Pikaista apua akvaario asiassa!!!!

Mulla on akvaario 84L.
Mulla on siellä 2 kuparimonnia, 5 aavetetraa, 2 platya ja 1 kirjoplaty.
Kuinka usein ja kuinka paljon kerralla vesi vaihdetaan? Kalat tuli viime viikon ma. Olen ihan sekasin tosta veden vaihdoista. Toiset sanoo että puolet vaihtaa kerran viikossa ja toiset vähemmän. Ruokin kalat 2 kertaa päivässä. Hiutaleruokaa 2 krt vrk pieni hyppysellinen ja toisella kerralla annan puolikkaan tabletin monnin ruokaa. Monnit on poikasia vielä. Onko tuo monnin ruoka riittävää? 2 krt viikossa annan pakatettuja punaisia matoja yhden palasen jolloin en anna muuta ruokaa. Onko ok?
Veden lämpö on +25.
Mistä tiedän että suodattimen teho ei ole säädetty liian isolle? Tuo suodatin tuli paketissa valmiina ja siinä voi säätää tehoa.
Eilen jouduin lopettamaan yhden monnin eli niitä oli 3kpl alun alkaen ja nyt 2kpl. Kaikki oli tosi touhukkaita koko ajan kunnen yksi alkoi kyhjöttöö nurkassa eikä juuri syöny. Eilen huomasin sitten että molemmat sen silmät on pullollaan todella voimakkaasti. Lopetin sen heti.
Akvaario kyspytettiin sellaisella valmiilla paketilla missä oli bakteeri kapseli ja vedenparannusainetta. Olen mittailu testillä melkein joka päivä ja arvot on: ph 6,8, KH 3d, GH 3d, NO2 1, NO3 10
Miten ton suodattimen putsaus näin alussa ja jatkossa? Vielä en ole putsannu kertaakaan kun sanoivat että näin alussa ei saisi. Veden vaihdoin la otin 3 kertaa 3L pois ja saman verran tilalle johon oli lisänny vedenparannusainetta ohjeen mukaan. Bakteerikapseli piti laittaa viikko kalojen tuonnin jälkeen eli sen tein la myös.
 
MLL
Laitappa sama viesti www.aqua-web.fi sivuille "alkeet" puolelle niin saat paljon asiantuntevaa palautetta. Veikkaan, että sulla ei ole kypsyminen tapahtunut kunnolla koska nitriittiä on ja nitraattia nuin vähän. Se tarkoittaisi sitä, että vettä pitäisi vaihtaa tiheään ja kalat saattavat silti kuolla/kärsiä. Ruokaa annetaan sen verran kun kalat syö muutamassa minuutissa. Tossa nyt on varmaan jotain muutakin pielessä, mutta tosiaan noilla alkuun ja kirjoittele sinne aqua-webiin ja lueskele vanhoja viestejä, siellä on paljon tietoa. Tsemppiä uuden harrastuksen pariin =)
 

Yhteistyössä