Pikagallup: sama vaate lapselle päiväkodin valokuvaan kahtena peräkkäisenä vuotena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt ei osaa ajatella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyypä sanoa että taas oppi uutta. En olis tätäkään asiaa tiennyt ilman palstaa, että kuvia oikein vertaillaan ja naureskellaan jos jollain on samanlaiset vaatteet kuin edellisvuonna :O. Ja ei, ei ollut itsellänikään tapana tuollaista vertailua tehdä lapsena koulu- ja tarhakuvista. Voi jestas taas. En kertakaikkiaan ymmärrä mitä väliä sillä on, jos jollain on sama paita enkä varsinkaan mitä huvittavaa siinä on...

En laittais samaa paitaa. Oon kerran kuullut keskustelun: "Huomasitko muuten että Villellä oli sama paita viimevuoden kuvassa kun nytkin? Mikähän niillä on, nehän on ihan normaalituloisia ja muutenkin mukavia ihmisiä....". Ei ollu mun lapsesta kyse, enkä muutenkaan laittaisi samaa paitaa, niitä on jo sen verran vuoden aikana käytetty etteivät enää näyttäisi kivoilta. Mun mielestä taas se ryhmäkuva on tärkeempi. yksityiskuvan voi jemmata laatikkoon jos ei ole hyvä mutta se ryhmäkuva on 20 muussakin perheessä ja mummit ja kummitkin sitä katselee näissä perheissä.

En laittais samaa paitaa. Oon kerran kuullut keskustelun: "Huomasitko muuten että Villellä oli sama paita viimevuoden kuvassa kun nytkin? Mikähän niillä on, nehän on ihan normaalituloisia ja muutenkin mukavia ihmisiä....". Ei ollu mun lapsesta kyse, enkä muutenkaan laittaisi samaa paitaa, niitä on jo sen verran vuoden aikana käytetty etteivät enää näyttäisi kivoilta. Mun mielestä taas se ryhmäkuva on tärkeempi. yksityiskuvan voi jemmata laatikkoon jos ei ole hyvä mutta se ryhmäkuva on 20 muussakin perheessä ja mummit ja kummitkin sitä katselee näissä perheissä.

Ihanko oikeasti ihmiset kuvittelee ettei lapsella ole muita vaatteita jos kahdessa päiväkotikuvassa on sama paita päällä? Kaikkea sitä kuulee.., (ja juu, onhan noita hölmöjen ihmisten hölmöjä keskusteluja kuultu milloin mistäkin aiheesta, vaikeaksi menee elämä jos niiden takia täytyy tekemisiään miettiä)

Ne mummit ja kummit... Kevyt veikkaus on että tuskin ne sen kummilapsen lisäksi jaksavat niin hirveän kiinnostuneita olla tämän päiväkotikavereista - tai näiden vaatteista. Ja jos nyt joku sattuu olemaankin niin vaikuttaako se niin hirveästi Liisaan ja hänen vanhempiinsa jos Matin mummo sattuukin bongaamaan sen saman paidan Liisan päällä?

Ja ei, en sano että pitäisi olla se sama paita. Ymmärrän että joku itse haluaa ehdottomasti eri paidan joka kuvaan (tai vaikka ne juhlavaatteet, kiharretut hiukset jne). Mutta se tuntuu hassulta jos ihmiselle itselleen tuolla ei ole väliä ja tykkää tämä vuonna ennen kuvaa että tämä paita olisi paras tuohon tarkoitukseen mutta jättää sen laittamatta siksi että pelkää mitä muut ajattelee.

Ps. Aikanaan kun juoksin työmatkat, taisivat työkaverit uskoa ettei minulla ole muita vaatteita kuin nuo juoksuvaatteet... :D

Yhteistyössä