertoa vaan! Olikos sulla käytössä nyt ne ovistestit? Löysitkö sitä ovista lainkaan?

Missees Ilona luuraa :)??

Onnea plussanneille ja tsemiä oviksen kanssa tahkoajille!

Piitu
 

Yhteistyössä