Pika-apuja mokkapaloihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tein äsken taas sen päällyksen, sulatin voin, lisäsin tomusokerin+kaakaojauheen. Ja vi***ks meni... Hetken kesti niin alkoi 'erottumaan'. Annatteko voin jäähtyä ennen kuin lisäätte tomusokerin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tein äsken taas sen päällyksen, sulatin voin, lisäsin tomusokerin+kaakaojauheen. Ja vi***ks meni... Hetken kesti niin alkoi 'erottumaan'. Annatteko voin jäähtyä ennen kuin lisäätte tomusokerin?

Kauhean kuumaa voita en ole laittanut. Kahvia olen laittanut jokseenkin kuumana sekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Mä en ole kyllä pitkän mokkapalaurani aikana törmännyt moiseen.
Enkä jäähdyttele voita.
Laitatko tarpeeksi sitä tomua?

En mäkään ennen, mutta nyt on viimeiset 10 kertaa käynyt aina näin. Enkä ole koskaan oikeen jäähdytelly voita... kyllä laitan ihan ohjeen mukaan, samoin kuin olen aina tehnyt.

Voisko olla, että sinne pitäs eka laittaa pelkkä tomusokeri ja perästä vasta lisätä kaakaojauhe?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Enkä jäähdyttele voita.

En mäkään ennen, mutta nyt on viimeiset 10 kertaa käynyt aina näin. Enkä ole koskaan oikeen jäähdytelly voita... kyllä laitan ihan ohjeen mukaan, samoin kuin olen aina tehnyt.

Voisko olla, että sinne pitäs eka laittaa pelkkä tomusokeri ja perästä vasta lisätä kaakaojauhe?

Ei tuolla ole mitään merkitystä. Omituinen ongelma, en osaa sanoa mistä johtuu.

Vinkkinä sitten, että tee kuorrutus kuten esim. porkkanakakkuun: tuorejuustosta. Tuorejuustoa + tomusokeria + kaakaojauhetta. Minusta se on parempaa kuin rasvaan tehty kuorrute.

Enkä jäähdyttele voita.

Ok.
Mä teen aina näppituntumalla, joten määriä en kyllä osaakaan neuvoa.
Teetkö sen pelkkään voihin vai laitatko sekaan vettä tai kahviakin?
:)

Minä laitan näin:tomusokeri ja kaakaojauhe siivilän läpi kulhoon ja siihen sitten kahvi (käytän espressoa kahvinmaun antamiseen ) ja sulatettu voi, molemmat suht kuumina. Hyvä sekoitus ja tulee semmoista kiiltävää massaa, joka heti kakkulevyn päälle.

Ja tässä toinen: http://www.aijaa.com/v.php?i=5003166.jpg

mies sanoi, että laitetaan vaan siihen päälle... Mä en pysty tota syömään, kamalan näköistä. Ja mua v***ttaa, enkä tee enää KOSKAAN näitä. En KOSKAAN!

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Ihan mielenkiintoisen näköistä mössöä.

Laitoitko kylmää kahvia kuumaan voihin?

En, en laittanut ollenka kahvia/vettä.

Ei oikein sitten tajua.

Itse sulatin eilen voin kattilassa ja lisäsin siihen kahvin, annoin jäähtyä ja lisäsin
tomusokeriin sekoitettuna kaakaon + tomusokeria niin, että tuli sopivan löysää levitettävää.

Olisiko kaakao ollut jotenkin härskiintynyttä, rasvaahan siinäkin on?

Ihan mielenkiintoisen näköistä mössöä.

Laitoitko kylmää kahvia kuumaan voihin?

En, en laittanut ollenka kahvia/vettä.

Ei oikein sitten tajua.

Itse sulatin eilen voin kattilassa ja lisäsin siihen kahvin, annoin jäähtyä ja lisäsin
tomusokeriin sekoitettuna kaakaon + tomusokeria niin, että tuli sopivan löysää levitettävää.

Olisiko kaakao ollut jotenkin härskiintynyttä, rasvaahan siinäkin on?

Ei ainakaan parasta ennen päiväys ole lähimaillakaan. Ja kuten sanoin, tää ei ole eka kerta ja olen kokeillut erilaisia kaakaomekkejäkin. Mikään ei auta. Tässä satsissa on käytetty VanHoutenin kaakaota.

En mäkään tajuu. Mua suututtaa niin kovin, että toi menee aina tommoseksi. En taas muistanut miten tässä käy, kun miehelle ja lapsille lupasin näitä tehdä :(

Tässä kuva ekasta fucking satsista:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5003120.jpg

liian vähän tomusokeria.
itelläkkii joskus massa ton näköstä,ja kun lisää tomusokeria lisää niin ok.mutta oletko sulattanut voin kattilassa?vai mikrossa,jos liian pitkään keittää voita,niin siintä eroaa sellanen kirkas "hera"niin tuo on ihan se näköstä.

Yhteistyössä