Pikakysymys kalkkunarullasta!

Mun mies paistelee tossa jotain kalkkunarullaa jossa luki että paistoaika uunissa 150 asteessa 80 min. Nyt se on vähän yli aikaa jo ollut eikä se nappi ole vieläkään ponmannut ylös? :eek: Ohjeissa siis luki että nappi pomppaa ylös kun valmis. Ei sitä viitsisi kovin kamalasti yliaikaa pitkää jos menee huonoksi? Itse en näistä tiedä mitään niin ajattelin kysyä jos joku täällä tietäisi? Kannattaako odotella vielä että se pomppaa vai pitäisikö ottaa pois? Mistä tietää että kalkkuna on valmista?

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Voiko sen tökätä kesken paiston? Miten se toimii? :ashamed: On meillä sellainen.
Voi kai :D Paksuimpaan kohtaan tökätään sinne keskelle, kalkkuna on muistaakseni kypsä kun se näyttää 80 astetta (siinä yleensä lukee, siis mittarissa).

Alkuperäinen kirjoittaja liplap:
Mä paistelin samanlaista kalkkunarullaa joulunaikoihin ja lähemmäs pari tuntia meni ennenkuin paistovahti pomppas. Mut hyvä tuli kalkkunasta :)
näin mullakin sekin vaikuttaa jos on laittanut sen kylmänä uuniin

Alkuperäinen kirjoittaja liplap:
Mä paistelin samanlaista kalkkunarullaa joulunaikoihin ja lähemmäs pari tuntia meni ennenkuin paistovahti pomppas. Mut hyvä tuli kalkkunasta :)
No johan on! Mä jo pelkäsin että sehän näivettyy jos on 5 minsaa liikaa kuin ohjeessa :D Ei taida kovin tarkkoja olla ne ohjeet. Laitettiin paistölämpömittari ja näytti 70 astetta.

Yhteistyössä