*PIKKUKAKKONEN*

  • Viestiketjun aloittaja Mariina*
  • Ensimmäinen viesti
pilvi85
oon tänne aikasemminki kirjottanu ja sit se vaa jäi:( ollu kaiken näköistä häsä häsää....
joten yritänpä nyt sitten ahkerammin:):) voisittekos auttaa kun mietin kuinka aikasin kannattaa testailla? eli eli homma tämä: menkat ei oo alkanu esikoisen jälkeen, mutta tunsin viime pe ovulaation (ilkeä vihlaisu vasemmalla puolella vatsaa,tästä päättelin että vois olla ovulaatio)) ja tietenki pöllyteltiin peittoja. ja seuraavanaki päivänä:):) (varmistelua) ja tästä pari päivää eteenpäin niin tuli muutama tippa verta. aattelin sitte jos ois kiinnittymisvuotoa. siitä ovulaatiosta lähtie on sillon tällön vatsaa särkeny, niinku menkka kipuja mutta lievempiä. ja lämmöt koholla 37.1-37.4.
kannattaisko odottaa viikko? kaks viikkoo? mitä mieltä ootte?
 
Piitu 1
Kyllä se np-ultra aika paljon kertoo. Se helpottaa kummasti jos ei ole niskaturvotusta ja toki sekin tieto että siellä ollaan elossa jos ei kunta tarjoa alkuraskauden ultraa. Eihän mikään ultra ole takuu terveestä lapsesta, mutta etappi kerrallaanhan tässä mennään ja monelle se eka etappi on juuri tuo np-ultra. Kyllä sitä sen jälkeen voi taas vähäksi aikaa huokaista ja sitten voi jännätä jo rakenneultraa.

Kyllä kaikki menee hyvin Ulpu74, usko vaan! Tsemiä!
 
elli vaan
Ulpu74:
ei se mies oikein mitään sanonut, oikeastaan asiallisesti meinasi, että hänen pitää nyt siis pohtia vielä tuota pikkukakkos-asiaa...
ei mun korvissa kuulostanut positiiviselta:(
siis en odota mitään...
olin oikeastaan alkuviikon hyvällä ja iloisella mielellä, tänään mies taas pisteli jotain, että hän joutui taas järjestelemään...
miehellä olisi nyt muuten työpaikka jossa ei joutuisi tekemään kauheasti ylitöitä, paljon parempi palkka siis paljon helpommalla (enemmän aikaa harrastuksille, perheelle ym), mutta ei ole varma onko liian tylsää... voi elämä noita miehiä!

Tsemppiä odotukseen ja muutenkin Ulpu74!
 
Mindimandi=)
Täälä menossa jo kp18. Nyt on tuntunut toista päivää mahassa vihlasuja. En tiiä olisko pian oviksen aika. Nyt vasta! Oon kyllä tikutellu, mut en oo saanut vielä ainakaan ovista bongattua. Minkälaisia oireita teillä on oviksen aikaan? Ja kestääkö ne kauankin?
 
akiram77
no joo kertoohan se onko elossa mutta oikeastaan muuta siitä saakkaan irti...toivon onnea kovasti..enpä muuten olis näin skeptinen mut omalla kohalla ollut kaikenlaista, kyllä siellä rakenne uässä saa paljon enemmän irti...toki sieläkään kaikkea...

kunpa kaikilla olis kaikki hyvin ja paljon plussia kehiin ja terveitä ipanoita
 
ilona.
kiva kun ootte edelleen pitäneet mua mukana listalla! meillä yritys jatkuu edelleen ja eka inssikin on vastikään tehty. en oo seurannut ketjua pahemmin täytyy tunnustaa mutta tuntuu vaan että kaikki muut plussaa paitsi minä :( ei vaan paljon onnea kaikille!!

hei piitu huomasin että sinäkin vierailet joskus täällä :) sulla taitaa olla raskaus jo pitkällä!! :)) paljon onnea sinulle tulevaan, ihanaa :))
t. ilona "vanha varis" ja oksalla vaakun vieläkin
ps. lähetä plussasäteitä!!
 
Mindimandi=)
Eilen (kp20) pärähti ovistestiin vihdoinkin 2 viivaa! Oikein on onnellinen olo, että sain heti kierron aikaiseksi. Nyt sitten vaan parin viikon päästä jännäämään. Ihanaa=)
 
Piitu 1
Ilona: minä käyn lukemassa päivittäin vieläkin kuulumiset täältä puolen. Vaikken enää oikeastaan tunnekkaan ketään, kyttäilen siis "vanhojen" pikkukakkosien uutisia... Minulla alkaa huomenna rv 29, vielä on siis matkaa vaikka pitkällä jo ollaan. Äitiyslomaan enää 1kk ja 1vk :) Toivottavasti kaikki hoidoissasi menee hyvin ja kohta olet ex-vanha varis pikkukakkosissa! Ehdottomasti plussasäteitä toivotan sinulle, olet sen jo ansainnut. Pitkä on ollut pikkukakkosen tärpin odotus teidän perheellä, liian pitkä.. Tärppi olisi jo saanut tulla aikaa sitten, mutta luovuttaa ei kannata, kyllä se nyytti teilläkin kohta on. Käy kertomassa uutisia miten homma etenee, käyn edelleen täällä lukemassa jos sinullekkin tapahtuisi jotain ihanaa :)

Ajattele Ilona, Mii83 ja Pionikin jo pyöräyttivät jo pikkukakkosensa. On se uskomatonta miten aika kuluu, vastahan me tänne tultiin vuosi sitten (?) haaveilemaan ja silloin oli kuumimmillaan heidänkin haaveilunsa pettymisineen ja ilouutisineen. Huoh...

Kaikille tärppionnea ja plussia bd bd bd bd
 
akiram77
minimandu onnea o+....

täällä eilen kp14 o testiin+ mikä on kyllä ihme,taitaa greippimehu auttaa..ilman mehua on o vasta kp17-22.
tänään on siis o on kp15...yritystä on toen teolla...tahtoo jo plussan..onhan tuota oltu ilman hekäsyä pojan syntymästä asti ja jo kuudennet menkta tullut..toivotaan etteit tulis settemänsiä menkkoja.....

kaikille iso hali ja onnea
 
Mae3
Hei, täällä kiertopäivä 14/30 ja sain tänään haalean viivan ovistestiin.. huomenna se varmaan on jo kunnon viiva:) Viime kierrossa ovis oli kp 16. Tänään on nipistelly/jomottanut alavatsassa jonku verran. Toivon todella että tästä kierrosta tärppää ja yritetään kyllä kovasti!

Tärppionnea kaikille!

 
ulpu74lle
ja akiram77lle...tuosta nt-ultrasta. Siellä näkee yllättävän paljon.
Nt ultrassa lääkäri tarkastaa sikiöltä kallon sekä aivot, selkärangan,vatsapeitteet,mahalaukun, Virtsarakon (ei yleensä vielä näy), kädet,jalkaterät, istukan ja lapsiveden määrän. Ja tietysti sydänäänet ja sikiön koon. Ja tietysti sen niskaturvotuksen. Joten vaikka sikiö on vielä pieni nämä asiat tulee lääkärin tarkastaa ja nähdä että kaikki vaikuttaa normaalilta.

Että kyllä nt-ultrassa näkee jo aika hyvin onko kaikki hyvin. Rakenneultrassa sitten tarkastellaan tarkemmin sikiön rakenteita!

Tsemiä Ulpu74lle!!
 
Ulpu74
Pikkuinen oli ainakin elossa ja niskaturvotus normaali. Rakenteetkin vaikuttivat normaaleilta. Ystävälläni (joka on samalla rv kuin minä) oli huonompi onni, sillä hänen sikiöllään havaittiin aukko vatsassa =( Jatkotutkimuksiin joutuvat. Joten jotain sentään selviää nt-ultrassakin. Jos ei ultriin luottaisi, niin eihän niissä kannattaisi edes käydä.

Voi Piitu, sinä oletkin jo pitkällä, rv 29. Mulla on sinne vielä aikaa...
Elli vaan: käyhän kertomassa, jos pääsette miehen kanssa yhteisymmärrykseen ja tositoimiin ;)

Ulpu, väärällä puolella vierailemassa...
 
sivullinen*
Anna jo Akiram olla! Vaikka sinulla olisi ultrasta huonoja kokemuksia niin kaikilla on varmasti tiedossa, että elämässä voi tapahtua vaikka mitä. Usein kuitenkin kaikki on hyvin, ultrissa saadaan paljon arvokasta tietoa jne. Anna toisen nauttia hyvistä ultrakuulumisista äläkä maalaile piruja koko ajan seinille.
Onnea Ulpulle!
 
Ulpu74
Kiitos onnitteluista, "sivullinen*".
Mitä akiramiin tulee, niin ehkä hän ei kuitenkaan pahaa tarkoittanut. Itse yritän aina ajatella mieluummin positiivisesti kuin noin negatiivisesti. Raskaudessa on riskinsä, kyllähän sen kaikki tietää.
Mutta mitäs minun pitikään itseasiassa kommentoida... ai niin:
Tuosta greippimehusta sen verran, että käsittääkseni sen uskotaan vaikuttavan lähinnä oviksen limoihin, ei se muuta oviksen ajankohtaa mitenkään.
 
Huppiainen
Onnea Ulpu hyvistä ultrakuulumisista :) !!

Kyllä se np-ultra vaan jo aika paljon kertoo!

Meillähän tässä raskaudessa kävi niin ikävästi, että jäätiin alkuraskauden veriseulassa kiinni (kohonnut kromosomihäiriön riski). Kun sikiöntutkimusyksikössä tehdyssä np-ultrassa kaikki näytti hyvältä, riski laski huomattavasti. Sillä on paljon merkitystä jo, jos tuossa vaiheessa niskapoimu ja näkyvät rakenteet (aivot, mahalaukku, virtsarakko, nenäluu; mitä nyt pystytään näkemään) ovat normaalit. Meillä nyt tilanne meni muutenkin lopulta hyvin, vaikka tuskallista epävarmuuden aikaa elettiinkin pari kuukautta: istukkanäytteen tuloksena saatiin tietää vauvelin olevan kromosomeiltaan terve :)

Loppupeleissä silti istukkanäytekään ei takaa tervettä lasta: mikään ei takaa, aina voi jotain mennä pieleen. Mutta lie kaikkien kannalta parempi, jos yrittää elää onnellista odotusaikaa. Elämä on epävarmaa ihan aina.

Huppianen rv 23, myös väärällä palstalla...
 
sivullinen*
Akiram, en ymmärrä miten se mielipidettäni ja kommenttia muuttaa, jos kirjoitan kenttään vaikka Raisa. En ole aktiivikirjoittaja ketjussanne, mutta pisti silmään tuo jatkuva negatiivisten asioiden ajattelu. Toki niitä omia kantojaan voi tuoda esiin, mutta ei varmaan tarvitse odottajalle JANKUTTAA koko ajan jotain negatiivista.

Enkä myöskään kirjoittanut että vituttaisi. Ei suinkaan. Ihmettelen vain noin negatiivista asennetta toisten onnea kohtaan.
 

Yhteistyössä