Pikaista apua TUKKA PIHKASSA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äire

Vieras
APUA APUA APUA!!!!!!
Tytöllä tukka pihkassa ja huomenna kevätjuhlat. Ja oli juhlia tai ei, pitkä valkonen tukka jota tyttö sitkeesti kasvatellu, nyt päälaelta paksusti pihkassa ;( Voi hitsi!!!!!

Osaisko joku nopeesti auttaa. MITEN SAA PIHKAN TUKASTA? Vai saako....

Vanha konsti: hiekkaa sekaan. Pihka tarttuu hiekkaan, ja lähtee sit pois. Mitkään rasvat ei auta. Mulla on itelläkin pitkä tukka, ja sama ongelma. Saksimistakin kannattaa harkita... Mut hiekka on ihmelääke.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Vanha konsti: hiekkaa sekaan. Pihka tarttuu hiekkaan, ja lähtee sit pois. Mitkään rasvat ei auta. Mulla on itelläkin pitkä tukka, ja sama ongelma. Saksimistakin kannattaa harkita... Mut hiekka on ihmelääke.

En ollu kyllä tuota kuullu mutta varmana kokeilisin hiekkaa jos moinen ongelma tulis. Kuulosti jotenki nerokkaalta tuohon. Mistä tuon keksit?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

En ollu kyllä tuota kuullu mutta varmana kokeilisin hiekkaa jos moinen ongelma tulis. Kuulosti jotenki nerokkaalta tuohon. Mistä tuon keksit?

Pappa opetti, kun olin ite pihkassa pahemman kerran lapsena. :heart: Pappa on tehnyt paljon metsätöitä, joten pihkajutut oli tuttuja sille.

No, niin. Alotin kylmäkallella jäädyttämisellä, mutta ei varmaan jäätynyt tarpeeksi kun ei toiminut. jatkoin nyt voilla. Sitä on nyt hierottu antaumuksella hiuksiin. Ainakin pihka tuntui vähän leviävän jos ei muuta. Veikkaan ettei kaikki lähde.
Kohta passitan tytön suihkuun niin sitten näkee...Seuraavaksi sitten varmaan hiekka laatikolle pyörimään. Hmm..mitähän naapurit miettii, tyttö kykkii laatikon reunalla ja äiti hieroo hiekkaa päähän... Sitten täytyy varmaan siirtyä viinakaapille jos ei muu auta :) Yritin kyllä ehdottaa tytölle, että laitetaan pää yöksi pakastimeen,mutta ei suostunut.
No, sitten vaan rusetti huomiseksi ja juhlien jälkeen kesätukka. Eihän siihen maailma kaadu!

Ja oltiin jo epätoivoisia näiden "saksilla parhaiten" ehdotusten kanssa. Mutta voista tuli mieleen, että suihkutettavaa Ceridal öljyä on kaapissa. Suihkuttelin hiukset kauttaaltaan sillä ja pistin nutturalle muhimaan.

Kyllä oli lapsi onnessaan kun sain pelastettua hänen upeat hiuksensa. Pihka lähti kaiketi kammatessa sulamaan ja sitten shampoolla pestessä piti vielä vähän selvitellä, mutta lopputuloksena oli silkkisen suorat ja sileät hiukset eikä enää merkkiäkään pihkasta. Katsotaan nyt sitten vielä aamulla, mutta uskoisin että selvittiin säikähdyksellä.

Me kokeiltiin laittaa päähän voita ja hierottiin se kunnolla hiuksiin. Annettiin olla puolisen tuntia suihkumyssyn alla hautumassa ja sitten varovasti ruvettiin pikkuhiljaa latvasta päin selvittelemään ja lopulta saatiin kaikki pihka pois.

Yhteistyössä