Pika-apua äkkiä millä navetan haju toppahousuista pois?

  • Viestiketjun aloittaja vieras--
  • Ensimmäinen viesti
vieras--
Ostin tänään kirpparilta pojalle toppahousut. Tuntu et koko kirppari lemus navetalle kun yks nainen oli lasten kans siellä. Mutta kotona sit huomasin että nuo housutkin haisee.
Poika lähdössä aamulla laskettelemaan ja tarvis housut jalkaan. Oon pessy lisähuuhtelun kanssa ja kuivannu rummussa ei auttanut.
Aikaa oon aamukuuteen..
 
"vieras."
Rummutus tuo hajua esiin, sitä ei olisi kannattanut tehdä. Tuuletus, käyttö, ehkä tippa etikkaa huuhteluveteen. Ei sitä muut huomaa, jos olet ne pessyt normaalipesussa.
 
"a p"
Laitoin tuohon koneeseen kunnolla etikkaa huuhteluaineeksi eli ei auttanut. Poika ite nyt kävi laittaan lyhytohjelman koneeseen ja huuhteluainetta mikä aika miedon tuoksuista. ei taida kuin pahentaa. Mutta pakko rummussa kuivata että ehtii kuivaksi asti. Jos laitan sit loppuyöksi pakastimeen. .
Ei oo kuin kerran aikasemmin sattunut kohdalle vaikka maalla asutaankin.
 
"vierailija"
Ostin tänään kirpparilta pojalle toppahousut. Tuntu et koko kirppari lemus navetalle kun yks nainen oli lasten kans siellä. Mutta kotona sit huomasin että nuo housutkin haisee.
Poika lähdössä aamulla laskettelemaan ja tarvis housut jalkaan. Oon pessy lisähuuhtelun kanssa ja kuivannu rummussa ei auttanut.
Aikaa oon aamukuuteen..
minä tekisin niin, että kuivaisin housut kuivausrummussa(mikäli ne ovat tällä hetkellä märät) ja sitten ulos koko yöksi tuulettumaan henkariin.
 
nnnv
Kuulostaa kyllä varsin pinttyneeltä hajulta eli tuskin hajua saa lähtemään millään. Normaalisti vaateesta jolla navetassa on käyty haju lähtee pesussa. Työvaatteesta hajua onkin sitten vaikeampi saada lähtemään. Voi toki myös olla että housuja on pesty useasti tai säilytetty samassa paikassa navettatyövaatteiden kanssa ja haju on peräisin niistä vaikka housuja itsessään ei navetassa olisi käytettykään.
 
"a p"
[QUOTE="vierailija";29718547]minä tekisin niin, että kuivaisin housut kuivausrummussa(mikäli ne ovat tällä hetkellä märät) ja sitten ulos koko yöksi tuulettumaan henkariin.[/QUOTE]

Ulos vai pakastimeen? Ulkona on alle aste pakkasta..
 
"a p"
En tiedä päteekö navetanhajuun, mutta Huutiksesta ostamani tupakanhajuisen vaatepaketin sain hajuttomaksi kun pesin kolmeen kertaan (sittenkin vielä haisi) ja tuuletin ulkona 3 viikkoa.
Luulen että on talosta missä haisee sisälläkin navetta. Lasten koulussakin muutama jotka haisevat aina navetalle. Housut itsessään oli uuden oloiset joten luulen ettei ole navetassa niillä käyty.

Mutta tuo navetan haju on jotain ihan järkyttävää, vanhin lapsista oli ysiluokan tetissä naapurin navetassa. Ja pakko oli ne vaatteet säilyttää ulkovarastossa, muuten koko talo lemusi. Ja pesin kyllä ne työkamppeet tosi moneen kertaan ja tuuletin ennenkuin sai hajuttomiksi.
 
karjako
En tiedä mikä siinä sitten on, mutta olen karjanhoitaja ja saan useimmat haalarien alla pitämät vaatteet ja joskus haalaritkin jollain menestyksellä ihan normipesulla hajuttomiksi, niin miksipä ei jotkut toppahousut jolla on joku pikavisiitti navettaan tehty. Sehän on totta että se haju nopeasti tarttuu, itse pidän navettakamppeet ja muut vaatteet visusti erillään. Navetan hajua en kyllä itse oikeastaan edes enää haista, sen verran on siellä tullut työskenneltyä, sikalan haju on kyllä ihan omaa luokkaa, siinä ei tarvitse kun sikalan nurkalla käydä niin on haju vaatteissa. Itse mietin sikalakeikalta tullessani että missä kummassa se haju piileskelee, kun kaikki vaatteet vaihdettu ja kädet ja naama pesty, haisee silti siihen asti kun saunassa käy... Hevoset haisee nekin, samoin vuohet ja kanala, ja sitten lampolat... Mut toisaalta niinkuin yksi vanha ihminen sanoi, on ne ihan terveellisiä hajuja verrattuna esim. tupakkaan =)
 

Yhteistyössä