Pikkuasia harmittaa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Koululaisella on kauniita vaatteita, joita ei halua pitää. Pitää koulussa vanhoja kuluneita harmaantuneita t-paitoja. Hänellä on kauniita kauluspaitoja, ja puuvillaneuleita, ihan uusia, joita ei ole kertaakaan pidetty. Aina laittaa silti jotain vanhaa pitkähihaista t-paitaa päälle.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minun mielestä kauniit ja ei ole ollut itse valitsemassa.
Siinäpä se.
niimpä. se mikä on äidin mielestä kaunis, on yleensä just kaikkea muuta kuin kaunis ja ihana sen teinin mielestä :/ nyt on muotia joku ihan muu kuin kauniit kauluspaidat :D

Mie olen esikoisen (ekaluokkalainen poika) kanssa ottanut nyt sen linjan, että on itte valitsemassa vaatteita, jotka sitten ostetaan. Jos ehdottaa jotain ihan ufoa, niin jää kauppaan, mutta terveen järjen rajoissa kuuntelen poikaa ja hänen toiveitaan.
Just alkuviikosta käytiin kenkäostoksilla ja samalla reissulla tarttui tosi kiva hupparikin mukaan - jonka hän itse valitsi ( ja luonnollisesti äiti maksoi! ) =)

vieras
Niin on mein teinilläkin kaapit täynnä MUN MIELESTÄ kauniita vaatteita, meillä vaan ei maut oikein kohtaa, että sielä kaapissa ne vaatteet pölyttyy;)
No kun kyseessä ei ole teini, vaan pikkukoululainen. (tyttö)

Niin on mein teinilläkin kaapit täynnä MUN MIELESTÄ kauniita vaatteita, meillä vaan ei maut oikein kohtaa, että sielä kaapissa ne vaatteet pölyttyy;)
Eikö hän tahdo olla mukana kaupassa valitsemassa vaatteitaan?

vieras
On joskus mukana, mutta ei hän jaksa sovittaa vaatteita eikä ole erityisen kiinnostunut vaatekaupoista.

Nuo vaatteet ovat osaksi lahjoja ja osan olen ostanut oman maun mukaan. Tyttö oli kyllä jo kaupassa vastahakoinen esim.yhdestä kukallisesta kauluspuserosta. Yksi puuvillaneule on vaatinut mielettömän määrän työtä, itse kudottu neule eikä ole kertaakaan pitänyt.

No, täytyy viedä lapsi paitaostoksille. Haluaisin hänen pitävän kauniita puseroita, mutta ei pidä kuin t-paitoja. Täytyy sitten ostaa t-paitoja lisää, kun ei muuta kelpuuta.

Niin se vaan on, että se oma maku ja mieli lapselle kehittyy ja järjen mittakaavassa siihen ei auta kuin aikuisen sopeutua. Jos lapsi ei tykkää kukkaisista tai hempeistä vaatteista tms. niin sitten ei. =)

Alkuperäinen kirjoittaja pitkä kiekko:
Mie olen esikoisen (ekaluokkalainen poika) kanssa ottanut nyt sen linjan, että on itte valitsemassa vaatteita, jotka sitten ostetaan. Jos ehdottaa jotain ihan ufoa, niin jää kauppaan, mutta terveen järjen rajoissa kuuntelen poikaa ja hänen toiveitaan.
Just alkuviikosta käytiin kenkäostoksilla ja samalla reissulla tarttui tosi kiva hupparikin mukaan - jonka hän itse valitsi ( ja luonnollisesti äiti maksoi! ) =)
Sama täällä, toki ekaluokkalaiselle tulee ostettua välillä ilman että poika on mukana (jolloin koitan pääasiallisesti ostaa lastakin miellyttäviä) mutta yleensä saa itse valita. Eipähän jää kaappiin ainakaan käyttämättöminä makaamaan.

On joskus mukana, mutta ei hän jaksa sovittaa vaatteita eikä ole erityisen kiinnostunut vaatekaupoista.

Nuo vaatteet ovat osaksi lahjoja ja osan olen ostanut oman maun mukaan. Tyttö oli kyllä jo kaupassa vastahakoinen esim.yhdestä kukallisesta kauluspuserosta. Yksi puuvillaneule on vaatinut mielettömän määrän työtä, itse kudottu neule eikä ole kertaakaan pitänyt.

No, täytyy viedä lapsi paitaostoksille. Haluaisin hänen pitävän kauniita puseroita, mutta ei pidä kuin t-paitoja. Täytyy sitten ostaa t-paitoja lisää, kun ei muuta kelpuuta.
Koita antaa lapselle vapaat kädet, ei varmasti kiinnosta vaatekaupat jos kuitenkin äiti aina valitsee eikä saa sitä mikä itseään miellyttää.

Borkku
kenen mielestä kauniit? riippuu paljon siitä... ja kauluspaitoja...hmm...ei ehkä ihan kovin nuoren vaate :D
Minun mielestä kauniit ja ei ole ollut itse valitsemassa.

Ehkäpä tossa on just se pointti.
On sit kyse ekaluokkalaisesta tai yläasteikäsestä niin kyllä moni lapsi mielummin on itse valitsemassa vaatteita joita päällään pitää.

En oo kyl koulussa kauluspaitasiin oppilaisiin törmänny ku juhlissa.

Yhteistyössä