Pikkujoulu kysymys (kunta-ala)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Pidetäänkö pikkujoulu ja onko tarjoiluista omavastuuta? Meille pidetään eka pikkujoulu mutta ilo haihtui omavstuuosuuteen, summa ei suuri mutta periaate on. En taatusti mene itse maksamaani juhlaan jos ei kerran sen arvoinen ole että saisi edes yhden aterian kunnan puolesta!

Siis jokavuotinen ongelma meillä. Itse pitäisi maksaa ja järjestää, kaikki kuivuu siihen. Toisaalta aika pienestä on joskus kiinni; kerran saatiin sponssirahaa senverran että ruuasta jäi 3e maksettavaksi itse. Ei kiinnostanut enemmistöä sen jälkeenkään.
JOTEN pikkuporukalla juhlimme sitten omakustanteisesti. Muut murisee nurkissaan kun eivät tulleet mukaan, vaikka olisivat ehkä halunneet (ei niillä se ole edes rahasta kiinni).
Kunnan hommat on joskus aika syvältä.

Alkuperäinen kirjoittaja R:
Siis jokavuotinen ongelma meillä. Itse pitäisi maksaa ja järjestää, kaikki kuivuu siihen. Toisaalta aika pienestä on joskus kiinni; kerran saatiin sponssirahaa senverran että ruuasta jäi 3e maksettavaksi itse. Ei kiinnostanut enemmistöä sen jälkeenkään.
JOTEN pikkuporukalla juhlimme sitten omakustanteisesti. Muut murisee nurkissaan kun eivät tulleet mukaan, vaikka olisivat ehkä halunneet (ei niillä se ole edes rahasta kiinni).
Kunnan hommat on joskus aika syvältä.

Niin on joo! Täälläkin niin suureen ääneen mainostettiin pikkujoulua että nyt se pidetään, sitten totuus olikin se että maksat itte! Mun periaate ei anna periksi tässä asiassa. Olisi niin hienoa olla muissa duuneissa jossa ei pikkurahasta marista vaan työntekijöitä arvostetaan edes kerran vuodessa.

Me käydään yhdessä ulkona syömässä ja jokainen maksaa itse, ei työnantaja siihen osallistu. Sen sijaan työnantaja tarjoaa jouluviikolla ruokalassaan ilmaisen jouluaterian kinkkuineen ja laatikoineen kaikille.

Kunta-alalla olen suurimmaksi osaksi työskennellyt ja korkeintaan riisipuuroaterian on kunta tarjonnut joulun alla. Omakustanteiset pikkujoulut on vietetty ravintolassa :xmas:

Mies on valtion leivissä yliopistolla ja pikkujoulukekkerit on vähän toista luokkaa...

Kunnalla ei varmaan kuitenkaan kustannuksista kysellä kun hallintojohto menee pikkujoulujuhliin tms. Yritän olla ajattelematta kun alkaa ärsyttää koko juttu. Olen nyt äitiyslomalla, ens vuonna taas mukana työelämän pennin(sentin)venytyksessä.
Ja sitten sanotaan että ollaan suojatyöpaikalla kun ollaan kunnalla. Jos lama tulee niin ehkä on parempi kuin tuulinen yksityissektori?

Alkuperäinen kirjoittaja R:
Kunnalla ei varmaan kuitenkaan kustannuksista kysellä kun hallintojohto menee pikkujoulujuhliin tms. Yritän olla ajattelematta kun alkaa ärsyttää koko juttu. Olen nyt äitiyslomalla, ens vuonna taas mukana työelämän pennin(sentin)venytyksessä.
Ja sitten sanotaan että ollaan suojatyöpaikalla kun ollaan kunnalla. Jos lama tulee niin ehkä on parempi kuin tuulinen yksityissektori?

Näinhän se on! Herrat ja narrit on eri kastissa!! Ärsyttää kyllä kans suunnattomasti tämä eri arvoisuus, kestitään kyllä kaikenmaailman herrat mut työntekijöiden kohdalla vedotaan tiukkaan rahatilanteeseen.