*Piip* Josefina - mikä kolmanneksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ekaa nimeä en halua paljastaa, jotta minua ei tunnisteta :)

Mutta ensimmäinen nimi on hieman "erikoinen", joskin ihan suomalaiseen suuhunkin sopiva ja helposti ymmärrettävä ja lausuttava, eikä sen kirjoitusasua tarvitse selitellä.

Toisena nimenä sitten tuo Josefina yhdellä iillä, mutta mikäs olisi kolmas nimi? Jotain kaunista, sievää nimeä haeskelen? Kaikki kehiin vain.

Tuo Josefina sopiäsi mielestäni yhdelle lyhyehkölle nimelle toiseksi tai vastaavasti kahdelle lyhyehkölle nimelle kolmanneksi (esim. Ida Josefina tai Ida Maria Josefina). Tuossa Serafina Josefinassa on vähän liikaa toistoa, tämä vain minun mielipiteenäni:)-

Jos nuo haluatte (ihan kauniit nimet, mutta hieman toistoa) laittakaan väliin jokin lyhyempi nimi.

Serafina Ida Josefina
Serafina Maria Josefina tms
Serafina Liina Josefina (no vähän liikaa toistoa esim. tässäkin, tuo -ina pääte tuo sitä toistoa.

Minustakin SerafiNA JosefiNA EveliiNA on liikaa na-na-na toistoa. Lisäkssi kaksi ensimmäistä olisivat -ina loppuisia ja kolmas -iina loppuinen. Ei täsmää. Oletko valmis luopumaan Josefinasta vai haluatko sen välttämättä nimeen? Minäkin laittaisin siinä tapauksessa sen kolmanneksi nimeksi ja joku lyhyempi ei-iina loppuinen keskelle.

Tuo toinen "vieras" en ole minä, eli siis en edelleenkään ole paljastanut lapsemme ensimmäistä nimeä... Serafina Josefinassa olisi todellakin liikaa toistoa, vaikka kauniita nimiä kumpikin ;) Joten jos nyt sitten uusia ehdotuksia tältä pohjalta... :D

[QUOTE="ninni";25943948]No täytyy sanoa, että vähän vaikeaa keksiä kolmatta nimeä kun ei tiedä ensimmäistä... Edes että onko se pitkä vai lyhyt, minkäkainen rytmi siinä on, jne[/QUOTE]

Ensimmäisessä nimessä on 8 kirjainta ja se on kolmitavuinen, eli kaipa sitä voisi pitkäksikin sanoa. Loppuu -ssa:han.

Mä en yhtään ymmärrä, miksi kahden pitkän nimen lisäksi pitäisi olla vielä kolmas? Joskus vähemmän on enemmän. Siis kun nimi on tyyliä Vanessa Josefina tai Melissa Josefina, niin se on tosi hyvä jo kahdella nimellä, kolmas vain pahentaa. :)

Olivia, Sara, Aada, Aurora, Aleksandra, Linnea, Maria.

Miksi muuten haluatte kolmannen nimen?
Kuulostaa siltä, että kaksikin voisi toimia.

Ja onko toive nimenomaan, että Josefina on toinen nimi? Silloin kolmannenkin varmaan tarttis olla aika pitkä. Lyhyen nimen tapauksessa tulis mieleen kääntää toisin päin, esim

....... Jade Josefina
....... Lumi Josefina
....... Aamu Josefina