Pika-apua kaipaan, miten tehdään kermaviilikastike?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkälaista sä siitä haluat? Mä en lämmittäisi sitä, kun se on just raikkaana kiva.

Mä oon laittanut hunajaa ja suolaa, niin että niiden maku on tasapainossa ja sitten siihen voi laittaa tilliä, ruohosipulia ja mausteita, jos tykkää. Ihan mitä haluaa. Mä laitan usein vaan hunajaa ja suolaa.

No ei kuulu lämmittää! Laitat vain siihen mausteita sen mukaan minkä kanssa sitä tarjoat. Se syödään kylmänä. Esim. uunilohen kanssa kun tarjoan kermaviilikastiketta laitan siihen mausteeksi: Muutaman tipan hunajaetikkaa, sinappia, sitruuna mehua, suolaa, sokeria, tilliä, valkosipulia, musta- ja valkopippuria. Mieluiten tee kastike reilusti ennen ruoan valmistumista, että se ehtii maustumaan. Samantien syötynä ei hyvä. Ainakin tunti jääkaapissa maustumista niin maistuukin jollekkin.

Sitruunapippuria ja vaikka pieni tippa omenaviinietikkaa.

Omenaviinietikka puuttuu...mutta jos mä sitten turkkään vaan sitä sitruunapippuria ja mennään sillä, oli se sitten hyvää tai pahaa.

Mähän siis en varsinaisesti nauti tuosta ruoanlaitosta enkä sitä harrasta, joten ei meillä ole mitään tuommoisia ihmetyksiä...maitoa ja jauhoja löytyy, siinä ne sitten suunnilleen onkin :laugh:

No ei kuulu lämmittää! Laitat vain siihen mausteita sen mukaan minkä kanssa sitä tarjoat. Se syödään kylmänä. Esim. uunilohen kanssa kun tarjoan kermaviilikastiketta laitan siihen mausteeksi: Muutaman tipan hunajaetikkaa, sinappia, sitruuna mehua, suolaa, sokeria, tilliä, valkosipulia, musta- ja valkopippuria. Mieluiten tee kastike reilusti ennen ruoan valmistumista, että se ehtii maustumaan. Samantien syötynä ei hyvä. Ainakin tunti jääkaapissa maustumista niin maistuukin jollekkin.

Ruoka valmis NYT...eli ei taida sitten kastike enää ehtiä :xmas:

Yhteistyössä