Pika-apuja mokkapaloihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laittaisin vaa lisää tomusokeria ja vatkaisin vaikka sähkövatkaimella..
Monta dl tuossa on tomusokeria? Entä voita?

125g voita, 5 dl tomusokeria ja 374 dl kaakaojauhetta.

Ja kuten sanottu, tällä ohjeella olen aina ennen saanut onnistumaan(lukuunottamatta näitä viimeistä ehkä 10. kertaa :/ )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laittaisin vaa lisää tomusokeria ja vatkaisin vaikka sähkövatkaimella..
Monta dl tuossa on tomusokeria? Entä voita?

125g voita, 5 dl tomusokeria ja 374 dl kaakaojauhetta.

Ja kuten sanottu, tällä ohjeella olen aina ennen saanut onnistumaan(lukuunottamatta näitä viimeistä ehkä 10. kertaa :/ )

Siis 3/4 dl k-jauhetta

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä kuva ekasta fucking satsista:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5003120.jpg

liian vähän tomusokeria.
itelläkkii joskus massa ton näköstä,ja kun lisää tomusokeria lisää niin ok.mutta oletko sulattanut voin kattilassa?vai mikrossa,jos liian pitkään keittää voita,niin siintä eroaa sellanen kirkas "hera"niin tuo on ihan se näköstä.

Eka satsi sulatettu mikrossa, toka kattilassa. Ihan ensimmäistä kertaa sulatin mikrossa tuon voin, aiemmin aina kattilassa ja silti sama lopputulos.

Sun seos on selvästi juoksettunut.

1.sekoita kuivat aineet sekaisin,kaakao,vaniljasokeri ja tomusokeri
2.lisää jäähtynyt kahvi ja sekoita kunnolla
3.lisää kuuma voisula
4.sekoita kunnolla

Lisää voi vasta,kun pohja on tullut uunista,että saat kuorrutteen heti levitettyä pohjan päälle.Tämä antaa lisää työskentely aikaa levittämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja zelda:
Sun seos on selvästi juoksettunut.

1.sekoita kuivat aineet sekaisin,kaakao,vaniljasokeri ja tomusokeri
2.lisää jäähtynyt kahvi ja sekoita kunnolla
3.lisää kuuma voisula
4.sekoita kunnolla

Lisää voi vasta,kun pohja on tullut uunista,että saat kuorrutteen heti levitettyä pohjan päälle.Tämä antaa lisää työskentely aikaa levittämiseen.

Niin on, kyllähän minä sen näen itekin :D

Näin olen tehnyt kuten sanoit, mutta ilman kahvia. Että missä mättää??? Mä laitoin jo anopille viestiä, että saa sitten seuraavan kerran tulla meille tekemään ton, kun poikansa tekee noita mieli :D

minä en koskaan mittaile. laitan tomusokeria kulhoon ja sekoitan kaakaota joukkoon sopivasti. sitten lisäilen ruokalusikalla vuorotellen voisulaa ja kahvia kunnes tulee sopivan tuntuinen seos. alkuun enemmän nestettä ja lopussa vähemmän kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja zelda:
Siis ne nesteet lisätään siihen tomusokeriin ,ei tomusokeria rasva /kahvi seoksen sekaan.Tomusokeri sulaa joukkoon muuten.

Kai tääkin menee leipojan mukaan. Mutta ennenkin olen lisännyt kaikki aineet voihin eikä toisinpäin ja on onnistunut. Monessa ohjeessakin käsketään tekemään niin, kuten tässä munkin ohjeessa.

Ehkä yhden pohjan kuorrutteen ainesosien järjestyksessä ole niin väliä,mutta kun aletaan puhumaan 20 kertaisesta annoksesta,niin asia on jo eri.

Itekkään en koskaan tee ohjeen mukaan,vaan mutu tuntumalla.Meillä muksut tykkää paksusta kuorrutteesta,niin teen aina isomman satsin kuorrutetta.

laitan kattilaan voita reilun 100g,sen sulatan. sit sammutan levyn. sitten laitan pkt tomusokeria(500g) ja 5rkl kaakaojauhetta ja sit just keitettyä kahvia sen verran että seos näyttää hyvälle. helppoa ja hyvää!!

Yhteistyössä