Pikkuiseni aloitti tänään päiväkotiuran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankala miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hankala miniä

Vieras
Ikää on 1v3kk. Tutustumassa käytiin kolmena päivänä, mutta itkuhan se aamulla tuli kun pikku sylimyyryläinen jäikin hoitotädin syliin ja äiti lähti. (Ja äiti itki, kun kulman taakse pääsi.)

Isi kun haki, oli tyttö vain tepsuttanut vastaan kädet ojossa, suu hymyssä.

Olin aivan varma, että illalla on sitten koko ajan sylissä ja itkuinen, mutta mitä vielä, mennä viipotti ihan entiseen tahtiin :o

Ehkä tästä vielä selvitään.

Alkuperäinen kirjoittaja hankala miniä:
Ikää on 1v3kk. Tutustumassa käytiin kolmena päivänä, mutta itkuhan se aamulla tuli kun pikku sylimyyryläinen jäikin hoitotädin syliin ja äiti lähti. (Ja äiti itki, kun kulman taakse pääsi.)

Isi kun haki, oli tyttö vain tepsuttanut vastaan kädet ojossa, suu hymyssä.

Olin aivan varma, että illalla on sitten koko ajan sylissä ja itkuinen, mutta mitä vielä, mennä viipotti ihan entiseen tahtiin :o

Ehkä tästä vielä selvitään.

*hali*
Meillä pääsääntöisesti jäädään huutaen ja lähdetään huutaen (jos ei molemmat ainakin toinen.. ) Tänää tais olla eka kerta kun portista ulos kävelin ilman et kumpikaan huus perään (aloittivat joulukuun alussa ja ehtivät olla 10 päivää yhteensä hoidossa ennen kuin pk meni kii joululomaks.. ) Ehkä se tästä nyt alkas, lumi ja pulkat teki ihmeen helpoksi tämän aamun sinne jätön..

Mutta kyllä se helpottaa, itse olen vuoden ollut pienten puolella ja en muista kuin yhden joka vielä kuukauden päästäkin huus, mut se oli kyllä mun perään kun ei lapsi tykännyt toisesta hoitajasta ollenkaan, vanhempien perään huus vaan niinä aamuina kun se toinen oli vastassa..
pari viikkoa on normaalisti se aika mitä vaaditaan tottumiseen uudessa tilanteessa, et kyllä se helpottaa. (ja ihan tervettä on lapsen itkeä vanhempien perään, enempi voi huolestua jos ei mitään reaktiota tule.. )

Meillä suositeltiin päiväkodissa, että olisi vanhempi ainakin viikon mukana. Tyttö oli silloin jo 2v3kk ikäinen. Viikon verran siellä silloin isänsä kanssa kävivät, minä en päässyt koulun takia ja ukolla oli silloin lomaa.

Meillä taas oli eka kerta kun heilutettiin äidille! Ikinä ei ole itkenyt perään. Mutta huudon kanssa lähes joka kerta lähdetään ainakin vaatteita pukiessa. Tosin meillä käy vielä vain osaaikaisesti. Toivottavasti mä pääsen sille kurssille mille oon hakenut. Joka alkaa maaliskuussa. Tulis lisää koulutusta jo opiskellu ammatille. Eli josko sitten sais helpommin töitä:)

Yhteistyössä