pikaista vastausta kiitti..

Mies esitti sitten kysymyksen tai oikeemmin toteamuksen :
"Kai meidän si täytyy erota?"
(en jaksa uskoa, että saadaa parisuhde paraneen ikinä.) Kummankin mitta täynnä ja toista ei voi muuttaa, muuttua voi vaan itse. ja mää en voi tästä enää perhekeskeisemmäks muuttua, ku omaa aikaa ei oo yhtään. ja mies ei tingi omasta ajastaan ja viikonloppukänneistä!!
Eli mitä mun täytyy tehä, miten rullat lähtee pyöriin???
(Kysyn siks täältä nyt jotta kerkeen ajatteleen asioita vähän ennen ensviikkoo,koska tuskin kauheen pitkään samankaton alla asutaan täs tilantees.

1.Me ollaan naimisissa. kaksi yhteistä lasta (2½- ja 1-vuotiaat) ja miehen 7-v. lapsi, joka toinen v-loppu.
olen kotihoidontuella kotiäitinä, mies töissä.
(tahtosin ollakki kotona vielä hetken, koska nuorempi on tosi herkkä ja todellinen äitiriippuvainen.)

2.Miten tapaamiset kannattaa näin pienten kanssa järjestää, varsinkin ku nuorempi on noin äitiriippuvainen.
Millaset mahdollisuudet mulla on saada yksinhuoltajuus?

3.Elareita en odota ku minimiä, mutta saako yksinhuoltajakorotuksen yhestä vai kahesta.

4.Miten tavaroitten jakaminen kaikki on mun nimissä,miehellä ei luottotietoja ja velkaa paljon,niit on makseltu. (oonko v-mäinen ja vien kaiken.vai jätän kaiken ja alotan uuden elämän??).

5.Jos muutan toiselle paikkakunnalle kumman pään sossu hoitaa asiat?

6.Ite en tarvi autoo, mutta mies tarvii töissä. auto ja vakuutukset mun nimissä ja n.1000e maksamatta. (jos annan miehelleni auton voinko "pakottaa" hänet maksamaan lainanlyh. vanhemmilleni??(virallinen laina paperilla molempien nimissä).

uskon, tiedän että elämä tulee oleen rankkaa, mut oloni on ny jo helpottunu ja tiedän että pärjään rahallisesti ja henkisesti paljon paremmin.

please vastatkaa.
 
Jos teillä ei ole avioehtoa, ei ole merkitystä sillä kumman nimissä omaisuus on, kaikki jaetaan puoliksi osituksessa. Lapsen asuinkunnan sossuun kannattaa ottaa yhteys. Yksinhuoltajuuden saat, mikäli puolisosi siihen suostuu, muussa tapauksessa joudut hakemaan sitä oikeusteitse.
 

Yhteistyössä